Het Astra J GSi/OPC topic
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Het Astra J GSi/OPC topic
Aangezien er 2 leuke versies gaan komen van de nieuwe Astra maak ik hier een topic waar jullie alles hierover kunnen lezen/vinden/plaatsen.
Dit kwam ik vandaag alvast tegen.
(doe mij hem maar in Arden Blue)
http://www.autoblog.nl/archive/2010/06/ ... gt-300-pks
http://www.autoblog.nl/archive/2011/01/ ... en-jij-het
Dit kwam ik vandaag alvast tegen.
(doe mij hem maar in Arden Blue)
http://www.autoblog.nl/archive/2010/06/ ... gt-300-pks
http://www.autoblog.nl/archive/2011/01/ ... en-jij-het
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- IMpYGSI
- forum-gebruiker
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 31 aug 2007 17:23
- Auto('s): Astra GSI
- Locatie: Maastricht
Re: Het Astra J GSi/OPC topic
nice
Astra F GSI 2.0 16V 1993 C20XE *Rieger grill *Sebring uitlaatje *Middendemper, kat vervanger *Bi Xenon 8000K *K&N Open Lucht filter *HiJion 16" 205 45 r16 velgen *Koni geel met Kw veren verlaagd 30mm
Audio Klaar:D
Audio Klaar:D
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Het Astra J GSi/OPC topic
Ik heb gelezen dat de Astra J GSi waarschijnlijk een Diesel gaat worden, dus concurrent voor de GTD van VW.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Het Astra J GSi/OPC topic
WAT
kom dan met een benzine en met een diesel, maar niet ALLEEN een diesel
diesels is voor tractors, niet voor Hot Hatches........
kom dan met een benzine en met een diesel, maar niet ALLEEN een diesel
diesels is voor tractors, niet voor Hot Hatches........
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Het Astra J GSi/OPC topic
Al denk ik dat deze GSI constant zijn achterkant aan je laat zien, diesel of nietGSI Racer schreef:WAT
kom dan met een benzine en met een diesel, maar niet ALLEEN een diesel
diesels is voor tractors, niet voor Hot Hatches........
Ik had met mijn C20NE moeite de VW Caddy (90pk TDI) van een maat van mij bij te houden. Uiteindelijk was ik sneller maar niet met wegtrekken.
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Het Astra J GSi/OPC topic
noem je ook weer een blok op zeg
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Het Astra J GSi/OPC topic
diesels zijn gewoon uitstekend voor tussensprintjes, dat is gewoon een feit.
alleen de beleving, geluid e.d. valt me bij de meeste vies tegen
Heb laatst met een gechipte A6 3.0TDI gereden, gaat als de brandweer, maar doe mij maar een dikke turbo benzine hoor
alleen de beleving, geluid e.d. valt me bij de meeste vies tegen
Heb laatst met een gechipte A6 3.0TDI gereden, gaat als de brandweer, maar doe mij maar een dikke turbo benzine hoor
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: Het Astra J GSi/OPC topic
Tot dat je bult kilometers gaat maken.. Dan wil je er wel 1
Zwei Liter Kraft ja
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Het Astra J GSi/OPC topic
The Undertaker schreef:Al denk ik dat deze GSI constant zijn achterkant aan je laat zien, diesel of nietGSI Racer schreef:WAT
kom dan met een benzine en met een diesel, maar niet ALLEEN een diesel
diesels is voor tractors, niet voor Hot Hatches........
Ik had met mijn C20NE moeite de VW Caddy (90pk TDI) van een maat van mij bij te houden. Uiteindelijk was ik sneller maar niet met wegtrekken.
Afleggen tegen een 90 pk tdi?? Dan had je wel een erg luie c20ne....
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: Het Astra J GSi/OPC topic
Heb tegen me maat een keer gereden die had een 140 pk sterker tdi en ik met me c20ne er achteraan maar dat is toch very krap om die goed bij te houden maar het viel niet tegen voor die 116 paarden ander maat heeft een golf v5 170pk en die bleef ik een neus voor.....haaye schreef:The Undertaker schreef:Al denk ik dat deze GSI constant zijn achterkant aan je laat zien, diesel of nietGSI Racer schreef:WAT
kom dan met een benzine en met een diesel, maar niet ALLEEN een diesel
diesels is voor tractors, niet voor Hot Hatches........
Ik had met mijn C20NE moeite de VW Caddy (90pk TDI) van een maat van mij bij te houden. Uiteindelijk was ik sneller maar niet met wegtrekken.
Afleggen tegen een 90 pk tdi?? Dan had je wel een erg luie c20ne....
