of verwisseld met de massa
ik had toen ook zo iets

raymond schreef:niet een geschakelde plus vergeten
of verwisseld met de massa
ik had toen ook zo iets
Ik ga er zaterdag naar kijken.raymond schreef:volgens mij is het toch zo dat als je ecu geen spanning krijgt je lampje ook niet kan branden
en als hij geen spanning krijgt kun je hem ook niet uitlezen
dus denk ik geschakeld plus naar je ecu
maar dat is een gokje
Is dat eigenlijk bij alle Astra F's en V6 motoren zoLaagvlieger schreef:ter hoogte va je koelvloeistofreservoir hangt als het goed is een 1 polige stekker met zwarte dikke kabel.
Deze moet op een contact komen. Dat is de voeding van je ECU.
Ik had dezelfde fout gemaakt toen
ja aan die zat ik ook te denkenLaagvlieger schreef:ter hoogte va je koelvloeistofreservoir hangt als het goed is een 1 polige stekker met zwarte dikke kabel.
Deze moet op een contact komen. Dat is de voeding van je ECU.
Ik had dezelfde fout gemaakt toen
Volgens mij alleen bij de V6.The Undertaker schreef:Is dat eigenlijk bij alle Astra F's en V6 motoren zoLaagvlieger schreef:ter hoogte va je koelvloeistofreservoir hangt als het goed is een 1 polige stekker met zwarte dikke kabel.
Deze moet op een contact komen. Dat is de voeding van je ECU.
Ik had dezelfde fout gemaakt toen![]()
Even een leermomentje
Er zat wel een dikke plus samen met de twee paarse relais (benzine en injectoren) die naar de grote zekeringhouder ging.Laagvlieger schreef:Volgens mij alleen bij de V6.The Undertaker schreef:Is dat eigenlijk bij alle Astra F's en V6 motoren zoLaagvlieger schreef:ter hoogte va je koelvloeistofreservoir hangt als het goed is een 1 polige stekker met zwarte dikke kabel.
Deze moet op een contact komen. Dat is de voeding van je ECU.
Ik had dezelfde fout gemaakt toen![]()
Even een leermomentje
Bij Astra F gaat het binnenlangs en bij een Vectra/Cali V6 via de motorruimte.
raymond schreef:ja aan die zat ik ook te denkenLaagvlieger schreef:ter hoogte va je koelvloeistofreservoir hangt als het goed is een 1 polige stekker met zwarte dikke kabel.
Deze moet op een contact komen. Dat is de voeding van je ECU.
Ik had dezelfde fout gemaakt toen
maar weet niet of een x25xe dat ook heeft
was al op zoek naar een schema maar ken hem even niet vinden
The Undertaker schreef:Hopelijk nog 2 nachtjes slapen voordat ze weer loopt Bart
Trompie schreef:Maar Bart, ik kan uit de vorige posts nog niet echt opmaken dat jij die plus die achter het koelvloeistofpotje zit ook hebt aangesloten? Dat was net zoals bij Marcel, Ray, Erwin en mij het probleem. Of lees ik er nu overheen?
Die 1-polige zwarte stekker bedoel ik
Trompie schreef:Maar Bart, ik kan uit de vorige posts nog niet echt opmaken dat jij die plus die achter het koelvloeistofpotje zit ook hebt aangesloten? Dat was net zoals bij Marcel, Ray, Erwin en mij het probleem. Of lees ik er nu overheen?
Die 1-polige zwarte stekker bedoel ik
Hmm, je zou dus eigenlijk even moeten weten waar allemaal bij contact stroom op hoort te staan en dan nameten. Volgens mij heb je het probleem dan zo gevonden!Bart(astra) schreef:Trompie schreef:Maar Bart, ik kan uit de vorige posts nog niet echt opmaken dat jij die plus die achter het koelvloeistofpotje zit ook hebt aangesloten? Dat was net zoals bij Marcel, Ray, Erwin en mij het probleem. Of lees ik er nu overheen?
Die 1-polige zwarte stekker bedoel ik
Bij een x25xe zit er een dikke plus in het zekeringhoudertje bij de accu met maxi zekeringen.
Die is zeker aangesloten