Tim's Ringracer
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Re: Tim's Ringracer
Toevallig vorige week intrax nog aan de telefoon gehad voor een set op maat ging me +- 2500 euro kosten dus dat viel nog mee. Elke keer semi slicks halen en die in een paar rondjes afschrijven terwijl er nog op genoeg andere punten tijd te behalen valt. Plezier is er uiteraard niet minder om
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
Re: Tim's Ringracer
Druk bezig, maar het gaat niet van een leien dakje..
Eerst nog wat interieur slopen
Daarna alle troep weggooien bij de vuilstort
Incl reservewiel ongeveer 75 kilo afgevallen. Exclusief mijzelf zit de Astra nu op 1025 kg
Nu de kooi er in, maar hij past nergens 100% goed. Niet op de dorpel, niet naast de dorpel. En ik vrees ook dat deze kooi sowieso niet past in een Astra met een schuifdak
Even doorpuzzelen en anders wordt het niks met de kooi voor komend weekend. Dan eerst maar een ander dak, zonder dakraam.
Eerst nog wat interieur slopen
Daarna alle troep weggooien bij de vuilstort
Incl reservewiel ongeveer 75 kilo afgevallen. Exclusief mijzelf zit de Astra nu op 1025 kg
Nu de kooi er in, maar hij past nergens 100% goed. Niet op de dorpel, niet naast de dorpel. En ik vrees ook dat deze kooi sowieso niet past in een Astra met een schuifdak
Even doorpuzzelen en anders wordt het niks met de kooi voor komend weekend. Dan eerst maar een ander dak, zonder dakraam.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Re: Tim's Ringracer
even een ander dak erop zetten Kun je dan niet beter je kooi aanpassen?
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Tim's Ringracer
die 75kilo zijn lekker om kwijt te zijn
Misschien kun je hier en daar nog wat gewicht verliezen...
Die rolkooi valt vies tegen zo te zien Is die niet speciaal voor een Astra dan??
Suc6 ermee iig
Misschien kun je hier en daar nog wat gewicht verliezen...
Die rolkooi valt vies tegen zo te zien Is die niet speciaal voor een Astra dan??
Suc6 ermee iig
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Tim's Ringracer
..of hij is stiekum van een kadett...
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Tim's Ringracer
Daar was ik ook al aan het denken
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: Tim's Ringracer
Het wordt alleen een nieuwe dakplaat of een deel van een dakplaat van een andere Astra, eentje zonder dakraam. Mijn idee is om zo nauwkeurig mogelijk een stuk dak uit te meten, af te tekenen en uit te zagen. Exact hetzelfde stuk ook uit m'n eigen Astra halen en vervolgens het stuk dak zonder raam in m'n eigen dak lassen. Voordeel is dat het bij mij niet 100% strak hoeft, het is toch een circuit-auto. Misschien beetje bijslijpen en afwerken met plamuur en daarna een sticker er over die het hele dak bedekt (helemaal wit of zwart/wit geblokt of iets dergelijks, al is dat misschien een beetje fout). Ideëen mbt het vervangen van het dak en de kleur er van zijn welkomJurgen schreef:even een ander dak erop zetten Kun je dan niet beter je kooi aanpassen?
Zou mooi zuur zijn! M'n inschatting is dat de kooi wel past als die bak van het schuifdak er uit is. Maar er is nog wel wat laswerk voor de boeg om de kooi er een beetje mooi in te krijgen. Niks aan te doenBart(astra) schreef:..of hij is stiekum van een kadett...
In de tussentijd heb ik de kooi weer verwijderd, stoelen teruggezet en de middenconsole weer teruggeplaats. Vervolgens de stofzuiger nog even door de auto (wat is 'ie smerig van binnen), en de boel opruimen. Kwam net de postbode aan met m'n nieuwe bandjes
Die banden komen om deze ATS velgen te liggen. Zijn lekker licht. Centreerringen vorige week al besteld, zijn al binnen. In de toekomst misschien een ander kleurtje geven; wit, in combinatie met het witte dak?
Ook meteen maar naar de dealer geweest vanmiddag, carterpanpakking/spatplaat van een X20XEV besteld, 52 euro. Als ik het goed inschat moet het uitlaatspruitstuk er af. Heb deze roestige jongens daarom maar vast voorzien van wat WD-40
To do list:
Donderdagmiddag
Draagarmen demonteren
Stuurstangen demonteren
Stabilisatorstangen voor & achter demonteren en direct vervangen door de Eibach's met nieuwe rubbers
Olie er uit. carterpan er af
Nieuwe Toyo's om de ATS velgen leggen
Vrijdag
Nieuwe draagarmen er op
Nieuwe stuurstangen er op
Nieuwe spatplaat/carterpakking
Nieuwe olie/filter
Nieuwe Ferodo DS3000 er op
Remschijven eventueel wat afdraaien
Uitlijnen
APK!
