haha ja dat weet ik.chris1508 schreef: @laagvlieger: apperaat houd er druk op en bij het zaken van een bepaalde waarde geeft het apperaat dit aan. er kan vloeistof dan bij de leidingen in gespoten worden waardoor de vloeistof naar buiten toe komt rood of blauw kleurt. hier door kun je wel een lek opsporen
chris
Ben zelf monteur he.
Maar dat kan bv roy gsi niet zien!
Of er moet een krater zo onbenullig groot in de condensor zitten
Probleem wat ik vaak merk is dat mensen "te makkelijk" over aircoproblemen denken.
Zijn bijv. airco onderhoud/controle advertentie. Dan denken ze dat de hele airco wordt gerepareerd.
Terwijl dat echt niet verder gaat dan het reinigen van de verdamper, meten van d temperatuur en bij sommigen als ze er heel veel werk maken even het spulletje leegtrekken en weer vullen.
Als de Airco het niet doet bij een auto van onze generaties kan dat maar 2 oorzaken hebben eigenlijk.
1) Het systeem wordt niet vrijgegeven doordat er te weinig koelmiddel inzit ( Systeem is dus lek, vullen mag niet. eerst repareren)
2) Elektrische storing in de sturing van de magneetkoppeling van de compressor. Dus draadbreuk, magneetkoppeling zelf kapot, relais defect enz.
Meer problemen zul je eigenlijk niet hebben met Astra F airco's.