Omega 3000 interieur.. Het past! * Nieuwe foto's! *
Omega 3000 interieur.. Het past! * Nieuwe foto's! *
Vorige week had ik de vraag of het zou passen, een omega 3000 interieur. Omdat ik het erg mooi vind en omdat er bij mij in de buurt een complete set werd aangeboden voor weinig en in nieuwstaat. Na wat nagedacht te hebben vond ik het de moeite waard om het gewoon te kopen en te proberen.
Conclusie: Het past! 1 stoel zit er in, nu de bestuurderskant nog. ben voor de zekerheid maar begonnen met de bijrijderskant voor t geval t niet zou lukken.
Het karwei viel mee. Eerst mn oude stoel eruit gehaald en de nieuwe los erin gezet, om te zien waar de boutgaten moesten komen. Het frame is inderdaad heel anders als een originele gsi stoel.
Zo gezegd zo gedaan, plaats bepaald en gaten geboord. (uiteraard achteraf getectyleerd)
Omdat er een dwarsbalk door de auto loopt aan de voorkant zou de stoel wat achterover hangen. Dit heb ik opgelost door aan de achterkant van het frame metalen busjes tussen het frame en de stoel te monteren.
Zo ziet het er uit tot nu toe:
Op deze foto zie je de busjes zitten onder het frame. Ik heb ze niet te lang gemaakt want ik vind het juist wel lekker zitten iets achterover en anders zou de stoel weer te hoog komen.
Volgende week ga ik verder met de bestuurderskant. Update volgt dus nog.
Conclusie: Het past! 1 stoel zit er in, nu de bestuurderskant nog. ben voor de zekerheid maar begonnen met de bijrijderskant voor t geval t niet zou lukken.
Het karwei viel mee. Eerst mn oude stoel eruit gehaald en de nieuwe los erin gezet, om te zien waar de boutgaten moesten komen. Het frame is inderdaad heel anders als een originele gsi stoel.
Zo gezegd zo gedaan, plaats bepaald en gaten geboord. (uiteraard achteraf getectyleerd)
Omdat er een dwarsbalk door de auto loopt aan de voorkant zou de stoel wat achterover hangen. Dit heb ik opgelost door aan de achterkant van het frame metalen busjes tussen het frame en de stoel te monteren.
Zo ziet het er uit tot nu toe:
Op deze foto zie je de busjes zitten onder het frame. Ik heb ze niet te lang gemaakt want ik vind het juist wel lekker zitten iets achterover en anders zou de stoel weer te hoog komen.
Volgende week ga ik verder met de bestuurderskant. Update volgt dus nog.
Laatst gewijzigd door Frank1987 op 12 mar 2010 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
*Alpine Promo Team
*Koplampsproeier Promo Team
*Irmscher Promo Team
*Woofers-die-harder-blazen-als-de-ventilatie Promo Team
*Koplampsproeier Promo Team
*Irmscher Promo Team
*Woofers-die-harder-blazen-als-de-ventilatie Promo Team
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Omega 3000 interieur.. Het past!
Nu laat je het wel heel gemakkelijk klinken
Wel vet, dit interieur. Succes met de andere stoel.
Wel vet, dit interieur. Succes met de andere stoel.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
Re: Omega 3000 interieur.. Het past!
gaaf man, erg mooie stoelen
Re: Omega 3000 interieur.. Het past!
pascal1109 schreef:Nu laat je het wel heel gemakkelijk klinken
Wel vet, dit interieur. Succes met de andere stoel.
Tja, als je het juiste gereedschap hebt, de ruimte en een beetje inzicht is het ook niet zo moeilijk .
Nee hoor grapje, het was al met al toch nog 3 uur werk, 1 stoel pas maken. Maar het resultaat mag er wezen dacht ik zo, ben er erg blij mee!
Laatst gewijzigd door Frank1987 op 07 mar 2010 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
*Alpine Promo Team
*Koplampsproeier Promo Team
*Irmscher Promo Team
*Woofers-die-harder-blazen-als-de-ventilatie Promo Team
*Koplampsproeier Promo Team
*Irmscher Promo Team
*Woofers-die-harder-blazen-als-de-ventilatie Promo Team
Re: Omega 3000 interieur.. Het past!
ziet er heel gaaf uit!
ik heb over een tijdje een projectje wat hier op gaat lijken nu weet ik zeker dat t er goed uit ziet!
ik heb over een tijdje een projectje wat hier op gaat lijken nu weet ik zeker dat t er goed uit ziet!
