Hoihoi (Tommexx)
Hoihoi (Tommexx)
Hallo allemaal,
Ik ben dus Tom en ik woon in Eksel (in België), ik ben 19 jaar en studeer mechatronica op de Fontys in Eindhoven.
Op dit moment rij ik nog met de auto van mijn ouders (Ford fiesta), maar ik ben dus van plan om ergens in de nabije toekomst een eigen auto aan te schaffen.
Na een tijdje zoeken kwam ik uit op een aantal Astra gsi's. Nu weet ik niet of jullie enig verstand hebben van de wetgeving in België, maar ik vroeg mij af of het mogelijk is om een astra om te bouwen naar lichte vracht (grijs kenteken) aangezien het hier redelijk onbetaalbaar is om anders een auto van dit kaliber te kunnen rijden. Mijn budget als student is niet torenhoog, dus ik wou de jaarlijkse kosten zo laag mogelijk proberen te houden
Grtz Tom.
Ik ben dus Tom en ik woon in Eksel (in België), ik ben 19 jaar en studeer mechatronica op de Fontys in Eindhoven.
Op dit moment rij ik nog met de auto van mijn ouders (Ford fiesta), maar ik ben dus van plan om ergens in de nabije toekomst een eigen auto aan te schaffen.
Na een tijdje zoeken kwam ik uit op een aantal Astra gsi's. Nu weet ik niet of jullie enig verstand hebben van de wetgeving in België, maar ik vroeg mij af of het mogelijk is om een astra om te bouwen naar lichte vracht (grijs kenteken) aangezien het hier redelijk onbetaalbaar is om anders een auto van dit kaliber te kunnen rijden. Mijn budget als student is niet torenhoog, dus ik wou de jaarlijkse kosten zo laag mogelijk proberen te houden
Grtz Tom.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Hoihoi
Welkom Tom !
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9321
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Hoihoi
Van harte welkom. En het ombouwen en omzetten naar grijs kenteken zal erg lastig worden. Ik weet niet hoe de wetgever er in detail naar kijkt, maar een GSi met grijs kenteken is erg onwaarschijnlijk, denk je niet? Als je GSi wilt rijden en zo min mogelijk kosten wilt hebben moet je een C20NE GSi kopen, of je moet een 1.4 kopen en de hele bodykit van de GSi overzetten. Dat is denk ik het alternatief tegenover het betalen van het volle pond.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: Hoihoi
Hier in België worden wel meer zwaardere auto's omgebouwd tot lichte vracht ivm de belasting, maar de reden dat ik een gsi koop is ook vooral om de prestaties ervan, dus een 1.4 zal er niet inzitten denk ik Ik ben niet zeker maar ik geloof dat ik al vaker een astra op grijs kenteken heb zien staan, maar dan was het wel geen gsi.
Grtz Tom
Grtz Tom
Re: Hoihoi (Tommexx)
p.s. heeft er iemand enig idee hoeveel fiscale pk's de C20NE heeft?
- EKadett
- forum-gebruiker
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 04 sep 2007 23:21
- Auto('s): Corsa A C14SE F GSI C18XE
- Locatie: huis op een berg
Re: Hoihoi (Tommexx)
115 pkTommexx schreef:p.s. heeft er iemand enig idee hoeveel fiscale pk's de C20NE heeft?
de c18XE heeft 125
en de c20XE heeft er 150
welkom!!
even wachten tot de paar belgen hier gaan reageren.. die kunnen je mischien ook helpen!!
Rob en Leon de GSI Beunhaas team
C18XE GSI '94 gaat aan gewerkt worden
C18XE GSI '94 gaat aan gewerkt worden
Re: Hoihoi (Tommexx)
@EKadett
Dat is inderdaad het vermogen, maar ik ben eigenlijk op zoek naar het fiscaal vermogen. Daar wordt de belasting op berekend in België
Het is tegenwoordig onbetaalbaar om een auto met een beetje fatsoenlijke prestaties te kunnen rijden. Want ik zal alles toch moeten bekostigen met een studentenbaantje
Grtz Tommexx
Dat is inderdaad het vermogen, maar ik ben eigenlijk op zoek naar het fiscaal vermogen. Daar wordt de belasting op berekend in België
Het is tegenwoordig onbetaalbaar om een auto met een beetje fatsoenlijke prestaties te kunnen rijden. Want ik zal alles toch moeten bekostigen met een studentenbaantje
Grtz Tommexx
- EKadett
- forum-gebruiker
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 04 sep 2007 23:21
- Auto('s): Corsa A C14SE F GSI C18XE
- Locatie: huis op een berg
Re: Hoihoi (Tommexx)
haha dat weet ik dus niet.. wordt dus even wachtenTommexx schreef:@EKadett
Dat is inderdaad het vermogen, maar ik ben eigenlijk op zoek naar het fiscaal vermogen. Daar wordt de belasting op berekend in België
Het is tegenwoordig onbetaalbaar om een auto met een beetje fatsoenlijke prestaties te kunnen rijden. Want ik zal alles toch moeten bekostigen met een studentenbaantje
Grtz Tommexx
Rob en Leon de GSI Beunhaas team
C18XE GSI '94 gaat aan gewerkt worden
C18XE GSI '94 gaat aan gewerkt worden
Re: Hoihoi (Tommexx)
welkom,
je bedoelt de kilowatts?
die kun je wel opzoeken.
kijk effe hier op het forum naar de c20ne`s. neem kenteken daarvan effe en zoek op www.rdw.nl effe op hoeveel kw`s dat is.
rdw.nl
digitale diensten
particuliere
opvragen kenteken gegevens
je bedoelt de kilowatts?
die kun je wel opzoeken.
kijk effe hier op het forum naar de c20ne`s. neem kenteken daarvan effe en zoek op www.rdw.nl effe op hoeveel kw`s dat is.
rdw.nl
digitale diensten
particuliere
opvragen kenteken gegevens
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
Re: Hoihoi (Tommexx)
welkom op het forum
Re: Hoihoi (Tommexx)
taks is zelfde voor X20XE als NE in BelgIë
iets van een 320 per jaar.
iets van een 320 per jaar.
Re: Hoihoi (Tommexx)
Welkom nog een belg
als de mogelijkheid erin zit gaan voor een
als de mogelijkheid erin zit gaan voor een
Re: Hoihoi (Tommexx)
@parma:
De belasting voor de 16v is 450 euro, want deze heeft 12 fiscale pk's (+150 euro lpg belasting)
Ivm de lange afstanden die ik meestal rijd, is het de bedoeling dat deze op lpg rijd
Dus als het volgens jou 320 euro per jaar kost dan heeft de 8v waarschijnlijk 10 of 11 fiscale pk.
@makke:
Dat is zeker de bedoeling, aangezien ik niet van plan was om qua prestaties omlaag te gaan op de vorige
De belasting voor de 16v is 450 euro, want deze heeft 12 fiscale pk's (+150 euro lpg belasting)
Ivm de lange afstanden die ik meestal rijd, is het de bedoeling dat deze op lpg rijd
Dus als het volgens jou 320 euro per jaar kost dan heeft de 8v waarschijnlijk 10 of 11 fiscale pk.
@makke:
Dat is zeker de bedoeling, aangezien ik niet van plan was om qua prestaties omlaag te gaan op de vorige
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Hoihoi (Tommexx)
Welkom