motor vonkt niet (spoed)
-
- forum-gebruiker
Re: motor vonkt niet (spoed)
oke
maar als je relais niet goed is gooit hij de ecu niet vrij volgens mij
en doet hij het ook niet
verbind ander dat relais eens door
kijken of hij dan blijft lopen
maar als je relais niet goed is gooit hij de ecu niet vrij volgens mij
en doet hij het ook niet
verbind ander dat relais eens door
kijken of hij dan blijft lopen
oh zo oke maar ik ben niet echt een held in elektro dus als jij me misschien kunt zeggen wat en hoe ik dat door moet verbinden....
-
- forum-gebruiker
de dikke rode met de rood blauwe verbinden was het volgens mij
heb t relais doorgemeten en t werkt, krijgt op de pennetjes spanning waar ze op moeten...en had de stekkers van de klopsensor en de stappenmotor verkeerdom...die zitten nu ook goed.
ma jij zei dat omdat ik relais in de motorruimte heb zitten dat t een c20xe motor is en geen 20xe...maar heb geen stekker over van de lambdasonde...zou dit misschien t probleem kunnen zijn dat hij niet blijt lopen, omdat hij geen signaal binnenkrijgt van de sonde???
ma jij zei dat omdat ik relais in de motorruimte heb zitten dat t een c20xe motor is en geen 20xe...maar heb geen stekker over van de lambdasonde...zou dit misschien t probleem kunnen zijn dat hij niet blijt lopen, omdat hij geen signaal binnenkrijgt van de sonde???
volgens mij insinueerde hij alleen dat het uit een kadett kwam. niet persé dat het een c20xe ipv een 20xe is.
als je van je motronic nummer 19 (uit me hoofd) op de massa zet dan werkt ie sowieso zonder lambda en krijg je geen storing daarvan.
maar volgens mij moet ie sowieso zonder lambda wel lopen.
als je van je motronic nummer 19 (uit me hoofd) op de massa zet dan werkt ie sowieso zonder lambda en krijg je geen storing daarvan.
maar volgens mij moet ie sowieso zonder lambda wel lopen.
astra heeft te lang geduurt
oh oke dankje moet ik dat eens proberen...hij springt af en toe wel aan en blijft hij paar seconden lopen en dan slaat hij af...alsof hij verzuipt of juist te weinig benzine krijgt...en soms springt hij aan en slaat hij gelijk weer af
heb t even in een elektrisch schema opgezocht ma pen 19 van de motronic is al massa...volgens mijn schema
heb het even nagekeken maar heb op de stekker van de ecu geen kabel in de aansluiting van de lambdasonde...en heb in mijn kabelboom ook geen stekker over van de sonde...maar nu staat er met viltstift een kenteken achter op de ecu geschreven en als ik dit intyp bij een automaterialenzaak hier in de buurt staat er bij kadett e 2.0 16v kat....kan t zijn dat de motor niet blijft lopen omdat ik een computer heb van een c20xe en een motor+kabelboom van een 20xe???
-
- forum-gebruiker
welke leter code staat op de ecu
is een code met 2 leters PF PE of zoiets
is een code met 2 leters PF PE of zoiets
fp staat er op
bosch nummer: 0261200185
gm: 90299569
bosch nummer: 0261200185
gm: 90299569
-
- forum-gebruiker
Over de ECU
de volgende ECU's zijn geleverd aan de C20XE:
FP Kadett tot 89, met schroeven in deksel,
FP Kadett vanaf 90, zonder schroeven in deksel
FX Vectra 91, met schroeven in deksel
FX vectra vanaf 92, zonder schroeven in deksel
GX calibra tot 91
GY calibra tot 93
HA calibra vanaf 94
QJ astra tot 93
PL astra tot 94
PT astra met DIS
maar nu weet ik zo niet welke zonder lamdba is
het beste wat je nu kunt doen is het in orde maken van je motronnic lampje
dan kun je hem uitlezen en kijken of hij een fout code geeft
dat zoek iets makkelijker naar de fout
de volgende ECU's zijn geleverd aan de C20XE:
FP Kadett tot 89, met schroeven in deksel,
FP Kadett vanaf 90, zonder schroeven in deksel
FX Vectra 91, met schroeven in deksel
FX vectra vanaf 92, zonder schroeven in deksel
GX calibra tot 91
GY calibra tot 93
HA calibra vanaf 94
QJ astra tot 93
PL astra tot 94
PT astra met DIS
maar nu weet ik zo niet welke zonder lamdba is
het beste wat je nu kunt doen is het in orde maken van je motronnic lampje
dan kun je hem uitlezen en kijken of hij een fout code geeft
dat zoek iets makkelijker naar de fout
kun je dei laatste post niet in TA zetten:D
oh oke ja had t bosch nummer eens bij google inetypt en die gaf ook aan op de sites dat t een cumputer is van een c20xe..maar dan zou hij toch moeten blijven lopen of niet? alleen in noodloop of zo
-
- forum-gebruiker
ja maar je weet niet welke fout code hij aan geeft
dus maak het mm lampje eens
en maak eens fotos van de motor met kabelboom
want nu is het zoeken naar een vlo op een bruine beer
oh oke..maar hoe moet ik dat dan aansluiten want heb volgens mij de diagnosestekker er nog zitten...2 polig stekkertje bij de computer??
en kan t misschien ook niet zo zijn dat de computer geblokkeerd is omdat ik alleen nog maar de kabelboom van de motor erin heb zitten dus ook geen contactslot meer en eventueel de transpondersleutel. weet niet of die er een heeft?
weet t ook niet, gok maar wat
en kan t misschien ook niet zo zijn dat de computer geblokkeerd is omdat ik alleen nog maar de kabelboom van de motor erin heb zitten dus ook geen contactslot meer en eventueel de transpondersleutel. weet niet of die er een heeft?
weet t ook niet, gok maar wat
Ik weet neit hoe jij pobeert te starten maar je moet natuurlijk hetzelfde als je contactslot doen. dus je contact verbinding na maken en vervolgens je startmotor aanslaan.
oh ja dat heb ik volgens mij...heb een dikke kabel van de accu naar de startmotor daar heb ik mijn hoofdstroomschakelaar tussen. en dan heb ik een startknop waarvan 1 draad naar t startrelais gaat op de startmotor, en 1 draad daat weer naar die schakelaar. heb alleen de brandstofpomp niet via t brandstofrelais lopen...heb wel 2 draden van de schakelaar naar de rode en een naar de zwart/gele op een 7 polige stekker wat ik over had na alles aansluiten
heb gisteren de krukassensor gedemonteerd en er een 0-ring tussen gedaan want hij lekte daar wat olie...daarna ging de motor gewoon goed rond en sloeg ook na lang starten aan en bleef lopen...wel op 3 cil. kan dit zijn dat hij te kort op de krukas zat?
nu start hij overigens niet meer...maar meet op de bruin witte draad van mijn brandstofrelais ook geen 12 volt meer, maar 1 volt...
nu start hij overigens niet meer...maar meet op de bruin witte draad van mijn brandstofrelais ook geen 12 volt meer, maar 1 volt...
-
- forum-gebruiker
meet je krukassensor maar eens door of die nog wel goed is
grote kans dat daar dan de fout zit
want als die kapot is of niet goed dan doet je motronic ook niks
grote kans dat daar dan de fout zit
want als die kapot is of niet goed dan doet je motronic ook niks
heb de krukassensor doorgemeten, had 537 ohm...en zou tussen de 500 en 700 ohm moeten liggen dus dat is goed...
heb vandaag nog geprobeerd om te starten ma sloeg niet aan...heb ook (weer) geen vonk...bobine doorgemeten = goed...krijgt ook spanning...alleen heb ik op de ontstekingsversterker..op pen 3 accuspanning (goed) op pen 2 massa (goed) en op de groene (loopt naar de toerenteller) die is niet aangesloten nu...weet niet of die die nodig heeft? ook de abs pomp en sensors zijn niet meer aangesloten, kan dit iets ermee te maken hebben of moet ie dan toch gewoon starten?
op de zwart rode signaal draad van de ontstekingsversterker naar de computer staat geen volts...weet niet of je t signaal ook zonder led lampje of iets kunt controleren...brandstofrelais doorverbonden (blauw-rode met de rode) dus dat is ook goed...
zou dit betekenen dat de ontstekingsversteller defect is? ontsteking en distributie staan allemaal goed..brandstof krijgt hij ook want liep gisteren wel...
heb vandaag nog geprobeerd om te starten ma sloeg niet aan...heb ook (weer) geen vonk...bobine doorgemeten = goed...krijgt ook spanning...alleen heb ik op de ontstekingsversterker..op pen 3 accuspanning (goed) op pen 2 massa (goed) en op de groene (loopt naar de toerenteller) die is niet aangesloten nu...weet niet of die die nodig heeft? ook de abs pomp en sensors zijn niet meer aangesloten, kan dit iets ermee te maken hebben of moet ie dan toch gewoon starten?
op de zwart rode signaal draad van de ontstekingsversterker naar de computer staat geen volts...weet niet of je t signaal ook zonder led lampje of iets kunt controleren...brandstofrelais doorverbonden (blauw-rode met de rode) dus dat is ook goed...
zou dit betekenen dat de ontstekingsversteller defect is? ontsteking en distributie staan allemaal goed..brandstof krijgt hij ook want liep gisteren wel...
woont niemand toevallig in de buurt van roermond wat eventueel eens langs zou kunnen komen om ernaar te kijken of onderdelen te wisselen om te proberen waar de fout ligt....?
heb de motor aan het lopen gekregen, de hallgever op de nokkenas was defect...nu loopt de motor niet helemaal lekker...als je gas geeft schiet en knalt hij...kun je de ontsteking afstellen of iemand een idee wat dit zou kunnen zijn??
te rijk mengsel ?
raymond schreef:ja maar je weet niet welke fout code hij aan geeft
hey,
de motor loopt en loopt nu ook goed..bedankt allemaal voor t meedenken...had de ontsteking met hallgever vervangen en toen liep hij alleen knalde hij in de uitlaat...had een o-ring tussen de krukassensor gezet ma was niet de originele...denk dat deze te dik was en zo een zwak signaal afgaf...heb hem zonder ring gemonteerd en nu loopt en start hij goed
t enige wat nu nog is dat hij wat hoog stationair loopt...kun je dit afstellen??
de motor loopt en loopt nu ook goed..bedankt allemaal voor t meedenken...had de ontsteking met hallgever vervangen en toen liep hij alleen knalde hij in de uitlaat...had een o-ring tussen de krukassensor gezet ma was niet de originele...denk dat deze te dik was en zo een zwak signaal afgaf...heb hem zonder ring gemonteerd en nu loopt en start hij goed
t enige wat nu nog is dat hij wat hoog stationair loopt...kun je dit afstellen??