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Omega 3000 interieur.. Het past!
Mooi dat je het gewoon toch gedaan hebt !
Alleen vraag ik me af of het aan de bestuurderskant ook gaat lukken ivm de ETC/Abs computer
De stoel aanpassen op het astra stoelframe was zeker niet te doen?
Alleen vraag ik me af of het aan de bestuurderskant ook gaat lukken ivm de ETC/Abs computer
De stoel aanpassen op het astra stoelframe was zeker niet te doen?
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9323
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Omega 3000 interieur.. Het past!
Ziet er letterlijk en figuurlijk dik uit!
Je mag nu officieel geen passagiers op de achterbank vervoeren!
Een tip nog van mijn kant: Plaats tussen de busjes en de vloerplaat en aan de onderkant van de auto nog even extra plaatjes (bijvoorbeeld 40x40x2) of dikke carrosserieringen in de bevestiging aan de achterzijde. Anders ga je geheid na een tijdje door de bodem heen. Zoals je ziet is de constructie van de originele stoelbevestiging ook extra stevig geconstrueerd.
Je mag nu officieel geen passagiers op de achterbank vervoeren!
Een tip nog van mijn kant: Plaats tussen de busjes en de vloerplaat en aan de onderkant van de auto nog even extra plaatjes (bijvoorbeeld 40x40x2) of dikke carrosserieringen in de bevestiging aan de achterzijde. Anders ga je geheid na een tijdje door de bodem heen. Zoals je ziet is de constructie van de originele stoelbevestiging ook extra stevig geconstrueerd.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: Omega 3000 interieur.. Het past!
Daarom heb ik ook eerst mn passagierskant gedaan Enne, die etc unit probeer ik onder mn stoel te krijgen. En dan gewoon een dorpel kap van een c18xe of c20ne erop. Als dat lukt... Ik ga wel kijken, hij komt er hoe dan ook in!Bart(astra) schreef:Mooi dat je het gewoon toch gedaan hebt !
Alleen vraag ik me af of het aan de bestuurderskant ook gaat lukken ivm de ETC/Abs computer
De stoel aanpassen op het astra stoelframe was zeker niet te doen?
*Alpine Promo Team
*Koplampsproeier Promo Team
*Irmscher Promo Team
*Woofers-die-harder-blazen-als-de-ventilatie Promo Team
*Koplampsproeier Promo Team
*Irmscher Promo Team
*Woofers-die-harder-blazen-als-de-ventilatie Promo Team
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Omega 3000 interieur.. Het past!
That's the spirit !Frank1987 schreef:Daarom heb ik ook eerst mn passagierskant gedaan Enne, die etc unit probeer ik onder mn stoel te krijgen. En dan gewoon een dorpel kap van een c18xe of c20ne erop. Als dat lukt... Ik ga wel kijken, hij komt er hoe dan ook in!Bart(astra) schreef:Mooi dat je het gewoon toch gedaan hebt !
Alleen vraag ik me af of het aan de bestuurderskant ook gaat lukken ivm de ETC/Abs computer
De stoel aanpassen op het astra stoelframe was zeker niet te doen?
Re: Omega 3000 interieur.. Het past!
Ja klopt, ik heb er wel extra dikke en grote ringen onder gebruikt maar moet het nog verbeteren. Anders gaat het echt een keer scheuren.RedBill schreef:Ziet er letterlijk en figuurlijk dik uit!
Je mag nu officieel geen passagiers op de achterbank vervoeren!
Een tip nog van mijn kant: Plaats tussen de busjes en de vloerplaat en aan de onderkant van de auto nog even extra plaatjes (bijvoorbeeld 40x40x2) of dikke carrosserieringen in de bevestiging aan de achterzijde. Anders ga je geheid na een tijdje door de bodem heen. Zoals je ziet is de constructie van de originele stoelbevestiging ook extra stevig geconstrueerd.
Mag ik geen passagiers vervoeren omdat de stoel niet naar voren geklapt kan worden? Hij kan wel in de voorste stand en de leuning naar voren, dan kan je gewoon achterin stappen.
