Kan dat gebeuren bij montage van de bak aan de motor?Bart(astra) schreef:Ruimte genoeg maar hoeveel weet ik zo niet.
Inlaat heeft er maar heel even opgezeten, anders kon ik niet bij de waterslangen
Waarschijnlijk is het druklager uit de gaffel geschoten...
Bart's Astra X32SE <the story continues..>
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Bart's Astra
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Bart's Astra
ja was bij mij ook, als de gaffel beetje bewogen wordt
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Bart's Astra
OK, weer wat geleerdErwin_dude schreef:ja was bij mij ook, als de gaffel beetje bewogen wordt
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Bart's Astra
Als je de bak van de motor af hebt en je geweegd dan de koppelingsvork te ver dan schuif je het druklager van de prise-as af.
Met de bak tegen de motor kan dit niet omdat je het druklager dan tegen de drukgroep aan drukt
Met de bak tegen de motor kan dit niet omdat je het druklager dan tegen de drukgroep aan drukt
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra
Zo vandaag maar eens gekeken.
Subframe eraf gehaald en daarna de bak.
Druklager en gaffel werkten in uitgebouwde toestand gewoon perfect..
Wat er wel mis was, kwam door mijn eigen schuld.
Ik had namelijk gelezen, dat er mensen waren die met een verlicht vliegwiel, de koppeling niet goed vrij konden krijgen omdar er te weinig ruimte was.
Dus bij inbouw had ik besloten tussen het vliegwiel en de drukplaat, ringetjes te doen om de bevestigingsboutjes, om meer ruimte te creeeren. Dat had ik nooit moeten doen.....achteraf..
Maar nu is alles weer juist gemonteerd en werkt het koppelingsmechanisme weer helemaal naar behoren !
(Helaas wel weer een halve dag verspild )
Omdat het subframe er toch weer aflag, heb ik belsloten niet met de pu bussen in de draagarmen te gaan rijden.
Dit omdat het gewoon niets is voor dagelijks gebruik.
Dus nieuwe draagarmen die ik al had, moesten erop.
Maar eerst verstevigen
Ook heb ik de voorpijp van de v6, na de kat een stuk verlengd, zodat die weer netjes aansluit op een 16v uitlaatsysteem
en ineens zijn de leidingen voor de gasklepverwarming ook geschrapt
Verder nog een aantal kleine dingetjes aangesloten.
Volgende week maar weer verder bouwen
Subframe eraf gehaald en daarna de bak.
Druklager en gaffel werkten in uitgebouwde toestand gewoon perfect..
Wat er wel mis was, kwam door mijn eigen schuld.
Ik had namelijk gelezen, dat er mensen waren die met een verlicht vliegwiel, de koppeling niet goed vrij konden krijgen omdar er te weinig ruimte was.
Dus bij inbouw had ik besloten tussen het vliegwiel en de drukplaat, ringetjes te doen om de bevestigingsboutjes, om meer ruimte te creeeren. Dat had ik nooit moeten doen.....achteraf..
Maar nu is alles weer juist gemonteerd en werkt het koppelingsmechanisme weer helemaal naar behoren !
(Helaas wel weer een halve dag verspild )
Omdat het subframe er toch weer aflag, heb ik belsloten niet met de pu bussen in de draagarmen te gaan rijden.
Dit omdat het gewoon niets is voor dagelijks gebruik.
Dus nieuwe draagarmen die ik al had, moesten erop.
Maar eerst verstevigen
Ook heb ik de voorpijp van de v6, na de kat een stuk verlengd, zodat die weer netjes aansluit op een 16v uitlaatsysteem
en ineens zijn de leidingen voor de gasklepverwarming ook geschrapt
Verder nog een aantal kleine dingetjes aangesloten.
Volgende week maar weer verder bouwen
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: Bart's Astra
Je pakt het allemaal goed aan!
Ben heel benieuwd naar de kleurencombi van de inlaat straks!
Ben heel benieuwd naar de kleurencombi van de inlaat straks!
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Bart's Astra
Vanwaar dat de gasklepverwarming geschrapt is
Heb eigenlijk geen idee wat het doet en wat de meerwaarde ervan is
Heb eigenlijk geen idee wat het doet en wat de meerwaarde ervan is
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra
Het heeft eigenlijk weinig meerwaarde.The Undertaker schreef:Vanwaar dat de gasklepverwarming geschrapt is
Heb eigenlijk geen idee wat het doet en wat de meerwaarde ervan is
Het zou ervoor moeten zorgen dat de gasklep niet vastvriest, maar daar hebben we in Nl weinig last van
Scheelt me weer wat slangen en less is more !
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Bart's Astra
Heb je dan straks 3 waterpompen erop zittenBart(astra) schreef:met de slijptol en een lasapparaat krijg je bijna alles passend !oenatje schreef:dat staat best stoer, hoe heb je hem passend gekregen?
en wat is het voordeel van deze ventilatoren ten opzichte van origineel?
Voordeel;
Dubbel dus meer luchtverplaatsing.
Was eigenlijk voor erbij, maar geven zoveel wind, dat ik waarschijnlijk verder geen fan meer achter de radiateur zet.
Sja waarom, omdat het stoer is en kan !
