Jerremy schreef:Klopt, de losse rol rechtsonder kan ik niet stellen idd.
O.K. dus dat is ook de reden dat rol bovenin een off set kent tov de nokas tandwielen..
Ja, heb dat omlassen ook gezien op ander forum waar iemand met een Omega dat gedaan schijnt te hebben.
Echter afbeeldingen heb ik er nog nooit van gezien. Lijkt me secuur werk trouwens, goed fixeren, en hopen dat na lassen nog mooi vlak ik. Ja, dat plastic is echt niks. Bij mij is het aardig dicht nu, maar toch, weer op 1 boutje zit een wat vochtige plek omheen, je ziet welliswaar niet omdat de afdekkap erover zit, maar ik irriteer me daar gewoon aan. Zoveel moeite en toewijding, en dan nog steeds lekken. Het lijkt ook wel of ze veel makkelijker zweten. Daarbij, ze zijn erg gevoelig voor beschadigen. 2 jaar terug ben ik ook al door schade en schande wijs geworden, door ketting in de motor takel te gebruiken. Kwam aan voorzijde net iets klem/te strak te zitten, drukte tegen het deksel aan, en jahoor, stuk eruit... Gelijk nieuwe erop, a zoveel honderd euro.
Maar ja, nu zitten ze, en is lekvrij dus blijf er zoveel mogelijk van af.. Als het echt nodig is en ze moeten er van af, ga ik er ook alu's opzetten, en mee alvorens goed verdiepen in omlassen, zodat olievuldop op goede plek komt. Ook even kijken hoe moet passing zit van de afdek kap (c25xe)
Ik heb op het mks owners forum gelezen, dat iemand gewoon de alu's heeft gemonteerd, en dan de plastic afdekkap gewoon aanpassen met polyester. Lijkt mij makkelijker
Dit idee (was niet die ik bedoelde)