Zou het APK-afkeur zijn?
*Alpine Promo Team
*Koplampsproeier Promo Team
*Irmscher Promo Team
*Woofers-die-harder-blazen-als-de-ventilatie Promo Team
*Koplampsproeier Promo Team
*Irmscher Promo Team
*Woofers-die-harder-blazen-als-de-ventilatie Promo Team
Re: Omega 3000 interieur.. Het past!
Sowieso had ik dan geen hoogte verstelling. Die zit ingebouwd in het omega frame.. En die optie hou ik er graag opBart(astra) schreef:Mooi dat je het gewoon toch gedaan hebt !
Alleen vraag ik me af of het aan de bestuurderskant ook gaat lukken ivm de ETC/Abs computer
De stoel aanpassen op het astra stoelframe was zeker niet te doen?
*Alpine Promo Team
*Koplampsproeier Promo Team
*Irmscher Promo Team
*Woofers-die-harder-blazen-als-de-ventilatie Promo Team
*Koplampsproeier Promo Team
*Irmscher Promo Team
*Woofers-die-harder-blazen-als-de-ventilatie Promo Team
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9323
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Omega 3000 interieur.. Het past!
Die kans zit erin. Bij een ongeval kunnen mensen achterin niet snel genoeg uit de auto komen.Frank1987 schreef:Ja klopt, ik heb er wel extra dikke en grote ringen onder gebruikt maar moet het nog verbeteren. Anders gaat het echt een keer scheuren.RedBill schreef:Ziet er letterlijk en figuurlijk dik uit!
Je mag nu officieel geen passagiers op de achterbank vervoeren!
Een tip nog van mijn kant: Plaats tussen de busjes en de vloerplaat en aan de onderkant van de auto nog even extra plaatjes (bijvoorbeeld 40x40x2) of dikke carrosserieringen in de bevestiging aan de achterzijde. Anders ga je geheid na een tijdje door de bodem heen. Zoals je ziet is de constructie van de originele stoelbevestiging ook extra stevig geconstrueerd.
Mag ik geen passagiers vervoeren omdat de stoel niet naar voren geklapt kan worden? Hij kan wel in de voorste stand en de leuning naar voren, dan kan je gewoon achterin stappen.
Zou het APK-afkeur zijn?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Omega 3000 interieur.. Het past!
Volgens mij is dat afkeur. Maar zou ik moeten nazoeken.
De zitplaatsen moeten volgens mij op een normale wijze toegankelijk zijn.
Maar weet niet precies uit me hoofd.
De zitplaatsen moeten volgens mij op een normale wijze toegankelijk zijn.
Maar weet niet precies uit me hoofd.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Omega 3000 interieur.. Het past!
ik zou het ook moeten opzoeken.
De stoelen moeten in elk geval wel vergrendelen en deugdelijk bevestigd zijn !
De stoelen moeten in elk geval wel vergrendelen en deugdelijk bevestigd zijn !
Re: Omega 3000 interieur.. Het past!
Zou kunnen hoor, geloof ik wel. Maar bij sommige mpv's met een derde zitrij is het soms ook niet makkelijk om achterin te komen. Bij mij gaat t dan zelfs nog makkelijker!Laagvlieger schreef:Volgens mij is dat afkeur. Maar zou ik moeten nazoeken.
De zitplaatsen moeten volgens mij op een normale wijze toegankelijk zijn.
Maar weet niet precies uit me hoofd.
Ik zal eens aan mn collega vragen of het zo goedgekeurd gaat worden.
*Alpine Promo Team
*Koplampsproeier Promo Team
*Irmscher Promo Team
*Woofers-die-harder-blazen-als-de-ventilatie Promo Team
*Koplampsproeier Promo Team
*Irmscher Promo Team
*Woofers-die-harder-blazen-als-de-ventilatie Promo Team
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Omega 3000 interieur.. Het past!
ja dat is waar. Maar ondeugdelijke bevestiging kunnen we via een forum niet beoordelen.
En als het wel afkeur is met die achterbank dan zou je de bank eruit moeten halen en moeten omkeuren naar 2 zitplaatsen.
