Nieuwe daily

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

KevTech schreef:En voorste knipperlichten mogen wit zijn, mits je zijschermknipperlichten hebt die wel oranje zijn.
Zonder die in je zijscherm, moeten de voorste gewoon oranje zijn.

Ik vind het ook een super mooi idee, ga ik ook nog eens mee aan de slag :)
Zijknipperlichten op de voorschermen moeten altijd oranje zijn. Knippers voor mogen gewoon wit zijn, ook zonder de zijknippers op de voorschermen, zie de APK-regelgeving
The Undertaker schreef:Die van mij is gewoon met witte knipperlichten gekeurd, zijknipperlichten op de voorschermen (zoals bij mijn ivm de trekhaak) moeten wel oranje zijn.

Ik weet het zeker: APK_2010_Regelgeving APK
Artikel 5.3.53 kleur verplichte lichten
1. De grote lichten, dimlichten, stadslichten en
achteruitrijlichten mogen niet anders dan wit of geel
stralen.
Leden 1 tot en met 7: visuele controle, waarbij de
desbetreffende lichten worden ingeschakeld.
2. De richtingaanwijzers en
waarschuwingsknipperlichten alsmede de
zijrichtingaanwijzers mogen naar voren niet anders
dan ambergeel of wit
en naar achteren niet anders
dan ambergeel of rood stralen. Zijrichtingaanwijzers
mogen naar de zijkant niet anders dan ambergeel
uitstralen.
Gebruikersavatar
IMpYGSI
forum-gebruiker
Berichten: 209
Lid geworden op: 31 aug 2007 17:23
Auto('s): Astra GSI
Locatie: Maastricht

Re: Undertaker's projecten

Bericht door IMpYGSI »

The Undertaker schreef:
jopie schreef:zag nog wat leuks bij die youtube filmpjes , bochtenverlichting voor maar 60 euro .
http://www.bochtenverlichting.nl/
Ik begrijp dat principe nog niet helemaal, je mistlampen mag je niet aan maar dit mag dan weer wel. Ziet er altijd een beetje suf uit vind ik, net alsof je kortsluiting hebt of zo :roll:


Dit wil ik nog wel hebben: http://www.comfortknipperlicht.nl/
Dit werkt toch niet in de astra lijkt mij. Omdat je schakelaar namelijk vast klikt. Je moet hem dan toch zo ver doorklikken dat hij blijft vasthangen en daarna met de hand dus moet los klikken (ervan uit gaande dat je van baan wisselt op de snelweg).

Groeten Twan
Astra F GSI 2.0 16V 1993 C20XE *Rieger grill *Sebring uitlaatje *Middendemper, kat vervanger *Bi Xenon 8000K *K&N Open Lucht filter *HiJion 16" 205 45 r16 velgen *Koni geel met Kw veren verlaagd 30mm

Audio Klaar:D
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

Werkt wel, als je je hendel beweegt tot voor het punt dat hij vastklikt, dan werkt je knipperlicht echt wel, dat werkt zelfs bij mijn Kadett D zo.

http://cgi.ebay.de/BLINKMODUL-KOMFORTBL ... 0182710382
http://astra4ever.net/einbauanleitung-b ... 58493.html (is een Astra G maar die is niet zo heel anders dan de F)

Download - Blinken leichtgemacht

DE mooiste oplossing: http://cgi.ebay.de/Original-VW-Audi-Kom ... 2307c5d1df

De module op die Nederlandse site is duur, op de Duitse Ebay staat hij voor 20 euro ex verzenden (15 euro)
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

Zojuist bericht gehad over de Bonrath powerlifts: De voorzijde liggen klaar, de achterzijde komt nog binnen. Lijkt er op dat ze dus gewoon leverbaar zijn :D
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7839
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Undertaker's projecten

Bericht door pascal1109 »

The Undertaker schreef:Zojuist bericht gehad over de Bonrath powerlifts: De voorzijde liggen klaar, de achterzijde komt nog binnen. Lijkt er op dat ze dus gewoon leverbaar zijn :D
Eerst zien dan geloven. Maar ik ben zeer benieuwd, anders ga ik ze ook per direct bestellen :mrgreen:
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Undertaker's projecten

