boordcomputer
boordcomputer
hallo
ik heb een astra 1.8 16v maar ik heb geen boordcomputer en nou heb ik op de sloop het scherm en de handel gehaalt maar mijn vraag was hoe ik dit moet aansluiten want ik had eerst alleen een schermpje met de tijd datum en buitentemperatuur
als iemand mij hier mee kan helpen zou dit echt gaat zijn of dat ie alleen maar gaat werken want als ik de stekker aansluit gaat alleen de verlichting branden maar er komt geen text op het scherm omdat ik die blauwe stekker kabel nergens kan vinden gok ik
ik hoor het graag
groetjes
ik heb een astra 1.8 16v maar ik heb geen boordcomputer en nou heb ik op de sloop het scherm en de handel gehaalt maar mijn vraag was hoe ik dit moet aansluiten want ik had eerst alleen een schermpje met de tijd datum en buitentemperatuur
als iemand mij hier mee kan helpen zou dit echt gaat zijn of dat ie alleen maar gaat werken want als ik de stekker aansluit gaat alleen de verlichting branden maar er komt geen text op het scherm omdat ik die blauwe stekker kabel nergens kan vinden gok ik
ik hoor het graag
groetjes
-
- Moderator
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Re: boordcomputer
Je hebt ook alle sensoren nodig bij de dingen die het schermpje kan weergeven, zoals de koelvloeistofpeilsensor (wat een woord ), temperatuursensor, oliepeilsensor, abs-sensoren, ruitensproeierwaterpeilsensor (nog zo'n scrabble woord ) en misschien nog wel meer.
Verder zit er dacht ik ook nog een check-control kastje onder je dashboard geschroefd waarvoor je even je handschoenenkastje eruit moet halen, dan kan je er wel bij.
Verder zit er dacht ik ook nog een check-control kastje onder je dashboard geschroefd waarvoor je even je handschoenenkastje eruit moet halen, dan kan je er wel bij.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
holy
dat is nog best veel werk:P
en hoe krijg ik alleen maar de temperatuur datum en tijd in beeld dan:P
als die sensors word me een beetje veel werk:P
zeker als je bedenkt dat ik geen abs heb
dat is nog best veel werk:P
en hoe krijg ik alleen maar de temperatuur datum en tijd in beeld dan:P
als die sensors word me een beetje veel werk:P
zeker als je bedenkt dat ik geen abs heb
-
- Moderator
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Datum heb ik er nog nooit in zien staan
Temperatuur gewoon die sensor uit de voorbumper pakken. Weet niet of hier ook die checkcontrol voor nodig is.
Temperatuur gewoon die sensor uit de voorbumper pakken. Weet niet of hier ook die checkcontrol voor nodig is.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
abs heb je niet nodig voor bc
wat je nodig hebt:
*bc met blauwe data stekker
*bc hendel (met stekker en kontrastekker)
*gloeilampencontrolekastje. (die zit zoals pascal zegt in de buurt van je dashboardkastje)
*remslijtsensoren
*olie niveau sensor
*koelvloeistof niveau sensor
*ruitensproeier niveausensor
*buitentemp sensor( die heb je al)
zorg dat je aan alle sensoren ook de stekkers hebt.
je hoeft niet percee de sensoren te gebruiken, om geen foutmeldingen te krijgen sluit je de draden van de sensoren aan op de massa.
wat je nodig hebt:
*gloeilampencontrolekastje. (die zit zoals pascal zegt in de buurt van je dashboardkastje)
*remslijtsensoren
*olie niveau sensor
*koelvloeistof niveau sensor
*ruitensproeier niveausensor
*buitentemp sensor( die heb je al)
zorg dat je aan alle sensoren ook de stekkers hebt.
je hoeft niet percee de sensoren te gebruiken, om geen foutmeldingen te krijgen sluit je de draden van de sensoren aan op de massa.
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Jaydee, je hebt 2 types,. 1 met alleen datum, tijd en temperatuur wordt ook wel TID genoemd
1 met van alles ( om het maar kort te houden) wordt ook wel MID genoemd, zoals in de astra gsi is geleverd
je kan niet zomaar een uitgebreide boordcomputer erin zetten, zoals Pascal en Oenatje al meld, je hebt dan alle draden en sensoren nodig om het te laten werken.. dat is niet onmogelijk, maar wel erggg veel werk.
jij moet gewoon een boordcomputer van de sloop halen van een normale astra of corsa, stekker erin en klaar
en ja dan heb je alleen buitentemperatuur, tijd en datum ( tenzij je een andere radio hebt geinstalleerd, dan vervalt die datummelding) als je je radio uitzet, zie je de datum weer.
