stationaire problemen C20XE HELP.
stationaire problemen C20XE HELP.
He hallo ik heb een Corsa b met een 2 liter er in een C20XE uit een Astra van 91.
Maar hij loop al een jaar zeer slecht stationair hij schommelt met de toeren of slaat af.
Hij is geviseerd en er zit een nieuwe lambda sonde in.
Heeft iemand een oplossing voor mij .
Alvast bedankt
Maar hij loop al een jaar zeer slecht stationair hij schommelt met de toeren of slaat af.
Hij is geviseerd en er zit een nieuwe lambda sonde in.
Heeft iemand een oplossing voor mij .
Alvast bedankt
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: stationaire problemen C20XE HELP.
Stel je even netjes voor in het voorstel topic
Dat vinden ze wel zo prettig hier.
slecht stationair lopen/schommelen kan aan je stappenmotor liggen.
ik zou een beginnen met deze schoon te maken. Meteen even je gasklep mee pakken, deze vervuilen ook op den duur.
enne, misschien wat pics van je 2ltr Corsa??
Dat vinden ze wel zo prettig hier.
slecht stationair lopen/schommelen kan aan je stappenmotor liggen.
ik zou een beginnen met deze schoon te maken. Meteen even je gasklep mee pakken, deze vervuilen ook op den duur.
enne, misschien wat pics van je 2ltr Corsa??
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: stationaire problemen C20XE HELP.
je hebt er zeker een powerfilter kelk op ?
zo ja, zet er eerst eens een origineel luchtfilter op
zo nee, waarschijnlijk stappenmotortje en gasklephuis schoonmaken
en anders trekt ie misschien valse lucht door de rubberen luchtinlaatbuizen, of pakking gasklephuis
zo ja, zet er eerst eens een origineel luchtfilter op
zo nee, waarschijnlijk stappenmotortje en gasklephuis schoonmaken
en anders trekt ie misschien valse lucht door de rubberen luchtinlaatbuizen, of pakking gasklephuis
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Re: stationaire problemen C20XE HELP.
Roy 2.0 16v schreef:je hebt er zeker een powerfilter kelk op ?
zo ja, zet er eerst eens een origineel luchtfilter op
zo nee, waarschijnlijk stappenmotortje en gasklephuis schoonmaken
en anders trekt ie misschien valse lucht door de rubberen luchtinlaatbuizen, of pakking gasklephuis
dankjewel roy
denk dat het bij mij dat probleem ook is, alleen
heb zelf helemaal geen materialen, sleutels enz...
dus die set moet ik zelf helemaal kopen enz
hhh
waar begin ik aan denk ik soms
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: stationaire problemen C20XE HELP.
je hebt haast niks nodig hoor
simpele doppenset en schroevendraaiers en je komt een heel eind
c20xe stationairmotortje zit bijna aan de onderkant van je blok
je moet die slang volgen die aan je zwarte sfi bak zit
en dan alleen een platkopschroevendraaier om slangklemmen los te draaien.
of een mes. je hebt nieteens gereedschap nodig
gasklephuis schoonmaken, dopje 10 en wat bouten losdraaien en klaar, heeft de buurman wel voor je liggen
succes
simpele doppenset en schroevendraaiers en je komt een heel eind
c20xe stationairmotortje zit bijna aan de onderkant van je blok
je moet die slang volgen die aan je zwarte sfi bak zit
en dan alleen een platkopschroevendraaier om slangklemmen los te draaien.
of een mes. je hebt nieteens gereedschap nodig
gasklephuis schoonmaken, dopje 10 en wat bouten losdraaien en klaar, heeft de buurman wel voor je liggen
succes
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Re: stationaire problemen C20XE HELP.
Roy 2.0 16v schreef:je hebt haast niks nodig hoor
simpele doppenset en schroevendraaiers en je komt een heel eind
c20xe stationairmotortje zit bijna aan de onderkant van je blok
je moet die slang volgen die aan je zwarte sfi bak zit
en dan alleen een platkopschroevendraaier om slangklemmen los te draaien.
of een mes. je hebt nieteens gereedschap nodig
gasklephuis schoonmaken, dopje 10 en wat bouten losdraaien en klaar, heeft de buurman wel voor je liggen
succes
pakking wil ik zelf vervangen
gasklephuis schoongemaakt
nog steeds stationair niet goed (trek wel duidelijk beter!)
en ja, powerfilter?
een vriend gebruikt het al 5 jaar, niks mis met de blok
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: stationaire problemen C20XE HELP.
powerfilter pakt al snel warme lucht omdat ie naast je blok hangt
originele pakt koudere lucht vanaf je grille en wielkas
dus je blok houdt het vaak uit, maar stationair kan het bij gsi's vaak schommelen
originele pakt koudere lucht vanaf je grille en wielkas
dus je blok houdt het vaak uit, maar stationair kan het bij gsi's vaak schommelen
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Re: stationaire problemen C20XE HELP.
He hallo kon eindelijk mijn corsa uit lezen .
Ze hadden bij opel een c16xe ingevoerd in plaats van een c20xe .
Heb een fout melding code 93 dus vervang nu even mijn hall sensor .
Hoop dat het probleem dan weg is.
Weet iemand wat een nieuwe hall sensor los kost.
He gegroet allemaal
Corsa k
Ze hadden bij opel een c16xe ingevoerd in plaats van een c20xe .
Heb een fout melding code 93 dus vervang nu even mijn hall sensor .
Hoop dat het probleem dan weg is.
Weet iemand wat een nieuwe hall sensor los kost.
He gegroet allemaal
Corsa k
Re: stationaire problemen C20XE HELP.
3 boterhammen en een krat bier plus een graai uit de lokale notenbak
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Re: stationaire problemen C20XE HELP.
He hallo heb even te vroeg gejuicht heb de hall sensor vervangen maar helaas hij loopt nog niet goed en geeft nog steeds code 93 .
Nu maar eens verder kijken .
Nu maar eens verder kijken .
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: stationaire problemen C20XE HELP.
is je bedrading nog wel goed van de hallsensor?
als hier een fout in zit kun je sensoren vervangen zoveel als je wilt
als hier een fout in zit kun je sensoren vervangen zoveel als je wilt
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: stationaire problemen C20XE HELP.
en als het lampje heel af en toe brand en weer weggaat? ( lampje brand 5-10 sec, zelden)Roy 2.0 16v schreef:powerfilter pakt al snel warme lucht omdat ie naast je blok hangt
originele pakt koudere lucht vanaf je grille en wielkas
dus je blok houdt het vaak uit, maar stationair kan het bij gsi's vaak schommelen
Re: stationaire problemen C20XE HELP.
Ja heb de bedrading door gemeten er staat 10,55 volt op ik weet niet of dit genoeg is.
Re: stationaire problemen C20XE HELP.
dat ligt er aan hoeveel er in je accu zit...
Re: stationaire problemen C20XE HELP.
He bedankt maar heb het probleem al gevonden en beschreven in het forum.
Mvg Corsa k
Mvg Corsa k