Bericht door oenatje »

The Undertaker schreef:Zojuist bericht gehad over de Bonrath powerlifts: De voorzijde liggen klaar, de achterzijde komt nog binnen. Lijkt er op dat ze dus gewoon leverbaar zijn :D
ben ook erg benieuwd. misschien is de productie hervat
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

oenatje schreef:
The Undertaker schreef:Zojuist bericht gehad over de Bonrath powerlifts: De voorzijde liggen klaar, de achterzijde komt nog binnen. Lijkt er op dat ze dus gewoon leverbaar zijn :D
ben ook erg benieuwd. misschien is de productie hervat
Ik hou jullie op de hoogte :wink:
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: Undertaker's projecten

Bericht door Erwin_dude »

Ik heb het zelf ook met de stadslichten in de mistlampen,
Beetje slechte kwaleit maar je ken der wat van zien en dit is het effect ongeveer


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

Ik zeg DOEN!!! :worship:

Mooi hoor, zo wil ik het straks ook. En ik wil de mistlampen laten mee schijnen met het grootlicht, terwijl ze wel hun functie behouden:
The Undertaker schreef:Deze staat op het Opel-forum in het How-to gedeelte van de Vectra. All credits to Wim-v6 van het Opel-forum. Omdat die nu uit de lucht is heb ik dit even hier gequote. Wel even vertalen naar een zekering/relaiskast van de Astra F.

LET OP ZEKERINGKAST ZOALS IN DE TEKENING IS VAN EEN VECTRA B!!!
[How To] Mistlampen mee op grootlicht, terwijl de mistlampen gewoon nog te gebruiken zijn op de normale manier.

Dit terwijl de mistlichten gewoon nog als mistlichten te gebruiken zijn en dit geen conflicten geeft:


ik ben weer bezig geweest aan de vectra vandaag.

nu heb ik dit gecreeërd:

mijn mistlichten gaan mee branden als ik sein, en als ik het grootlicht aan heb.

dit heb ik gedaan dmv in de zekering/relais kast

een extra ralaisje aan te leggen.

de aansturingsdraden van het grootlicht relais heb ik vervolgens op de aansturing van de extra relais gemaakt (aansturing zijn de dunne pinnetjes op het orig relais)

en dan de costante + van de Mistvoorlicht schakeling op het extra relais gezet op een van de grote pinnen

dan de andere grote pin naar de pin verbruiker van mistlichtvoor relais gezet.

orig relais zijn weer op hun oude plaats terug gedrukt.

tekening van de schakeling:
Afbeelding

* relais 2 is van grootlicht
* LOS relais is extra relais (heb orig vectra-B gebruikt)
* relais 5 is relais mistlichten voor

misschien dat iemand hier wat aan heeft.
Gebruikte relais in het voorbeeld zitten in de zekeringkasten van onder andere de Vectra B/Astra G
Afbeelding
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

Nog iets leuks: 1 om te proberen, andere 2 definitief
Ombouw how to
Afbeelding
Afbeelding

Opel logo voor Vectra B stuurwiel:
Afbeelding
Jerremy
forum-gebruiker
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 aug 2006 19:26

Re: Undertaker's projecten

Bericht door Jerremy »

Heej, die klapsleutels zijn mooi !
2 jaar terug in Essen toen van me toemalige Astra klap sleutel laten maken. Beviel best goed.
Maar die originele zijn veel mooier !

En sluit de knoppen ook aan dan voor de CPV ?
Ik had op me Astra ook AB voor inschakelen alarm en portieren. Zit er nu niet meer op, want met dat systeem kon het slot niet safe lock, en prefereer de werking/functie van safe lock boven dat van AB. Vind het niet zo erg de deur met de sleutel dicht te draaien. Voel altijd gelijk of alles dicht ook echt. Achterklep..
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

Jerremy schreef:Heej, die klapsleutels zijn mooi !
2 jaar terug in Essen toen van me toemalige Astra klap sleutel laten maken. Beviel best goed.
Maar die originele zijn veel mooier !

