Nieuwe daily
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Undertaker's projecten
Nou heb ik een tijdje terug een complete kabelboom uit een Astra GSi getrokken, heel die kabelboom ontleed, maar die stekker zat er zeker weten niet aan hoor.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Undertaker's projecten
Hmm, volgens onze oosterburen hebben alle Astra F's deze stekker. Stekker aan mijn extra losse boom is wit. In de vraagbaak staat hij ook beschreven als standaard (niet als afwijkende verbinding). Calibra's en Vectra A's hebben ze ook zeker.pascal1109 schreef:Nou heb ik een tijdje terug een complete kabelboom uit een Astra GSi getrokken, heel die kabelboom ontleed, maar die stekker zat er zeker weten niet aan hoor.
Net even gekeken bij de GSI boom die ik heb liggen: stekker zit er aan (zwart).
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Undertaker's projecten
Vreemd. Ik had ook alle stekkers die aan de boom zaten gelabeld, zodat ik goed wist wat waar zat, maar die zat er echt niet bij.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Undertaker's projecten
Weer een afwijking van Opel . Zal morgen eens kijken bij mijn zwarte GSI (als ik het niet vergeet).pascal1109 schreef:Vreemd. Ik had ook alle stekkers die aan de boom zaten gelabeld, zodat ik goed wist wat waar zat, maar die zat er echt niet bij.
- IMpYGSI
- forum-gebruiker
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 31 aug 2007 17:23
- Auto('s): Astra GSI
- Locatie: Maastricht
Re: Undertaker's projecten
Ben ik eens benieuwd. Maar echter als deze er niet opzit is het nog niet zo een ramp om dit zelf te maken volgens mij. Maar zou wel handig zijn. Ben hem echter nog nooit tegengekomen bij mijn teller of stuurkolom in de buurt. Dan was hij mij wel opgevallen lijkt mij.
Wel leuk om dit eventjes uit te zoeken hoe en wat. Zal straks eens kijken tussen het elektrisch schema wat ik heb.
Heb je ook een bestel nummer of gm nummer van dat dagrijverlichtingsrelais kastje? (en indicatieprijs?)
Misschien ook leuk om dat stuur ombouw te beschrijven in een how to?
Groeten Twan
Wel leuk om dit eventjes uit te zoeken hoe en wat. Zal straks eens kijken tussen het elektrisch schema wat ik heb.
Heb je ook een bestel nummer of gm nummer van dat dagrijverlichtingsrelais kastje? (en indicatieprijs?)
Misschien ook leuk om dat stuur ombouw te beschrijven in een how to?
Groeten Twan
Astra F GSI 2.0 16V 1993 C20XE *Rieger grill *Sebring uitlaatje *Middendemper, kat vervanger *Bi Xenon 8000K *K&N Open Lucht filter *HiJion 16" 205 45 r16 velgen *Koni geel met Kw veren verlaagd 30mm
Audio Klaar:D
Audio Klaar:D
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Undertaker's projecten
IMpYGSI schreef:Ben ik eens benieuwd. Maar echter als deze er niet opzit is het nog niet zo een ramp om dit zelf te maken volgens mij. Maar zou wel handig zijn. Ben hem echter nog nooit tegengekomen bij mijn teller of stuurkolom in de buurt. Dan was hij mij wel opgevallen lijkt mij.
Wel leuk om dit eventjes uit te zoeken hoe en wat. Zal straks eens kijken tussen het elektrisch schema wat ik heb.
Heb je ook een bestel nummer of gm nummer van dat dagrijverlichtingsrelais kastje? (en indicatieprijs?)
Misschien ook leuk om dat stuur ombouw te beschrijven in een how to?
Groeten Twan
Prijs 41 euro : http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEWNX:ITThe Undertaker schreef:Alle Astra F's zijn voorbereid
De stuurombouw komt goed
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Undertaker's projecten
Stoelverwarming is binnen:
De Astra is voorbereid op stoelverwarming
Bij de matten zit een schakelaar met 2 verwarmingsstanden. Ik ga deze behouden en de aansluiting van de originele kabelboom sluit ik aan op de OEM schakelaars.
Ik krijg zo dus 2 schakelaars en behoud ik de garantie van de matten:
Waar ik de 2 standen schakelaars ga inbouwen weet ik nog niet maar dat komt wel goed.
De Astra is voorbereid op stoelverwarming
Bij de matten zit een schakelaar met 2 verwarmingsstanden. Ik ga deze behouden en de aansluiting van de originele kabelboom sluit ik aan op de OEM schakelaars.
Ik krijg zo dus 2 schakelaars en behoud ik de garantie van de matten:
Code: Selecteer alles
OEM schakelaar ==>> aftermarket schakelaar met 2 standen ==>> stoelverwarmingsmatten
- IMpYGSI
- forum-gebruiker
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 31 aug 2007 17:23
- Auto('s): Astra GSI
- Locatie: Maastricht
Re: Undertaker's projecten
Zou ze gewoon los ergens aan de kabel of onder de stoel maken. In ieder geval ergens waar je ze niet ziet. zodat het origineel oogt. Waar heb je deze bestelt? En wat is de pasvorm qua afmetingen van de matten ten opzichte van het zit en rugvlak?
Groeten Twan
Groeten Twan
Astra F GSI 2.0 16V 1993 C20XE *Rieger grill *Sebring uitlaatje *Middendemper, kat vervanger *Bi Xenon 8000K *K&N Open Lucht filter *HiJion 16" 205 45 r16 velgen *Koni geel met Kw veren verlaagd 30mm
Audio Klaar:D
Audio Klaar:D
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Undertaker's projecten
Op Ebay, 82 euro inclusief verzenden. op MP koste dezelfde meer dan 110 euro (sommigen zelfs 160 euro): http://cgi.ebay.nl/OPEL-ASTRA-G-CARBON- ... 1e60317badIMpYGSI schreef:Zou ze gewoon los ergens aan de kabel of onder de stoel maken. In ieder geval ergens waar je ze niet ziet. zodat het origineel oogt. Waar heb je deze bestelt? En wat is de pasvorm qua afmetingen van de matten ten opzichte van het zit en rugvlak?
Groeten Twan
Handleiding
De pasvorm globaal, matten zijn op maat te maken schakelaars worden uiteraard uit het zicht weggewerkt.:Comfort-Nachrüstset für 1 Sitz Carbon Sitzheizung 2-stufig
Technische Daten:
* der Durchmesser des Schalters beträgt: Außen 23mm, Innen 20mm, Einbautiefe 35mm
* mit diesem System können immer nur 2 Heizmatten Carbon betrieben werden
* das Standardmaß der Carbon-Heizmatten beträgt 480mm x 270mm
* die Nennleistung beträgt 35 Watt bei 10,5-15V Stromaufnahme ca.1,8 ~ 2,5 Ampere
* die Nennspannung beträgt 12V
* im Schalter ist eine zweifarbige Kontrollleuchte integriert 50% Leistung = gelb 100% Leistung = rot Mitte = Heizung aus
Lieferumfang:
* 2 Heizmatten Carbon für die Sitzfläche und für die Lehnenfläche
* 1 Sitzheizungsschalter runde Ausführung
* 1 Kabelsatz
*
1 Einbauanleitung
Beschreibung:
* Komplette Sitzheizung zum nachträglichen Einbau in Fahrer oder Beifahrersitz.
* Die Heizmatten für Sitz und Lehnenfläche werden zwischen Polster und Sitzbezug eingebaut.
* Die Form des Sitzes wird hierdurch nicht verändert.
* Die Sitzheizung passt fast für alle PKW mit abziehbaren Sitzbezug
* Bei aufgeklebten Bezügen können wir Ihnen diese gerne durch unsere Sattlerin einbauen
* Preise bitte telef. erfragen.
Montage:
Die Heizmatte kann in der Länge gekürzt werden oder zwischen den beiden Kontaktleitern kann ein komplettes Feld ausgeschnitten werden. Die Funktion bleibt erhalten.
Da die Heizmatte in Querrichtung ausgeschnitten werden kann, ist die Befestigung des Sitzbezuges unabhängig von der Nachrüstung wieder möglich.
Warum Carbontechnik ?
* In den Anfängen und heute noch werden einfache Sitzheizungen von nur einem einzigen wellenförmigen Draht im Sitz beheizt. Wärme entsteht hier nur am Draht und nicht in der ganzen Fläche. Ein Drahtbruch führt zum Totalausfall der Heizung
* Carbon-Fasern sind sehr wiederstandsfähig gegen mechanische Beanspruchungen wie z.B. Biege- Wechsel- oder Zugbelastung und daher besser als Heizdrähte geeignet.
*
Kein Ausfall der Heizmatte bei Beschädigung einer Carbon-Faser, dies wird durch die Legung der Carbon-Fasern (Wabenform) erreicht. Sie sind untereinander verbunden. Im Gegensatz zu einer herkömmlichen Heizmatte mit Heizdraht.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Undertaker's projecten
Datzelfde setje heeft mijn collega in zijn Astra G gebouwt.
Werkt prima.
Werkt prima.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Undertaker's projecten
Mooi, maar ik ook niet anders verwachtLaagvlieger schreef:Datzelfde setje heeft mijn collega in zijn Astra G gebouwd.
Werkt prima.
Ik ga ze gelijk met de lendensteunverstelling van een Vectra B inbouwen en als de stoelen eruit liggen dan komt er aan de bijrijderskant gelijk een onderstel met hoogteverstelling .
