koelingsprobleem na ombouw
koelingsprobleem na ombouw
ik heb een probleempje met mijn astra na mijn turbo ombouw..
ik heb de orginele radiateur vervangen door een m-tech heavy duty exemplaar
( http://opel-tuning.nl/?View=page&part_i ... id=&mid=56 ) .
nou had ik orgineel een airco in mijn auto zitten en dus ook 2 koelvenschakelaars. 1 3polige voor de airco fan. en 1 2 polige voor de normale radiateur.
nu is het probleem dat ik in mijn radiateur maar 1 aansluiting heb zitten en ze eigenlijk alle 2 aangesloten moeten zitten om de fan te laten draaien.
nu heb ik een aantal dingen geprobeerd om de fan werkent te krijgen:
1. ik heb alleen de 2polige schakelaar geplaatst ---> fan springt niet aan
2. ik heb alleen de 3polige schakelaar geplaatst ---> fan springt niet aan
3. ik heb de 2 polige schakelaar geplaatst en de bruine en bruin/gele(zo even uit mijn hoofd gezegd) van de 3 polig doorverbonden. ---> fan blaast zodra het contact aangaat.
4. ik heb de 3 polige schakelaar geplaatst en de 2 polige doorverbonden--> fan doet niks
enigste wat ik nog kan proberen is om het andere draadje van de 3 polige stekker door te verbinden, maar ik geloof niet echt dat hij dan wel naar behoren werkt .
dus weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen, of heeft er iemand toevallig een stroomschema van dat gedeelte van de kabelboom.
gr. barry
ik heb de orginele radiateur vervangen door een m-tech heavy duty exemplaar
( http://opel-tuning.nl/?View=page&part_i ... id=&mid=56 ) .
nou had ik orgineel een airco in mijn auto zitten en dus ook 2 koelvenschakelaars. 1 3polige voor de airco fan. en 1 2 polige voor de normale radiateur.
nu is het probleem dat ik in mijn radiateur maar 1 aansluiting heb zitten en ze eigenlijk alle 2 aangesloten moeten zitten om de fan te laten draaien.
nu heb ik een aantal dingen geprobeerd om de fan werkent te krijgen:
1. ik heb alleen de 2polige schakelaar geplaatst ---> fan springt niet aan
2. ik heb alleen de 3polige schakelaar geplaatst ---> fan springt niet aan
3. ik heb de 2 polige schakelaar geplaatst en de bruine en bruin/gele(zo even uit mijn hoofd gezegd) van de 3 polig doorverbonden. ---> fan blaast zodra het contact aangaat.
4. ik heb de 3 polige schakelaar geplaatst en de 2 polige doorverbonden--> fan doet niks
enigste wat ik nog kan proberen is om het andere draadje van de 3 polige stekker door te verbinden, maar ik geloof niet echt dat hij dan wel naar behoren werkt .
dus weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen, of heeft er iemand toevallig een stroomschema van dat gedeelte van de kabelboom.
gr. barry
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: koelingsprobleem na ombouw
waarom geld uit geven aan mtech terwijl je een goede radiateur hebt
de meeste v6 motor en ook turbos lopen hier gewoon met een astra airco radiateur
en van die prijs van m-tech word je ook niet echt lekker
daar krijg je een brandend gevoel van aan je anus
meer het gevoel dat je verneukt word door m-tech
maar de vraag nu ga je de airco gebruiken die in de auto zit
zo ja dan moet je de ander rad er in zetten
ga je hem niet gebruiken kun je de kabelling het beste even veranderen naar het systeem wat een c20xe zonder airco heeft
maar dan moet je wel een ander thermo schakelaar hebben wat die van het airco type werken net anders
de meeste v6 motor en ook turbos lopen hier gewoon met een astra airco radiateur
en van die prijs van m-tech word je ook niet echt lekker
daar krijg je een brandend gevoel van aan je anus
meer het gevoel dat je verneukt word door m-tech
maar de vraag nu ga je de airco gebruiken die in de auto zit
zo ja dan moet je de ander rad er in zetten
ga je hem niet gebruiken kun je de kabelling het beste even veranderen naar het systeem wat een c20xe zonder airco heeft
maar dan moet je wel een ander thermo schakelaar hebben wat die van het airco type werken net anders
Re: koelingsprobleem na ombouw
de reden dat ik zo'n radiateur heb is omdat die mooi uitkwam icm. mijn frontera intercooler. hij past onder mijn slotplaat terwijl de slangen van de intercooler weer onder de radiateur doorlopen. op die manier kan ik mijn mistlichten gewoon behouden en hoef ik helemaal niks uit mijn bumper te slijpen .
en geloof maar niet dat ik 700 euro heb betaald voor die radiateur.. prijs lag ongeveer hetzelfde als een normale radiateur
de airco heb ik gedemonteerd(is gewicht he ). deze word dus ook niet meer gebruikt..
en geloof maar niet dat ik 700 euro heb betaald voor die radiateur.. prijs lag ongeveer hetzelfde als een normale radiateur
de airco heb ik gedemonteerd(is gewicht he ). deze word dus ook niet meer gebruikt..
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: koelingsprobleem na ombouw
oh maar dan is het simpel te maken
gewoon een andere sensor halen en de kabelboom maken zoals hij bij een c20xe loopt zonder airco
merk sensor facet--nr 75689
schema uitleg
KT-S.....Thermoschakelaar in radiateur
KV........Koelvin
KV-W....koelvin-weerstand ( Die zit achter op het huis van de koelvin..wit ding met een stuk draad en een stekker)
gewoon een andere sensor halen en de kabelboom maken zoals hij bij een c20xe loopt zonder airco
merk sensor facet--nr 75689
schema uitleg
KT-S.....Thermoschakelaar in radiateur
KV........Koelvin
KV-W....koelvin-weerstand ( Die zit achter op het huis van de koelvin..wit ding met een stuk draad en een stekker)
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: koelingsprobleem na ombouw
nog makkelijker, heb ik namelijk ook gedaan
even zelf een kabelboompje maken,
sensor erin, daar de Min rechtstreekst naar de accu,
en de plus laten schakelen over de sensor die in de radiateur zit
30A zekering ertussen en klaar is kees,
nu blijft je fan ook draaien bij uitgeschakelt contact als hij op temp is.
even zelf een kabelboompje maken,
sensor erin, daar de Min rechtstreekst naar de accu,
en de plus laten schakelen over de sensor die in de radiateur zit
30A zekering ertussen en klaar is kees,
nu blijft je fan ook draaien bij uitgeschakelt contact als hij op temp is.
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: koelingsprobleem na ombouw
dat staat toch ook in het schema dik hoofd!!
alleen dan zit hij over contact, en dan loopt hij over 2 standen.
wat bij jouw niet het geval is
bij welke stand gaat jouwe draaien dan 90 of op 110?
omdat je 2 standen op de thermo schakelaar heb, en jij er maar 1 gebruikt zoals ik lees
maar heb je dat nou helemaal zelf bedacht dan
alleen dan zit hij over contact, en dan loopt hij over 2 standen.
wat bij jouw niet het geval is
bij welke stand gaat jouwe draaien dan 90 of op 110?
omdat je 2 standen op de thermo schakelaar heb, en jij er maar 1 gebruikt zoals ik lees
maar heb je dat nou helemaal zelf bedacht dan
Laatst gewijzigd door Raymond-oud op 01 mei 2010 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: koelingsprobleem na ombouw
nee mooie bolle maar als die het op die manier nou niet doet dan mot je zelf wat verzinne ja,
en 2 stande is ook flauwekull gewoon altijd op vol da ding
maar hij heb airco net als ik dus is dat toch allemaal anders als bij die prototype van jou
en 2 stande is ook flauwekull gewoon altijd op vol da ding
maar hij heb airco net als ik dus is dat toch allemaal anders als bij die prototype van jou
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: koelingsprobleem na ombouw
Erwin_dude schreef:nee mooie bolle maar als die het op die manier nou niet doet dan mot je zelf wat verzinne ja,
en 2 stande is ook flauwekull gewoon altijd op vol da ding
maar hij heb airco net als ik dus is dat toch allemaal anders als bij die prototype van jou
das geen flauwekul die 2 standen !
laat dat de monteurs hier je dat maar eens uitleggen.
en voor wat mijn proto type ik kan tenminste zeggen dat ik weinig problemen heb