Bart's Astra X32SE <the story continues..>
Re: Bart's Astra
nice, is het een nieuwe?
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra
Nee geen nieuwe.oenatje schreef:nice, is het een nieuwe?
Compleet gestraalt en gepoedercoat, en natuurlijk voorzien van pu-bussen !
Re: Bart's Astra
toch is het vet, ziet er wel nieuw uit
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: Bart's Astra
is nie gepoudercaut roest als n gek jonge
Gaat de goede kant uit bart! kom je nog wel eens bij je oude werkgever?
Gaat de goede kant uit bart! kom je nog wel eens bij je oude werkgever?
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra
Ja, onderdelen halen !Theo Gsi schreef:is nie gepoudercaut roest als n gek jonge
Gaat de goede kant uit bart! kom je nog wel eens bij je oude werkgever?
Voorlopig niet meer, was weer duur genoeg
Re: Bart's Astra
geloof ik gelijk
maar je hebt zeker toch wel een beetje korting gehad?
maar je hebt zeker toch wel een beetje korting gehad?
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra
Zeker !oenatje schreef:geloof ik gelijk
maar je hebt zeker toch wel een beetje korting gehad?
Maar met brutoprijzen van bv €375 voor een riemset en €172 voor een waterpomp, loopt de prijs toch nogal snel op !
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Bart's Astra
was die pomp van goud?
en die riem gaat zeker levenslang mee voor dat geld?
en die riem gaat zeker levenslang mee voor dat geld?
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra
sja laten ze net de riem verandert hebben, anders was hij iets van 200 nog watGSI Racer schreef:was die pomp van goud?
en die riem gaat zeker levenslang mee voor dat geld?
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: Bart's Astra
is altijd!!!Bart(astra) schreef:sja laten ze net de riem verandert hebben, anders was hij iets van 200 nog watGSI Racer schreef:was die pomp van goud?
en die riem gaat zeker levenslang mee voor dat geld?
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Re: Bart's Astra
pluggie schreef:= Hermeskeil.Bart(astra) schreef: en onderweg ook nog een museum
YoungPlug.
heyyy
jonge turk
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Bart's Astra
uhm, verkeerd topic misschien?
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9321
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Bart's Astra
Nee, dat is Pluggie, die is voor buitenstaanders onnavolgbaar. Je moet even iets verder terug lezen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Bart's Astra
ohw okey, ik volgde het indd even niet. I'm sorry!
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra
Gisteren was het weer een dagje sleutelen aan de astra.
Verder met de voorbereidingen..
Eerst even bezig geweest met het eruit slopen van alle stuurbekrachtingingsleidingen.
Deze waren uitwendig best wel rot.
Dus hoogstwaarschijnijk ga ik de leidingen van een astra met airco (staat als donor op het werk) gebruiken.
Dit wordt nog wel even puzzelen omdat de twee vinnen nu op die plaats zitten. Dus de leiding met koelgedeelte moet daar achter komen. En dan moet de aircoradiateur er nog bij.
Verder ben ik vooral bezig geweest met de rembekrachtiger verplaatsen.
Zo is de normale situatie.
De oude steunen versus de aangepaste
blijkt ook de hoek van de bekrachtiger iets verandert te worden.
maar dat is beter omdat de stuurstangen anders zouden kunnen aanlopen, bij verlaging van de auto
Met kortere bevestigingsbeugels, moet de hevel natuurlijk ook worden ingekort
De nieuwe situatie na lang pielen, om de moertjes erop te krijgen..
Hierna had ik geen tijd meer...
De bekrachtiger zit nu nog scheef, en de dop van het reservoir zit net tegen de veerpootbrug. Dit probeer ik enigzins aan te passen (zal toch wel blijven dat de dop pas eraf kan na demontage van de veerpootbrug maargoed.
Ook kon ik zonder motor, mooi even onder de kap kijken hoe de luchtfilter zit.
Astra filterhuis.
vectra b v6 filterhuis..
Dit gaat niet passen (buiten de andere bevestigingen
Dus we proberen de deksel van het v6 huis, in de deksel van het astra luchtfilterhuis te verwerken.
(eerst even voor de goede werking en inbouw, en een tijd later probeer ik er dan een nette versie van te maken)
Het idee wordt dan...
sorry voor de soms onduidelijke foto's
(had geen tijd/zin om telkens mijn handen eerst te wassen..)
Verder met de voorbereidingen..
Eerst even bezig geweest met het eruit slopen van alle stuurbekrachtingingsleidingen.
Deze waren uitwendig best wel rot.
Dus hoogstwaarschijnijk ga ik de leidingen van een astra met airco (staat als donor op het werk) gebruiken.
Dit wordt nog wel even puzzelen omdat de twee vinnen nu op die plaats zitten. Dus de leiding met koelgedeelte moet daar achter komen. En dan moet de aircoradiateur er nog bij.
Verder ben ik vooral bezig geweest met de rembekrachtiger verplaatsen.
Zo is de normale situatie.
De oude steunen versus de aangepaste
blijkt ook de hoek van de bekrachtiger iets verandert te worden.
maar dat is beter omdat de stuurstangen anders zouden kunnen aanlopen, bij verlaging van de auto
Met kortere bevestigingsbeugels, moet de hevel natuurlijk ook worden ingekort
De nieuwe situatie na lang pielen, om de moertjes erop te krijgen..
Hierna had ik geen tijd meer...
De bekrachtiger zit nu nog scheef, en de dop van het reservoir zit net tegen de veerpootbrug. Dit probeer ik enigzins aan te passen (zal toch wel blijven dat de dop pas eraf kan na demontage van de veerpootbrug maargoed.
Ook kon ik zonder motor, mooi even onder de kap kijken hoe de luchtfilter zit.
Astra filterhuis.
vectra b v6 filterhuis..
Dit gaat niet passen (buiten de andere bevestigingen
Dus we proberen de deksel van het v6 huis, in de deksel van het astra luchtfilterhuis te verwerken.
(eerst even voor de goede werking en inbouw, en een tijd later probeer ik er dan een nette versie van te maken)
Het idee wordt dan...
sorry voor de soms onduidelijke foto's
(had geen tijd/zin om telkens mijn handen eerst te wassen..)
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Bart's Astra
Ik zie aircoradiateur staan... Ga je airco erin zetten? Is wel gaaf.
Kan je bij de filterbak niet de bovenkant van de Vectra B nemen en de onderkant van de Astra, dus dat je onderkant inwerkt ipv de bovenkant? Krijg je meer een OEM look.
Kan je bij de filterbak niet de bovenkant van de Vectra B nemen en de onderkant van de Astra, dus dat je onderkant inwerkt ipv de bovenkant? Krijg je meer een OEM look.
Laatst gewijzigd door The Undertaker op 07 nov 2010 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bart's Astra
goed bezig bart
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra
Airco-radiateur vanwege makkelijkere plaatsing
Luchtfilterbak is groter dan van de astra.
Als je die van de vectra aan de onderkant passend wil maken, dan hou je weinig onderkant over, omdat de bovenkant veel hoger is als die van een astra...
En dan zit je met het probleem ; hoe te bevestigen ?
Luchtfilterbak is groter dan van de astra.
Als je die van de vectra aan de onderkant passend wil maken, dan hou je weinig onderkant over, omdat de bovenkant veel hoger is als die van een astra...
En dan zit je met het probleem ; hoe te bevestigen ?
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Bart's Astra
Hoeveel verschil maken PU-bussen eigenlijkBart(astra) schreef:Nee geen nieuwe.oenatje schreef:nice, is het een nieuwe?
Compleet gestraalt en gepoedercoat, en natuurlijk voorzien van pu-bussen !
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra
Ik zou het (nog) niet weten.The Undertaker schreef:Hoeveel verschil maken PU-bussen eigenlijkBart(astra) schreef:Nee geen nieuwe.oenatje schreef:nice, is het een nieuwe?
Compleet gestraalt en gepoedercoat, en natuurlijk voorzien van pu-bussen !
Ging er mij meer om dat dit subframe al compleet gestraald en gecoat was, wat mij weer tijd en gels scheelt
Bussen is voor mij extra.
Als ze niet bevallen, heb ik nog twee compleet nieuwe draagarmen liggen.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra
Laatste missende deel is inmiddels ook binnen gekomen.
Schijnen niet meer gemaakt te worden, en dus nieuw bijna niet aan te komen.
Maar met een goede gebruikte is ook niets mis !!
Schijnen niet meer gemaakt te worden, en dus nieuw bijna niet aan te komen.
Maar met een goede gebruikte is ook niets mis !!
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra
Gisteren maar weer eens verder gegaan met de voorbereidingen.
De rembekrachtiger van positie verandert dmv opvulringen, waardoor de hoek iets anders wordt.
Hopen dat het nog past zo met de inlaat van de motor strax
Even een impressie;
(let op positie tov de veerpootbrug)
origineel
Met kortere steunen
Met aanpassingen
De rembekrachtiger van positie verandert dmv opvulringen, waardoor de hoek iets anders wordt.
Hopen dat het nog past zo met de inlaat van de motor strax
Even een impressie;
(let op positie tov de veerpootbrug)
origineel
Met kortere steunen
Met aanpassingen
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra
Mijn stuurbekrachtigingsleidingen waren niet al te best meer (al is het vooral optisch)
close up
omdat het koelgedeete (de lange lus) toch al niet meer op zijn originele plaats paste vanwege de koelvinnen,
heb ik die uit de donor astra gehaald. Omdat die veel beter waren.
Maar hier zit het koelgedeelte (korte lus met lamellen) ook op de plaats van de linker vin.
Dus dat werd weer flink aanpassen/passen en meten..
Zeker nu de radiateur ook erbij moest komen.
Alles op zijn plaats
Minimale ruimte (moeilijk te fotograferen, maar overal zit ruimte tussen voor evt "werken")
Zelfs de originele koelvin past er nog bij. Al weet ik niet of het een blijvertje is...
close up
omdat het koelgedeete (de lange lus) toch al niet meer op zijn originele plaats paste vanwege de koelvinnen,
heb ik die uit de donor astra gehaald. Omdat die veel beter waren.
Maar hier zit het koelgedeelte (korte lus met lamellen) ook op de plaats van de linker vin.
Dus dat werd weer flink aanpassen/passen en meten..
Zeker nu de radiateur ook erbij moest komen.
Alles op zijn plaats
Minimale ruimte (moeilijk te fotograferen, maar overal zit ruimte tussen voor evt "werken")
Zelfs de originele koelvin past er nog bij. Al weet ik niet of het een blijvertje is...
Re: Bart's Astra
tjee wat en werk allemaal zeg, beetje naief om te denken dat plof motor erin en gaan is.
maar petje af voor oog voor detail.
maar petje af voor oog voor detail.
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra
het is idd behoorlijk wat meer werk dan gedacht.
Voor het verplaatsen van bv de rembekrachtiger ben je zo 4-5 uur kwijt..
Ben inmiddels al 3 volle zaterdagen bezig met de voorbereidingen, en dan hou ik het nog vrij normaal.
Als ik meer tijd/geld had, pakte ik het wat grondiger aan !
Voor het verplaatsen van bv de rembekrachtiger ben je zo 4-5 uur kwijt..
Ben inmiddels al 3 volle zaterdagen bezig met de voorbereidingen, en dan hou ik het nog vrij normaal.
Als ik meer tijd/geld had, pakte ik het wat grondiger aan !