Ik heb dit verhaaltje ook op een Suzuki forum gezet, maar kreeg niet echt een bevredigend antwoord, misschien dat jullie me wel verder kunnen helpen

Mijn meisje rijdt in een Suzuki Alto 0.8 uit 1989. Heeft haar nog nooit in de steek gelaten, maar nu hebben we een probleem met de koppeling.
Als de motor koud is, dan komt het probleem nog niet echt naar voren. Maar als ie een beetje warm begint te worden, dan kan je voelen aan het koppelingspedaal dat die stroever gaat. Je hoort ook een schurend geluid (denk aan een zeer droge binnenkabel in een beschadigde buitenkabel). En naar mate de tijd verstrekt gaat het pedaal alsmaar moeizamer, totdat het pedaal ingetrapt blijft zitten en je met een "noodstop" hem met een harde klap terug krijgt. (dus hem even flink op de rem trappen)
Nu merk ik, als je de motor afzet, dat het pedaal gewoon soepel gaat en dat je geen schurende geluiden hoort. En als ik de motor weer start, dan gaat ie weer stroever met een schurend geluid..
Ik dacht eerst dat het de kabel zou zijn, maar dat verklaart niet waarom hij wel goed zijn werk doet zonder draaiende motor.. Dus deze optie valt af.
Misschien dat iemand anders me kan vertellen wat er aan de hand zou kunnen zijn,
ik wacht jullie reacties af.
Alvast bedankt !
groeten , Elroy