Draagarmen vóór, welke?
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Draagarmen vóór, welke?
Deze zomer wil ik nieuwe draagarmen aanschaffen en plaatsen. Mijn fusee-kogels (rubbers) zijn al een eind heen en na 14 jaar dienst is vervangen denk ik ook niet gek. Ik wil overigens alleen origineel GM, versterken dmv doorlassen kan ik zelf
In EPC zie ik twee verschillende draagarmen staan voor de GSI, die van voor MY95 en die van erna (verschil in rubbers).
Omdat ik in de nabije toekomst een motorswap (V6) wil uitvoeren vraag ik mij af wat verstandiger is om aan te schaffen, die van voor MY95, die van na MY95 of die van een Calibra V6 (naar ik weet zijn de draagarmen hetzelfde).
Wie kan hierin advies uitbrengen
Verder lees ik hier op het forum weinig tot niks over Powerflex PU bussen. Ik neem aan dat de GM rubbers (zowel voor als achter) goed zijn voor dagelijks gebruik.
In EPC zie ik twee verschillende draagarmen staan voor de GSI, die van voor MY95 en die van erna (verschil in rubbers).
Omdat ik in de nabije toekomst een motorswap (V6) wil uitvoeren vraag ik mij af wat verstandiger is om aan te schaffen, die van voor MY95, die van na MY95 of die van een Calibra V6 (naar ik weet zijn de draagarmen hetzelfde).
Wie kan hierin advies uitbrengen
Verder lees ik hier op het forum weinig tot niks over Powerflex PU bussen. Ik neem aan dat de GM rubbers (zowel voor als achter) goed zijn voor dagelijks gebruik.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9316
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Draagarmen vóór, welke?
Powerflex heeft weleens iets over gestaan. Die zijn strakker was het argument, maar gaan aanzienlijk eerder kapot.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Draagarmen vóór, welke?
Dacht ook zoiets gelezen te hebben. Ik wil zo wie zo de originele GM-rubbers gebruikenRedBill schreef:Powerflex heeft weleens iets over gestaan. Die zijn strakker was het argument, maar gaan aanzienlijk eerder kapot.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Draagarmen vóór, welke?
Ik persoonlijk zou zeggen de rubbers VOOR 95.
Deze zijn stugger en volledig rond gevulkaniseerd.
De latere types zijn maar voor de helft en gaan vaak kapot.
Deze zijn stugger en volledig rond gevulkaniseerd.
De latere types zijn maar voor de helft en gaan vaak kapot.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: Draagarmen vóór, welke?
Waarom zit er verschil in da?Laagvlieger schreef:Ik persoonlijk zou zeggen de rubbers VOOR 95.
Deze zijn stugger en volledig rond gevulkaniseerd.
De latere types zijn maar voor de helft en gaan vaak kapot.
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Draagarmen vóór, welke?
Volgend de vraagbaak om de trillingen van de wielen op te vangen (na 95)Trompie schreef:Waarom zit er verschil in da?Laagvlieger schreef:Ik persoonlijk zou zeggen de rubbers VOOR 95.
Deze zijn stugger en volledig rond gevulkaniseerd.
De latere types zijn maar voor de helft en gaan vaak kapot.
Ik weet wat ik moet doen. Worden de draagarmen van vóór 95.Laagvlieger schreef:Ik persoonlijk zou zeggen de rubbers VOOR 95.
Deze zijn stugger en volledig rond gevulkaniseerd.
De latere types zijn maar voor de helft en gaan vaak kapot.
Re: Draagarmen vóór, welke?
Powerflex gaat zo'n 10.000 km mee, uiteraard afhankelijk van hoe je het gebruikt. Zijn idd hardere rubbers maar ze zijn niet zo hard vanwege duurzaamheid.
Draagarmpje incl rubbers en nieuwe fuseekogels kost 47 euro, niet moeilijk over doen lijkt me
Draagarmpje incl rubbers en nieuwe fuseekogels kost 47 euro, niet moeilijk over doen lijkt me
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Draagarmen vóór, welke?
Is dit origineel GM of aftermarket?Tim82 schreef:Draagarmpje incl rubbers en nieuwe fuseekogels kost 47 euro, niet moeilijk over doen lijkt me
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Draagarmen vóór, welke?
Volgens mij after market.
Maar origineel zijn ze ook maar iets van 90euro
Maar origineel zijn ze ook maar iets van 90euro
Re: Draagarmen vóór, welke?
Aftermarket 47 euro ja, maar als ze origineel 90 euro zijn is ook dat geen aderlating, niet verkeerd!
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9316
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Draagarmen vóór, welke?
Aftermarket heeft lagere kwaliteit rubbers en gaat aanzienlijk minder lang mee. Bij mij komt daar nog eens bij dat de rubbers van de aftermarket draagarm kraken, terwijl ik daar bij de originele draagarmen nooit last van heb gehad.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Draagarmen vóór, welke?
Wordt origineel GM, anders wil ik niet.
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 3387
- Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
- Auto('s): 59 Plymouth
- Locatie: Zeeland
Re: Draagarmen vóór, welke?
Ik heb PU bussen in m'n draagarmen zitten, alleen de achterste dan.
Zitten er nu bijna 40000km onder en nog perfect
Zitten er nu bijna 40000km onder en nog perfect
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam