v6
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
v6
hallo, even twee vraagjes
1: brandstof aansluiting van een 1.8 16v en v6 zijn die het zelfde?
zo nee, waar mee moet ik ze aanpassen
branstof slang van de calibra pakken
2: de kabelboom draden moet je oversolderen naar een andere stekker,
welke kabelboom stekkers kun je allemaal gebruiken.
en welke kleuren moeten er op elkaar gesoldeerd worden?
kleur op kleur zelfs al lijkt dat niet zo
chris
1: brandstof aansluiting van een 1.8 16v en v6 zijn die het zelfde?
zo nee, waar mee moet ik ze aanpassen
branstof slang van de calibra pakken
2: de kabelboom draden moet je oversolderen naar een andere stekker,
welke kabelboom stekkers kun je allemaal gebruiken.
en welke kleuren moeten er op elkaar gesoldeerd worden?
kleur op kleur zelfs al lijkt dat niet zo
chris
Laatst gewijzigd door chris1508 op 10 apr 2010 18:11, 4 keer totaal gewijzigd.
GSI 2.5 24v
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: brandstof aansluiten & kabelboom draden v6
brandstof leiding weet ik zo even niet van een c18xe
mijn c20xe leiding paste zo er op
stekkers moet je even kijken welk type je er in hebt zitten want er zijn 2 types mogelijk bij de astra
maar ik denk dat jij de 9 polige er in hebt
wat je kunt doe is even op de sloop een paar stekkers halen uit een astra en een vectra
en dan kun je gewoon een verloop stekker maken
mijn c20xe leiding paste zo er op
stekkers moet je even kijken welk type je er in hebt zitten want er zijn 2 types mogelijk bij de astra
maar ik denk dat jij de 9 polige er in hebt
wat je kunt doe is even op de sloop een paar stekkers halen uit een astra en een vectra
en dan kun je gewoon een verloop stekker maken
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: brandstof aansluiten & kabelboom draden v6
kan zijn dat je brandstofleidingen te kort zijn..
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: brandstof aansluiten & kabelboom draden v6
oke bedankt, hoe zit het met de draden is dit gewoon kleur op kleur?
hoe zit het met de uitlaat aansluiting? past deze zo aan de kat.??
hoe zit het met de uitlaat aansluiting? past deze zo aan de kat.??
GSI 2.5 24v
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6
Meestal is het bij Opel kleur op kleur.
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6
bedankt voor het antwoord. maar k wil liever 100% zekerheid
idd het is vaak kleur op kleur maar toch even 100% zeker zijn ipv dat je je ecu oid er door knalt
idd het is vaak kleur op kleur maar toch even 100% zeker zijn ipv dat je je ecu oid er door knalt
GSI 2.5 24v
Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6
kleur op kleur
astra heeft te lang geduurt
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6
chris1508 schreef:bedankt voor het antwoord. maar k wil liever 100% zekerheid
idd het is vaak kleur op kleur maar toch even 100% zeker zijn ipv dat je je ecu oid er door knalt
nou die draden die je moet aan sluiten zijn niet van je ecu hoor
maar dat is voor het grooste gedeelte van je instrumenten
je moet alleen even en geschakelde plus extra trekken
kijk op de foto nummer 1 is bij mij in de auto
daar paste de v6 boom zo in de astra stekkers...moest alleen een paar draden om zetten
op foto 2 zie je de stekker wat het meest voor komt bij een astra
daar moet je dan even een verloop voor maken naar de v6 boom
- Bijlagen
-
- Afbeelding 006.jpg (120.13 KiB) 8260 keer bekeken
-
- EngineLoomConnectors%20004.jpg (15.84 KiB) 8258 keer bekeken
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6
weet je toevallig nog welke draden er omgezet moesten worden?
onderste foto. die stekker moet op de calibra boom gesoldeerd worden. ook kleur op kleur
chris
onderste foto. die stekker moet op de calibra boom gesoldeerd worden. ook kleur op kleur
chris
Laatst gewijzigd door chris1508 op 10 apr 2010 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
GSI 2.5 24v
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6
nee weet ik zo even niet meer
maar dat zie je van zelf
maar dat zie je van zelf
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: brandstof aansluiten & kabelboom draden v6
Nope, flenzen zijn anders!chris1508 schreef:oke bedankt, hoe zit het met de draden is dit gewoon kleur op kleur?
hoe zit het met de uitlaat aansluiting? past deze zo aan de kat.??
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6
Je hebt ook nog een ronde stekker bij de accu he!chris1508 schreef:hallo, even twee vraagjes
1: brandstof aansluiting van een 1.8 16v en v6 zijn die het zelfde?
zo nee, waar mee moet ik ze aanpassen
2: de kabelboom draden moet je oversolderen naar een andere stekker,
welke kabelboom stekkers kun je allemaal gebruiken.
en welke kleuren moeten er op elkaar gesoldeerd worden?
chris
En brandstof leiding van de calibra c25xe pakken.
welke radiateur gebruik jij en koelslangen?
