C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
- marklukassen
- forum-gebruiker
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 04 mar 2009 19:57
- Locatie: Gelderland / 's-Heerenberg
- Contacteer:
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
Ja klopt, heb je gelijk in! die was ik nog vergeten erbij te zetten
Heb ook gelijk de thermostaat vervangen. Je kan er dan toch super makkelijk bij
Heb ook gelijk de thermostaat vervangen. Je kan er dan toch super makkelijk bij
''Me and my car may not look like much.. But we are pro at pretending to be ninja's!''
- ASTRA LA VISTA
- forum-gebruiker
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 30 nov 2008 23:46
- Auto('s): 1993 Astra F GSI C20NE Lexmaul
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
Ja die kit lijkt me wel handig hehe
Ja en dan komen meteen nieuwe rollen en en nieuwe riem ook in 1 keer erop
Enigste hulp die ik nodig heb is de zon en dat duurd nog even voordat het weer warm word
Ja en dan komen meteen nieuwe rollen en en nieuwe riem ook in 1 keer erop
Enigste hulp die ik nodig heb is de zon en dat duurd nog even voordat het weer warm word
KADETT F GSI
12,5 Jaar op onze oprit
12,5 Jaar op onze oprit
- ASTRA LA VISTA
- forum-gebruiker
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 30 nov 2008 23:46
- Auto('s): 1993 Astra F GSI C20NE Lexmaul
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
Corsa heb ik heel goedkoop gemaakt weer
-riem gespannen (slipt niet meer)
-olielekkage gezocht/gemaakt (oliefilter)
Die dynoma lagers gaan die wel eens stuk??
Hij fluit gelijk met het toerental. en volgens mij komt het van de dynamo.
En als men een berg op rijd laag toeren hoordt men knarsen de hele tijd.
Dat geluid lijkt ook op een kapot lager.
Ik hoop dat dat alle 2 de dynoma is en geen spanrol ofzo
-riem gespannen (slipt niet meer)
-olielekkage gezocht/gemaakt (oliefilter)
Die dynoma lagers gaan die wel eens stuk??
Hij fluit gelijk met het toerental. en volgens mij komt het van de dynamo.
En als men een berg op rijd laag toeren hoordt men knarsen de hele tijd.
Dat geluid lijkt ook op een kapot lager.
Ik hoop dat dat alle 2 de dynoma is en geen spanrol ofzo
KADETT F GSI
12,5 Jaar op onze oprit
12,5 Jaar op onze oprit
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
Dynamo kan ja.
Hou er tijdens draaien een lange schroevedraaier tegen en leg je oor op het handvat, dan wordt het geluid versterkt, en kan je horen waar het vandaan komt..
Hou er tijdens draaien een lange schroevedraaier tegen en leg je oor op het handvat, dan wordt het geluid versterkt, en kan je horen waar het vandaan komt..
- ASTRA LA VISTA
- forum-gebruiker
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 30 nov 2008 23:46
- Auto('s): 1993 Astra F GSI C20NE Lexmaul
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
bohja thnx man
vroeger deed me chefwerkplaats dat ook omdat we geen stethoscoop (doktersding) hadde
thnx voor de tip!!!!
vroeger deed me chefwerkplaats dat ook omdat we geen stethoscoop (doktersding) hadde
thnx voor de tip!!!!
KADETT F GSI
12,5 Jaar op onze oprit
12,5 Jaar op onze oprit
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
- Arjan GSi
- forum-gebruiker
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11 okt 2009 17:06
- Locatie: Spijkenisse
- Contacteer:
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
Ik hoorde ook iets over pin 31 van het stuurapparaat aan massa leggen (c20ne), iemand ervaring mee?
Subaru Impreza WRX, 2003
AWD, 2.0 turbo, +-240pk
AWD, 2.0 turbo, +-240pk
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
schakel je je lambda mee uit volgens mij
astra heeft te lang geduurt
- Arjan GSi
- forum-gebruiker
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11 okt 2009 17:06
- Locatie: Spijkenisse
- Contacteer:
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
Met als effect dat... ?gurdi schreef:schakel je je lambda mee uit volgens mij
Subaru Impreza WRX, 2003
AWD, 2.0 turbo, +-240pk
AWD, 2.0 turbo, +-240pk
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
de lambda niet meer mee werkt aan het inspuitsysteem.
lamba mee zuurstof. weet je gelijk hoeveel zuurstof in de uitlaat zit. en dan berekend de computer verder. kwa CO ed.
deze is voor je CO ook erg belangerijk.
ga jij je lambda sonde uitschakelen. kan een motor in noodloop lopen.
of extra gaan inspuiten om dat deze niet word afgeknepen word op de lambda sensor.
als goed heb was de eerste kadett zonder een C voor de motor code (20xe of 20ne) ook zonder lamba sensor.
met als gevolg dat deze 6 pk meer hadden, in ieder geval de 20xe motoren. (156 pk)
probeer het anders met een schakelaar. zodat je bijv. met apk de lambda als nog kunt laten werken.
chris
lamba mee zuurstof. weet je gelijk hoeveel zuurstof in de uitlaat zit. en dan berekend de computer verder. kwa CO ed.
deze is voor je CO ook erg belangerijk.
ga jij je lambda sonde uitschakelen. kan een motor in noodloop lopen.
of extra gaan inspuiten om dat deze niet word afgeknepen word op de lambda sensor.
als goed heb was de eerste kadett zonder een C voor de motor code (20xe of 20ne) ook zonder lamba sensor.
met als gevolg dat deze 6 pk meer hadden, in ieder geval de 20xe motoren. (156 pk)
probeer het anders met een schakelaar. zodat je bijv. met apk de lambda als nog kunt laten werken.
chris
GSI 2.5 24v
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
Die Extra pk's komen niet door het uitschakelen van de Lambda hoor.
Dat komt door een compleet ander kenveld!
Dat komt door een compleet ander kenveld!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
ik heb het al meerdere keren proberen uittezoeken en het verschil van een c20xe en een 20xe is geen lambda en ook geen kat.
daar zou die 6pk in moeten zitten.
daar zou die 6pk in moeten zitten.
astra heeft te lang geduurt
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
Mechanisch is er ook geen verschil.
Zit hem in de kenvelden.
Die zijn geschreven om zonder lambdasyteem te werken.
Daar zit hem de winst in.
Hij gooit hem continu iets rijker.
Zit hem in de kenvelden.
Die zijn geschreven om zonder lambdasyteem te werken.
Daar zit hem de winst in.
Hij gooit hem continu iets rijker.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- ASTRA LA VISTA
- forum-gebruiker
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 30 nov 2008 23:46
- Auto('s): 1993 Astra F GSI C20NE Lexmaul
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
De tijd van 156 pk motor boeide ook niet wat voor stoffen uit je uitlaat kwam
Hadde ze de kenvelden wel mooi staan
Trouwens hendig nice die set van de GET
voor 3 meyers is hij weggegaan wat een aanbieding voor nieuwe onderdelen
was ook lang neit meer hier
Mijn goede oortje hoorde weer iets aan mijn
Bij de 2e helft van het spruitstuk, heeft hij aan de flens bij de kat een haarscheurtje door roest
je ziet het bijna niet maar ik hoorde wel iets , dus hebben we daar even een slakje erop gebraden.
Kijken hoelang het goed blijft
Ik kan een spaghetti van een kadett NE regelen. Maar hun hebben geen ophanging eraan
Wat menen jullie zou die ook erop kunnen?? Want voor de rest is hij identisch d8 ik
Hadde ze de kenvelden wel mooi staan
Trouwens hendig nice die set van de GET
voor 3 meyers is hij weggegaan wat een aanbieding voor nieuwe onderdelen
was ook lang neit meer hier
Mijn goede oortje hoorde weer iets aan mijn
Bij de 2e helft van het spruitstuk, heeft hij aan de flens bij de kat een haarscheurtje door roest
je ziet het bijna niet maar ik hoorde wel iets , dus hebben we daar even een slakje erop gebraden.
Kijken hoelang het goed blijft
Ik kan een spaghetti van een kadett NE regelen. Maar hun hebben geen ophanging eraan
Wat menen jullie zou die ook erop kunnen?? Want voor de rest is hij identisch d8 ik
KADETT F GSI
12,5 Jaar op onze oprit
12,5 Jaar op onze oprit
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
probeer aub een beetje meer begrijpelijk te posten !
