kantel/zonnedak sluit niet af

Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Plaats reactie
bram--92
forum-gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:20

kantel/zonnedak sluit niet af

Bericht door bram--92 »

heey

ik heb net de oude auto van me vader gekregen een opel astra f uit 1994
maar het zonnedak die sloot vroeger altijd goed af maar nu zit er een beetje een spleet tussen het rubber en het raam aan de voorkant waardoor er water naar binnen lekt :twisted:

iemand enig idee hoe je dit vast moet zetten ?

dit is de eerste auto waar ik aan ga sleutelen ik ben scootermonteur dus moet wel lukken :lol:

alvastbedankt
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: kantel/zonnedak sluit niet af

Bericht door Laagvlieger »

Praten we hier over een fabrieks open dakje of een achteraf ingezaagd ding?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
bram--92
forum-gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:20

Re: kantel/zonnedak sluit niet af

Bericht door bram--92 »

hier praten we over een fabrieksdak
ow en hebben jullie hier eigenlijk geen howto,s /faq of iets over hoe bepaalde dingen inmekaar zitten en hoe je het beste dingen kan doen ?

GR
Gebruikersavatar
testdrive
forum-gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 nov 2010 11:47

Re: kantel/zonnedak sluit niet af

Bericht door testdrive »

heb ongeveer hetzelfde probleem.
maar mijn raam sluit wel goed maar op een of andere manier komt het toch steedts naar binnen.
rubber al schoon gemaakt en ingespoten maar helpt niks
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: kantel/zonnedak sluit niet af

Bericht door The Undertaker »

testdrive schreef:heb ongeveer hetzelfde probleem.
maar mijn raam sluit wel goed maar op een of andere manier komt het toch steedts naar binnen.
rubber al schoon gemaakt en ingespoten maar helpt niks
Linker A-stijl bekleding demonteren en kijken of je afwatering nog is aangesloten/niet gescheurd/niet verstopt is
bram--92
forum-gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:20

Re: kantel/zonnedak sluit niet af

Bericht door bram--92 »

het dak zit ook een beetje los lijkt wel je kan hem makkelijk naar buiten drukken dat je gewoon een hele spleet ertussen ziet
kan je die steunen op een manier vastzetten of iets ?

en ik las ergens over technisch archief waar kan ik dit vinden dan ?
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: kantel/zonnedak sluit niet af

Bericht door The Undertaker »

bram--92 schreef:het dak zit ook een beetje los lijkt wel je kan hem makkelijk naar buiten drukken dat je gewoon een hele spleet ertussen ziet
kan je die steunen op een manier vastzetten of iets ?

en ik las ergens over technisch archief waar kan ik dit vinden dan ?
Onderwerp: Donateur worden
Roy 2.0 16v schreef:Naast het lidmaatschap kent de Astra GSi club ook een donateurschap. Dit is voor mensen die een lidmaatschap te ver vinden gaan, of mensen die geen GSi hebben, maar de club wel willen ondersteunen, of gebruik willen maken van de expertise bij de club.

De voordelen :
- Toegang tot het technisch archief
- Gebruik van een signature
- Inbox van privé berichten terug naar 40
- Uploads van bijlages via het forum
- Aparte rang
- Je steunt de club financieel, en daardoor kunnen wij meer betekenen voor de leden

Waarom
Omdat de Astra GSi club alleen GSi bezitters toelaat als lid is het voor niet-GSi bezitters onmogelijk om zoals voorheen toegang te krijgen tot het technisch archief. Omdat de vraag naar het technische archief toch blijft bestaan is gekozen voor het instellen van een donateurschap. Zo kunnen mensen die geen GSi hebben toch delen in deze kennisbank.

De Kosten
De kosten voor het donateurschap bedragen €7,50 voor een jaar. Hiermee steun je dus de club en het behoud en onderhoud van het forum.

Hoe ?
Stort € 7,50 onder vermelding van Donateur en je forumnaam naar :

Postbankrek. nr. 4906514.
t.n.v Astra GSi CLub.