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6
ja die ronde stekker kun je gewoon behouden van de astra
moet je alleen even een ander dikke plusdraad in zetten die van dynamo en startmotor
verder zit daar alles al in wat je nodig hebt
achteruit rijlampen
olienivea schakelaar en nog wat waar ik nu even niet op kom
moet je alleen even een ander dikke plusdraad in zetten die van dynamo en startmotor
verder zit daar alles al in wat je nodig hebt
achteruit rijlampen
olienivea schakelaar en nog wat waar ik nu even niet op kom
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6
nog even een tip van mij over de dynamo
doe de van de bovenste bout de moer aan de buiten kant van het blok
en van de onderste de moer naar de binnen kant van de motor
daar ga je later plezier van krijgen
doe de van de bovenste bout de moer aan de buiten kant van het blok
en van de onderste de moer naar de binnen kant van de motor
daar ga je later plezier van krijgen
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6
Anders krijg je je dynamo er later niet af!raymond schreef:nog even een tip van mij over de dynamo
doe de van de bovenste bout de moer aan de buiten kant van het blok
en van de onderste de moer naar de binnen kant van de motor
daar ga je later plezier van krijgen
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6
Trompie schreef:Anders krijg je je dynamo er later niet af!raymond schreef:nog even een tip van mij over de dynamo
doe de van de bovenste bout de moer aan de buiten kant van het blok
en van de onderste de moer naar de binnen kant van de motor
daar ga je later plezier van krijgen
nou dat wel maar je moet wat meer los halen
daar kwam ik dus achter
onderste bout zat met de moer aan de buiten kant
gevolg is dat je de bout er niet uit kunt halen omdat je tegen de steun van de gedeelde as aan komt
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6
dan kon je de bout toch eruitslijpen ?
en nieuwe bout halen.. of was het een onmogelijk plek voor meneer slijp.tol
en nieuwe bout halen.. of was het een onmogelijk plek voor meneer slijp.tol
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6
wel eens gekeken waar de dynamo zit bij een v6Roy 2.0 16v schreef:dan kon je de bout toch eruitslijpen ?
en nieuwe bout halen.. of was het een onmogelijk plek voor meneer slijp.tol
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6
radiateur moest je van een astra met airco gebruiken.
dat is geen probleem.
de uitlaat op zich ook niet.
alleen die stekkers.
ik moet veranderen:
1 dikke ronde stekker
2 stekkers onder het dashboard?
k zou even de bout omdraaien XD
chris
dat is geen probleem.
de uitlaat op zich ook niet.
alleen die stekkers.
ik moet veranderen:
1 dikke ronde stekker
2 stekkers onder het dashboard?
k zou even de bout omdraaien XD
chris
GSI 2.5 24v
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6
chris1508 schreef: ik moet veranderen:
1 dikke ronde stekker
2 stekkers onder het dashboard?
chris
als je zover bent dan roept u maar en kom ik wel even langs om het aan te sluiten als je er niet uit komt
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6
is goed aankomende zaterdag gaat de motor er in en maandag staat deze ook nog op de brug.
alvast bedankt
alvast bedankt
GSI 2.5 24v
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6
oh dan alchris1508 schreef:is goed aankomende zaterdag gaat de motor er in en maandag staat deze ook nog op de brug.
alvast bedankt
dat is snel moet ik even kijken of ik kan
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6
v6 hangt in de auto. maandag verder met kabelboom en waterslangen
GSI 2.5 24v
Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6
in hoeverre is zo'n v6 plug and play?chris1508 schreef:v6 hangt in de auto. maandag verder met kabelboom en waterslangen
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: brandstof aansluiten, kabelboom draden,aansluitinguitlaat v6
heeel erg ver echt wat super gaaf werkt dat.
motorsteunen komen 100% met elkaar over een (k heb zelf nog met de f25 bak er achter)
mijn eigen subframe gebruikt. maar volgens mij zat daar geen verschil tussen.
is leuk om te doen met 2 man kun je hem voor de eerste keer (met brug en takel) binnen 5 uur er in hangen.
ex. aansluiten enzo maar dat moet je gewoon een paar keer doen
even 2 vraagjes.
aangezien k met de v6 bezig ben aansluiten. heeft iemand een foto van hoe de koelslangen aan gesloten zitten.
aangezien k het blok los heb gekocht kon k daar geen foto's van maken .
maar het gaat om de slangen die onder de kap van de dynamo en startmotor koeling lopen.
en
weet iemand welke kleuren draden voor de motor moet over solderen. kheb een stekker voor het motor.
is dit gewoon kleur op kleur??
en welke draden moeten er nog extra bij worden getrokken?
het gaat er eerst even om dat k de motor kan starten.
iemand??
chris
motorsteunen komen 100% met elkaar over een (k heb zelf nog met de f25 bak er achter)
mijn eigen subframe gebruikt. maar volgens mij zat daar geen verschil tussen.
is leuk om te doen met 2 man kun je hem voor de eerste keer (met brug en takel) binnen 5 uur er in hangen.
ex. aansluiten enzo maar dat moet je gewoon een paar keer doen
even 2 vraagjes.
aangezien k met de v6 bezig ben aansluiten. heeft iemand een foto van hoe de koelslangen aan gesloten zitten.
aangezien k het blok los heb gekocht kon k daar geen foto's van maken .
maar het gaat om de slangen die onder de kap van de dynamo en startmotor koeling lopen.
en
weet iemand welke kleuren draden voor de motor moet over solderen. kheb een stekker voor het motor.
is dit gewoon kleur op kleur??
en welke draden moeten er nog extra bij worden getrokken?
het gaat er eerst even om dat k de motor kan starten.
iemand??
chris
GSI 2.5 24v