Als je volledige boordcomputer wilt moet je maar een echte gsi kopen
1 met van alles ( om het maar kort te houden) wordt ook wel MID genoemd, zoals in de astra gsi is geleverd
je kan niet zomaar een uitgebreide boordcomputer erin zetten, zoals Pascal en Oenatje al meld, je hebt dan alle draden en sensoren nodig om het te laten werken.. dat is niet onmogelijk, maar wel erggg veel werk.
jij moet gewoon een boordcomputer van de sloop halen van een normale astra of corsa, stekker erin en klaar
en ja dan heb je alleen buitentemperatuur, tijd en datum ( tenzij je een andere radio hebt geinstalleerd, dan vervalt die datummelding) als je je radio uitzet, zie je de datum weer.
Als je volledige boordcomputer wilt moet je maar een echte gsi kopen
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
-
- forum-gebruiker
sterken nog roy
er zijn er 3
want er is er ook nog 1 met alleen een klokje
er zijn er 3
want er is er ook nog 1 met alleen een klokje
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Ter aanvulling op roy:
Er zijn officieel zelfs 3 types:
DID (Dual Info Display) met alleen datum en tijd (Daarnaast ook radiodisplay)
TID (Triple Info Display) met datum, tijd en temperatuur, waarbij de temperatuur begint te knipperen onder de 3 graden celcius en daarnaast ook radiodisplay
MID (Multi Info Display) welke wordt gebruikt om de gegevens van de Check-Control en van de Boardcomputer weer te geven. Daarnaast fungeert ook deze in de originele setup als radio display.
Als je niet alle sensoren wilt aansluiten zul je geen gebruik kunnen maken van de Check Control. De Boardcomputerfunctie zal echter wel gewoon kunnen werken, mits je een pulsgever achterop je tellerhuis hebt zitten, of monteert. (Zie foto)
Boardcomputerfuncties
Momenteel verbruik
Gemiddeld verbruik
Gemiddelde snelheid
Rijbereik
Tijd
Checkcontrolfuncties
Controle werking dimlicht voor en achter
Controle werking remlichten
Controle remblokdikte
Controle Koelvloeistofpeil
Controle Oliepijl
Controle ruitensproeierpijl
Zoals ik dus al aangaf: om het BC gedeelte goed te laten werken heb je niet zoveel nodig, alleen zoals Oenat al schreef:
en dus de pulsgever.
Voor Checkcontrol moet je veel meer doen zoals de anderen ook al aangeven. Simpel even een BC met alle opties werkend inbouwen is er niet bij. Het was niet voor niets een dure optie op de standaard Astra's
Er zijn officieel zelfs 3 types:
DID (Dual Info Display) met alleen datum en tijd (Daarnaast ook radiodisplay)
TID (Triple Info Display) met datum, tijd en temperatuur, waarbij de temperatuur begint te knipperen onder de 3 graden celcius en daarnaast ook radiodisplay
MID (Multi Info Display) welke wordt gebruikt om de gegevens van de Check-Control en van de Boardcomputer weer te geven. Daarnaast fungeert ook deze in de originele setup als radio display.
Als je niet alle sensoren wilt aansluiten zul je geen gebruik kunnen maken van de Check Control. De Boardcomputerfunctie zal echter wel gewoon kunnen werken, mits je een pulsgever achterop je tellerhuis hebt zitten, of monteert. (Zie foto)
Boardcomputerfuncties
Momenteel verbruik
Gemiddeld verbruik
Gemiddelde snelheid
Rijbereik
Tijd
Checkcontrolfuncties
Controle werking dimlicht voor en achter
Controle werking remlichten
Controle remblokdikte
Controle Koelvloeistofpeil
Controle Oliepijl
Controle ruitensproeierpijl
Zoals ik dus al aangaf: om het BC gedeelte goed te laten werken heb je niet zoveel nodig, alleen zoals Oenat al schreef:
en dus de pulsgever.
Voor Checkcontrol moet je veel meer doen zoals de anderen ook al aangeven. Simpel even een BC met alle opties werkend inbouwen is er niet bij. Het was niet voor niets een dure optie op de standaard Astra's
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
Hee mijn bc geeft geen datum aan hoor..