Ik wil meer doneren
De Astra GSi club is natuurlijk altijd blij als je meer wilt doneren en dit is uiteraard mogelijk. Hou er wel rekening mee dat aan het einde van het jaar je status als donateur evengoed vervalt. Er zal dus vanaf voor het volgende jaar opnieuw een donatie van 7,50 worden gevraagd.

Disclaimer
Zodra men heeft gedoneerd geld dit voor een heel jaar.
Er zal derhalve ook geen geld worden terug gestort wanneer men het donateurschap wil intrekken.

Ook voor donateurs gelden alle regels van het forum. Bij overtreding word men gewaarschuwd. Blijkt dat deze waarschuwing niet voldoende is kan men de toegang tot het forum worden ontnomen. Ook in dit geval wordt er geen geld terug gestort. Je bent te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het naleven van de regels.
bram--92
forum-gebruiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:20

Re: kantel/zonnedak sluit niet af

Bericht door bram--92 »

hmm duidelijk :)

gsi waar staat dat precies voor dan

ik heb een opel astra 1.4 f uit 1994

dat is geen gsi zeker ?
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: kantel/zonnedak sluit niet af

Bericht door The Undertaker »

bram--92 schreef:hmm duidelijk :)

gsi waar staat dat precies voor dan

ik heb een opel astra 1.4 f uit 1994

dat is geen gsi zeker ?
Nee.

Bron

Code: Selecteer alles

GSi staat voor Grand Sport injection. De term GSi wordt in 1983 door Opel geïntroduceerd in reactie op de lancering van de GTi van Volkswagen Golf als modelnaam voor een sportieve versie van verschillende Opelmodellen. De aanduiding komt in de plaats van de bestaande GT/E (Gran Turismo/Einspritz) aanduiding (Opel Kadett, Opel Manta).

Opeltypes met GSi-uitvoering:

    * Manta (B) (Mk II)
    * Kadett (E) (Mk V)
    * Corsa (A) (Mk I)
    * Astra (F) (Mk VI)
    * Corsa (B) (Mk II)
    * Corsa (C) (Mk III)
    * Corsa (D) (Mk IV)
    * Astra (J) (Mk IX) (wordt verwacht)

Tot 1998 hanteerde Opel de aanduiding GSi alleen voor de topuitvoeringen. Deze topmodellen kregen vanaf dat moment de aanduiding OPC, hetgeen staat voor Opel Performance Center. Alleen bij de Corsa C duurde dit tot de vervanging in 2006 door de Corsa D.

In 2007 kondigt Opel toch weer de komst aan van een GSi-uitvoering van de Corsa D. Dit betreft echter niet het topmodel. De prestaties liggen beneden die van de OPC-uitvoering van hetzelfde model. Bij de Astra komt de aanduiding, na twee generaties weg te zijn geweest, in 2009 weer terug op de Astra J. Ook hier is de OPC het topmodel en vult de GSi een gat daaronder.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: kantel/zonnedak sluit niet af

Bericht door Laagvlieger »

Ik denk dat er iets defect is bij jou dakkie.
Iets afgebroken of losgelopen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7839
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: kantel/zonnedak sluit niet af

Bericht door pascal1109 »

The Undertaker schreef:Linker A-stijl bekleding demonteren en kijken of je afwatering nog is aangesloten/niet gescheurd/niet verstopt is
Waarom niet de rechter? Of de C-stijl? Die kunnen toch ook verstopt zitten ;)
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: kantel/zonnedak sluit niet af

Bericht door The Undertaker »

pascal1109 schreef:
The Undertaker schreef:Linker A-stijl bekleding demonteren en kijken of je afwatering nog is aangesloten/niet gescheurd/niet verstopt is
Waarom niet de rechter? Of de C-stijl? Die kunnen toch ook verstopt zitten ;)
Je heb gelijk :wink:



Ik heb met dit weer wel lat dat je het water aan de bestuurderskant goed hoort stromen (matten zijn droog, de isolatie hieronder). Ik kan me dit niet meer herinneren uit mijn zwarte of dat daar ook zo was.

Meer mensen die dit herkennen :?:
Plaats reactie