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Het Astra J GSi/OPC topic
Leuk leuk leuk, gaan we weer eens zo'n discussie hebben?Theo Gsi schreef:Heb tegen me maat een keer gereden die had een 140 pk sterker tdi en ik met me c20ne er achteraan maar dat is toch very krap om die goed bij te houden maar het viel niet tegen voor die 116 paarden ander maat heeft een golf v5 170pk en die bleef ik een neus voor.....
De enige factor die ervoor zorgde dat die V5 langzamer was is de bestuurder. Cijfers zeggen namelijk dat de V5 ruim sneller is dan de C20NE.
Conclusie:
Punt 1. Die maat van je met die V5 170 Pk kan niet rijden.
Punt 2. Acceleratie 0-100 van zo'n V5 ligt op 8,8 sec. Acceleratie van de C20NE ligt op 9,5 seconden. Acceleratie C20XE 0-100: 7,8 sec. Met een C20XE win je het van een Golf IV V5. Met een C20NE niet. Punt.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: Het Astra J GSi/OPC topic
Ik ga geen discussie aan maar het is een automaat dus daar kun je niets aan fout doenRedBill schreef:Leuk leuk leuk, gaan we weer eens zo'n discussie hebben?Theo Gsi schreef:Heb tegen me maat een keer gereden die had een 140 pk sterker tdi en ik met me c20ne er achteraan maar dat is toch very krap om die goed bij te houden maar het viel niet tegen voor die 116 paarden ander maat heeft een golf v5 170pk en die bleef ik een neus voor.....
De enige factor die ervoor zorgde dat die V5 langzamer was is de bestuurder. Cijfers zeggen namelijk dat de V5 ruim sneller is dan de C20NE.
Conclusie:
Punt 1. Die maat van je met die V5 170 Pk kan niet rijden.
Punt 2. Acceleratie 0-100 van zo'n V5 ligt op 8,8 sec. Acceleratie van de C20NE ligt op 9,5 seconden. Acceleratie C20XE 0-100: 7,8 sec. Met een C20XE win je het van een Golf IV V5. Met een C20NE niet. Punt.
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
- EKadett
- forum-gebruiker
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 04 sep 2007 23:21
- Auto('s): Corsa A C14SE F GSI C18XE
- Locatie: huis op een berg
Re: Het Astra J GSi/OPC topic
ik wil ook diesel in mn gsi hebben hoor.. je kan ze goed opvoeren
Rob en Leon de GSI Beunhaas team
C18XE GSI '94 gaat aan gewerkt worden
C18XE GSI '94 gaat aan gewerkt worden
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Het Astra J GSi/OPC topic
320.00km op de teller en dat was van 0-100. Hij reed niet voor me uit waar was wel sneller weg, daar boven viel die TDI min of meer stil, en was ik snellerhaaye schreef:Afleggen tegen een 90 pk tdi?? Dan had je wel een erg luie c20ne....
TDI rijd wel super vind ik. Diesel in je GSI Qua jaarlijkse kilometers zou ik wel willen. Mis alleen het motorgeluid van een benzineslurperEKadett schreef:ik wil ook diesel in mn gsi hebben hoor.. je kan ze goed opvoeren
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Het Astra J GSi/OPC topic
0-100 tijden zeggen ook niet alles hoor.
Vaker zijn dit maar fabrieksopgaven, of getest bij uiterst goede omstandigheden.
Droge vlakke weg, goede buitentemperatuur enz enz
met schakelen win of verlies je de meeste tijd
en zo min mogelijk of liefst helemaal geen wielspin
Vaker zijn dit maar fabrieksopgaven, of getest bij uiterst goede omstandigheden.
Droge vlakke weg, goede buitentemperatuur enz enz
met schakelen win of verlies je de meeste tijd
en zo min mogelijk of liefst helemaal geen wielspin
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Het Astra J GSi/OPC topic
De GSi met 2.0 turbo, 220 Pk. Dieselversie schijnt ook nog te komen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Het Astra J GSi/OPC topic
Die word mooooooi
ik spaar wel nog even door voor de 3 deurs
ik spaar wel nog even door voor de 3 deurs
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Het Astra J GSi/OPC topic
Mooi hoor!
Re: Het Astra J GSi/OPC topic
eindelijk weer een auto die het opel logo waard is
Re: Het Astra J GSi/OPC topic
@ thea,
Jij wint toch altijd. Zo gaan die verhalen van je altijd. En eigenwijs ben je ook niet echt trouwens
Jij wint toch altijd. Zo gaan die verhalen van je altijd. En eigenwijs ben je ook niet echt trouwens
Zwei Liter Kraft ja
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: Het Astra J GSi/OPC topic
Peter_89 schreef:@ thea,
Jij wint toch altijd. Zo gaan die verhalen van je altijd. En eigenwijs ben je ook niet echt trouwens