Hallo mensen!
Ik zit te twijfelen welke koppeling ik moet gaan gebruiken.
Als mijn C20XE motor klaar is zal deze rond de 190 pk hebben, is het dan verstandig om een sportkoppeling te nemen??
of voldoet de standaart koppeling ook nog met dit vermogen?
Als ik een sportkoppeling neem pak ik wel een met geveerde plaat, geen starre. Ik wil er ook nog normaal dagelijks mee kunnen rijden
Moet er wel even bij zeggen dat er regelmatig op de Nordschleife gereden word!!
Wat is jullie mening hierover? en zijn er e.v.t nog mensen hier die met een sportkoppeling rijden?
Gr Maikel
16V
orginele of sport koppeling???
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
orginele of sport koppeling???
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: orginele of sport koppeling???
of het nodig is weet ik zo niet. ik rij zelf wel met een sportkoppeling en dat bevalt me eigenlijk zeer goed. ik had verwacht dat het zeer lastig zou rijden! maar dat valt allemaal wel mee
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: orginele of sport koppeling???
Je zult dan waarschijnlijk een geveerde plaat hebben, geen starre.
Een starre plaat is echt in één keer, BOM, vast...
Een starre plaat is echt in één keer, BOM, vast...
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: orginele of sport koppeling???
ik heb idd. een geveerde sachs sinterplaat
Re: orginele of sport koppeling???
Als je koppeling niet versleten is moet je m iig lekker laten zitten
Pas als ie echt aan vervanging toe is, gaan denken aan een sportkoppeling. Bij de normale automaterialenzaken kun je 'uprated' koppelingen krijgen, van o.a. Sachs, Luk, die zijn zo'n 30% sterker dan origineel.
Pas als ie echt aan vervanging toe is, gaan denken aan een sportkoppeling. Bij de normale automaterialenzaken kun je 'uprated' koppelingen krijgen, van o.a. Sachs, Luk, die zijn zo'n 30% sterker dan origineel.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: orginele of sport koppeling???
Koppeling moet zowiezo nieuw. is helemaal op.
Ik ga me eens even informeren over die platen van Sachs
Ik ga me eens even informeren over die platen van Sachs
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: orginele of sport koppeling???
Ik zag deze zojuist op Ebay.
http://cgi.ebay.de/Sport-Kupplung-Opel- ... 27b19ad2ab
Dat gaat hem toch worden denk ik.
Een koppelingset hier in NL kost €306 ex.btw
En dan heb je een gewone, dus geen versterkte o.i.d
http://cgi.ebay.de/Sport-Kupplung-Opel- ... 27b19ad2ab
Dat gaat hem toch worden denk ik.
Een koppelingset hier in NL kost €306 ex.btw
En dan heb je een gewone, dus geen versterkte o.i.d
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst