Pascal z'n GSi: gestolen! :-(
Re: Pascal z'n GSi: pk's gemeten
210 ofzo?
maar dat is netjes pascal.
maar dat is netjes pascal.
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Pascal z'n GSi: pk's gemeten
Klopt, standaart is 211 pk en 270 nm, maar dat is aan de krukas
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Pascal z'n GSi: pk's gemeten
Binnenkort moet de mijne ook nog even gechipped en gemeten worden.
Benieuwd wat die gaat doen.
Benieuwd wat die gaat doen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2702
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Pascal z'n GSi: pk's gemeten
Oke dan is het zeker netjes!
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Pascal z'n GSi: pk's gemeten
Netjes pascal... Reken zo'n 8% overbrengingsverlies kom je op rond de 240 Pk aan de krukas... Nice!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Pascal z'n GSi: pk's gemeten
Naast de pk-meting (wat er eigenlijk later pas bij kwam ) was de auto dus voor 2 redenen bij Niels.
1. Hij startte niet en wanneer dit wel gebeurde, liep hij niet goed (zie het problementopic).
2. Eind vorig jaar had ik enkele upgrades aangeschaft en die moesten nog steeds gemonteerd worden.
Het probleem is dus opgelost, gelukkig. Bobine en krukassensor waren defect en zijn dus vervangen. Auto startte toen weer wel, maar liep nog steeds beroerd. Verder zoeken leverde op dat een van de bougiekabels toch niet goed was. Daarom nieuwe bougiekabels erop en omdat de bougie ook niet meer helemaal goed was daardoor, ook nieuwe bougies erop. Toen liep die weer als een zonnetje
Dit is het verhaal in een notendop. Ben in ieder geval blij dat Niels ernaar ging kijken en niet de lokale dealer, want het uurloon van de Opel monteur ligt "ietsje" hoger.
Verder met de upgrades.
De motor tikte nogal en dat werd ik een beetje zat, daarom 24 nieuwe klepstoters en nieuwe olie erin. Man wat is hij nu heerlijk "stil".
Ook is de groene powerfilter er eindelijk uit, is een BMC Airbox ingekomen. Foto moet ik nog even maken, nog geen tijd voor gehad.
Verder was het al bekend bij enkelen onder ons dat we aan het stoeien waren om de juiste verlagingsset te vinden die wel alle krachten die erop kwamen te staan, fatsoenlijk aan kon. Eerst was de set te zwak. Daardoor raakte ik zeer regelmatig de grond, toen alleen met de lip en een enkele keer met het subframe. Echter met de groep A uitlaat had ik daar totaal geen behoefte aan, dat ding kost net iets te veel daarvoor, daarom Vectra V6 veren en dempers. Resultaat, hij stond een stuk hoger, maar nu weer veel te hoog.
Oplossing? Hippe schroefset van KW en niet de set die je lokaal bij je auto-tuning zaak kan halen
Before (gelukkig had ik geen hoogtevrees ):
En after:
Wegligging is echt ENORM verbeterd, misschien dat ik hem nog weer ietsje hoger zet, maar eerst maar is kijken zo. Heb nog niets geraakt dus misschien ook wel zo laten. Even aankijken dus.
1. Hij startte niet en wanneer dit wel gebeurde, liep hij niet goed (zie het problementopic).
2. Eind vorig jaar had ik enkele upgrades aangeschaft en die moesten nog steeds gemonteerd worden.
Het probleem is dus opgelost, gelukkig. Bobine en krukassensor waren defect en zijn dus vervangen. Auto startte toen weer wel, maar liep nog steeds beroerd. Verder zoeken leverde op dat een van de bougiekabels toch niet goed was. Daarom nieuwe bougiekabels erop en omdat de bougie ook niet meer helemaal goed was daardoor, ook nieuwe bougies erop. Toen liep die weer als een zonnetje
Dit is het verhaal in een notendop. Ben in ieder geval blij dat Niels ernaar ging kijken en niet de lokale dealer, want het uurloon van de Opel monteur ligt "ietsje" hoger.
Verder met de upgrades.
De motor tikte nogal en dat werd ik een beetje zat, daarom 24 nieuwe klepstoters en nieuwe olie erin. Man wat is hij nu heerlijk "stil".
Ook is de groene powerfilter er eindelijk uit, is een BMC Airbox ingekomen. Foto moet ik nog even maken, nog geen tijd voor gehad.
Verder was het al bekend bij enkelen onder ons dat we aan het stoeien waren om de juiste verlagingsset te vinden die wel alle krachten die erop kwamen te staan, fatsoenlijk aan kon. Eerst was de set te zwak. Daardoor raakte ik zeer regelmatig de grond, toen alleen met de lip en een enkele keer met het subframe. Echter met de groep A uitlaat had ik daar totaal geen behoefte aan, dat ding kost net iets te veel daarvoor, daarom Vectra V6 veren en dempers. Resultaat, hij stond een stuk hoger, maar nu weer veel te hoog.
Oplossing? Hippe schroefset van KW en niet de set die je lokaal bij je auto-tuning zaak kan halen
Before (gelukkig had ik geen hoogtevrees ):
En after:
Wegligging is echt ENORM verbeterd, misschien dat ik hem nog weer ietsje hoger zet, maar eerst maar is kijken zo. Heb nog niets geraakt dus misschien ook wel zo laten. Even aankijken dus.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: Pascal z'n GSi: eindelijk gezakt
Tikte hij trouwens de hele tijd, of alleen bij koude motor?
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Re: Pascal z'n GSi: eindelijk gezakt
kei vet,
nou kom je bij ons die drempels niet meer op denk?
nou kom je bij ons die drempels niet meer op denk?
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Pascal z'n GSi: eindelijk gezakt
Netjes !!
Maar wat is er zo speciaal aan de kw set van jou dan ?
Maar wat is er zo speciaal aan de kw set van jou dan ?
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: Pascal z'n GSi: eindelijk gezakt
Zo de astra staat er super bij zo zeg
KW is zeker wel een goede keuze. Het kost dan wel een paar centen maar je krijgt er ook zeker wat voor terug
KW is zeker wel een goede keuze. Het kost dan wel een paar centen maar je krijgt er ook zeker wat voor terug
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Re: Pascal z'n GSi: eindelijk gezakt
Das een topverbetering!
Staat netjes zo!
Staat netjes zo!
Re: Pascal z'n GSi: eindelijk gezakt
Staat erg mooi op zijn wielen!!
Lekker zo laten, en die lip gebruiken waar die voor gemaakt is!!
Die van mij ligt aan de voorkant ook ongeveer zo als die van jou, en ik ben tot nu toe overal kunnen komen..
Maar ik moet wel zeggen dat die drempels bij oenatje achterom toch eigenlijk net een beetje te gek waren
Ook wel een erg nette score qua vermogen!!
Welke aanpassingen heeft het blok ondertussen al ondergaan?
En zijn er nog andere injectoren geplaatst, of is er iets met de brandstofdruk gedaan?
Gr. Bart
Lekker zo laten, en die lip gebruiken waar die voor gemaakt is!!
Die van mij ligt aan de voorkant ook ongeveer zo als die van jou, en ik ben tot nu toe overal kunnen komen..
Maar ik moet wel zeggen dat die drempels bij oenatje achterom toch eigenlijk net een beetje te gek waren
Ook wel een erg nette score qua vermogen!!
Welke aanpassingen heeft het blok ondertussen al ondergaan?
En zijn er nog andere injectoren geplaatst, of is er iets met de brandstofdruk gedaan?
Gr. Bart
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Pascal z'n GSi: eindelijk gezakt
Nice!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Pascal z'n GSi: eindelijk gezakt
Altijd, nu helemaal niet meerTrompie schreef:Tikte hij trouwens de hele tijd, of alleen bij koude motor?
Vrees het ergste, maar we gaan het gewoon een keer kijken hoe ver dat ik kom natuurlijkoenatje schreef:nou kom je bij ons die drempels niet meer op denk?
