carterpandichting
carterpandichting
wat gebruiken jullie om deze dicht te krijgen?
we hebben er al verschillende gemonteerd zelfs met vloeibare pakking ertussen te doen maar blijft lekken.
we hebben er al verschillende gemonteerd zelfs met vloeibare pakking ertussen te doen maar blijft lekken.
powered by Ddv-motorsport
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: carterpandichting
Gaat om een C20XE?
Zoja. C20NE "Baffle" monteren. Dat is een spatplaat met aangevulkaniseerd rubber.
Die droog monteren, alleen een beetje vloeibare pakking bij de oliepompovergang en bij de overgang het vliegwiel.
Dan lekt ie echt niet meer.
SCHOON werken! Dus alles even ontvetten voordat je monteerd!
Zoja. C20NE "Baffle" monteren. Dat is een spatplaat met aangevulkaniseerd rubber.
Die droog monteren, alleen een beetje vloeibare pakking bij de oliepompovergang en bij de overgang het vliegwiel.
Dan lekt ie echt niet meer.
SCHOON werken! Dus alles even ontvetten voordat je monteerd!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: carterpandichting
Laagvlieger schreef:Gaat om een C20XE?
Zoja. C20NE "Baffle" monteren. Dat is een spatplaat met aangevulkaniseerd rubber.
Die droog monteren, alleen een beetje vloeibare pakking bij de oliepompovergang en bij de overgang het vliegwiel.
Dan lekt ie echt niet meer.
SCHOON werken! Dus alles even ontvetten voordat je monteerd!
gaat idd om een c20xe.
ik heb die telkens van een xev genomen.
powered by Ddv-motorsport
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: carterpandichting
Van een xev kan indd. ook.
Deze is ook gevulkaniseert.
Is het niet je oliepomppakking die lekt?
Wil ook nog wel eens voorkomen.
Deze is ook gevulkaniseert.
Is het niet je oliepomppakking die lekt?
Wil ook nog wel eens voorkomen.
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: carterpandichting
GSI Racer schreef:Van een xev kan indd. ook.
Deze is ook gevulkaniseert.
Is het niet je oliepomppakking die lekt?
Wil ook nog wel eens voorkomen.
goede vraag,binnen een paar dagen ga ik meer weten.
hoop dat het deze keer dicht is
powered by Ddv-motorsport
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
Re: carterpandichting
dichting gestoken,lekt nog olie.
nu lekt deze aan de dichting oliepomp(zoals ze hier al gezegd hadden).
heb ook het probleem dat als ik de motor start dat het lampje van oliedruk een paar seconden blijft branden.
wat is nu wijsheid?
alleen dichting oliepomp monteren of direct een zwaardere oliepomp(om zeker te zijn)?
wat raden jullie aan?
nu lekt deze aan de dichting oliepomp(zoals ze hier al gezegd hadden).
heb ook het probleem dat als ik de motor start dat het lampje van oliedruk een paar seconden blijft branden.
wat is nu wijsheid?
alleen dichting oliepomp monteren of direct een zwaardere oliepomp(om zeker te zijn)?
wat raden jullie aan?
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: carterpandichting
had nou meteen die pakking van de oliepomp mee vervangen, kerel!
Was je meteen klaar geweest, nu moet weer alles los.
Ik zou meteen een nieuwe pomp erop zetten als je lamje een paar seconden blijft branden.
Ik heb er een maand geleden een Z20LET pomp op gezet. Lampje is echt meteen uit na starten, ook als hij een paar dagen stil gestaan heeft
Was je meteen klaar geweest, nu moet weer alles los.
Ik zou meteen een nieuwe pomp erop zetten als je lamje een paar seconden blijft branden.
Ik heb er een maand geleden een Z20LET pomp op gezet. Lampje is echt meteen uit na starten, ook als hij een paar dagen stil gestaan heeft
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: carterpandichting
@GSI RacerGSI Racer schreef:had nou meteen die pakking van de oliepomp mee vervangen, kerel!
Was je meteen klaar geweest, nu moet weer alles los.
Ik zou meteen een nieuwe pomp erop zetten als je lamje een paar seconden blijft branden.
Ik heb er een maand geleden een Z20LET pomp op gezet. Lampje is echt meteen uit na starten, ook als hij een paar dagen stil gestaan heeft
Jep man je hebt gelijk! beetje dom mischien geweest, maarja de carter was echt niet dicht nu wel en nu valt het op dat het van de oliepomp komt
Maar ik zou nog een klein 20.000km kunnen rijden alvorens de distributie te vervangen .
Maar ik zit wel iets over men 4jaar
Dus wat zou ik doen ? Alles direct aanpakken of nog even aanzien
De olie die de pomp lekt is niet voor te zeggen dat er een plas onder komt , hoop en al paar druppels
Dus ???
Jij hebt een Z20LET pomp gestoken.
Past die zo maar of moet ik vanalles aanpassen???
En rond welke prijs spreken we dan , en waar te vinden ??
Orgineel bij opel dan betaal je 2x de hoofdprijs in belgië
Wat denken jullie??? gewoon een dichting/XEV /Z20LET/???? ( beste prijs kwaliteit pomp)
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: carterpandichting
Vervangingstermijn voor jou riem is 4jaar of 60.000km.
Naar gelang zich het eerste voordoet.
Dus zeker vervangen nu !
Naar gelang zich het eerste voordoet.
Dus zeker vervangen nu !
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: carterpandichting
indd. wat Bart zegt.
Echt niet uitstellen zoiets!
is klote dat het nu ineens allemaal komt. Maar je kunt het nu beter in een keer goed doen, en wat meer uitgeven, dan dat je constant zo aan blijft klooien met lekkende pakkingen. Dat heeft ook geen zin.
mijn pomp heb ik besteld bij Duparts. koste 320 euro (pomp, aanzuigbuis, pakking en keerringen)
het enige wat je moet doen is de 2 boutgaten van je carter opboren naar 8mm, is nu 6mm.
De gaten waarmee je het carter tegen de pomp schroeft dan he!
Echt niet uitstellen zoiets!
is klote dat het nu ineens allemaal komt. Maar je kunt het nu beter in een keer goed doen, en wat meer uitgeven, dan dat je constant zo aan blijft klooien met lekkende pakkingen. Dat heeft ook geen zin.
mijn pomp heb ik besteld bij Duparts. koste 320 euro (pomp, aanzuigbuis, pakking en keerringen)
het enige wat je moet doen is de 2 boutgaten van je carter opboren naar 8mm, is nu 6mm.
De gaten waarmee je het carter tegen de pomp schroeft dan he!
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: carterpandichting
hier nog even een topic.
dit gebeurt er als je je riem te lang laat zitten:
viewtopic.php?f=3&t=15275
dit gebeurt er als je je riem te lang laat zitten:
viewtopic.php?f=3&t=15275
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: carterpandichting
Inderdaad alles op een hoop dan nog maar gezwegen over mijn bougies.
Vandaag is na gekeken witter dan wit kan haast niet , loopt pressies erg arm
Dus de druk gemeten ,die was oke
Nieuwe brandstoffilter gestoken oke
Dan auto gestart aan batry gemeten dikke 14V ga ik aan de benz/pomp meten een goei 12V WTF
dan maar aan de relais gemeten daar had ik 14V dus tussen de relais en de pomp verlies ik 2V ????????
Nu is de vraag mag ik rechtstreeks een kabel trekken van de relais naar de pomp (dus al gedaan )
Maar na een tijdje bolle kreeg ik foutcode 13 (lambda )
Dus er klopt iet niet
Dus ik denk dat de roodblauwe van de relais eerst richting lambda gaat en dan benzinepomp ???
Maar waar speel ik 2 V kwijt
Zijn er geen schema's ergens te vinden motronic 2.8 ??
Wat kan er nu nog mislopen vraag je je af
En dan moet je de moet er nog inhouden pfffffffffffffffffffffff
Vandaag is na gekeken witter dan wit kan haast niet , loopt pressies erg arm
Dus de druk gemeten ,die was oke
Nieuwe brandstoffilter gestoken oke
Dan auto gestart aan batry gemeten dikke 14V ga ik aan de benz/pomp meten een goei 12V WTF
dan maar aan de relais gemeten daar had ik 14V dus tussen de relais en de pomp verlies ik 2V ????????
Nu is de vraag mag ik rechtstreeks een kabel trekken van de relais naar de pomp (dus al gedaan )
Maar na een tijdje bolle kreeg ik foutcode 13 (lambda )
Dus er klopt iet niet
Dus ik denk dat de roodblauwe van de relais eerst richting lambda gaat en dan benzinepomp ???
Maar waar speel ik 2 V kwijt
Zijn er geen schema's ergens te vinden motronic 2.8 ??
Wat kan er nu nog mislopen vraag je je af
En dan moet je de moet er nog inhouden pfffffffffffffffffffffff
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: carterpandichting
heb je op ingaand en uitgaand van je relais 14 Volt ?
Anders verlies je het in je relais al !
Maar sowieso 12v moet voldoende zijn.
Anders verlies je het in je relais al !
Maar sowieso 12v moet voldoende zijn.
Re: carterpandichting
Juist gemeten aan de relais gaat het niet liggen 14en erin en 14en eruit ,dus zou goed moeten zijn .Bart(astra) schreef:heb je op ingaand en uitgaand van je relais 14 Volt ?
Anders verlies je het in je relais al !
Maar sowieso 12v moet voldoende zijn.
Heb ook gezien dat rood/blauw richting lambda sensor gaat en dan benzinepomp
Heb vandaag knoop door gehakt en het volgende besteld
-volledig distributie kit
-opnieuw carterdichting
-oliepomp van duparts hoop dat deze gaat meevallen bij het monteren