"KVS Temp. Voltage low" motorstoring (opgelost)

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

"KVS Temp. Voltage low" motorstoring (opgelost)

Bericht door RedBill »

RedBill schreef:Ligt niet aan de winter, maar vandaag is mijn motormanagementlampje gaan branden. Dat wordt dus uitlezen...
Vanochtend even bij de dealer geweest. Storing laten uitlezen: kvs temp. voltage low. Dus ik vanochtend een onderzoek gepleegd. Zat wel wat schade aan de isolatie van de bedrading, maar het koper was nog prima in orde. Kon verder kon ik niets vinden. Schade aan het draadje gerepareerd. Geprobeerd: toch nog storingslampje. Dan maar sensor uitwisselen met degene die ik laatst gedemonteerd had, in de veronderstelling dat die kapot was, maar wat niet zo bleek te zijn. Weer getest: toch weer het storingslampje zodra de motor op temperatuur was.

Ik weet dus nu even niet meer waar ik moet zoeken. Managementlampje gaat pas branden als de motor op temperatuur is. Waar zou ik nog meer kunnen zoeken?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: "KVS Temp. Voltage low" motorstoring

Bericht door Laagvlieger »

Voltage low. Lage spanning. Hadden ze ook een waarde voor je?

Verders. Meet met de stekker los een sop de pootjes welke spanning je hebt bij ingeschakeld contact.
1 Pootje moet 5 volt hebben, De andere moet massa hebben.
Wat voorkomt is dat de massa in de kabelboom zelf slecht is en dat dus de spanning te laag uitvalt op de ingang van de computer.
Dus meet dan weerstand van massa naar het pootje van de kvs temp stekker. Dit moet 0 ohm zijn.

Mocht deze waarde niet kloppen kun je ook van het kvs stekkertje een rechtstreekse massa aanleggen op de carrosserie of het blok.
Gewoon even meten welke van de 2 de massa is en die met een extra kabeltje aan massa leggen. En dan nog maar weer eens rijden om te zien of het nu wel goed is.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: "KVS Temp. Voltage low" motorstoring

Bericht door Bart(astra) »

Bekijk de bedrading net uit de stekker maar eens goed !

Mijne was daar zowat afgebroken
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: "KVS Temp. Voltage low" motorstoring

Bericht door RedBill »

Dat is dus juist de plek waar ik hem goed onderzocht heb. Daar kan het probleem dus eigenlijk niet zitten.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Re: "KVS Temp. Voltage low" motorstoring

Bericht door Raymond-oud »

bruin is de massa redbill
net wat marcel zegt zet die eens op een goede massa plek

heb hier ook een kabelboom liggen waar ze ook een extra draad aan die sensor hebben gemaakt
alleen is het mij totaal niet duidelijk waar die heen liep want die zat naar een stekker die naar de teller liep :mrgreen:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: "KVS Temp. Voltage low" motorstoring

Bericht door RedBill »

raymond schreef:bruin is de massa redbill
net wat marcel zegt zet die eens op een goede massa plek
Zal ik eens gaan proberen vandeweek.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: "KVS Temp. Voltage low" motorstoring

Bericht door RedBill »

Gloeiende, gloeiende, gisteren mijn auto de hele dag bij de dealer gestaan, onder andere voor wat noodzakelijk onderhoud (remblokken achter) maar ook vanwege deze storing. Zijn ze de hele dag aan het zoeken geweest. Ik al een paar keer aangegeven dat ik dacht dat het in de massa zat, ook vanwege het bokkige gedrag dat de motor op bepaalde momenten vertoonde. Chef werkplaats en de monteur uiteindelijk de conclusie getrokken: motorstuurapparaat kapot. Ergens anders kwamen ze niet uit. Dus ik aan de telefoon nog: dat komt bij de C20XE (Motronic 2.5) nagenoeg nooit voor. Zij konden echter niets anders bedenken. ZIj dus een motronic besteld, maar die was gisteren eind van de dag niet binnen, dus ik met mijn oude motronic erin naar huis gereden, inderdaad nog met de storing. Ik stevig balen. Dat worden weer fikse kosten.

Vandaag zelf maar eens aan de slag gegaan. Ik had zo'n vermoeden dat het niet aan de Motronic lag, dus het hele blok nog eens goed nagelopen. Zat de injectorrail net een beetje los van het inlaatspruitstuk. SFI bak eraf, injectorrail vastgezet, en ja hoor, lopen als een zonnetje en geen motorstoring meer. In totaal een half uurtje werk. Daar ben ik echt ziek van. Dat had ik vorige week zaterdag dus gelijk moeten doen...
Maandag maar eens met de beste man in overleg wat nu te doen met de kosten...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: "KVS Temp. Voltage low" motorstoring (opgelost)

Bericht door Erwin_dude »

nou ik me zit te bedenken heb ik dat ook een keer gehad , maar dan met die massa draden op de injector rail..

dan geeft die dezelfde rare verschijnselen ..

balen , motoronic hoop ik voor je dat je die niet hoeft te dokken, zijn duur namelijk:D

en zijn dan mooie sukkels..
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: "KVS Temp. Voltage low" motorstoring (opgelost)

Bericht door Laagvlieger »

Ja die massa is voor alle sensoren van je blok.
Dus kan hij rare dingen doen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Trompie
forum-gebruiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Re: "KVS Temp. Voltage low" motorstoring (opgelost)

Bericht door Trompie »

Nog beetje goed uit kunnen komen met de dealer?
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: "KVS Temp. Voltage low" motorstoring (opgelost)

Bericht door RedBill »

Rekening moet ik nog krijgen. De chef-werkplaats klonk wel enigszins beschaamd dat zij dit niet hadden gevonden. Ik denk dat er wel een goed compromis uitkomt.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: "KVS Temp. Voltage low" motorstoring (opgelost)

Bericht door Laagvlieger »

Mooizo! even afwachten nog dus.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Plaats reactie