En als het wel afkeur is met die achterbank dan zou je de bank eruit moeten halen en moeten omkeuren naar 2 zitplaatsen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Omega 3000 interieur.. Het past!
Volgens mij is het weghalen van je zitting al genoeg voor goedkeur.
Want als je de zitting eruit haalt bij een gordel die bv stuk is, wordt de achterbank niet meer beschouwd als zitplaats..
(is mij verteld)
Want als je de zitting eruit haalt bij een gordel die bv stuk is, wordt de achterbank niet meer beschouwd als zitplaats..
(is mij verteld)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Omega 3000 interieur.. Het past!
ja je hebt gelijk Bart.
Alleen dan kom je weer op het stukje politie he.....
Op kenteken staat het aantal zitplaatsen vermeldt.
Alleen dan kom je weer op het stukje politie he.....
Op kenteken staat het aantal zitplaatsen vermeldt.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9323
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Omega 3000 interieur.. Het past!
Daar zit nog altijd wel de methode om de stoel snel naar voren te klappen. Ik zou me persoonlijk niet fijn voelen bij jou achterin. Denk maar eens aan wat er gebeurt als je te water raakt. Zeker omdat de ruimte tussen de stoelen ook nogeens flink afneemt.Frank1987 schreef:Maar bij sommige mpv's met een derde zitrij is het soms ook niet makkelijk om achterin te komen.
Misschien is dat nog een keer een klusje, om te kijken of je ook zo'n snelkoppelsysteem kunt fixen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: Omega 3000 interieur.. Het past!
Wanneer je de achterbank demonteert, en het liefst ook het kliksysteem van de gordels weghalen, dan word de auto gewoon goedgekeurt!
Wilde in de Calibra ook geen achterbank meer hebben, maar had geen zin in omkeuring mocht ik de auto ooit verkopen of plannen wijzigen en de achterbank er terug in plaatsen.
Is dus helemaal niet nodig al dat omslachtige gedoe.
De politie zal alleen naar de achterbank kijken;) Als daar niemand zit gaan ze echt niet kijken hoe ze daar kunnen komen, en de drugshond loopt wel via het middenconsole
Ziet er wel vet uit trouwens!! mooi randje leer er bij in
Wilde in de Calibra ook geen achterbank meer hebben, maar had geen zin in omkeuring mocht ik de auto ooit verkopen of plannen wijzigen en de achterbank er terug in plaatsen.
Is dus helemaal niet nodig al dat omslachtige gedoe.
De politie zal alleen naar de achterbank kijken;) Als daar niemand zit gaan ze echt niet kijken hoe ze daar kunnen komen, en de drugshond loopt wel via het middenconsole
Ziet er wel vet uit trouwens!! mooi randje leer er bij in
Re: Omega 3000 interieur.. Het past!
Ziet er goed uit !
Gaaf man.. Zijn echt hele mooie zetels !!
Hoop dat het lukt en allemaal goed gaat passen.
Had zelf tijdje terug daar ook als is aan zitten denken, liep toen in Dld. ook tegen een super mooi setje aan, maar toch maar niet gedaan.
Ben benieuwd ! Succes verder met het inpassen en monteren..
Grtz. Jeroen.
Gaaf man.. Zijn echt hele mooie zetels !!
Hoop dat het lukt en allemaal goed gaat passen.
Had zelf tijdje terug daar ook als is aan zitten denken, liep toen in Dld. ook tegen een super mooi setje aan, maar toch maar niet gedaan.
Ben benieuwd ! Succes verder met het inpassen en monteren..
Grtz. Jeroen.
- EKadett
- forum-gebruiker
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 04 sep 2007 23:21
- Auto('s): Corsa A C14SE F GSI C18XE
- Locatie: huis op een berg
Re: Omega 3000 interieur.. Het past!
en als het afkeur is sloop je je achterbank eruit
maar het zijn wel dikke vette nette omega mooie stoelen
maar het zijn wel dikke vette nette omega mooie stoelen
Rob en Leon de GSI Beunhaas team
C18XE GSI '94 gaat aan gewerkt worden
C18XE GSI '94 gaat aan gewerkt worden
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Omega 3000 interieur.. Het past!
Al mis je dan wel de geweldige lendeverstelling in de rugleuningRe: Omega 3000 interieur.. Het past!
serieus vet zeg