En sluit de knoppen ook aan dan voor de CPV ?
Ik had op me Astra ook AB voor inschakelen alarm en portieren. Zit er nu niet meer op, want met dat systeem kon het slot niet safe lock, en prefereer de werking/functie van safe lock boven dat van AB. Vind het niet zo erg de deur met de sleutel dicht te draaien. Voel altijd gelijk of alles dicht ook echt. Achterklep..
We lijken wel een beetje op elkaar, ik heb een aftermarket alarm met CV en loop altijd een rondje rond de auto of alles dicht zit. Wil mijn handzenders gaan intergreren in de klapsleutels, moet nog kijken hoe en wat.
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: Undertaker's projecten

Bericht door Erwin_dude »

´´The Undertaker"]Ik zeg DOEN!!! :worship:

Mooi hoor, zo wil ik het straks ook. En ik wil de mistlampen laten mee schijnen met het grootlicht, terwijl ze wel hun functie behouden:
´

dat werkt niet heb ik al gehad,

omgebouwd tot h4,

maar omdat je geen lichtbeeld heb schijnt het overal heen en heb je der niks an
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

Erwin_dude schreef:
´´The Undertaker"]Ik zeg DOEN!!! :worship:

Mooi hoor, zo wil ik het straks ook. En ik wil de mistlampen laten mee schijnen met het grootlicht, terwijl ze wel hun functie behouden:
´

dat werkt niet heb ik al gehad,

omgebouwd tot h4,

maar omdat je geen lichtbeeld heb schijnt het overal heen en heb je der niks an
Wordt geen H4 maar blijft H3. Met het schema van wim-v6 van het opel-forum zou het probleemloos moeten werken. Wordt dus H3 mistlampen ikm H4 grootlicht.
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Undertaker's projecten

Bericht door oenatje »

wat ga je met die stuurwiel logo's doen/proberen?
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Undertaker's projecten

Bericht door Bart(astra) »

The Undertaker schreef:Nog iets leuks: 1 om te proberen, andere 2 definitief
Ombouw how to

Echt mooi gevonden en gemaakt van die Duitser zeg 8)
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

oenatje schreef:wat ga je met die stuurwiel logo's doen/proberen?
Het Vectra B stuurwiel dat ik heb heeft een Vauxhall logo, dat moet natuurlijk wel een Opel logo worden :wink: . En ja 2 stuurwiel logo's omdat ik deze ook dubbel heb. Er gaat er nog één in de verkoop denk ik. Hoe alles aan te sluiten heb ik al gevonden (airbag en stuurwielbediening)
The Undertaker schreef:Vandaag een nieuwe update binnen, deze wil ik er gelijk in hebben als ik het dashboard vervang voor een dashboard met bijrijders airbag, stuurwiel moet er dan toch uit, even een foto van internet zoals het er straks uit gaat zien maar dan in spiegelbeeld en met Opel logo :D .

Afbeelding

En ja de stuurwielbediening gaat ook werkzaam worden.
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Re: Undertaker's projecten

Bericht door Raymond-oud »

vind het niet echt een mooi stuur
maar ieder zijn smaak :mrgreen:

vind dit mooier
lijkt mijn op half leer en suède
Bijlagen
1277738346_102352598_4-Vendo-Astra-GSI-20-16v-150cv-Carros-motos-e-barcos.jpg
1277738346_102352598_4-Vendo-Astra-GSI-20-16v-150cv-Carros-motos-e-barcos.jpg (43.09 KiB) 19518 keer bekeken
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

Maar jij hebt geen airbag :wink:
Stuurwiel ziet er vind ik beter uit als het standaard Astra F airbag stuurwiel. Andere opties zijn die van een Corsa B facelift (lijkt op die van een Astra G) maar deze is te afgevlakt voor het dashboard. Vectra B 4-spaaks, tja leuk voor je Astra CDX maar niet echt sportief.

Leder en suède kan altijd nog :wink:

En natuurlijk, smaken verschillen. Ik vind dit stuurwiel het beste bij het dashboard passen. :D
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

Alle Astra F's zijn voorbereid :mrgreen:

Afbeelding
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Undertaker's projecten

Bericht door oenatje »

dagrijverlichting?

waar ligt de stekker?
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

oenatje schreef:dagrijverlichting?

waar ligt de stekker?
Ja :D ligt achter je tellerkast: net nagekeken bij een kabelboom die ik hier heb liggen, daar dat hij aan de kabelboom vast en niet aan de koets. Stekker kan ook wit zijn.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
IMpYGSI
forum-gebruiker
Berichten: 209
Lid geworden op: 31 aug 2007 17:23
Auto('s): Astra GSI
Locatie: Maastricht

Re: Undertaker's projecten

Bericht door IMpYGSI »

de mistlampen bij het grootlicht betrekken gaat volgens mij zo wel werken hoor. Heb het zelf ook nog in de planning staan.
Het stuur heb ik ook eens op de sloop kunnen krijgen met stuurwielbediening, echter dan moet je nog vrij veel zelf maken. En de vectra sleepring moet je ook erbij hebben. Dit lijkt me inderdaad wel een leuke optie als je dit werkend krijgt en ook de airbags beide erin. Maar lees al dat je een dashboard met airbag hebt liggen:D

Die stekker voor de dagrijverlichting heb ik volgens mij niet liggen hoor. Of kan het zijn dat deze ook achter je aan uit schakelaar voor je verlichting licht ergens? En deze zorgt ervoor dat je verlichting aan gaat bij contact meen ik he?

groeten Twan
Astra F GSI 2.0 16V 1993 C20XE *Rieger grill *Sebring uitlaatje *Middendemper, kat vervanger *Bi Xenon 8000K *K&N Open Lucht filter *HiJion 16" 205 45 r16 velgen *Koni geel met Kw veren verlaagd 30mm

Audio Klaar:D
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

IMpYGSI schreef:de mistlampen bij het grootlicht betrekken gaat volgens mij zo wel werken hoor. Heb het zelf ook nog in de planning staan.
Berichtje van Wim-V6 over hoe dit te doen bij de Astra F:

Code: Selecteer alles

Ik heb zeg maar draden vanaf grootlicht relais (uitgaande draad relais welke naar de mistlampen gaan) naar het extra relais, om deze te schakelen.

bij de astra-F heb je geen grootlicht relais, dus kan je die vanaf de zekering voor het grootlicht pakken.

deze doe je aan een schakelpin van het extra geplaatste relais, andere schakelpin aan massa

aan de aanvoer van relais, gaat + 12V (bij mij over Contact), en die ander gaat naar de uitgaande draad van het mistvoorlicht relais.

Willem
IMpYGSI schreef:Het stuur heb ik ook eens op de sloop kunnen krijgen met stuurwielbediening, echter dan moet je nog vrij veel zelf maken. En de vectra sleepring moet je ook erbij hebben. Dit lijkt me inderdaad wel een leuke optie als je dit werkend krijgt en ook de airbags beide erin. Maar lees al dat je een dashboard met airbag hebt liggen:D
Gaat lukken, heb op internet documentatie en how to's gevonden van het zelfde stuurwiel met bediening voor de radio voor een Corsa B en een Calibra. Vectra sleepring is een must, die van de Astra moet je modificeren (lees: half slopen)
IMpYGSI schreef:Die stekker voor de dagrijverlichting heb ik volgens mij niet liggen hoor. Of kan het zijn dat deze ook achter je aan uit schakelaar voor je verlichting licht ergens? En deze zorgt ervoor dat je verlichting aan gaat bij contact meen ik he?

groeten Twan
Gevonden op een Duits forum. Zorgt er inderdaad voor dat bij contact aan de verlichting aan gaat (dimlichten, stadslichten en achterlichten. Niet de tellerverlichting en kenteken.)

Code: Selecteer alles

Der Stecker für das Tagfahrlichtrelaise ist am Armaturenbrettkabelbaum
im Bereich Lenksäule-Radio.
Stekker zou ook bij jou ergens in het gebied van de tellerkast/stuurwiel/radiopaneel moeten liggen.
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

Waar hij gevonden kan worden:

Der zweite sitzt auf Höhe der Mittelkonsole-Gebläßeschalter...
Afbeelding

Den habe ich nämlich bei mir am Kabelbaum in der Nähe vom Tacho gefunden und habe keine Ahnung, wozu der gut sein soll.
Afbeelding
Plaats reactie