- Arjan GSi
- forum-gebruiker
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11 okt 2009 17:06
- Locatie: Spijkenisse
- Contacteer:
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
Ik begrijp wat je bedoeld, maar dit is het dialect waarin men daar praat. Als je de tekst twee keer leest of zo zie je soms aardig wat afleidingen uit de Engelse en Belgische taal. Even puzzelen dus .Bart(astra) schreef:probeer aub een beetje meer begrijpelijk te posten !
Subaru Impreza WRX, 2003
AWD, 2.0 turbo, +-240pk
AWD, 2.0 turbo, +-240pk
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
oke, dialect praten snap ik, maar dialect schrijven ?
- ASTRA LA VISTA
- forum-gebruiker
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 30 nov 2008 23:46
- Auto('s): 1993 Astra F GSI C20NE Lexmaul
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
hehe oftewel wartaal
KADETT F GSI
12,5 Jaar op onze oprit
12,5 Jaar op onze oprit
- ASTRA LA VISTA
- forum-gebruiker
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 30 nov 2008 23:46
- Auto('s): 1993 Astra F GSI C20NE Lexmaul
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
Is er een manier om een deuk uit een spaghetti spruitstuk te halen ???
Of kan een bedrijf/schadeherstelbedrijf zowat doen ???
Of kan een bedrijf/schadeherstelbedrijf zowat doen ???
KADETT F GSI
12,5 Jaar op onze oprit
12,5 Jaar op onze oprit
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
Ben bang van nietASTRA LA VISTA schreef:Is er een manier om een deuk uit een spaghetti spruitstuk te halen ???
Of kan een bedrijf/schadeherstelbedrijf zowat doen ???
- ASTRA LA VISTA
- forum-gebruiker
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 30 nov 2008 23:46
- Auto('s): 1993 Astra F GSI C20NE Lexmaul
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
minders zal een klein deukje vermogensverlies veroorzaken???
KADETT F GSI
12,5 Jaar op onze oprit
12,5 Jaar op onze oprit
- Arjan GSi
- forum-gebruiker
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11 okt 2009 17:06
- Locatie: Spijkenisse
- Contacteer:
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
Misschien wel, want de binnenkant van het stuk heeft aan andere vorm gekregen, de stroming ondervindt dus meer weerstand dan normaal(optimaal).
Subaru Impreza WRX, 2003
AWD, 2.0 turbo, +-240pk
AWD, 2.0 turbo, +-240pk
- ASTRA LA VISTA
- forum-gebruiker
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 30 nov 2008 23:46
- Auto('s): 1993 Astra F GSI C20NE Lexmaul
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
ja ik weet de uitlaat mag geen vernauwingen hebben
meja de verkoper meent het merkte geen verschil met het deukje erin ....
de deuk moet ergens onderaan zijn zei hij ....
jmmr dat men dat niet repareren kan
meja de verkoper meent het merkte geen verschil met het deukje erin ....
de deuk moet ergens onderaan zijn zei hij ....
jmmr dat men dat niet repareren kan
KADETT F GSI
12,5 Jaar op onze oprit
12,5 Jaar op onze oprit
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
laat eens een paar foto's zien van die deuk,ASTRA LA VISTA schreef:ja ik weet de uitlaat mag geen vernauwingen hebben
meja de verkoper meent het merkte geen verschil met het deukje erin ....
de deuk moet ergens onderaan zijn zei hij ....
jmmr dat men dat niet repareren kan
misschien zit het wel in het rechte stuk naar de kat toe en kun je het stuk gewoon ertussenuit slijpen en en nieuw stuk ertussen lassen
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
- ASTRA LA VISTA
- forum-gebruiker
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 30 nov 2008 23:46
- Auto('s): 1993 Astra F GSI C20NE Lexmaul
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
rechts boven op de foto zit de deuk
meschien stiftje eroplassen en dan met dat gereedschap zoals een ´slotentrekker´ proberen , meschien de deuk nog warmstoken
als het niet gaat hoop dat geen verlieze hierdoor ontstaan
Of beter een nieuwe kopen ?????
KADETT F GSI
12,5 Jaar op onze oprit
12,5 Jaar op onze oprit