C18XE project 2010
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: C18XE project 2010
Wat is het technische verschil dan tussen een c18xe tailgate en een GSi c18xe?
Op het interieur en de bumperset en de checkcontrol na zullen ze vrijwel hetzelfde zijn toch?
Op het interieur en de bumperset en de checkcontrol na zullen ze vrijwel hetzelfde zijn toch?
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9321
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: C18XE project 2010
Plek van de antenne, de hele GSi bodykit en dus bijbehorende nagels op de carrosserie, voorbereidingsniveau van de bekabeling, kofferdeksel (deze in dit topic heeft al een >'95 kofferbakdeksel en niet meer zijn originele) andere klaxon. Zijn zo wat puntjes.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- EKadett
- forum-gebruiker
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 04 sep 2007 23:21
- Auto('s): Corsa A C14SE F GSI C18XE
- Locatie: huis op een berg
Re: C18XE project 2010
Tering veel duitsers in nederland, en men weet niet hoe ongeveer de duitser platen werken
Dus wat ik hier op begrijp, is dit een duits carosserie die nog op nl kenteken wordt gezet?
Dus wat ik hier op begrijp, is dit een duits carosserie die nog op nl kenteken wordt gezet?
Rob en Leon de GSI Beunhaas team
C18XE GSI '94 gaat aan gewerkt worden
C18XE GSI '94 gaat aan gewerkt worden
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9321
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: C18XE project 2010
Of hij is Nederlander die in Kleve woont, komt ook nog voor hoor!EKadett schreef:Tering veel duitsers in nederland, en men weet niet hoe ongeveer de duitser platen werken
Dus wat ik hier op begrijp, is dit een duits carosserie die nog op nl kenteken wordt gezet?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: C18XE project 2010
RedBill schreef:Plek van de antenne, de hele GSi bodykit en dus bijbehorende nagels op de carrosserie, voorbereidingsniveau van de bekabeling, kofferdeksel (deze in dit topic heeft al een >'95 kofferbakdeksel en niet meer zijn originele) andere klaxon. Zijn zo wat puntjes.
Ja nu het het zo zegt zijn er best wat verschillen
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- Project C18XE
- forum-gebruiker
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 14 aug 2010 21:55
Re: C18XE project 2010
KLE staat idd voor KLEVE. Zoals ik al in mijn voorsteltopic heb verteld heb ik een huis net over de grens achter Arnhem gekocht
En het betreft hier een oorspronkelijk nederlandse auto die op duits kenteken loopt.
En het betreft hier een oorspronkelijk nederlandse auto die op duits kenteken loopt.
- Project C18XE
- forum-gebruiker
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 14 aug 2010 21:55
Re: C18XE project 2010
EKadett schreef:Tering veel duitsers in nederland, en men weet niet hoe ongeveer de duitser platen werken
Dus wat ik hier op begrijp, is dit een duits carosserie die nog op nl kenteken wordt gezet?
Lees aub eerst even de voorsteltopic van me door voordat je iets aanneemt dat de plank kompleet mis slaat.
- Project C18XE
- forum-gebruiker
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 14 aug 2010 21:55
Re: C18XE project 2010
Dan zijn er nu niet erg veel verschillen meer.RedBill schreef:Plek van de antenne, de hele GSi bodykit en dus bijbehorende nagels op de carrosserie, voorbereidingsniveau van de bekabeling, kofferdeksel (deze in dit topic heeft al een >'95 kofferbakdeksel en niet meer zijn originele) andere klaxon. Zijn zo wat puntjes.
Heb weer het 1 en ander gedaan de afgelopen dagen.
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: C18XE project 2010
je kleurencombi vind ik super! al het werk wat je erin stopt is mooi om te volgen
hé, moest je voor je schuifdak nog wat aanpassen in de stijfheid van je auto ?
of niet nodig ?
handig dat je meteen een andere set bumpers mee laat spuiten!
met schade of als je bent uitgekeken op de looks bouw je het zo weer om, ideaal
hé, moest je voor je schuifdak nog wat aanpassen in de stijfheid van je auto ?
of niet nodig ?
handig dat je meteen een andere set bumpers mee laat spuiten!
met schade of als je bent uitgekeken op de looks bouw je het zo weer om, ideaal
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Project C18XE
- forum-gebruiker
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 14 aug 2010 21:55
Re: C18XE project 2010
@ Roy 2.0 16V :
Hartelijk bedankt dat je het werk dat in deze auto wordt gestoken
weet te waarderen.
Hartelijk bedankt dat je het werk dat in deze auto wordt gestoken
weet te waarderen.
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: C18XE project 2010
Altijd he, waardering voor hobby-tijd, helemaal als het om een gsi gaat
Veel personen kiezen de makkelijke weg en laten alles doen, kost een bak geld maar dan wel pochen dat ze hun auto helemaal hebben omgebouwd. nou nee, iemand anders heeft dan jouw auto opgeknapt en het enige wat die persoon heeft gedaan is pinnen..
plus beetje aparte auto is altijd mooi in het straatbeeld tussen de leasebakken en boodschapblikken!
Veel personen kiezen de makkelijke weg en laten alles doen, kost een bak geld maar dan wel pochen dat ze hun auto helemaal hebben omgebouwd. nou nee, iemand anders heeft dan jouw auto opgeknapt en het enige wat die persoon heeft gedaan is pinnen..
plus beetje aparte auto is altijd mooi in het straatbeeld tussen de leasebakken en boodschapblikken!
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- EKadett
- forum-gebruiker
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 04 sep 2007 23:21
- Auto('s): Corsa A C14SE F GSI C18XE
- Locatie: huis op een berg
Re: C18XE project 2010
Ooit een vergiet van binnen gezien?
Zo is het ook in mijn hoofd
Zo is het ook in mijn hoofd
Rob en Leon de GSI Beunhaas team
C18XE GSI '94 gaat aan gewerkt worden
C18XE GSI '94 gaat aan gewerkt worden
- Project C18XE
- forum-gebruiker
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 14 aug 2010 21:55
Re: C18XE project 2010
EKadett schreef:Ooit een vergiet van binnen gezien?
Zo is het ook in mijn hoofd
Ik merk het.
- Project C18XE
- forum-gebruiker
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 14 aug 2010 21:55
Re: C18XE project 2010
Soory dat het zo lang heeft geduurd voordat er weer nieuws te melden is ivm de opbouw. Had even iets anders aan mijn hoofd, maar nu ben ik weer verder gegaan met de astra.
Eind vorige week even de buitenkant in z'n geheel bekeken en toen viel me op dat de skirts niet erg goed passen bij de rest van het pakket. Heb dus nieuwe besteld die hoger zijn als deze.
Toen het interieur opgehaald en goed schoongemaakt.
Daarna aan de gang gegaan met het inbouwen van de interieur- en dash kabelboom
het voorste tapijt en het opbouwen van het dashbord.
Eind vorige week even de buitenkant in z'n geheel bekeken en toen viel me op dat de skirts niet erg goed passen bij de rest van het pakket. Heb dus nieuwe besteld die hoger zijn als deze.
Toen het interieur opgehaald en goed schoongemaakt.
Daarna aan de gang gegaan met het inbouwen van de interieur- en dash kabelboom
het voorste tapijt en het opbouwen van het dashbord.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: C18XE project 2010
Netjes!
zo van iemand overgenomen, of heb je het laten bekleden ?
zo van iemand overgenomen, of heb je het laten bekleden ?
Re: C18XE project 2010
ben opzich niet zo'n fan van het styltje, maar kan het wel enorm waarderen om
zoiets te zien als de eigenaar echt tijd en zorg in zijn auto heeft gestoken om de auto naar zijn wens te maken.
ziet er wel naar uit dat je het grondig aanpakt, waarvoor hulde! en ik vind dan van alle
bumpers die ik gezien heb deze nog wel dik!
ben wel benieuwd naar het eindresultaat!
zoiets te zien als de eigenaar echt tijd en zorg in zijn auto heeft gestoken om de auto naar zijn wens te maken.
ziet er wel naar uit dat je het grondig aanpakt, waarvoor hulde! en ik vind dan van alle
bumpers die ik gezien heb deze nog wel dik!
ben wel benieuwd naar het eindresultaat!
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: C18XE project 2010
Ben benieuwd naar je interieur, dat gaat wel sjiek worden denk ik!
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Project C18XE
- forum-gebruiker
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 14 aug 2010 21:55
Re: C18XE project 2010
Nu even een updaten van mijn kant.
Heb al een tijdje niks meer gepost omdat ik druk bezig was met
het repareren van de dashboom die ik erin heb gezet.
Een aantal draden waren door een vorige eigenaar gemodificeerd
afgeknipt of verlengt. Dit heb ik allemaal uit moeten zoeken en
dat was vrij tijds- en arbeidsintensief. Nu werkt echt alles weer zoals
het hoort en zijn de kabelverbindingen weer netjes gesoldeerd en
geisoleerd. Ben erg tevreden over het resultaat.
TIP: als je iets aan een kabelboom verandert, doe dit dan niet met goedkope
kabelschoentjes, lusterklemmetjes of kroonsteentjes, maar soldeer het netjes.
Dat voorkomt storingen op een later tijdstip. Als je het soldeert kan er ook geen
vocht enz aan je bedrading komen.
Na alles weer netjes voor elkaar gemaakt te hebben ben ik verder gegaan met het
afwerken en wegwerken van de bekabeling in het dashbord.
Morgen gaan de Racaro's erin, de middenkonsole met TFT-monitor, Middentunnel
met plaats voor de boordcomputer en nog een aantal kleine dingen.
Ook zal ik proberen de hemel aan te passen aan het vouwdak als ik daar nog aan toe kom.
Het begint langzaam maar zeker weer op een auto te lijken.
Ik moet de panelen nog goed schoonmaken. Vandaar nu op de foto nog kleurverschil.
Dashbord heb ik al wel netjes schoongemaakt.
Heb al een tijdje niks meer gepost omdat ik druk bezig was met
het repareren van de dashboom die ik erin heb gezet.
Een aantal draden waren door een vorige eigenaar gemodificeerd
afgeknipt of verlengt. Dit heb ik allemaal uit moeten zoeken en
dat was vrij tijds- en arbeidsintensief. Nu werkt echt alles weer zoals
het hoort en zijn de kabelverbindingen weer netjes gesoldeerd en
geisoleerd. Ben erg tevreden over het resultaat.
TIP: als je iets aan een kabelboom verandert, doe dit dan niet met goedkope
kabelschoentjes, lusterklemmetjes of kroonsteentjes, maar soldeer het netjes.
Dat voorkomt storingen op een later tijdstip. Als je het soldeert kan er ook geen
vocht enz aan je bedrading komen.
Na alles weer netjes voor elkaar gemaakt te hebben ben ik verder gegaan met het
afwerken en wegwerken van de bekabeling in het dashbord.
Morgen gaan de Racaro's erin, de middenkonsole met TFT-monitor, Middentunnel
met plaats voor de boordcomputer en nog een aantal kleine dingen.
Ook zal ik proberen de hemel aan te passen aan het vouwdak als ik daar nog aan toe kom.
Het begint langzaam maar zeker weer op een auto te lijken.
Ik moet de panelen nog goed schoonmaken. Vandaar nu op de foto nog kleurverschil.
Dashbord heb ik al wel netjes schoongemaakt.
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: C18XE project 2010
en aangezien opbouwen 10x zolang duurt dan strippen..
als je maar alle onderdelen hebt, en die heb je toch ?
in de avonduren nieuwe onderdelen erin schroeven is toch het mooiste wat er is!
als je maar alle onderdelen hebt, en die heb je toch ?
in de avonduren nieuwe onderdelen erin schroeven is toch het mooiste wat er is!
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: C18XE project 2010
Trouwens nog even ene opmerking over verschil C18XE Tailgate en C18XE GSi.
- Stuurhuis (reduced rack) dus directere besturing,
- Ophanging (lager) en een stuggere stabilisatorstang.
- Stuurhuis (reduced rack) dus directere besturing,
- Ophanging (lager) en een stuggere stabilisatorstang.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Project C18XE
- forum-gebruiker
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 14 aug 2010 21:55
Re: C18XE project 2010
Laagvlieger schreef:Trouwens nog even ene opmerking over verschil C18XE Tailgate en C18XE GSi.
- Stuurhuis (reduced rack) dus directere besturing,
- Ophanging (lager) en een stuggere stabilisatorstang.
Dan zijn er nu nog 2 verschillen tussen mijn "tailgate" en de GSI
1. Het stuurhuis
2. De bumperset ( op de skirts na )
Heb ook de achteras van de c20xe eronder zitten.
De enige GSI die ook de extra stabilisatiestang heeft.
In de avonduren sleutelen gaat helaas niet omdat de garage waar hij staat 's avonds helaas niet open is en ook de sleutel niet afgeeft ( wat begrijpelijk is )
Het sleutelen blijft nu dus beperkt tot de zaterdagen nu ik geen vakantie meer heb.
Nu is dat gelukkig niet zo erg meer omdat er nu alleen nog maar kleinere dingen aan gedaan moeten worden.
Volgende week gaat hij naar de voorwerker om de karrosserie helemaal strak te krijgen zodat ie de zaterdag erop in de grondlak kan. Het einde van de op- en ombouw is dus in zicht.
Nog een kleine 6 a 7 weken en ik rij in een nieuwe ouwe Astra die kompleet naar mijn wensen is en die ik door en door ken.
- Project C18XE
- forum-gebruiker
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 14 aug 2010 21:55
Re: C18XE project 2010
Weer even een update van de afgelopen week.
Buiten het netjes wegwerken van bekabeling enz is er aan het exterieur niets meer veranderd.
Ik ben voornamelijk bezig geweest met het opbouwen van het interieur en het aanpassen van de astra hemel aan het open dakje.
Het interieur is nu zo goed als klaar. Alle overbodige ballast is eruit, mijn stoelen zitten erin en zijn aangesloten, de kappen zitten er allemaal weer in en de middentunnel is aangepast om de boordcomputer te verstoppen achter de asbakklep
Mijn middenconsole met TFT-scherm en DVD-radio zit nog even in mijn andere Astra omdat we vandaag begonnen zijn met het testen van de mini Car PC met Centrafuse.
We zijn nu alle mogelijkheden van dat systeem aan het testen en daar komen spoedig meer details over als ik zelf meer over het systeem te weten ben gekomen.
Zaterdag gaat de voorwerker met mijn auto aan de gang en als het goed is zal ie aan het eind van de dag al een heel eind zijn met het strak maken van de karrosserie zodat ie de week erop in de grondlak kan.
Buiten het netjes wegwerken van bekabeling enz is er aan het exterieur niets meer veranderd.
Ik ben voornamelijk bezig geweest met het opbouwen van het interieur en het aanpassen van de astra hemel aan het open dakje.
Het interieur is nu zo goed als klaar. Alle overbodige ballast is eruit, mijn stoelen zitten erin en zijn aangesloten, de kappen zitten er allemaal weer in en de middentunnel is aangepast om de boordcomputer te verstoppen achter de asbakklep
Mijn middenconsole met TFT-scherm en DVD-radio zit nog even in mijn andere Astra omdat we vandaag begonnen zijn met het testen van de mini Car PC met Centrafuse.
We zijn nu alle mogelijkheden van dat systeem aan het testen en daar komen spoedig meer details over als ik zelf meer over het systeem te weten ben gekomen.
Zaterdag gaat de voorwerker met mijn auto aan de gang en als het goed is zal ie aan het eind van de dag al een heel eind zijn met het strak maken van de karrosserie zodat ie de week erop in de grondlak kan.