Ik vermoed dat ik een probleem heb met de turbodruk.
2de versnelling even houden op 3000 toeren en dan gas open gaat de druk naar 0.9 bar en zakt even later tot 0.7 bar (dit zal waarschijnlijk normaal zijn omwille van de overboost).
Maar telkens als ik een versnelling hoger schakel gaat er telkens 0.1 bar vanaf.
Dus:
3de versnelling 0.6 bar
4 de versnelling 0.5 bar
5 de versnelling 0.4 bar
is dit normaal?
is het de bedoeling niet om in elke versnelling 0.7 bar te hebben?
en moet je in elke versnelling geen overboost hebben als de gas tot beneden duwt?
Ik heb ook de indruk dat de turbo traag op gang komt.
ik zit bijna rond de 4000 toeren alvorens deze een beetje druk opbouwt.
nog even ermee gereden.
druk blijft niet stabiel in hogere versnelling.
Soms gaat hij in overboost naar 0.9 bar om daarna weg te vallen naar 0.4 bar.
Daarna nog iets te zakken tot 0.3 bar en dan terug omhoog tot 0.4 bar.
even de wasrgateklep afgesteld zoals het in TIS staat.
max 0.3 bar en foutcode 113
voor de turbokenners
voor de turbokenners
powered by Ddv-motorsport
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
Re: voor de turbokenners
ik zeg een gare wastegate. zelfde probleem als matt en ik ook hebben
je moet in alle versnellingen zowieso je druk halen, overboost word vaak in de eerste 3 versnellingen niet helemaal gehaald omdat je te snel door je versnellingen heen bent.
de beste manier om te kijken of je ook echt je overboost haalt is in zijn 5 of 6 vanaf lage toeren vol gas te geven
een normale k16 lader begint vanaf 2500 toeren druk op te bouwen en bij 3000 moet je toch al zeker wat merken
je moet in alle versnellingen zowieso je druk halen, overboost word vaak in de eerste 3 versnellingen niet helemaal gehaald omdat je te snel door je versnellingen heen bent.
de beste manier om te kijken of je ook echt je overboost haalt is in zijn 5 of 6 vanaf lage toeren vol gas te geven
een normale k16 lader begint vanaf 2500 toeren druk op te bouwen en bij 3000 moet je toch al zeker wat merken
Re: voor de turbokenners
eerst maar zorgen dat er keuring en verzekering op is.
dan kunnen we nog een beetje testen.
dan kunnen we nog een beetje testen.
powered by Ddv-motorsport
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
Re: voor de turbokenners
bij mij ligt het aan de wastegateklep.
heb er behoorlijke speling op.
en als de druk rond de 0.2 bar hou krijg ik foutcode 16.
heb de bedrading gecontroleerd en die is goed.
heb ook een nieuwe klopsensor gemonteerd.
is dit omdat ik te weinig druk heb of weet iemand hier een antwoord op?
heb er behoorlijke speling op.
en als de druk rond de 0.2 bar hou krijg ik foutcode 16.
heb de bedrading gecontroleerd en die is goed.
heb ook een nieuwe klopsensor gemonteerd.
is dit omdat ik te weinig druk heb of weet iemand hier een antwoord op?
powered by Ddv-motorsport
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes