Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Je standaard zit al op 3 bar (bizar hoog) bij een C20XE, das de grap.
En daar komt je C20XE standaard niet aan.
Ding pompt alleen rond, motor gebruikt wattie kan.
Rest gaat retour.
Tis boeiend om te weten hoe het werkt. Je kunt benzinedruk (lees aantal liters dat rondgepompt wordt van tank, naar blok, rest wat niet gebruikt wordt retour) verhogen wat je wilt. Het levert per definitie niets op. Behalve als je motor te weinig benzine krijgt.
Je kan zoveel bar pompen als je wilt.
Als je blok het niet gebruikt, heb je er helemaal niks aan.
Benzinepomp op hogere druk zetten levert je +0 pk op.
Maar ook - 0pk.
pluggie schreef:Je standaard zit al op 3 bar (bizar hoog) bij een C20XE, das de grap.
En daar komt je C20XE standaard niet aan.
Ding pompt alleen rond, motor gebruikt wattie kan.
Rest gaat retour.
Tis boeiend om te weten hoe het werkt. Je kunt benzinedruk (lees aantal liters dat rondgepompt wordt van tank, naar blok, rest wat niet gebruikt wordt retour) verhogen wat je wilt. Het levert per definitie niets op. Behalve als je motor te weinig benzine krijgt.
Je kan zoveel bar pompen als je wilt.
Als je blok het niet gebruikt, heb je er helemaal niks aan.
Benzinepomp op hogere druk zetten levert je +0 pk op.
Maar ook - 0pk.
Maar misschien snap ik het niet hoor, kan ook.
Als de injectoren open gaan, dan zal toch door de druk de brandstof in de cilinders komen! Bij hogere druk zal er dus meer brandstof door de injectoren gaan. Of zie ik het nou ook verkeerd?
nee zie je wel goed.. Maar dan merkt je lambda sensor op dat er teveel brandstof in zit.. En gaan de injectoren korter los.. Zit je weer op het zelfde.. Snappie?
En Peter _89 ook. Daarom zet ik eerst de regelaar op 3 bar (std druk dus)
Naderhand als de computer gemapt wordt zal de druk ook verandert worden door de desbetreffende tuner.
GSI Racer schreef:Trompie heeft het bij het goede eind
En Peter _89 ook. Daarom zet ik eerst de regelaar op 3 bar (std druk dus)
Naderhand als de computer gemapt wordt zal de druk ook verandert worden door de desbetreffende tuner.
Dan kan het idd wel als je hem opnieuw laat mappen.. Je kunt wel meer brandstof toevoegen maar er moet ook meer lucht bij dan.. En dat vergeten veel mensen vaak
GSI Racer schreef:Trompie heeft het bij het goede eind
En Peter _89 ook. Daarom zet ik eerst de regelaar op 3 bar (std druk dus)
Naderhand als de computer gemapt wordt zal de druk ook verandert worden door de desbetreffende tuner.
Dan kan het idd wel als je hem opnieuw laat mappen.. Je kunt wel meer brandstof toevoegen maar er moet ook meer lucht bij dan.. En dat vergeten veel mensen vaak
Hij heeft nu een Lexmaul, dus zal theortisch kunnen
pluggie schreef:Je standaard zit al op 3 bar (bizar hoog) bij een C20XE, das de grap.
En daar komt je C20XE standaard niet aan.
Ding pompt alleen rond, motor gebruikt wattie kan.
Rest gaat retour.
Tis boeiend om te weten hoe het werkt. Je kunt benzinedruk (lees aantal liters dat rondgepompt wordt van tank, naar blok, rest wat niet gebruikt wordt retour) verhogen wat je wilt. Het levert per definitie niets op. Behalve als je motor te weinig benzine krijgt.
Je kan zoveel bar pompen als je wilt.
Als je blok het niet gebruikt, heb je er helemaal niks aan.
Benzinepomp op hogere druk zetten levert je +0 pk op.
Maar ook - 0pk.
Maar misschien snap ik het niet hoor, kan ook.
Als de injectoren open gaan, dan zal toch door de druk de brandstof in de cilinders komen! Bij hogere druk zal er dus meer brandstof door de injectoren gaan. Of zie ik het nou ook verkeerd?
Der gaat exact evenveel peut doorheen per slag.
Injectoren sluiten alleen eerder.
Maakt echt nul uit.
Pas je wel op met je 'tjoening' toko ? kHeb beetje gevoel dat ze je wat wijs maken.
En benzinedruk regelaar dinges zogenaamd is min of meer een klassieker.
GSI Racer schreef:Trompie heeft het bij het goede eind
En Peter _89 ook. Daarom zet ik eerst de regelaar op 3 bar (std druk dus)
Naderhand als de computer gemapt wordt zal de druk ook verandert worden door de desbetreffende tuner.
Dan kan het idd wel als je hem opnieuw laat mappen.. Je kunt wel meer brandstof toevoegen maar er moet ook meer lucht bij dan.. En dat vergeten veel mensen vaak
En daar draai je het verhaal dus exact om.....
Niet van jouw verwacht petert....
Je hele bak rekent alleen uit vanaf lucht. Zijn hele pomp doet geen ene fluit. Kerel heeft geen significante luchttoename. Klinkklaar klets topic. 'desbetreffende tuner': weet of geen bal van auto's, of naait je een oor aan. Lomp gezegt.
Laatst gewijzigd door pluggie op 20 jun 2010 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.