Motorproblemen van Sens: topics samengevoegd.
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: Stappenmotor schoon - motor hapert nog steeds
geeeen idee hoe ik erop kom dat je een c18xe zou hebben
denk in de war doordat boerbeun er 1 heeft
ik wil je dolgraag helpen maar dan moet je langskomen
en dat is n beetje onnodig want er zijn genoeg c20xe's forumvrienden dichterbij dan ik
eerst maar eens lambdasonde vervangen of uitwisselen toch ?
denk in de war doordat boerbeun er 1 heeft
ik wil je dolgraag helpen maar dan moet je langskomen
en dat is n beetje onnodig want er zijn genoeg c20xe's forumvrienden dichterbij dan ik
eerst maar eens lambdasonde vervangen of uitwisselen toch ?
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Re: Stappenmotor schoon - motor hapert nog steeds
hehe das een goeieLuuk >GSI< schreef:ik woon aan t water , rijd hier even langs anders woon toch omgeving rdam dus , lepelen we die c20xe er even uit en dan duwen we de rest de sloot in
weetje wat, je krijgt m gratis
Re: Stappenmotor schoon - motor hapert nog steeds
dit is wat ik ga doen:Roy 2.0 16v schreef:geeeen idee hoe ik erop kom dat je een c18xe zou hebben
denk in de war doordat boerbeun er 1 heeft
ik wil je dolgraag helpen maar dan moet je langskomen
en dat is n beetje onnodig want er zijn genoeg c20xe's forumvrienden dichterbij dan ik
eerst maar eens lambdasonde vervangen of uitwisselen toch ?
- lambda sonde controleren (kijken of ik een nieuwe nodig zal hebben, of moetie even schoon gemaakt worden)
- nieuwe einddemper
- kat vervanger (van honda ofzo)
- middenpijp weg! (rechte pijp!)
- LMM controleren
- nieuwe bougies
- distributie riem laten checken (denk niet dat het op tijd is, vorige eigenaar heeft het zelf gedaan = freaking amateur)
zo dan, als hij dan nog niet normaal gedraagd, serieus
ik steek m in de fik!!!!!!!!!!!
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Stappenmotor schoon - motor hapert nog steeds
katvervanger van honda >??
Re: Stappenmotor schoon - motor hapert nog steeds
wat een praat allemaal
ik rij hem kapot, duw hem in desloot, steek hem in de fik
ik rij hem kapot, duw hem in desloot, steek hem in de fik
Re: Stappenmotor schoon - motor hapert nog steeds
toen ik m voor het eerst kocht: 'ik hou hem, ik rij en onderhoud hem'oenatje schreef:wat een praat allemaal
ik rij hem kapot, duw hem in desloot, steek hem in de fik
en dan komen die problemen, ik heb tot nu toe niet boven de 6,5 toeren gereden
maar goed, hele uitleg voor niks...
ik wil weten wat de probleem is, zodat ik mijn geld effectief uitgeef...
wil dat de auto beter rijdt, en functioneert...
vandaag smoke achterlichten gemonteerd en weer gedemonteerd
en nu doet mijn dashboard verlichting het niet, ook niet de achterlichten, alleen llinker dimlich doet het, en het achteruit
pfffffffffffffffff
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Stappenmotor schoon - motor hapert nog steeds
Check de zekeringen even
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: Stappenmotor schoon - motor hapert nog steeds
nieuwe einddemper zou ik nog even mee wachten, aangezien je niet dol bent op onnodig geld uitgeven lijkt me
kost nieuw rond 300, 400 kan ook, zelfs imitatie ergens boven 200,-
prijzen weet ik niet zeker meer, maar ergens in die richting en hoogstwaarschijnlijk hoef je t niet te vervangen..
meerdere verlichting in 1x stuk, kortsluiting gehad, zekering stuk
bolletjes nog wel goed ?
maak er even een filmpje van als je je auto te water rijdt
kost nieuw rond 300, 400 kan ook, zelfs imitatie ergens boven 200,-
prijzen weet ik niet zeker meer, maar ergens in die richting en hoogstwaarschijnlijk hoef je t niet te vervangen..
meerdere verlichting in 1x stuk, kortsluiting gehad, zekering stuk
bolletjes nog wel goed ?
maak er even een filmpje van als je je auto te water rijdt
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Stappenmotor schoon - motor hapert nog steeds
Of een keer een professional naar laten kijken ipv dat gepruts. Dan geef je pas effectief geld uit.
Ik denk dat je nog steeds geen datacheck hebt laten doen?
Ik denk dat je nog steeds geen datacheck hebt laten doen?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: Stappenmotor schoon - motor hapert nog steeds
ik denk dat ik een tijdje mn auto laat staan en tijdelijk mijn vaders en mijn broers auto benut
een impreza van 99 met 250pk
of een a3 van 2005 150 pk is ook niet mis
maar goed
astra heeft toch een aparte plek, of niet jongens ?
anders waren we niet hier op dit forum
een impreza van 99 met 250pk
of een a3 van 2005 150 pk is ook niet mis
maar goed
astra heeft toch een aparte plek, of niet jongens ?
anders waren we niet hier op dit forum
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Stappenmotor schoon - motor hapert nog steeds
Maar dan kom je nog niet dichter bij een oplossing.
Heb je al de 5 volt gemeten op de koelvloeistoftemperatuursensor?
Heb je al de 5 volt gemeten op de koelvloeistoftemperatuursensor?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: Stappenmotor schoon - motor hapert nog steeds
kijk en dit soort dingen begrijp ik gewoon niet, waar het staat enz...Laagvlieger schreef:Maar dan kom je nog niet dichter bij een oplossing.
Heb je al de 5 volt gemeten op de koelvloeistoftemperatuursensor?
maar goed
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Stappenmotor schoon - motor hapert nog steeds
Die tip heb ik gepost bij zowat iedereen met een probleem met de C20XE qua slecht lopen.
Komt gewoon te vaak voor. Dat de 5 volt voeding wel goed is maar de massa niet. Nieuwe massa trekken rechtstreeks op de sensor stekker naar een harde massa op het blok of carroserie.
Maar dan moet je eerst meten hoe je massa is.
Komt gewoon te vaak voor. Dat de 5 volt voeding wel goed is maar de massa niet. Nieuwe massa trekken rechtstreeks op de sensor stekker naar een harde massa op het blok of carroserie.
Maar dan moet je eerst meten hoe je massa is.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: Stappenmotor schoon - motor hapert nog steeds
Had ik ook schommelingen in het stationair alles gedaan ook stappenmotor schoonmaken etc etc.....bleekt later spelling te zijn op de gasklep, stift (ingesleten).Loopt nu weer als een zonnetje
Re: Stappenmotor schoon - motor hapert nog steeds
wat houdt dat precies in?zundapp schreef:Had ik ook schommelingen in het stationair alles gedaan ook stappenmotor schoonmaken etc etc.....bleekt later spelling te zijn op de gasklep, stift (ingesleten).Loopt nu weer als een zonnetje
heb je fotos erbij?
zodat ik kan zien wat je precies bedoelt?
ik heb van een opel specialist wel gehoord dat er ergens een milimeter gaatje geboord moet worden?
(KAN HET ABSOLUUT NIET DE DISTRIBUTIERIEM ZIJN????)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Stappenmotor schoon - motor hapert nog steeds
Alles kan. Maar dan moet je het controleren. Dan weet je het.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Foutcode 16! ( Knock sensor 1 )
Dag mensen,
daar ben ik weer met een up 2 date problem
Ik had dat paperclip methode van pascal geleerd en gaf in de forums ook al aan dat
mijn ECU lampje heel af en toe brand.
Nou heb ik vandaag dat lampje weer aan zien gaan, ik gelijk parkeren en paperclip methode toepassen
dit is wat ik kreeg
1x en dan 2x lang <--- 3x
1x en dan 6x lang <--- 3x
3x en dan 1x lang <---3x
nou heb ik begrepen dat de foutcodes 12 en 31 standaard zijn omdat je auto dan uitstaat
maar 16 wilt zeggen knock sensor 1...
wie o wie weet er raad mee... draait mn cilinder slecht?
afstellen?
distributie riem?
alvast bedankt
daar ben ik weer met een up 2 date problem
Ik had dat paperclip methode van pascal geleerd en gaf in de forums ook al aan dat
mijn ECU lampje heel af en toe brand.
Nou heb ik vandaag dat lampje weer aan zien gaan, ik gelijk parkeren en paperclip methode toepassen
dit is wat ik kreeg
1x en dan 2x lang <--- 3x
1x en dan 6x lang <--- 3x
3x en dan 1x lang <---3x
nou heb ik begrepen dat de foutcodes 12 en 31 standaard zijn omdat je auto dan uitstaat
maar 16 wilt zeggen knock sensor 1...
wie o wie weet er raad mee... draait mn cilinder slecht?
afstellen?
distributie riem?
alvast bedankt
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Foutcode 16! ( Knock sensor 1 )
heb je hem een keer los gehad?
Wat je zo en zo kan doen is hem even loshalen. netjes opschuren en weer vastzetten op 20 Nm!
Vooral dat aanhaalmoment is belangrijk!
En dan hopen dat de code wegblijft.
Wat je zo en zo kan doen is hem even loshalen. netjes opschuren en weer vastzetten op 20 Nm!
Vooral dat aanhaalmoment is belangrijk!
En dan hopen dat de code wegblijft.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: Foutcode 16! ( Knock sensor 1 )
ik begrijp er niks vanLaagvlieger schreef:heb je hem een keer los gehad?
Wat je zo en zo kan doen is hem even loshalen. netjes opschuren en weer vastzetten op 20 Nm!
Vooral dat aanhaalmoment is belangrijk!
En dan hopen dat de code wegblijft.
wat is het?
hoe kan ik hem eraf halen?
opschuren?
hoe doe ik dat?
met schuurpapier neem ik aan..
20 Nm? huh? haha
je begrijpt wel dat het voor mij allemaal onduidelijk is,
ik weet alleen dat het een sensor is
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Foutcode 16! ( Knock sensor 1 )
Nee dat is een injector.
Klopsensor zit op de achterkant van je motorblok tussen de startmotor en de dynamo ongeveer.
Zo ziet hij eruit.
Door dat gat, zit hij met een boutje op het blok vast.
Dat boutje mag absoluut niet te vast gedraait worden. Daar staat een voorgeschreven waarde voor.
Toevallig heb ik er eergister 1 vervangen op een x18xe van een vectra B en die moest met 13Nm vast gezet worden.
Dat is dus bijna niets.
Vastzetten moet met een momentsleutel. Dus kan je beter even bij een dealer/garage laten doen !
Volgens mij koste die sensor rond de €50,- euro ex.btw
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2701
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Foutcode 16! ( Knock sensor 1 )
Wat doet een klopsensor eigenlijk?
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2701
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Foutcode 16! ( Knock sensor 1 )
De klopsensor is een pi¨ezo-element. Het pi¨ezo-element zet de trilling van het
motorblok om in een spanning. Wanneer de motor pingelt nemen de trillingen
sterk toe. Deze toename wordt door de motormanagementcomputer herkend
waarna het ontstekingstijdstip wordt verlaat. Met behulp van een oscilloscoop
kunnen de trillingen worden gemeten. Het oscilloscoopbeeld van fig. 11
is ’kunstmatig’ verkregen door met een hamer op de hijshaak van het motorblok
te slaan.
Ik wist het echt niet... Nu wel!
motorblok om in een spanning. Wanneer de motor pingelt nemen de trillingen
sterk toe. Deze toename wordt door de motormanagementcomputer herkend
waarna het ontstekingstijdstip wordt verlaat. Met behulp van een oscilloscoop
kunnen de trillingen worden gemeten. Het oscilloscoopbeeld van fig. 11
is ’kunstmatig’ verkregen door met een hamer op de hijshaak van het motorblok
te slaan.
Ik wist het echt niet... Nu wel!
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Foutcode 16! ( Knock sensor 1 )
Je moet het gewoon zien als een microfoon.
En dat is het in feite ook.
Alleen reageert een Piëzo element op druk/kracht wat erop wordt uitgeoefend.
Daarom is het erg belangrijk hoe vast je hem zet.
Een piëzo element wekt een spanning op zodra je er drup op uitoefend. Bv je knijpt hem in met een tang.
De minuscuulste bewegingen nemen ze al waar! Zo worden piëzo elementen ook gebruikt om bv bij de roetmeting het toerental van een dieselmotor te meten,
Dat doen ze door een piëzo element om de inspuitleiding naar de verstuiver te klemmen. Die zal heeeeel iets uitzetten op het moment dat ze diesel inspuiten en dat neemt de piëzo dus waar!
Omgekeerd is het ook het geval! Zet spanning op een piëzo en hij vervormd.
Praktijkvoorbeeld: Kracht naar spanning -> Moderne digitale personenweegschalen!
Praktijkvoorbeeld: spanning naar kracht -> Piëzo luidsprekers. Zoals bv in je horloge. Die dingen ie alleen maar PIEP zeggen
Nu is iedereen piëzo specialist!
En dat is het in feite ook.
Alleen reageert een Piëzo element op druk/kracht wat erop wordt uitgeoefend.
Daarom is het erg belangrijk hoe vast je hem zet.
Een piëzo element wekt een spanning op zodra je er drup op uitoefend. Bv je knijpt hem in met een tang.
De minuscuulste bewegingen nemen ze al waar! Zo worden piëzo elementen ook gebruikt om bv bij de roetmeting het toerental van een dieselmotor te meten,
Dat doen ze door een piëzo element om de inspuitleiding naar de verstuiver te klemmen. Die zal heeeeel iets uitzetten op het moment dat ze diesel inspuiten en dat neemt de piëzo dus waar!
Omgekeerd is het ook het geval! Zet spanning op een piëzo en hij vervormd.
Praktijkvoorbeeld: Kracht naar spanning -> Moderne digitale personenweegschalen!
Praktijkvoorbeeld: spanning naar kracht -> Piëzo luidsprekers. Zoals bv in je horloge. Die dingen ie alleen maar PIEP zeggen
Nu is iedereen piëzo specialist!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2701
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Foutcode 16! ( Knock sensor 1 )
Bedankt Laag!
groetjes de klopsensorspecialist
groetjes de klopsensorspecialist
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995