C20XE Revisie update: motor is afgesteld!
Re: C20XE Revisie
mooi blokkie hoor.
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: C20XE Revisie
Hee netjes kerel!!!
Dus er zit een f18 achter een x20xev??? Zelfde als achter de 18xe dus. Denk dat je straks ook net even wat meer trekkracht hebt met een f18 achter een c20xe. Omdat (volgensmij) de versnellingen van een f18 net even korter zijn dan f20. Dus minder snel op top maar betere trekkracht
Dus er zit een f18 achter een x20xev??? Zelfde als achter de 18xe dus. Denk dat je straks ook net even wat meer trekkracht hebt met een f18 achter een c20xe. Omdat (volgensmij) de versnellingen van een f18 net even korter zijn dan f20. Dus minder snel op top maar betere trekkracht
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: C20XE Revisie
YES!!!!!! Hij loopt. Helaas nog niet 100%, maar dat komt morgen wel.
Voor het probleem, zie deze link:
viewtopic.php?f=3&t=15261
Vandaag dus alles afgebouwt en aangesloten.
Toen kwam het moment, starten...
Eerst even gestart met de stekker van de krukassensor en bobine los zodat hij niet aanslaat maar wel al olie rond pompt.
Vervolgens gestart met aangesloten stekkers. Sloeg goed aan. Wat me ook op viel was dat ik echt snel oliedruk had.
Heb vaker gelezen dat er mensen lagen te klooien omdat het lampje van de oliedruk heel laat uit ging.
Had wel de oliefilter van te voren al gevult, daar gaat heel wat in
Morgen dus even verder en hopelijk een stuk proefrijden.
Voor het probleem, zie deze link:
viewtopic.php?f=3&t=15261
Vandaag dus alles afgebouwt en aangesloten.
Toen kwam het moment, starten...
Eerst even gestart met de stekker van de krukassensor en bobine los zodat hij niet aanslaat maar wel al olie rond pompt.
Vervolgens gestart met aangesloten stekkers. Sloeg goed aan. Wat me ook op viel was dat ik echt snel oliedruk had.
Heb vaker gelezen dat er mensen lagen te klooien omdat het lampje van de oliedruk heel laat uit ging.
Had wel de oliefilter van te voren al gevult, daar gaat heel wat in
Morgen dus even verder en hopelijk een stuk proefrijden.
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9316
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: C20XE Revisie
Strak hoor!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: C20XE Revisie
it's alive!
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Luuk >GSI<
- forum-gebruiker
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 08 dec 2009 17:42
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: C20XE Revisie
T ziet dr echt super uit zo Echt een mooi strak geheel zo onder de kap.
Nu dus het blok eerst gaan inrijden?
Nu dus het blok eerst gaan inrijden?
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: C20XE Revisie
Thanks!
Ja, ben hem aan het inrijden nu.
Bij 1000km nieuwe olie + filter.
Dan bij 2000km nog een keer
Dan bij 2500km de 10W60 olie
Helaas komt het tikken van de klepstoter steeds terug Ben bang dat ik daar toch nieuwe in moet zetten.
Ja, ben hem aan het inrijden nu.
Bij 1000km nieuwe olie + filter.
Dan bij 2000km nog een keer
Dan bij 2500km de 10W60 olie
Helaas komt het tikken van de klepstoter steeds terug Ben bang dat ik daar toch nieuwe in moet zetten.
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: C20XE Revisie
Waarom heb je dat niet meteen gedaan? Je hebt heel da ding uit elkaar gehad en dan doe je het eigenlijke belangrijkste niet....
Verders een puike job! ziet er netjes uit
Verders een puike job! ziet er netjes uit
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: C20XE Revisie
Vandaag is m'n oliepomp stuk gegaan, dit veroorzaakte ook de tikkende stoters gisteren.
voor meer info:
viewtopic.php?f=3&t=15271
voor meer info:
viewtopic.php?f=3&t=15271
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....
Zoals jullie wellicht weten is na 200km rijden de oliepomp al aan gruzelementen.
De nieuwe pomp komt met een beetje mazzel morgen binnen.
Heb nu het zaakje uit elkaar liggen, dus alles kan er weer mooi op morgen
De oliekoeler lekt ook een beetje, wel maar heel minimaal. Aan de koppeling van de leiding naar de koeler. dit dus ook nog even goed maken.
Wel is me opgevallen dat de oliekoeler helemaal niet warm wordt tijdens het rijden, zou dit door de slechte oliepomp komen, dat de oliekoeler maar weinig olie krijgt o.i.d??
nog wat foto's:
let eens op de nokken van de tandwielen:
De nieuwe pomp komt met een beetje mazzel morgen binnen.
Heb nu het zaakje uit elkaar liggen, dus alles kan er weer mooi op morgen
De oliekoeler lekt ook een beetje, wel maar heel minimaal. Aan de koppeling van de leiding naar de koeler. dit dus ook nog even goed maken.
Wel is me opgevallen dat de oliekoeler helemaal niet warm wordt tijdens het rijden, zou dit door de slechte oliepomp komen, dat de oliekoeler maar weinig olie krijgt o.i.d??
nog wat foto's:
let eens op de nokken van de tandwielen:
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....
dat je oliekoeler niet echt warm word klopt wel
daar zit een thermostaat voor die pas open gaat als de olie echt op temperatuur is
en voordat je dat hebt ben je al een stukje verder
koelwater is sneller op temp dan je olie
daar zit een thermostaat voor die pas open gaat als de olie echt op temperatuur is
en voordat je dat hebt ben je al een stukje verder
koelwater is sneller op temp dan je olie
Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....
hallo project ziet er goed uit
maar wat is er mis met die nokken van de tanden dan ??
ik zie geen problemen die nokjes zijn altijd een beetje rond anders past er geen olie tussen.
weet niet of je dat bedoelt maar ik vind het nog wel meevallen hoe die er uit ziet.
plunjer enzo er allemaal wel goed in gezet?
gegroet
maar wat is er mis met die nokken van de tanden dan ??
ik zie geen problemen die nokjes zijn altijd een beetje rond anders past er geen olie tussen.
weet niet of je dat bedoelt maar ik vind het nog wel meevallen hoe die er uit ziet.
plunjer enzo er allemaal wel goed in gezet?
gegroet
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....
@ Raymond, maar ik heb toch echt al een tijd achter elkaar gereden, dan moet de olie toch goed op temperatuur zijn geweest of niet? Of gaat hij pas koelen als je echt gaat trappen?
@ Keie, Oliepomp ziet er toch niet meer fris uit hoor...
Nokken zijn ook helemaal grof, en dat hoort toch echt niet lijkt me.
Plunjer ging wel zwaar toen ik de pomp uit elkaar heb gehaalt, hier zat ook wel wat zooi tussen.
@ Keie, Oliepomp ziet er toch niet meer fris uit hoor...
Nokken zijn ook helemaal grof, en dat hoort toch echt niet lijkt me.
Plunjer ging wel zwaar toen ik de pomp uit elkaar heb gehaalt, hier zat ook wel wat zooi tussen.
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....
GSI Racer schreef:@ Raymond, maar ik heb toch echt al een tijd achter elkaar gereden, dan moet de olie toch goed op temperatuur zijn geweest of niet? Of gaat hij pas koelen als je echt gaat trappen?
@ Keie, Oliepomp ziet er toch niet meer fris uit hoor...
Nokken zijn ook helemaal grof, en dat hoort toch echt niet lijkt me.
Plunjer ging wel zwaar toen ik de pomp uit elkaar heb gehaalt, hier zat ook wel wat zooi tussen.
naar wat ik heb gelezen gaat de thermostaat van je oliekoeler gaat pas open bij 110 graden. ik heb al moeite om 110graden te halen met een c20let(door de turbo word het spul toch heel wat warmer) dus bij een xe moet je al helemaal gek doen om dat te halen
Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....
Plunjer gaat ook pas open bij over druk he.. Als die heel makkelijk ging was dat miss de oorzaak geweest. Nu is het de oliepomp waarschijnlijk..
Zwei Liter Kraft ja
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....
Ah zo,
ja ik heb nog niet echt gek gedaan (inrijden) dus wel logisch dan dat de oliekoeler koud blijft
Dan weet ik wel even voldoende
ja ik heb nog niet echt gek gedaan (inrijden) dus wel logisch dan dat de oliekoeler koud blijft
Dan weet ik wel even voldoende
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....
Peter_89 schreef:Plunjer gaat ook pas open bij over druk he.. Als die heel makkelijk ging was dat miss de oorzaak geweest. Nu is het de oliepomp waarschijnlijk..
klopt deels wat je zegt maar als de plunjer vast zit kun je lang wachten op oliedruk die komt er dan echt niet.
ma las dat je al nieuwe pomp had besteld, goed bezig altijd beter als tweede hands.
wat ik vaak doe als ik oliesysteem los heb gehad en alles zit er weer op.
gooi het filter vol en draai de bout die achterop de pomp zit er even uit ( niet van de plunjer) daar druk je een slang in gooi je wat olie in en blaas je er op zodat de olie het kanaal ingaat werkt super.
groeten en succes dr mee
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....
Ga ik zeker doen ja.
Uitvoorzorg ook nog even starten zonder dat de motor aan slaat? Of is dat niet nodig?
Uitvoorzorg ook nog even starten zonder dat de motor aan slaat? Of is dat niet nodig?
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....
@ keie
Je hebt wel gelijk hoor.. Maar hij heeft niet gecontroleerd of de plunjer nu vast zat of iets dergelijks.. Dat wou ik er even mee zeggen..
Je hebt wel gelijk hoor.. Maar hij heeft niet gecontroleerd of de plunjer nu vast zat of iets dergelijks.. Dat wou ik er even mee zeggen..
Zwei Liter Kraft ja
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....
Het zit me weer niet mee
Gisteren pas de betalings bevestiging gekregen van Duparts. Hopen dat ik de pomp morgen toch binnen heb, anders word het pas maandag. Waarom moet dat allemaal zo lang duren....
Gisteren pas de betalings bevestiging gekregen van Duparts. Hopen dat ik de pomp morgen toch binnen heb, anders word het pas maandag. Waarom moet dat allemaal zo lang duren....
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....
omdat jij bij dupart wilt bestellen om dat die iets goedkoper is dan de daelerGSI Racer schreef:Het zit me weer niet mee
Gisteren pas de betalings bevestiging gekregen van Duparts. Hopen dat ik de pomp morgen toch binnen heb, anders word het pas maandag. Waarom moet dat allemaal zo lang duren....
als je hem bij daeler besteld had had je hem al gehad
Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....
oke man let even heel goed op!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
weet je heeeeel zeker dat het je oliepomp was / is????????????????
als je plunjer vast zit heb je ook geen olie druk.
dan draait je pomp wel .
heel vaak komt er vuil in je plunjer door extern probleem
olie koeler vui niet goed door gespoeld.
kleppen deksel gestraalt en gespoten als jie die niet schoonmaakt onder het afdek kapje aan de binnen zijden van het kleppen deksel
zit daar ook vuil in
trap die olie er uit
haal je koeler los pak een nieuwe of reinig hem goed
kleppen deksel er af kijk goed na in het kleppen deksel en of vloeibare pakking
wat ergens mee komt in de olie
heb ervaring mee ook met een oude pomp op een nieuw blok nooit dien alles nieuw!!!
weet je heeeeel zeker dat het je oliepomp was / is????????????????
als je plunjer vast zit heb je ook geen olie druk.
dan draait je pomp wel .
heel vaak komt er vuil in je plunjer door extern probleem
olie koeler vui niet goed door gespoeld.
kleppen deksel gestraalt en gespoten als jie die niet schoonmaakt onder het afdek kapje aan de binnen zijden van het kleppen deksel
zit daar ook vuil in
trap die olie er uit
haal je koeler los pak een nieuwe of reinig hem goed
kleppen deksel er af kijk goed na in het kleppen deksel en of vloeibare pakking
wat ergens mee komt in de olie
heb ervaring mee ook met een oude pomp op een nieuw blok nooit dien alles nieuw!!!
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....
@ gsi racer : beste is wel als je hem even zonder ontsteking start todat je lampje uit gaat.
en wat chucky zegt klopt helemaal oliekoeler geeft vaak problemen wanneer die van een motor afkomt met motorschade is het beter om hem gelijk bij het oud ijzer te gooien. schoonmaken is bijna niet te doen rommel blijft vaak zitten.
wees er voorzichtig mee zonder olie gaat ie het niet lang volhouden..
succes
en wat chucky zegt klopt helemaal oliekoeler geeft vaak problemen wanneer die van een motor afkomt met motorschade is het beter om hem gelijk bij het oud ijzer te gooien. schoonmaken is bijna niet te doen rommel blijft vaak zitten.
wees er voorzichtig mee zonder olie gaat ie het niet lang volhouden..
succes
Re: C20XE Revisie update: de laatste mankementjes....
oh ja peter_89 op de foto's enzo kun je wel zien dat de plunjer er naast ligt.
dus hij heeft hem wel uit de pomp gehaald dan kun je wel merken of hij vast zit normaal moet hij er zo uit komen.
groeten
dus hij heeft hem wel uit de pomp gehaald dan kun je wel merken of hij vast zit normaal moet hij er zo uit komen.
groeten