Remschijven + Blokken en Veren van mijn Astra
Remschijven + Blokken en Veren van mijn Astra
Hallo!
Mijn auto is van de week bij de garage geweest om hem eens goed na te kijken. Zo weet ik een beetje wat ik er allemaal aan kan doen voor dat hij voor de APK moet.
Ik ben zelf niet heel handig met auto´s, maar wil er wel graag zelf wat aan doen.
Zo moet ik bijvoorbeeld 4 nieuwe remschijven en 4 nieuwe remblokken. Kan je zoiets zelf vervangen of moet je daar wel echt verstand van hebben?
Verder vertelde ze mij bij de garage dat hij afgekeurd zou worden op de veren die er voor onder zitten. Volgens de garage zijn het verkeerde veren en slijten de banden daarom iets scheef af. Maar de auto is gewoon normaal verlaagd en heb geen flauw idee waarom die veren verkeerd zouden kunnen zijn..
Heeft iemand enig idee?!
Mijn auto is van de week bij de garage geweest om hem eens goed na te kijken. Zo weet ik een beetje wat ik er allemaal aan kan doen voor dat hij voor de APK moet.
Ik ben zelf niet heel handig met auto´s, maar wil er wel graag zelf wat aan doen.
Zo moet ik bijvoorbeeld 4 nieuwe remschijven en 4 nieuwe remblokken. Kan je zoiets zelf vervangen of moet je daar wel echt verstand van hebben?
Verder vertelde ze mij bij de garage dat hij afgekeurd zou worden op de veren die er voor onder zitten. Volgens de garage zijn het verkeerde veren en slijten de banden daarom iets scheef af. Maar de auto is gewoon normaal verlaagd en heb geen flauw idee waarom die veren verkeerd zouden kunnen zijn..
Heeft iemand enig idee?!
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Remschijven + Blokken en Veren van mijn Astra
Het is niet toevallig dat de veren gebroken zijn ?
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: Remschijven + Blokken en Veren van mijn Astra
rem blokken en schijven stelt niet veel voor dat doe je op een middag zo even
en die veren weet ik niet dat moet ik zien of dat afkeur is
en die veren weet ik niet dat moet ik zien of dat afkeur is
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: Remschijven + Blokken en Veren van mijn Astra
als de veren te klein zijn en bungelen er tussen als de auto uit de veren is mag volgens mij niet.
maar als de auto verkeerd is uigelijnd word deze er niet om afgekeurd
en zoals raymond al zegt remblokken en schijven is goed te doen.
heb je ook toevallig gevraagd waarom ze vervangen moeten worden.
apk punt is:
als ze te weinig remkracht levert wat k nog nooit heb meegemaakt
ijzer op ijzer remmen.
de schijfen meer als 50% roest bevat. met een schuurpapiertje er afhalen
voor je schijfen en blokken vervangen heb je nodig als goed herriner:
sleutel 17 en 13
waterpomp tank
kruiskop schroeven draaier
krik
dop 17 voor de wielen
stukje schuurpapier om alles weer roest vrij te maken. vooral de glij delen en de naaf achter je schijf.
maar als de auto verkeerd is uigelijnd word deze er niet om afgekeurd
en zoals raymond al zegt remblokken en schijven is goed te doen.
heb je ook toevallig gevraagd waarom ze vervangen moeten worden.
apk punt is:
als ze te weinig remkracht levert wat k nog nooit heb meegemaakt
ijzer op ijzer remmen.
de schijfen meer als 50% roest bevat. met een schuurpapiertje er afhalen
voor je schijfen en blokken vervangen heb je nodig als goed herriner:
sleutel 17 en 13
waterpomp tank
kruiskop schroeven draaier
krik
dop 17 voor de wielen
stukje schuurpapier om alles weer roest vrij te maken. vooral de glij delen en de naaf achter je schijf.
GSI 2.5 24v
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Remschijven + Blokken en Veren van mijn Astra
Inbusdop 7
Keramisch vet of ander vet om de randjes in te vetten..
Maar als je zelf niet echt technisch/handig bent, lekker door een ander laten doen.
Remmen is wel voor de veiligheid he !
Keramisch vet of ander vet om de randjes in te vetten..
Maar als je zelf niet echt technisch/handig bent, lekker door een ander laten doen.
Remmen is wel voor de veiligheid he !
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: Remschijven + Blokken en Veren van mijn Astra
schuur jij dat er af ?????chris1508 schreef: de schijfen meer als 50% roest bevat. met een schuurpapiertje er afhalen
ik heb het bij de omega mv6 die meer dan een half jaar stil gestaan heeft veel makelijker gedaan
gewoon een paar keer heel hard remmen .. en de schijven waren weer schoon
Re: Remschijven + Blokken en Veren van mijn Astra
da is bij stilstaan, soms zijn die blokken niet goed en pakt ie maar de halve breedte als remvlak.
ik heb er bij mij achter ook last van gehad.
ik heb er bij mij achter ook last van gehad.
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
Re: Remschijven + Blokken en Veren van mijn Astra
Ja volgens mij zijn ze klein, want als de auto in de brug hangt kan je de veren heen en weer bewegen..
Maar kunnen ze die dan vast zetten? Of moet je dan nieuwe veren die wel passen?
Okee, thanks voor de info !
Maar kunnen ze die dan vast zetten? Of moet je dan nieuwe veren die wel passen?
Okee, thanks voor de info !
- KevTech
- forum-gebruiker
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 21 okt 2008 20:41
- Auto('s): Astra GSi (C20XE M2.8)
- Locatie: Middelburg
Re: Remschijven + Blokken en Veren van mijn Astra
Dan heb je eigenlijk kortere schokdempers nodig, of andere veren
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: Remschijven + Blokken en Veren van mijn Astra
de veren moeten contact maken.tussen het.bovenste en onderste gedeelte van de schokxemper en schokdemper schotel.die veren moet je vervangen voor andere dan.
ik heb astra 30/30 verlaagd kan ze wel verdraaien maar er is een contact tussen dr twee delen.
ik heb astra 30/30 verlaagd kan ze wel verdraaien maar er is een contact tussen dr twee delen.
GSI 2.5 24v
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Remschijven + Blokken en Veren van mijn Astra
Ik heb ook nog nooit zelf de schijven en blokken vervangen, hoewel dat niet de moeilijkste klus moet zijn (en dat terwijl ik zonder problemen mijn distributieriem vervang).
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: Remschijven + Blokken en Veren van mijn Astra
Schijven voor wil nog wel. Maar denk dat er veel hier problemen krijgen met de schijven achter. ivm de handrem segmenten in de schijf.
Zwei Liter Kraft ja
Re: Remschijven + Blokken en Veren van mijn Astra
Ja hij staat nu al bij de garage dus zoveel maakt het ook niet meer uit, maar je hebt wel gelijk ja..
Achter is bijna niet te doen met die handrem, want je moet het hele spul sowieso los halen om te kijken of je ook nog iets aan de handrem moet vervangen.
En naar die veren moeten ze nog kijken, maar volgens mij zijn ze gewoon te kort.
Bedankt voor de tips in ieder geval!
Achter is bijna niet te doen met die handrem, want je moet het hele spul sowieso los halen om te kijken of je ook nog iets aan de handrem moet vervangen.
En naar die veren moeten ze nog kijken, maar volgens mij zijn ze gewoon te kort.
Bedankt voor de tips in ieder geval!
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: Remschijven + Blokken en Veren van mijn Astra
achter is niet moeilijker dan voor hoor XD
er zit voering binnen in de de schijf. niet zoals meeste auto's nu in de remtang.
er zit voering binnen in de de schijf. niet zoals meeste auto's nu in de remtang.
GSI 2.5 24v
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Remschijven + Blokken en Veren van mijn Astra
Dan zijn je veren niet te kort, maar je schokbrekers te lang.TommY schreef:En naar die veren moeten ze nog kijken, maar volgens mij zijn ze gewoon te kort.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Remschijven + Blokken en Veren van mijn Astra
Ik wil je die remmen best maken
moet je wel even naar Limburg komen
Wat betreft die veren.
Dit van mij klemmen zich ook niet super goed als het wiel uit hangt.
Toen ik bij de RDW was hebben ze hier met 2 man nog naar gekeken, maar uiteindelijk wel goed gekeurt.
moet je wel even naar Limburg komen
Wat betreft die veren.
Dit van mij klemmen zich ook niet super goed als het wiel uit hangt.
Toen ik bij de RDW was hebben ze hier met 2 man nog naar gekeken, maar uiteindelijk wel goed gekeurt.
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst