Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Ik heb laats een poging gewaagd me motor eens flink schoon te maken.
Zo begon ik
En zo eindigde ik
zoals jullie zien is het wel een flinke verbetering maar hij is nog niet echt schoon te noemen. Ik heb echt flink lopen boenen met wasbenzine en ik heb van die motorreiniger gebruikt. Maar er blijft een klein geel laagje opzitten.
Weet iemand van julllie misschien nog een goede manier om het weg te halen of een agresiever middeltje?
Ik had hetzelfde, ik kreeg het echt nergens mee weg.. ik kreeg het pas weg als ik het verf eraf schrobde
Ik heb gewoon de boel glad geschuurd en het kleppendeksel over gespoten
Krijg je ook een mooi resultaat van.
gewoon commodant pakken voor dat ingevreten zaakje.
bij mij is hij helemaal wit uitgeslagen heb er allerleinolie en vet opgesmeert maar blijft gewoon wti worden wanneer die warm is geweest denk dat ik dit ook gewoon keertje polijst ofzo.
Ik zal eens kijken.
Lijkt er in ieder geval niet op alsog het is ingebrand. Vind ik in ieder geval het is meer een dikke olielaag die echt heel erg vast zit. Want volgens mij als ik een schroeverndraaier pak kan ik het er wel vanaf bikken. Maar daar gaat het helemaal van naar de klote dus dat ga ik niet doen!
Probeer te schrobben met wat kerosine, dat gebruikten wij in de fabrieken altijd bij olie-vervuiling. En dan bedoel ik echte olievervuiling 2cm dikke laag "crude" (ruwe) olie.
Arjan GSi schreef:Probeer te schrobben met wat kerosine, dat gebruikten wij in de fabrieken altijd bij olie-vervuiling. En dan bedoel ik echte olievervuiling 2cm dikke laag "crude" (ruwe) olie.
een lappenschijf op de boormachine zetten en wegpoetsen met bv polijstpasta
dan ben je met een kwartiertje aardig klaar en heb je nog gevoel in je handen
eventueel de rest van je motoruimte even simpel afschermen met een oude deken of enkele vuilniszakken tegen het rondvliegende spul. anders kun je alsnog een uur poetsen op de omliggende delen.
mooiste is natuurlijk demonteren, schuren, spuiten
of zandstralen en poedercoaten
maar voor de snelle makkelijke oplossing, boormachine met lappenschijf
Roy 2.0 16v schreef:een lappenschijf op de boormachine zetten en wegpoetsen met bv polijstpasta
dan ben je met een kwartiertje aardig klaar en heb je nog gevoel in je handen
eventueel de rest van je motoruimte even simpel afschermen met een oude deken of enkele vuilniszakken tegen het rondvliegende spul. anders kun je alsnog een uur poetsen op de omliggende delen.
mooiste is natuurlijk demonteren, schuren, spuiten
of zandstralen en poedercoaten
maar voor de snelle makkelijke oplossing, boormachine met lappenschijf
Ok goede oplossing. Zal ik onthouden. En idd poedercoaten zou wel mooi zijn maar kost ook nog wel wat volgens mij en dan staat hij ook weer stil. Is een toekomstplan.
haal een nieuwe klepdekselpakking, maak een afspraak bij een coater
ik denk dat het nog geen 50,- kost
als je kunt regelen van smorgens brengen, eind van de dag ophalen zou het perfect zijn.
het is goedkoper dan laten spuiten, zelfs al je zelf gaat spuiten ben je al 30,- kwijt
( schuren of verfafbijt of stralen, spuitbus zilver, spuitbus lak, hittebestendig ?)