even gekke vraag ( heb wel VW) maar toch ;)
- Blue Vectra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
- Locatie: lelystad
even gekke vraag ( heb wel VW) maar toch ;)
had deze vraag ook al op tdi forum neer gezet, maar kreeg niet echt een duidelijk antwoord...
ja alleen van rijdend laten uitlezen.
wie kan mij vertellen, aangezien het om een turbo gaat...volgens monteur in de garage hier in lullytown, zat er best wel speling op het asje van me turbo ( heb variabele schoepen ofzo..) hij denkt dat de turbo toch wel zijn beste tijd heeft gehad.
nou rijd de diesel niet zo lekker meer, hij gaat al bij +/- 2200 toeren al in noodloop, en dat rijd niet zo fijn pfff..
onderweg moet ik me auto elke keer uitzetten(tijdens het rijden ) en dan start ik hem weer, en dan gaat het even goed.
hij heeft niet meer dat lekkere koppel wat die eerst had, dus ik baal een beetje.
de lmm is al vervangen, zo ook de mafsensor, koppakking ook lag eruit 3 weken geleden, me distributie riem en rollen zijn al gedaan, EGR is ook al afgedopt, dus zou het volgens die monteur toch met de turbo te maken kunnen hebben, omdat dat asje best veel speling heeft.
wie kan dit beamen....
alvast thnx voor eventuele reactie's
gr. sjaak
ja alleen van rijdend laten uitlezen.
wie kan mij vertellen, aangezien het om een turbo gaat...volgens monteur in de garage hier in lullytown, zat er best wel speling op het asje van me turbo ( heb variabele schoepen ofzo..) hij denkt dat de turbo toch wel zijn beste tijd heeft gehad.
nou rijd de diesel niet zo lekker meer, hij gaat al bij +/- 2200 toeren al in noodloop, en dat rijd niet zo fijn pfff..
onderweg moet ik me auto elke keer uitzetten(tijdens het rijden ) en dan start ik hem weer, en dan gaat het even goed.
hij heeft niet meer dat lekkere koppel wat die eerst had, dus ik baal een beetje.
de lmm is al vervangen, zo ook de mafsensor, koppakking ook lag eruit 3 weken geleden, me distributie riem en rollen zijn al gedaan, EGR is ook al afgedopt, dus zou het volgens die monteur toch met de turbo te maken kunnen hebben, omdat dat asje best veel speling heeft.
wie kan dit beamen....
alvast thnx voor eventuele reactie's
gr. sjaak
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: even gekke vraag ( heb wel VW) maar toch ;)
Als er redelijke speling op het asje van een turbo zit, is het inderdaad einde oefening !
Check anders even http://www.problemcar.nl
Check anders even http://www.problemcar.nl
Re: even gekke vraag ( heb wel VW) maar toch ;)
laat hem eens rijdend uitlezen
nee even serieus, dit is een kwaal bij vw. maat van mij heeft hetzelfde gehad.
steeds in noodloop. kapotte turbo
ook een kwaal is de N75 klep ofzoiets.
hij is toen naar een bedrijf geweest(zal het hem vragen) die hebben hem uitgelezen(al rijdend)
werd daar goed geholpen door zeer kennis volle mensen
nee even serieus, dit is een kwaal bij vw. maat van mij heeft hetzelfde gehad.
steeds in noodloop. kapotte turbo
ook een kwaal is de N75 klep ofzoiets.
hij is toen naar een bedrijf geweest(zal het hem vragen) die hebben hem uitgelezen(al rijdend)
werd daar goed geholpen door zeer kennis volle mensen
- Blue Vectra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
- Locatie: lelystad
Re: even gekke vraag ( heb wel VW) maar toch ;)
dankjewel mannen
die klep heet N75 ronald en is idd een ergenis.
tja... zit er niks anders op om een andere turbo aan te schaffen...
denk dat de volgende auto weer opel wordt, maar dan de astra 2.0 DI
had toen met me vectra 2.0 DI van bouwjaar 1999 nergens last van
gr. sjaak
die klep heet N75 ronald en is idd een ergenis.
tja... zit er niks anders op om een andere turbo aan te schaffen...
denk dat de volgende auto weer opel wordt, maar dan de astra 2.0 DI
had toen met me vectra 2.0 DI van bouwjaar 1999 nergens last van
gr. sjaak
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: even gekke vraag ( heb wel VW) maar toch ;)
http://www.vvt-motorsport.nl/
Zij staan hoog aangeschreven op het TDI-forum, misschien dat zij iets kunnen betekenen in het verhaal (is niet alleen tuning)
Zij staan hoog aangeschreven op het TDI-forum, misschien dat zij iets kunnen betekenen in het verhaal (is niet alleen tuning)
Re: even gekke vraag ( heb wel VW) maar toch ;)
ja die klep is het.
vag techniek in nuenen hebben mijn maat geholpen, kosten 20 euro, maar omdat het maar 15 min werk was hoefde hij niets te betalen.
wat is je km stand?
bij hem zat ie rond de 2 ton
het kan ook een gaatje zijn in de slang die naar de n75 klep loopt.
schoonmaken van de turbo helpt een half jaar
vag techniek in nuenen hebben mijn maat geholpen, kosten 20 euro, maar omdat het maar 15 min werk was hoefde hij niets te betalen.
wat is je km stand?
bij hem zat ie rond de 2 ton
het kan ook een gaatje zijn in de slang die naar de n75 klep loopt.
schoonmaken van de turbo helpt een half jaar
Re: even gekke vraag ( heb wel VW) maar toch ;)
hey sjaak
heb ook zoiets gehad met mijn golf4 tdi , kwam voor geen meter meer op gang leek wel een diesel uit 1906 .
heb toen een nieuwe n75 zoals hierboven al gezegd wordt gehaald (vacuumklep als ik het goed heb ) .
bij heeft het toen geholpen
heb ook zoiets gehad met mijn golf4 tdi , kwam voor geen meter meer op gang leek wel een diesel uit 1906 .
heb toen een nieuwe n75 zoals hierboven al gezegd wordt gehaald (vacuumklep als ik het goed heb ) .
bij heeft het toen geholpen
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: even gekke vraag ( heb wel VW) maar toch ;)
Los van dat klepverhaal. Een variabele turbo zal altijd ietsje speling hebben.
Maar ietsje mag (het is immers een oliefilmlager) maar teveel mag nooit.
Als die teveel speling heeft is dat ook te merken doordat er veel olie in je inlaattraject zit (spruitstuk, intercooler enzo).
Dus heb je veel speling op je asje, en heb je de inlaat met olierestjes dan is de turbo gewoon versleten.
Maar het kan ook een combinatie zijn van meerdere problemen nog naast de turbo.
Maar ietsje mag (het is immers een oliefilmlager) maar teveel mag nooit.
Als die teveel speling heeft is dat ook te merken doordat er veel olie in je inlaattraject zit (spruitstuk, intercooler enzo).
Dus heb je veel speling op je asje, en heb je de inlaat met olierestjes dan is de turbo gewoon versleten.
Maar het kan ook een combinatie zijn van meerdere problemen nog naast de turbo.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: even gekke vraag ( heb wel VW) maar toch ;)
wij hebben een Passat op het werk gehad.
de schoepen van deze variabele turbo gingen stroef, door vervuiling.
telkens als de klant vermogen vroeg (oprijden snelweg bijv.) ging hij direct in de noodloop.
turbo schoon gemaakt, probleem verholpen.
maar aangezien je al aardig wat speling op het asje hebt kom je er toch een nieuwe op aan het zetten denk ik...
wat is de km.stand?
de schoepen van deze variabele turbo gingen stroef, door vervuiling.
telkens als de klant vermogen vroeg (oprijden snelweg bijv.) ging hij direct in de noodloop.
turbo schoon gemaakt, probleem verholpen.
maar aangezien je al aardig wat speling op het asje hebt kom je er toch een nieuwe op aan het zetten denk ik...
wat is de km.stand?
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: even gekke vraag ( heb wel VW) maar toch ;)
...en die hebben dan weer sneller last van een kapotte brandstofpomp !Blue Vectra schreef:dankjewel mannen
die klep heet N75 ronald en is idd een ergenis.
tja... zit er niks anders op om een andere turbo aan te schaffen...
denk dat de volgende auto weer opel wordt, maar dan de astra 2.0 DI
had toen met me vectra 2.0 DI van bouwjaar 1999 nergens last van
gr. sjaak
Zo is het altijd wel wat.
In elk geval zijn de diesels van de vag groep er niet beter op geworden
- Blue Vectra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
- Locatie: lelystad
Re: even gekke vraag ( heb wel VW) maar toch ;)
dankjewel peepzzz voor jullie snelle reactie's
me kmstand is 277.400
ik hoorde ook van een collega op me werk die heeft een seat sdi, dat bij hem ook noodloop en slecht starten(heb ik ook)
en na starten een beste blauwe rook ontwikkeling had(heb ik ook) bleek zijn brandstofpomp naar de kl*te te zijn..., daarna
had die nergens geen last meer van.
dus, misschien ook de oorzaak in combinatie met slechte turbo?
maar goed weet iig weer wat me te doen staat(en nee bart geen andere auto kopen )
gr. sjaak
me kmstand is 277.400
ik hoorde ook van een collega op me werk die heeft een seat sdi, dat bij hem ook noodloop en slecht starten(heb ik ook)
en na starten een beste blauwe rook ontwikkeling had(heb ik ook) bleek zijn brandstofpomp naar de kl*te te zijn..., daarna
had die nergens geen last meer van.
dus, misschien ook de oorzaak in combinatie met slechte turbo?
maar goed weet iig weer wat me te doen staat(en nee bart geen andere auto kopen )
gr. sjaak
Re: even gekke vraag ( heb wel VW) maar toch ;)
die conclusie zou ik niet te snel trekken een SDI is een motor ZONDER turbo dus heel wat anders als een met turbo.Blue Vectra schreef:dankjewel peepzzz voor jullie snelle reactie's
me kmstand is 277.400
ik hoorde ook van een collega op me werk die heeft een seat sdi, dat bij hem ook noodloop en slecht starten(heb ik ook)
en na starten een beste blauwe rook ontwikkeling had(heb ik ook) bleek zijn brandstofpomp naar de kl*te te zijn..., daarna
had die nergens geen last meer van.
dus, misschien ook de oorzaak in combinatie met slechte turbo?
maar goed weet iig weer wat me te doen staat(en nee bart geen andere auto kopen )
gr. sjaak
maar de variable turbo's van vw is een groot probleem dat klopt hier op het werk al een paar keer meegemaakt dat ze vast gaan zitten en daardoor te hoge turbodruk opbouwen en dus in de noodloop gaan. kunt hem laten reinigen maar de vraag is hoe lang dat goed gaat..
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: even gekke vraag ( heb wel VW) maar toch ;)
En blauwe rook is puur olie he......
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Blue Vectra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
- Locatie: lelystad
Re: even gekke vraag ( heb wel VW) maar toch ;)
Laagvlieger schreef:En blauwe rook is puur olie he......
dus dat zou betekenen, dat dat komt door wat jij eerder schreef marcel?
of zie ik het verkeerd... (kan het ook liggen aan me brandstoffilter?, die is nog niet vervangen)
het gekke is dat die tijdens het rijden niet rook, alleen met starten.
heb iig bij garage al afspraak gemaakt om de N75, slangetjes, en een gereviseerde ruil turbo daar een prijsopgave van, en mocht het *kuch* meevallen, dan gaat die volgende week vrijdag voor reparatie.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: even gekke vraag ( heb wel VW) maar toch ;)
Naja ik kan je nu al vertellen dat het je niet mee gaat vallen
Alleen de turbo is al een duur ding. En dan moet ie er nog op.
Maar als de motor stil staat zakt alle olie in de inlaat naar beneden in de slangen. Bij het starten kan hij iets meezuigen en roken.
Maar dat weet je pas als je de inlaat lostrekt. Dan kun je zien of er olie zit.
Alleen de turbo is al een duur ding. En dan moet ie er nog op.
Maar als de motor stil staat zakt alle olie in de inlaat naar beneden in de slangen. Bij het starten kan hij iets meezuigen en roken.
Maar dat weet je pas als je de inlaat lostrekt. Dan kun je zien of er olie zit.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: even gekke vraag ( heb wel VW) maar toch ;)
ik zou het er iig niet meer voor over hebben voor een auto met die km.stand
maar dat zeggen ze ook vaker tegen mij als ik weer geld in de Astra duw
maar dat zeggen ze ook vaker tegen mij als ik weer geld in de Astra duw
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Blue Vectra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
- Locatie: lelystad
Re: even gekke vraag ( heb wel VW) maar toch ;)
ik weet het, maar geld voor een andere is er niet.GSI Racer schreef:ik zou het er iig niet meer voor over hebben voor een auto met die km.stand
maar dat zeggen ze ook vaker tegen mij als ik weer geld in de Astra duw
als dit vervangen is kan ik er weer even tegen aan
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: even gekke vraag ( heb wel VW) maar toch ;)
voor dat bedrag wat je moet gaan betalen heb je ook wel een andere (Golf) hoor.
maar je moet het uiteraard zelf beslissen
maar je moet het uiteraard zelf beslissen
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: even gekke vraag ( heb wel VW) maar toch ;)
denk niet dat sjaak nog een golf gaat kopen, ik denk eerder weer een opel. he sjaak?
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: even gekke vraag ( heb wel VW) maar toch ;)
Als hij deze keer wel eens zijn verstand gebruikt !oenatje schreef:denk niet dat sjaak nog een golf gaat kopen, ik denk eerder weer een opel. he sjaak?
- Blue Vectra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
- Locatie: lelystad
Re: even gekke vraag ( heb wel VW) maar toch ;)
klopt ronald heb het wel even gehad met die vag motoren pffff...oenatje schreef:denk niet dat sjaak nog een golf gaat kopen, ik denk eerder weer een opel. he sjaak?
maar goed, kan ook wezen dat ik weer eens de barrel van het jaar heb gekocht(mij kennende )
@ bart wordt idd tijd dat ik me verstand ga gebruiken, dus dat spreekwoord van wijsheid komt met de jaren, gaat waarschijnlijk niet voor mij op
Re: even gekke vraag ( heb wel VW) maar toch ;)
@ bluevectra het wordt idd tijd dat ik me verstand ga gebruiken, dus dat spreekwoord van wijsheid komt met de jaren, gaat waarschijnlijk niet voor mij op <---- zegt voldoende dacht ik zo
- Blue Vectra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
- Locatie: lelystad
Re: even gekke vraag ( heb wel VW) maar toch ;)
even update...
gister de golf weggebracht bij dieselservice in olst.
hij de golf bekeken en konstateerde dat de turbo olie eruit gooit, gezien de hoeveelheid in de buurt bij turbo...
hij ging hem uitlezen op nog meer storingen, en zal zowiezo andere turbo monteren, nieuwe brandstoffilter, nieuwe gloeistiffies, en de versnellingsbak olie ververssen ook vervangt die de nodige slangen, sommige zijn behoorlijk porreus.
heb de seat combo (bedrijfswagen) sdi mee als leenauto
nou nog afwachten wat het allemaal gaat kosten
gister de golf weggebracht bij dieselservice in olst.
hij de golf bekeken en konstateerde dat de turbo olie eruit gooit, gezien de hoeveelheid in de buurt bij turbo...
hij ging hem uitlezen op nog meer storingen, en zal zowiezo andere turbo monteren, nieuwe brandstoffilter, nieuwe gloeistiffies, en de versnellingsbak olie ververssen ook vervangt die de nodige slangen, sommige zijn behoorlijk porreus.
heb de seat combo (bedrijfswagen) sdi mee als leenauto
nou nog afwachten wat het allemaal gaat kosten
- KevTech
- forum-gebruiker
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 21 okt 2008 20:41
- Auto('s): Astra GSi (C20XE M2.8)
- Locatie: Middelburg
Re: even gekke vraag ( heb wel VW) maar toch ;)
Een Seat Inca dus
Vriend van mun zus had hetzelfde probleem, met af en toe het wegvallen van de turbo en storingslampje.
Hij heeft een Seat Leon 1.9 tdi, nagenoeg hetzelfde blok dus.
Bij hem was het een druksensor die kapot was, viel dus gelukkig nog mee
Vriend van mun zus had hetzelfde probleem, met af en toe het wegvallen van de turbo en storingslampje.
Hij heeft een Seat Leon 1.9 tdi, nagenoeg hetzelfde blok dus.
Bij hem was het een druksensor die kapot was, viel dus gelukkig nog mee
- Blue Vectra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
- Locatie: lelystad
Re: even gekke vraag ( heb wel VW) maar toch ;)
KevTech schreef:Een Seat Inca dus
Vriend van mun zus had hetzelfde probleem, met af en toe het wegvallen van de turbo en storingslampje.
Hij heeft een Seat Leon 1.9 tdi, nagenoeg hetzelfde blok dus.
Bij hem was het een druksensor die kapot was, viel dus gelukkig nog mee
het is idd een seat inca