Door mijn xenon krijg ik altijd een foutmelding dat mn lampen het niet doen. Maar als ik nou die massa van beide koplampen op de massa van de carrosorie doorverbind gaat ie dan weg? Of ben ik weer eens dom aan het lullen?
Door mijn xenon krijg ik altijd een foutmelding dat mn lampen het niet doen. Maar als ik nou die massa van beide koplampen op de massa van de carrosorie doorverbind gaat ie dan weg? Of ben ik weer eens dom aan het lullen?
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
-
- forum-gebruiker
de massa van de koplampen op de massa van de carrosserie doenhaaye schreef:Hee mijn bc geeft geen datum aan hoor..
lees het nu eens haaye
waar zit je massa van je koplampen nu dan
er zijn in totaal 4 soorten redbill, 1 zeldzame met alleen een klokje. SID???
pulsgever is in de meeste gevallen al aanwezig
pulsgever is in de meeste gevallen al aanwezig
-
- Oud-Clublid
raymond schreef:de massa van de koplampen op de massa van de carrosserie doenhaaye schreef:Hee mijn bc geeft geen datum aan hoor..
lees het nu eens haaye
waar zit je massa van je koplampen nu dan
Haha niet best.. Het gaat hard achteruit met mij..
Maar heb jij niet een idee om dit op te lossen? Het wel irritant dat ik steeds die melding krijg..
- EKadett
- forum-gebruiker
- Auto('s): Corsa A C14SE F GSI C18XE
zit er nog een hoop zand tussen je oren, of is je pinda velletje uit je hersenpan gevlogen omdat er iemand hoi zei in je oor?haaye schreef: Haha niet best.. Het gaat hard achteruit met mij..
Maar heb jij niet een idee om dit op te lossen? Het wel irritant dat ik steeds die melding krijg..
massa ís massa dude!
Rob en Leon de GSI Beunhaas team
C18XE GSI '94 gaat aan gewerkt worden
C18XE GSI '94 gaat aan gewerkt worden
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Weerstand monteren die de te hoge gemeten stroomsterkte naar beneden haalt.haaye schreef:Haha niet best.. Het gaat hard achteruit met mij..
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
-
- Oud-Clublid
EKadett schreef:zit er nog een hoop zand tussen je oren, of is je pinda velletje uit je hersenpan gevlogen omdat er iemand hoi zei in je oor?haaye schreef: Haha niet best.. Het gaat hard achteruit met mij..
massa ís massa dude!
-
- Oud-Clublid
Idd.. Ik moet er maar weer eens mee bezig. Maar het zou makkelijker zijn als je die lampencheck op een een of andere manier kon uitschakelen....RedBill schreef:Weerstand monteren die de te hoge gemeten stroomsterkte naar beneden haalt.haaye schreef:Haha niet best.. Het gaat hard achteruit met mij..
- Trompie
- forum-gebruiker
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Contacteer:
Dat is dan weer lastig voor de andere verlichting! maar ik geloof dat er ook kabels voor in de handel zijn!?haaye schreef:Idd.. Ik moet er maar weer eens mee bezig. Maar het zou makkelijker zijn als je die lampencheck op een een of andere manier kon uitschakelen....RedBill schreef:Weerstand monteren die de te hoge gemeten stroomsterkte naar beneden haalt.haaye schreef:Haha niet best.. Het gaat hard achteruit met mij..
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
er klopt gewoon iets niet met hoe je het hebt aangesloten
ik heb ook xenon, nergens last van
was zo ongeveer de goedkoopste pilot set
misschien heb jij het zo aangesloten dat maar van 1 koplampkant de stroom wordt gepakt ?
ik heb ook xenon, nergens last van
was zo ongeveer de goedkoopste pilot set
misschien heb jij het zo aangesloten dat maar van 1 koplampkant de stroom wordt gepakt ?
-
- Oud-Clublid
Heb het wel goed aangesloten. Alleen dat setje wat ik heb, gebruikt alleen de stekker van de linker koplamp. De rechter ligt dus nu gewoon los.. Vandaar de melding..
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
ja precies dat bedoel ik ook.
je zou de melding weg kunnen halen door gewoon lampjes in de losliggende stekker te steken
heb je ook meteen een verlichte motor ruimte
je zou de melding weg kunnen halen door gewoon lampjes in de losliggende stekker te steken
-
- Oud-Clublid
Haha heb ik ook aan zitten te denken....Roy 2.0 16v schreef:ja precies dat bedoel ik ook.