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Undertaker's projecten
Weer wat binnen:
Links: komfortblinker module van VW
rechts: dagrijlichtrelais
Helaas laat het weer het niet toe om opties in te bouwen
Links: komfortblinker module van VW
rechts: dagrijlichtrelais
Helaas laat het weer het niet toe om opties in te bouwen
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Undertaker's projecten
Weer wat binnen, de spullen voor de US-module:
En:
Hoe zat het met de pasvorm van de Wiechers, moet je nu iets uit de kap halen of niet?
En:
Hoe zat het met de pasvorm van de Wiechers, moet je nu iets uit de kap halen of niet?
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Undertaker's projecten
Kan je doen, dan raakt die de veerpootbrug niet meer, maar het hoeft niet. Ik had alleen wat van de isolatie onder de kap weggehaald, toen ging die wel dicht, maar stond ietsje boller had ik het idee. Je zag na 2x open en dicht doen wel precies waar ze elkaar raaktenThe Undertaker schreef:Hoe zat het met de pasvorm van de Wiechers, moet je nu iets uit de kap halen of niet?
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Undertaker's projecten
Heb wel het idee dat er 3 versies zijn:pascal1109 schreef:Kan je doen, dan raakt die de veerpootbrug niet meer, maar het hoeft niet. Ik had alleen wat van de isolatie onder de kap weggehaald, toen ging die wel dicht, maar stond ietsje boller had ik het idee. Je zag na 2x open en dicht doen wel precies waar ze elkaar raaktenThe Undertaker schreef:Hoe zat het met de pasvorm van de Wiechers, moet je nu iets uit de kap halen of niet?
1. met het typeplaatje in het midden
2. met het typeplaatje aan de rechter kant (als je voor de auto staat)
3. met het typeplaatje aan de linker kant (als je voor de auto staat) zoals de mijne
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Undertaker's projecten
Rechts heb ik hem nooit gezien. De nieuwe nu hebben hem links, vorige type zat hij in het midden. De laatste 2 genoemden zijn exact hetzelfde qua vorm (en dus hetzelfde "probleem"), alleen het typeplaatje op een andere plek.
Gewoon erop doen, zonder isolatie onder je motorkap (gaatje maken). Gaat prima.
Gewoon erop doen, zonder isolatie onder je motorkap (gaatje maken). Gaat prima.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Undertaker's projecten
Plaatje rechts (als je voor de auto staat):pascal1109 schreef:Rechts heb ik hem nooit gezien. De nieuwe nu hebben hem links, vorige type zat hij in het midden. De laatste 2 genoemden zijn exact hetzelfde qua vorm (en dus hetzelfde "probleem"), alleen het typeplaatje op een andere plek.
Gewoon erop doen, zonder isolatie onder je motorkap (gaatje maken). Gaat prima.
Re: Undertaker's projecten
ik wil even vermelden dat een holden L nooit officieel is geleverd op de c20xe motor
dit is een custom
dit is een custom
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Undertaker's projecten
Dat is heel die cabrio: Het is nu een Holden Astra 2.5-24V Convertible GSIoenatje schreef:ik wil even vermelden dat een holden L nooit officieel is geleverd op de c20xe motor
dit is een custom
Re: Undertaker's projecten
isolatie onder de motorkap van je gsi is voor mietjes
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Undertaker's projecten
Kan wel zijn maar is fabrieks-af geleverd dus OEM en dan MOET het erop.gsipiloot schreef:isolatie onder de motorkap van je gsi is voor mietjes
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Undertaker's projecten
Liever eronderThe Undertaker schreef:Kan wel zijn maar is fabrieks-af geleverd dus OEM en dan MOET het erop.gsipiloot schreef:isolatie onder de motorkap van je gsi is voor mietjes
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Undertaker's projecten
pascal1109 schreef:Liever eronderThe Undertaker schreef:Kan wel zijn maar is fabrieks-af geleverd dus OEM en dan MOET het erop.gsipiloot schreef:isolatie onder de motorkap van je gsi is voor mietjes
Hoop trouwens deze en anders volgende week mijn Bonrath Powerlifts binnen te krijgen. Voor was al binnen, achter nog niet.
Re: Undertaker's projecten
The Undertaker schreef:Kan wel zijn maar is fabrieks-af geleverd dus OEM en dan MOET het erop.gsipiloot schreef:isolatie onder de motorkap van je gsi is voor mietjes
Heb je ook nog zo`n carterplaat er onder dan?? Laatst C20XE gesloopt waar er 1 onder zat. Had het nog nooit gezien
Zwei Liter Kraft ja
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Undertaker's projecten
Niet in het midden, wel een beschermplaat aan de distributie zijde. Carterplaat zit ik over te denken, één van 2mm dik staal, kost alleen 214,60 euro/ stuk
Misschien is dat hem ook wel, heb het nooit eerder gezien, iemand een foto hiervan??
Zal eens een foto van de mijne maken.
Misschien is dat hem ook wel, heb het nooit eerder gezien, iemand een foto hiervan??
Zal eens een foto van de mijne maken.