En sowieso omdat v6en gevoelig zijn met koeling
(komen ook nog twee extra waterpompjes op)
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra
The Undertaker schreef:Heb je dan straks 3 waterpompen erop zittenBart(astra) schreef:met de slijptol en een lasapparaat krijg je bijna alles passend !oenatje schreef:dat staat best stoer, hoe heb je hem passend gekregen?
en wat is het voordeel van deze ventilatoren ten opzichte van origineel?
Voordeel;
Dubbel dus meer luchtverplaatsing.
Was eigenlijk voor erbij, maar geven zoveel wind, dat ik waarschijnlijk verder geen fan meer achter de radiateur zet.
Sja waarom, omdat het stoer is en kan !
En sowieso omdat v6en gevoelig zijn met koeling
(komen ook nog twee extra waterpompjes op)
Ja.
De originele op het blok en twee losse tussen de slangen om de doorstroming op gang te houden bij stilstand
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Bart's Astra
Je hebt er echt over na gedacht of niet
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra
The Undertaker schreef:Je hebt er echt over na gedacht of niet
Ik ben niet de eerste die een v6 ombouw doet, dus ik heb veel kunnen leren !
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Bart's Astra
De omega V6 is ook altijd voorzien van 2 extra pompjes volgens mij. Vectra / Calibra weet ik niet eigenlijk.
Maar een overbodige luxe is het echt niet om er een (of meer) te hebben.
Maar een overbodige luxe is het echt niet om er een (of meer) te hebben.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: Bart's Astra
calibra /vectra hebben dat ook hoorpascal1109 schreef:De omega V6 is ook altijd voorzien van 2 extra pompjes volgens mij. Vectra / Calibra weet ik niet eigenlijk.
Maar een overbodige luxe is het echt niet om er een (of meer) te hebben.
1 op de rad en 1 naast de motor boven de bak
ik heb die bij de radiateur niet omdat dat niet pas op mijn radiateur
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra
vandaag binnen gekomen..
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Bart's Astra --> X32SE
ga je er nu weer een turbo in bouwen?
leuk klokkenspel
leuk klokkenspel
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra
Jerremy schreef:mee eens, het laswerk/afwerking is niet echt fraai inderdaad.
Daarbij, ben bang dat eea toch krom kan gaan trekken, en dan is al het werk voor niets.
En daar lijkt me zo'n klepdeksel net iets te kostbaar voor om te verprutsen.
Ja, denk dat de kunststof afdek kap aanpassen dan wellicht een betere optie is.
Daar kan zelf iig nog wat me expermineteren, heb er nog 2 extra liggen, dus in ergste geval kan ik er nog is 1 verzagen.
Deze kwam ik per toeval nog tegen.
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Bart's Astra --> X32SE
Met mooi rood verlichte cijfertjeshaaye schreef:Mooie Dash!!!
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: Bart's Astra
Mooi man! Alleen bij mij gaat de toeren teller tot 7000. Zal dat nog uitmaken? Signaal is wel hetzelfde toch?Bart(astra) schreef:vandaag binnen gekomen..
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Bart's Astra --> X32SE
Signaal is het zelfde, al zal de toerenteller in de afbeelding een andere waarde aangeven omdat deze de puls van een 4-cilinder hoort te krijgen en niet van een 6-cilinder.
De latere C20XE's, bijvoorbeeld die van oenatje, hebben een 260 teller met een toerenteller tot 7000tpm
De latere C20XE's, bijvoorbeeld die van oenatje, hebben een 260 teller met een toerenteller tot 7000tpm
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> X32SE
De toerenteller wordt er 1 van een v6.
Alleen zal ik waarschijnlijk voor het mooie de witte tellerplaat behouden
(mits de afwijking niet te groot is)
Alleen zal ik waarschijnlijk voor het mooie de witte tellerplaat behouden
(mits de afwijking niet te groot is)
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> X32SE
Vanmorgen kon ik helaas niet op de brug (vanaf 14u pas zelfs)
Dus het is een dag van kleine dingetjes fixen geworden...
Alle waterslangen zitten er nu op met de extra waterpomp (de andere bleek helaas te lekken)
(dit is nog de lekkende die al vervangen is)
ook de tellerkabel moest er weer in omdat de digidash geen dienst meer gaat doen.
Alleen had ik het gat van de oude tellerkabel al gebruikt voor de stroomkabel van geluid...
Werd dus even flink pielen...
En omdat nu alle waterslangen op hun plaats zitten kon de inlaat er weer op
Kwaliteit van de foto's is niet geweldig, mijn phone deed vervelend vandaag...
Dus het is een dag van kleine dingetjes fixen geworden...
Alle waterslangen zitten er nu op met de extra waterpomp (de andere bleek helaas te lekken)
(dit is nog de lekkende die al vervangen is)
ook de tellerkabel moest er weer in omdat de digidash geen dienst meer gaat doen.
Alleen had ik het gat van de oude tellerkabel al gebruikt voor de stroomkabel van geluid...
Werd dus even flink pielen...
En omdat nu alle waterslangen op hun plaats zitten kon de inlaat er weer op
Kwaliteit van de foto's is niet geweldig, mijn phone deed vervelend vandaag...