Nieuwe daily
Re: Undertaker's projecten
nadeel van die oem carterplaten is dat je subframe ervan gaat roesten. ik heb ok zo'n plaat liggen, moet hem alleen nog even terug monteren.
- IMpYGSI
- forum-gebruiker
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 31 aug 2007 17:23
- Auto('s): Astra GSI
- Locatie: Maastricht
Re: Undertaker's projecten
Dat lijkt me sterk? Of de plaat moet al te los tegen je subframe hangen en de verf van je subframe af slijten...
Zo een soort beschermplaat is ook nog niet zo moeilijk om zelf te maken... is ook maar de vraag of je deze wilt? Bij mijne raak ik eerder de bumper als het uitlaat spruitstuk... laat staan het carter. En al zou ik dit kapot rijde:( genoeg 2e hands te vinden... en spruitstuk is op te lassen eventueel.
Groeten Twan
Zo een soort beschermplaat is ook nog niet zo moeilijk om zelf te maken... is ook maar de vraag of je deze wilt? Bij mijne raak ik eerder de bumper als het uitlaat spruitstuk... laat staan het carter. En al zou ik dit kapot rijde:( genoeg 2e hands te vinden... en spruitstuk is op te lassen eventueel.
Groeten Twan
Astra F GSI 2.0 16V 1993 C20XE *Rieger grill *Sebring uitlaatje *Middendemper, kat vervanger *Bi Xenon 8000K *K&N Open Lucht filter *HiJion 16" 205 45 r16 velgen *Koni geel met Kw veren verlaagd 30mm
Audio Klaar:D
Audio Klaar:D
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Undertaker's projecten
Heb je hier foto's van zowel in los als gebouwd?prs schreef:nadeel van die oem carterplaten is dat je subframe ervan gaat roesten. ik heb ok zo'n plaat liggen, moet hem alleen nog even terug monteren.
Met het oog op een RVS uitlaatsysteem in de toekomst vind ik het niet eens zo gek om te doen.IMpYGSI schreef:Dat lijkt me sterk? Of de plaat moet al te los tegen je subframe hangen en de verf van je subframe af slijten...
Zo een soort beschermplaat is ook nog niet zo moeilijk om zelf te maken... is ook maar de vraag of je deze wilt? Bij mijne raak ik eerder de bumper als het uitlaat spruitstuk... laat staan het carter. En al zou ik dit kapot rijde:( genoeg 2e hands te vinden... en spruitstuk is op te lassen eventueel.
Groeten Twan
Edit foto's gevonden op internet:
Re: Undertaker's projecten
Gewoon 5mm dikke alu plaat pakken. En x bij een rally auto kijken hoe dat zit.
Zwei Liter Kraft ja
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Undertaker's projecten
De andere waar ik naar zit te kijken is van 2mm dik staal of aluminium. Vind de OEM oplossing ook wel wat, genoeg ventilatie en OEM. Wil er in de toekomst uiteindelijk een V6 in hebben.Peter_89 schreef:Gewoon 5mm dikke alu plaat pakken. En x bij een rally auto kijken hoe dat zit.
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Undertaker's projecten
Op mijn ex C20XE zat zo'n originele plaat, maar die wil ik er dus echt niet weer onder hebben! Wel iets, maar niet zo'n ding. Dan maar geen OEM.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Undertaker's projecten
En waarom?pascal1109 schreef:Op mijn ex C20XE zat zo'n originele plaat, maar die wil ik er dus echt niet weer onder hebben! Wel iets, maar niet zo'n ding. Dan maar geen OEM.
Zit ook hier naar te kijken: (voorbeeld is een Audi A4)
Komen hier vandaan
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Undertaker's projecten
Die astra was helemaal standaard, ook niet verlaagd, maar dat ding raakte toch wel met enige regelmaat de grond. Is voor een groot deel van kunststof en daar zitten dus binnen de kortste keren schaafgaten in. Bleef daarom allemaal water in staan, wat natuurlijk niet echt ten goede komt aan de metalen delen daar.The Undertaker schreef:En waarom?
Voor mij liever niet de OEM plaat, wel iets, maar wat dat moet ik nog is aankijken / uitzoeken.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- KevTech
- forum-gebruiker
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 21 okt 2008 20:41
- Auto('s): Astra GSi (C20XE M2.8)
- Locatie: Middelburg
Re: Undertaker's projecten
Astra G's en Zafira A's met een dieselmotor en dus ook carterplaat, rotten de subframes ook allemaal van...
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Undertaker's projecten
Is dat omdat het (regen) niet weg kan en het er op blijft liggen?KevTech schreef:Astra G's en Zafira A's met een dieselmotor en dus ook carterplaat, rotten de subframes ook allemaal van...
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Undertaker's projecten
De spijker op zijn kop !The Undertaker schreef:Is dat omdat het (regen) niet weg kan en het er op blijft liggen?KevTech schreef:Astra G's en Zafira A's met een dieselmotor en dus ook carterplaat, rotten de subframes ook allemaal van...
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Undertaker's projecten
Kortom als je het doet neem dan een aluminiumBart(astra) schreef:De spijker op zijn kop !The Undertaker schreef:Is dat omdat het (regen) niet weg kan en het er op blijft liggen?KevTech schreef:Astra G's en Zafira A's met een dieselmotor en dus ook carterplaat, rotten de subframes ook allemaal van...
Re: Undertaker's projecten
Dan rot je subframe nog. Ik denk dat afkitten rond het subframe een betere oplossing is maar hoe kom je daar bij als het gemonteerd zit?
- IMpYGSI
- forum-gebruiker
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 31 aug 2007 17:23
- Auto('s): Astra GSI
- Locatie: Maastricht
Re: Undertaker's projecten
Afkitten helpt dan ook niet echt lijkt mij. Gaat op de duur ook mis.
Beter is als je dan genoeg sleuven of gaten erin hebt zodat het water er wel weg kan. Ook al krijg je dit waarschijnlijk dan niet 100 procent goed.
Groeten Twan
Beter is als je dan genoeg sleuven of gaten erin hebt zodat het water er wel weg kan. Ook al krijg je dit waarschijnlijk dan niet 100 procent goed.
Groeten Twan
Astra F GSI 2.0 16V 1993 C20XE *Rieger grill *Sebring uitlaatje *Middendemper, kat vervanger *Bi Xenon 8000K *K&N Open Lucht filter *HiJion 16" 205 45 r16 velgen *Koni geel met Kw veren verlaagd 30mm
Audio Klaar:D
Audio Klaar:D
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Undertaker's projecten
Niet al hij vrij hangt, zeg 5mm onder je subframe en inderdaad met veel gaten en sleuven erin. Zal me er nog een keer in verdiepen.Dennis_dB schreef:Dan rot je subframe nog. Ik denk dat afkitten rond het subframe een betere oplossing is maar hoe kom je daar bij als het gemonteerd zit?
- IMpYGSI
- forum-gebruiker
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 31 aug 2007 17:23
- Auto('s): Astra GSI
- Locatie: Maastricht
Re: Undertaker's projecten
Denk dat je dan aardig laat komt te zitten als je hem ook nog iets verlaagd hebt...The Undertaker schreef:Niet al hij vrij hangt, zeg 5mm onder je subframe en inderdaad met veel gaten en sleuven erin. Zal me er nog een keer in verdiepen.Dennis_dB schreef:Dan rot je subframe nog. Ik denk dat afkitten rond het subframe een betere oplossing is maar hoe kom je daar bij als het gemonteerd zit?
Maargoed ben wel benieuwd opzich... Bij mij was het spruitstuk al half weggesleten op de bekende plaats toen hij nog originele verlaging had.
Laat staan nu met de koni verlaging van 30mm boven op de standaard gsi verlaging. Heb me wel dat stuk van het spruitstuk opgelast en weer netjes rond geschuurd dus voorlopig zal het niet door geschuurd zijn.
Groeten Twan
Astra F GSI 2.0 16V 1993 C20XE *Rieger grill *Sebring uitlaatje *Middendemper, kat vervanger *Bi Xenon 8000K *K&N Open Lucht filter *HiJion 16" 205 45 r16 velgen *Koni geel met Kw veren verlaagd 30mm
Audio Klaar:D
Audio Klaar:D
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Undertaker's projecten
Wordt denk ik toch een OEM, gestraald, gegalvaniseerd en dan gepoedercoat (net zoals het met de draagarmen en subframe zal gaan gebeuren). Op onderstaande foto's ligt deze carterplaat voldoende van het subframe af voor wat ik wil. Verder zitten er voldoende koelingsgaten in, zie de post van mij hierboven.
- IMpYGSI
- forum-gebruiker
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 31 aug 2007 17:23
- Auto('s): Astra GSI
- Locatie: Maastricht
Re: Undertaker's projecten
of coaten veel nut heeft weet ik niet... Je gaat GEGARANDEERD de grond wel eens raken dan schaaft je coating ook zo eraf...
groeten Twan
groeten Twan
Astra F GSI 2.0 16V 1993 C20XE *Rieger grill *Sebring uitlaatje *Middendemper, kat vervanger *Bi Xenon 8000K *K&N Open Lucht filter *HiJion 16" 205 45 r16 velgen *Koni geel met Kw veren verlaagd 30mm
Audio Klaar:D
Audio Klaar:D
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Undertaker's projecten
Weet ik, gaat mij ook meer om de bovenzijde, de onderzijde kan ik altijd bij-spuiten. Misschien ga ik een poging wagen het uit aluminium na te maken, dan roest hij ook niet meer.IMpYGSI schreef:of coaten veel nut heeft weet ik niet... Je gaat GEGARANDEERD de grond wel eens raken dan schaaft je coating ook zo eraf...
groeten Twan
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Undertaker's projecten
Is dat ding OEM? Die van mij zag er compleet anders uit.
En zoiets moet je gewoon niet onder je daily drive doen, dat scheelt ook al een hoop. Als je dan met je hippe auto rijd, is het toch mooi weer en heb je geen last van (regen)water
En zoiets moet je gewoon niet onder je daily drive doen, dat scheelt ook al een hoop. Als je dan met je hippe auto rijd, is het toch mooi weer en heb je geen last van (regen)water
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Undertaker's projecten
Auto blijft mijn daily zodat ik nu al iedere dag kan genieten van mijn GSI regen of niet. De Kadett, die wordt echt voor mooi weer, de GSI blijft de daily voor mij en in de toekomst willen we er nog een Vectra C station bij hebben.pascal1109 schreef:Is dat ding OEM? Die van mij zag er compleet anders uit.
En zoiets moet je gewoon niet onder je daily drive doen, dat scheelt ook al een hoop. Als je dan met je hippe auto rijd, is het toch mooi weer en heb je geen last van (regen)water
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: Undertaker's projecten
Tja ik zou er gewoon 4 bussen van rubber tussen zetten van een cm of 2 lang en dan extra gaten boren dan je geen last van water blijft hangen en dan kan hij ook niet de roest door zetten dankzij je rubberen bussen en die zorgen ook dat hij iets of wat kan bewegen
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Undertaker's projecten
Het is een GSI, geen terreinautoTheo Gsi schreef:Tja ik zou er gewoon 4 bussen van rubber tussen zetten van een cm of 2 lang en dan extra gaten boren dan je geen last van water blijft hangen en dan kan hij ook niet de roest door zetten dankzij je rubberen bussen en die zorgen ook dat hij iets of wat kan bewegen
Als ik een carterplaat 2cm laat zakken dan kom ik mijn wijk niet meer uit, en min auto is niet eens zo laag
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: Undertaker's projecten
dan moet je gewoon hele grote revetten hebben van kunststof dat je zeker geen contact kan maken met het subframe
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Undertaker's projecten
De OEM plaat zit maar aan 2 punten aan het subframe vast, zie foto's hierboven. dus 2 rubber ringen en klaar.Theo Gsi schreef:dan moet je gewoon hele grote revetten hebben van kunststof dat je zeker geen contact kan maken met het subframe