Hoewel ik hier ook gewoon de straat in ben gekomen en m'n garagebox ging ook zonder problemen, terwijl je daar toch ook over een lelijke hobbel moet.
Hij was heel erg duurBart(astra) schreef:Maar wat is er zo speciaal aan de kw set van jou dan ?
Maar naast dat is het de variant 2 geloof ik dat die heet en dan iets aangepast ofzo. Was een beetje lang en vaag verhaal, maar tot nu toe ben ik er echt super tevreden over, dus money well spent in dit geval.
Blok is eigenlijk nog vrij standaard. Alleen die airbox zit er nu op, complete groep A uitlaat en op maat geschreven chip (nog geen fijn tuning op de bank).Bartje, schreef:Ook wel een erg nette score qua vermogen!!
Welke aanpassingen heeft het blok ondertussen al ondergaan?
En zijn er nog andere injectoren geplaatst, of is er iets met de brandstofdruk gedaan?
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Re: Pascal z'n GSi: eindelijk gezakt
Hey oenat, ik heb pascal ook even die Vectra 2000 spoiler mee gegeven die je nog van me zou krijgen.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Pascal z'n GSi: eindelijk gezakt
he Pascal, is zo'n KW set nou nog een beetje comfortabel om mee te rijden?
- marklukassen
- forum-gebruiker
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 04 mar 2009 19:57
- Locatie: Gelderland / 's-Heerenberg
- Contacteer:
Re: Pascal z'n GSi: eindelijk gezakt
ziet er 10x beter uit
''Me and my car may not look like much.. But we are pro at pretending to be ninja's!''
Re: Pascal z'n GSi: eindelijk gezakt
Rellie opt werk schreef:Hey oenat, ik heb pascal ook even die Vectra 2000 spoiler mee gegeven die je nog van me zou krijgen.
JAAA KEI BEDANKT
even passen, spuiten en monteren maar
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Pascal z'n GSi: eindelijk gezakt
Hangt er vanaf wat je comfortabel vindt. En de set is ook in hardheid verstelbaar, staat nu extreem stug, maar wil ook niets anders. Klinkerwegen zijn dus niet zo geweldig, maar bochtenwerk juist weer wel.The Undertaker schreef:he Pascal, is zo'n KW set nou nog een beetje comfortabel om mee te rijden?
Oja en doordat hij vrijwel niet inveert, raakt de uitlaat de grond niet en dat is iets wat ik heel belangrijk vind. Dat heeft me genoeg gekost, hoeft niet nog meer bij
Ligt inderdaad veilig hier in m'n garageoenatje schreef:Rellie opt werk schreef:Hey oenat, ik heb pascal ook even die Vectra 2000 spoiler mee gegeven die je nog van me zou krijgen.
JAAA KEI BEDANKT
even passen, spuiten en monteren maar
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2702
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Pascal z'n GSi: eindelijk gezakt
Ziet er netjes uit!! Zou hem niet hoger doen! Mooi laten zo!
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
Re: Pascal z'n GSi: eindelijk gezakt
Hoi Pascal,
Die V6 klinkt goed hoor, hij ligt ook goed strak in de bochten heb ik gemerkt .
Groet,
Peter
Die V6 klinkt goed hoor, hij ligt ook goed strak in de bochten heb ik gemerkt .
Groet,
Peter
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Pascal z'n GSi: eindelijk gezakt
Haha zag net op het opelforum dat jij het was. Gaaf ding man, die Scooby van je
Als je uit de buurt komt, spotten we elkaar vast nog wel is voor een langere babbel denk?
Als je uit de buurt komt, spotten we elkaar vast nog wel is voor een langere babbel denk?
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Pascal z'n GSi: eindelijk gezakt
Welke remmen heb je er vóór eigenlijk onder zitten (kon het zo snel niet vinden) ?
FN54 of Girlings?
Zijn dat 308mm schijven of 288mm?
FN54 of Girlings?
Zijn dat 308mm schijven of 288mm?
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Pascal z'n GSi: eindelijk gezakt
Girlings, 288mm. Remt goed en heeft geen last van faden (bij mij niet iig).
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility