mijn astra c20xe , hapert...
als ik gas geef dan houdtie zich in, en dan trektie weer lekker op...
Ik weet niet wat ik moet doen... lambdasonde? luchtmassameter... niemand weet het
ben overal en nergens geweest... totale kosten ... 180 euries

mvg
Matt schreef:Ik heb hetzelfde gehad met mijn XE.
Bij mij was het uiteindelijk de lambda, zonder foutcode!!!
Gooi de stekker van je lambda even los. Dan pakt ie een vaste waarde.
Houdt ie niet meer in dan heb je je probleem gevonden. MM lampje gaat wel branden als je em losgooit
motor viel dus uit toen de monteur die lambda sonde kabeltje eruit troksens schreef:trouwens... motor viel uit... en auto weer gestart... zelfde ritme.. hapert door
c20xe, nieuwere type ontstteking duskeie schreef:wat voor type motor is het ???
dis ontsteking of rotor??
groete
http://pic100.picturetrail.com/VOL929/1 ... 999114.jpgkeie schreef:de c2.0xe heeft 2 verschillende soorten ontsteking:
dis bobine
en verdeler met rotor.
als je aan de zijkant van de cilindkop kijkt als je er voor staat rechts zit daar dan een zwart vierkant stuk waar de 4 bougiekabels na toe gaan ??
of zit er een oranje waar 4 bougiekabels na toe gaan en 1 vanaf de bobine??
groet
maar ik wil echt dat iemand m even luisterthaaye schreef:Heb het probleem ook gehad. Bij mij waren het de bougiekabels...
Lamda kunnen ze checken bij de garage... even met de TECH.
rotterdamTrompie schreef:Waar woon je?
kijk dat denk ik ook...pascal1109 schreef:Trekt die niet gewoon ergens valse lucht? Beschrijving klinkt nu alsof die motor zichzelf de hele tijd aan het corrigeren is namelijk.
als, wat jij nu zegt het geval was, hoeveel zou dat mij kosten dan?keie schreef:dis ontsteking dus.
maar loopt hij stationair ook raar dan als ik het zo lees wel maar valse lucht lijkt me sterk heb je met acceleren niet zo veel last van. controleer de massapunten op het spruitstuk een of die goed vast zitten.
en het kan natuurlijjk zijn dat je dis bobine kapot is .