et89-mijn C20NE
et89-mijn C20NE
sinds donderdag 26 augustus ben ik dus in het bezit van een astra F gsi.
door het weer ben ik eerst maar een beetje bezig gegaan aan het interieur:
ik heb de pookhoesen vervangen voor deze:
verder ben ik erachter gekomen dat de luchtfilterslang gescheurd was. ik heb vandaag een nieuwe opgehaald en vervangen:
de oude met scheur
oud en nieuw bij elkaar
de nieuwe, klaar om te monteren
was echt een crime om die sensor er weer goed in te krijgen!
verder:
-lampjes vervangen
-waaiervelgen gemonteerd, nog altijd zonder naafkapjes.
-luchtfilter vervangen
-afspraak gemaakt voor het vervangen van thermostaat en verversen koelvloeistof
-radiotje gewisseld
nog even 2 foto's van mijn astra
exterieur
interieur
wat je op de foto niet ziet is dat de lak eigenlijk best wel beschadigd is. er zitten op veel plaatsen oppervlakte krasjes.
verder bevalt de auto goed. hij rijd erg lekker, is erg leuk met bochtjes rijden en is natuurlijk een stuk sneller dan wat ik had.
het is geen racemonster, maar ik kan meer dan meekomen met de rest van het verkeer. ook op de snelweg is het een prima auto.
vandaag stond ik in zwolle voor het stoplicht toen er een A5 sportback naast me kwam staan. die vent stak zowaar z'n duim omhoog! voor een astra! vond ik toch wel gaaf. en ook de buurman kwam nog even naar me toe om te zeggen dat ie er nog zo netjes uitziet. zijn leuke dingen
door het weer ben ik eerst maar een beetje bezig gegaan aan het interieur:
ik heb de pookhoesen vervangen voor deze:
verder ben ik erachter gekomen dat de luchtfilterslang gescheurd was. ik heb vandaag een nieuwe opgehaald en vervangen:
de oude met scheur
oud en nieuw bij elkaar
de nieuwe, klaar om te monteren
was echt een crime om die sensor er weer goed in te krijgen!
verder:
-lampjes vervangen
-waaiervelgen gemonteerd, nog altijd zonder naafkapjes.
-luchtfilter vervangen
-afspraak gemaakt voor het vervangen van thermostaat en verversen koelvloeistof
-radiotje gewisseld
nog even 2 foto's van mijn astra
exterieur
interieur
wat je op de foto niet ziet is dat de lak eigenlijk best wel beschadigd is. er zitten op veel plaatsen oppervlakte krasjes.
verder bevalt de auto goed. hij rijd erg lekker, is erg leuk met bochtjes rijden en is natuurlijk een stuk sneller dan wat ik had.
het is geen racemonster, maar ik kan meer dan meekomen met de rest van het verkeer. ook op de snelweg is het een prima auto.
vandaag stond ik in zwolle voor het stoplicht toen er een A5 sportback naast me kwam staan. die vent stak zowaar z'n duim omhoog! voor een astra! vond ik toch wel gaaf. en ook de buurman kwam nog even naar me toe om te zeggen dat ie er nog zo netjes uitziet. zijn leuke dingen
Re: et89-mijn C20NE
nice, goed op weg naar een nette gsi
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: et89-mijn C20NE
nice!
waar heb je die pookhoes vandaan als ik vragen mag?
ziet dr goed uit, geen goedkoop ogende troep
waar heb je die pookhoes vandaan als ik vragen mag?
ziet dr goed uit, geen goedkoop ogende troep
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: et89-mijn C20NE
Zeer nette auto, houd hem zo!
Wel zijn er nog genoeg opties die je in kunt bouwen zo te zien
Wel zijn er nog genoeg opties die je in kunt bouwen zo te zien
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 3387
- Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
- Auto('s): 59 Plymouth
- Locatie: Zeeland
Re: et89-mijn C20NE
Echt een nette wagen!
Zal eens kijken of ik nog naafkapjes over heb. Als je meegaat naar de ring voor de gezelligheid mag je zo zo hebben
anders ook wel
Zal eens kijken of ik nog naafkapjes over heb. Als je meegaat naar de ring voor de gezelligheid mag je zo zo hebben
anders ook wel
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: et89-mijn C20NE
"vandaag stond ik in zwolle voor het stoplicht toen er een A5 sportback naast me kwam staan. die vent stak zowaar z'n duim omhoog! voor een astra! vond ik toch wel gaaf. en ook de buurman kwam nog even naar me toe om te zeggen dat ie er nog zo netjes uitziet. zijn leuke dingen"
misschien heeft die beste man ook wel een GSi gehad. Maar heeft nu een goed betaalde baan
misschien heeft die beste man ook wel een GSi gehad. Maar heeft nu een goed betaalde baan
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: et89-mijn C20NE
uhmmm, dan had hij toch een gsi en een a5 ?GSI Racer schreef:"vandaag stond ik in zwolle voor het stoplicht toen er een A5 sportback naast me kwam staan. die vent stak zowaar z'n duim omhoog! voor een astra! vond ik toch wel gaaf. en ook de buurman kwam nog even naar me toe om te zeggen dat ie er nog zo netjes uitziet. zijn leuke dingen"
misschien heeft die beste man ook wel een GSi gehad. Maar heeft nu een goed betaalde baan
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: et89-mijn C20NE
Zwolle!! das in de buurt!!!
Ben je vaak in Zwolle e.o dan?
Ben je vaak in Zwolle e.o dan?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: et89-mijn C20NE
ja, eigenlijk altijd. woon nu in hasselt.Laagvlieger schreef:Zwolle!! das in de buurt!!!
Ben je vaak in Zwolle e.o dan?
kampen is inderdaad dichtbij!
is er mooi iemand in de buurt die er verstand van heeft, mocht ik de cruisecontrol een keertje willen installeren
@pascal
er zijn inderdaad genoeg opties die ik zou kunnen installeren, want die van mij heeft nu helemaal niks aan opties.
maar eerlijk gezegd vindt ik dat voor nu ook even prima. alles wat mechanisch is kan ik zelf redelijk repareren.
een keertje electrische ramen installeren lijkt me wel leuk en handig, ik wil graag een keer cruisecontrol maar dat heeft op het moment geen prioriteit. ik wil eerst een auto waarvan ik zeker ben dat ie altijd rijd en goed is. daarna ga ik aan andere dingen denken.
en matt, nu dwing je me toch he!
maar zou super zijn als je ze had! ik ga even puzzelen en laat komende week even weten of ik mee ga naar de ring!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: et89-mijn C20NE
Hasselt! Daar woont een collega en kennissen van me.
Maar mocht je ergens niet uitkomen. Hulp is niet zo ver weg!
Maar mocht je ergens niet uitkomen. Hulp is niet zo ver weg!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: et89-mijn C20NE
vandaag de auto op de brug gehad.
was toch wel een opluchting voor me! hij was gewoon zo goed als roestvrij en nog erg netjes.
zoals ik al wel dacht is hij bij de tankdop wel gaan roesten. nog niet heel erg, maar moet wel een keer aangepakt worden.
verder is de koelvloeistof en de thermostaat vervangen en de verdeler schoongemaakt waardoor die nu weer een stukje beter loopt.
en ben ik op een aantal punten gewezen die ik binnenkort toch wel even moet behandelen met tectyl.
zoals wielkasten schoonmaken en tectyleren, de remleidingen schoonmaken en tectyleren en zo zaten er
nog wat simpele en bereikbare plekjes.
mijn voorste remschijven zijn op het moment zo slecht dat die eerst vervangen moeten worden voordat ik er langere stukken mee ga rijden.
onder andere om die reden ga ik niet mee naar de ring.
ik heb helaas geen foto's want was mijn camera/telefoon vergeten.
al met al was ik toch wel erg tevreden over de auto die ik heb. had het allemaal erger verwacht.
was toch wel een opluchting voor me! hij was gewoon zo goed als roestvrij en nog erg netjes.
zoals ik al wel dacht is hij bij de tankdop wel gaan roesten. nog niet heel erg, maar moet wel een keer aangepakt worden.
verder is de koelvloeistof en de thermostaat vervangen en de verdeler schoongemaakt waardoor die nu weer een stukje beter loopt.
en ben ik op een aantal punten gewezen die ik binnenkort toch wel even moet behandelen met tectyl.
zoals wielkasten schoonmaken en tectyleren, de remleidingen schoonmaken en tectyleren en zo zaten er
nog wat simpele en bereikbare plekjes.
mijn voorste remschijven zijn op het moment zo slecht dat die eerst vervangen moeten worden voordat ik er langere stukken mee ga rijden.
onder andere om die reden ga ik niet mee naar de ring.
ik heb helaas geen foto's want was mijn camera/telefoon vergeten.
al met al was ik toch wel erg tevreden over de auto die ik heb. had het allemaal erger verwacht.
Re: et89-mijn C20NE, 2 weken verder.
ik heb mijn GSI nu 2 weken in mijn bezit, dus bij deze even een update.
zoals ik al poste waren mijn voor remmen aan vervanging toe,
deze zijn dus vervangen.
ik neem aan dat ik niet uit hoef te leggen welke de nieuwe en oude schijven zijn
verder liep de motor toch niet helemaal soepel, hij sloeg niet goed aan en stationair liep hij waardeloos.
na de verdelerkap te hebben schoon gemaakt ging het al iets beter, maar nog niet helemaal naar wens.
afgelopen weekend heb ik het gasklephuis en de LFR klep schoongemaakt
waarbij ik mezelf nog even besproeid heb met koelvloeistof. ik had op internet nog wel zo goed gelezen hoe het allemaal moest,
maar bij het 1 na laatste slangetje wat ik van mijn gasklephuis trok spoot de boel over m'n kleren...
ja lach maar even... heb ik zelf ook wel gedaan. maar het verhielp de problemen voor het grootste gedeelte wel.
aanslaan heeft ie af en toe nog een beetje moeite mee.
ook m'n deurpaneel even gedemonteerd, de elektrische/verwarmde spiegels werken nu ook weer.
iemand had het stekkertje de laatste keer niet meer aangesloten.
ik heb trouwens een "nieuwe" bumper gekocht, maar weet nog niet of ik daar alleen de onderlip van ga gebruiken of gewoon de hele bumper (is gewoon origineel, maar de onderlip is een stuk netter dan die ik had), ik wil komend weekend in ieder geval de bumper opnieuw ophangen, iemand handige tips?
en omdat het kan, nog even wat fototjes van m'n autotje.
verder:
-olie/filter vervangen
-brandstoffilter vervangen
zoals ik al poste waren mijn voor remmen aan vervanging toe,
deze zijn dus vervangen.
ik neem aan dat ik niet uit hoef te leggen welke de nieuwe en oude schijven zijn
verder liep de motor toch niet helemaal soepel, hij sloeg niet goed aan en stationair liep hij waardeloos.
na de verdelerkap te hebben schoon gemaakt ging het al iets beter, maar nog niet helemaal naar wens.
afgelopen weekend heb ik het gasklephuis en de LFR klep schoongemaakt
waarbij ik mezelf nog even besproeid heb met koelvloeistof. ik had op internet nog wel zo goed gelezen hoe het allemaal moest,
maar bij het 1 na laatste slangetje wat ik van mijn gasklephuis trok spoot de boel over m'n kleren...
ja lach maar even... heb ik zelf ook wel gedaan. maar het verhielp de problemen voor het grootste gedeelte wel.
aanslaan heeft ie af en toe nog een beetje moeite mee.
ook m'n deurpaneel even gedemonteerd, de elektrische/verwarmde spiegels werken nu ook weer.
iemand had het stekkertje de laatste keer niet meer aangesloten.
ik heb trouwens een "nieuwe" bumper gekocht, maar weet nog niet of ik daar alleen de onderlip van ga gebruiken of gewoon de hele bumper (is gewoon origineel, maar de onderlip is een stuk netter dan die ik had), ik wil komend weekend in ieder geval de bumper opnieuw ophangen, iemand handige tips?
en omdat het kan, nog even wat fototjes van m'n autotje.
verder:
-olie/filter vervangen
-brandstoffilter vervangen
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 3387
- Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
- Auto('s): 59 Plymouth
- Locatie: Zeeland
Re: et89-mijn C20NE
Echt een nette auto!
Wat ligt er in die 300C
Wat ligt er in die 300C
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: et89-mijn C20NE
Matt schreef:..
Wat ligt er in die 300C
Een lijk, want dat zijn toch maffia auto's
Re: et89-mijn C20NE
bart dus... over een dag of 2.Bart(astra) schreef:Matt schreef:..
Wat ligt er in die 300C
Een lijk, want dat zijn toch maffia auto's
had met m'n pa afgesproken dat de eerste die de "maffia bak" opmerking zou maken een ritje mocht maken in de kofferbak,
ik zou dan diegene z'n GSI krijgen. dat was pas
"an offer I couldn't refuse!"
maar serieus, 3.0 liter diesel van mercedes. heerlijke auto voor de lange afstanden.
gaat over 3 weken helaas weg.
Re: et89-mijn C20NE
voorbumper omhangen is simpel, alleen op 1 punt zit er een plastic bol gruwelijk in de weg. die bol hangt onder je luchtfilter. klote ding