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Re: Tim's Ringracer
Normaal las je altijd even steuntjes aan de carroserie voor je kooi he.. Die monteer je niet zo op je dorpel of waar dan ook. En gewoon even bij de sloop dak van een astra af zagen. En dan je eigen dak los boren op de punt lassen..
Zwei Liter Kraft ja
Re: Tim's Ringracer
Je kunt dan beter het dak bij de stijlen afslijpen idd, als je zo'n grote dunne plaat moet gaan lassen wordt je later niet vrolijk tijdens het strak maken
Re: Tim's Ringracer
Ja, moeten ook nog lasplaten/voetplaten onder, ik wilde de kooi eerst even passen. Maar ik dacht dat de kooi gewoon op de bodem werd bevestigd, bovenop de lasplaten. Daarna een bout door de bodem en klaar. Maar kennelijk moet je wel wat meer lassen dan dat?Peter_89 schreef:Normaal las je altijd even steuntjes aan de carroserie voor je kooi he.. Die monteer je niet zo op je dorpel of waar dan ook. En gewoon even bij de sloop dak van een astra af zagen. En dan je eigen dak los boren op de punt lassen..
Heeft het dak van een Astra een losse bovenplaat?
Dat zie je inderdaad vaak! Wat mij idee was, is om een stuk Astra dak onder mijn eigen dak te lassen. Dan heb je dus aan de bovenkant een 'gat', van 2 mm ofzo. Wilde ik opvullen met plamuur en dan het hele dak voorzien van een sticker (car wrapping), in het wit of een contrasterende kleur, of met een motief (blokjes) of carbon look ofzo. 't Is 'maar' een race-autoJurgen schreef:Je kunt dan beter het dak bij de stijlen afslijpen idd, als je zo'n grote dunne plaat moet gaan lassen wordt je later niet vrolijk tijdens het strak maken
Ideëen blijven welkom, vooral meedenken! Ik slijt mijn werkdagen op een bureaustoel op een kantoor, ben geen technicus..
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 3387
- Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
- Auto('s): 59 Plymouth
- Locatie: Zeeland
Re: Tim's Ringracer
Onder de strips voor die dakdragers zit je dak gepuntlast
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam
Re: Tim's Ringracer
Oh dus toch? Dan is het helemaal makkelijk, gewoon bij de sloop het dak van een Astra 1.4 afhalen. Zo'n mooie vaal-rode. Scheelt weer een hoop werk. Thanks
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Re: Tim's Ringracer
ook wel gaaf een e266 astra met een vaal rood dak das een lekkere ratlook
en die ats velgen zien er ind erg racy uit ik zou ze knalgroen of knaloranje spuiten als t toch alleen voor t cicuit is
en die ats velgen zien er ind erg racy uit ik zou ze knalgroen of knaloranje spuiten als t toch alleen voor t cicuit is
Re: Tim's Ringracer
Dan is het helemaal makkelijk. Ik zou dan niet gaan kloten met een dak eronder lassen, een dak strak maken is namelijk nogal een karwei meestalMatt schreef:Onder de strips voor die dakdragers zit je dak gepuntlast
Re: Tim's Ringracer
Ik ben echt kapot. Sleutelen van 09.00 tot 00.30.. En het zat tegen, amper iets van m'n waslijst plannen compleet uitgevoerd. Uitgebreid verslag en foto's komen wel, ik ga nu eerst lekker tukken en morgen naar de ring (ik ben dus in elk geval dusdanig ver gekomen dat ik nog wel heen kan )
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Re: Tim's Ringracer
moest er nog eens van komen
Btw: een das in een garage
Btw: een das in een garage
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Tim's Ringracer
leuk leuk, maar wat moet mijn zuster tussen de foto´s?
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Tim's Ringracer
Heyy Tim,
Ik zie dat er een tapeinde uit de kop is gekomen. Lijkt het je niet verstandig om deze er allemaal uit te halen en nieuwe te plaatsen??
Spuit ze wel goed in de dag van te voren als je dit gaat doen
Ik zie dat er een tapeinde uit de kop is gekomen. Lijkt het je niet verstandig om deze er allemaal uit te halen en nieuwe te plaatsen??
Spuit ze wel goed in de dag van te voren als je dit gaat doen
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: Tim's Ringracer
hey kerel, je bent best wat van plan maar waar heb je die kooi weg ? en voor welk type opel is dat ding ? en je moet idd bakjes en plaatjes lassen aan je dorpels en voor de schokdemper bevestiging
succes verder
succes verder
de fiets is toch zo slecht niet.........
Re: Tim's Ringracer
Das? Ik snap 'm nietparma schreef:moest er nog eens van komen
Btw: een das in een garage
Meisje achter 't bureau of achter de printer? Tel nr mag per PM!Erwin_dude schreef:leuk leuk, maar wat moet mijn zuster tussen de foto´s?
Uhmm gewoon zo weer teruggedraaid, is toch prima zo? Als het een dragend deel was, ok, maar een uitlaat... Zo lang ze er maar ook weer geheel uit komen als het spruitstuk er weer af moet vind ik 't primaGSI Racer schreef:Heyy Tim,
Ik zie dat er een tapeinde uit de kop is gekomen. Lijkt het je niet verstandig om deze er allemaal uit te halen en nieuwe te plaatsen??
Spuit ze wel goed in de dag van te voren als je dit gaat doen
Bedankt voor de foto's! Kooi zou voor een Astra F moeten zijn, gebruikt van marktplaats..adriaan schreef:hey kerel, je bent best wat van plan maar waar heb je die kooi weg ? en voor welk type opel is dat ding ? en je moet idd bakjes en plaatjes lassen aan je dorpels en voor de schokdemper bevestiging
succes verder
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Re: Tim's Ringracer
Na dik een jaar stil te hebben gestaan heb ik samen met een vriend (foto) de Astra weer tot leven gewekt. Nieuwe accu er in en starten/lopen. Beetje checks hier en daar en gaan. Er zat een dikke laag troep op dus eerst maar eens even de wasstraat. Gisterenavond hebben we de auto op de brug gezet voor een assesement. We wilden een lijstje maken van de dingen die vervangen moeten worden gedurende de winter. Het begon redelijk hoopvol, maar al snel kwamen de gebreken aan het licht. Wiellagertje achter heeft z'n beste tijd wel gehad en is niet goedkoop (mét abs sensor). De roest aan de wielranden viel alleszins mee, dus redelijk optimistisch de sideskirt rechts er af gehaald. De tranen sprongen me bijna in de ogen. Flink verrot. Ik had de hoop dat de andere kant beter zou zijn, maar die was zo mogelijk nog slechter.
Nu een lijstje met voor's en tegen's aan het maken of het slim is om de auto op te knappen of een andere Astra F te kopen, of wellicht een Astra G OPC. Lijstje met te vervangen delen is nog in de maak.
Nu een lijstje met voor's en tegen's aan het maken of het slim is om de auto op te knappen of een andere Astra F te kopen, of wellicht een Astra G OPC. Lijstje met te vervangen delen is nog in de maak.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Tim's Ringracer
Tja, dit is wel de keus waar de meeste eigenaren van de GSi voor komen te staan, of naar de sloop, of er veel geld in steken om em op te knappen. Je moet naar je hart en naar je portemonnee kijken om de keuze goed te maken.
Succes met je keuze!
Ennuh, voor dat wiellager kun je ook op zoek gaan naar een donorauto. Ze gaan met bosjes naar de sloop.
Succes met je keuze!
Ennuh, voor dat wiellager kun je ook op zoek gaan naar een donorauto. Ze gaan met bosjes naar de sloop.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: Tim's Ringracer
Ik ben gehecht geraakt aan de Astra! Nieuwe dorpels opzich zijn goedkoop maar het monteren is weer een ander verhaal. En dan nog de skirts er netjes op krijgen natuurlijk..
Als de roest aan de rest van de Astra mee valt, neig ik toch naar een setje nieuwe dorpels. Wonder boven wonder zijn beide zijschermen achter binnen én buiten gewoon hard.
Met een andere Astra F schiet ik waarschijnlijk niet zo héél veel op en een Astra OPC zal niet zo fijn rijden als een F GSI, alhoewel ik (nog) niet in een OPC heb gereden.
Als de roest aan de rest van de Astra mee valt, neig ik toch naar een setje nieuwe dorpels. Wonder boven wonder zijn beide zijschermen achter binnen én buiten gewoon hard.
Met een andere Astra F schiet ik waarschijnlijk niet zo héél veel op en een Astra OPC zal niet zo fijn rijden als een F GSI, alhoewel ik (nog) niet in een OPC heb gereden.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo