C20NE naar C20xe
C20NE naar C20xe
Beste medeforummers.
aangezien ik een 2.0 8v heb en dit nog niet echt de snelste blokken zijn en ik wel wat sneller wil maar nog niet meteen een V6 dr in wil.
Dus heb even rondgekeken en zag een C20XE compleet en al..
Nu is me vraag.. Kan ik wel eens een C20XE in me C20NE bouwen en houd me chassis dat wel?
bij voorbaat dank.
aangezien ik een 2.0 8v heb en dit nog niet echt de snelste blokken zijn en ik wel wat sneller wil maar nog niet meteen een V6 dr in wil.
Dus heb even rondgekeken en zag een C20XE compleet en al..
Nu is me vraag.. Kan ik wel eens een C20XE in me C20NE bouwen en houd me chassis dat wel?
bij voorbaat dank.
1. 2. 3. Gas met die zooi
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: C20NE naar C20xe
ja hoor c20xe kan er zo in
kijk maar naar redbill zijn auto...was ook ooit een c20ne
kijk maar naar redbill zijn auto...was ook ooit een c20ne
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: C20NE naar C20xe
en lid worden he grinx dat had je belooft volgens sylGrinX schreef:Gewoon Throttlebodies en een DTA nemen
Re: C20NE naar C20xe
wat je zegt!GrinX schreef:Gewoon Throttlebodies en een DTA nemen
Zal Redbill's zn wagen maar is opzoeken dan. Thanks.
1. 2. 3. Gas met die zooi
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Re: C20NE naar C20xe
C20NE is een hele fijne motor, in mijn beleving en uit ervaring ook degene waar ik nog nooit problemen mee heb gehad.
Gewoon een lekker degelijke motor.
Gewoon een lekker degelijke motor.
Grtz, GrinX
Re: C20NE naar C20xe
Heb wel gehoord dat t een betrouwbaar motortje was enzo.. maar niet 1 van de snelsten,
1. 2. 3. Gas met die zooi
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Re: C20NE naar C20xe
C20XE rijdt ook prachtig hoor, meer een toerenblokje (16v), wel meer omkijken naar qua dingen die wel eens willen sneuvelen, en tikkende klepstoters is ook een vast kwaaltje. (makkelijk op te lossen door b.v. een setje DSOP klepstoters)Diisorder schreef:Heb wel gehoord dat t een betrouwbaar motortje was enzo.. maar niet 1 van de snelsten,
www.dsop.net
Grtz, GrinX
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: C20NE naar C20xe
aangezien ik een 2.0 8v heb en dit nog niet echt de snelste blokken zijn en ik wel wat sneller wil maar nog niet meteen een V6 dr in wil.
daarbij komt ook nog dat aanbouwdelen en al er bij moet komen.. en ben nog niet echt een held met motors.
1. 2. 3. Gas met die zooi
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Re: C20NE naar C20xe
C20NE is ook goed snel te krijgen hoor, maar een motorswap is denk ik wel voordeliger.
En een V6, ja.... das niet meer uniek
Iedereen wil een V6 of een LET
En een V6, ja.... das niet meer uniek
Iedereen wil een V6 of een LET
Grtz, GrinX
Re: C20NE naar C20xe
opel 2.o 16v c20xe motor incl alle aanbouwdelen en f20 versnellingsbak
Motor is lopend gedemonteerd uit een wegauto km stand 160000
Motor loopt goed en is compleet Prijs zonder f20 v bak 450 euro met f20 v bak 550 euro
hier gaat dus over.. ben ik ook meteen klaar..
Motor is lopend gedemonteerd uit een wegauto km stand 160000
Motor loopt goed en is compleet Prijs zonder f20 v bak 450 euro met f20 v bak 550 euro
hier gaat dus over.. ben ik ook meteen klaar..
1. 2. 3. Gas met die zooi
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9316
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: C20NE naar C20xe
Let op dat je dan ook van de C20XE nodig hebt:
- Gaskabel
- Uitlaatspruitstuk, katalysator, middendemper en einddemper.
- Oliekoeler + slangen
- Luchtfilterbak
- De kabelboom die aan de 12-polige stekker in de motorruimte zit (t.b.v. startmotor e.d.)
- Slang tussen de rembekrachtiger en het gasklephuis.
afhankelijk van of de C20XE en je C20NE multiriem of V-snaren heeft: stuurbekrachtigingspomp.
Lees even goed dit topic door, of met alle reacties van forumleden en meer toelichting hier.
- Gaskabel
- Uitlaatspruitstuk, katalysator, middendemper en einddemper.
- Oliekoeler + slangen
- Luchtfilterbak
- De kabelboom die aan de 12-polige stekker in de motorruimte zit (t.b.v. startmotor e.d.)
- Slang tussen de rembekrachtiger en het gasklephuis.
afhankelijk van of de C20XE en je C20NE multiriem of V-snaren heeft: stuurbekrachtigingspomp.
Lees even goed dit topic door, of met alle reacties van forumleden en meer toelichting hier.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: C20NE naar C20xe
Heb je forum al x eerder doorgelezen
Is alleen wel verschrijkelijk veel werk..
Ik denk er nog even over na
Is alleen wel verschrijkelijk veel werk..
Ik denk er nog even over na
1. 2. 3. Gas met die zooi
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9316
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: C20NE naar C20xe
Op zich als we alles in huis hadden gehad en de C20XE helemaal gereed was geweest hadden we het in één dag kunnen doen hoor...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: C20NE naar C20xe
zal even kyken wat de kosten dan ongeveer in totaal zyn en anders maar stukje bij beetje denk.. en dan moet het maar gebeuren!:D
en dan maar hopen dat een maat van me zn praatjes waar kan maken. En anders gaat die na Vjenne (vriezenveen) denk.
maar goed dat alles in de toekomst.. Toch allen bedankt !
en dan maar hopen dat een maat van me zn praatjes waar kan maken. En anders gaat die na Vjenne (vriezenveen) denk.
maar goed dat alles in de toekomst.. Toch allen bedankt !
1. 2. 3. Gas met die zooi
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: C20NE naar C20xe
kun je zelf ook wel
stelt niet veel voor hoor
stelt niet veel voor hoor
Re: C20NE naar C20xe
is trouwens een C20NE onderblok niet hetzelfde als een C20XE? iemand zei me dat normaal gesproken worden in 1 model de zelfde onderblokken gebruik met de zelfde inhoud.. weet niet hoor vraag t alleen even na
1. 2. 3. Gas met die zooi
Re: C20NE naar C20xe
Jaa voor mensen die er verstand van hebben niet nee. ik zelf zou van Opel Na Slopel gaanraymond schreef:kun je zelf ook wel
stelt niet veel voor hoor
1. 2. 3. Gas met die zooi
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: C20NE naar C20xe
ach 12 bouten er uit draaien kun je toch welDiisorder schreef:Jaa voor mensen die er verstand van hebben niet nee. ik zelf zou van Opel Na Slopel gaanraymond schreef:kun je zelf ook wel
stelt niet veel voor hoor
paar slang klemmen en wat stekkers en je hebt heel de motor met sub frame op straat liggen
Re: C20NE naar C20xe
12 bouten zo niet te moeilijk zijn.. blok dr in word ander verhaal
1. 2. 3. Gas met die zooi
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9316
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: C20NE naar C20xe
Ja, die onderblokken zijn hetzelfde, maar wat wil je daarmee zeggen?Diisorder schreef:is trouwens een C20NE onderblok niet hetzelfde als een C20XE? iemand zei me dat normaal gesproken worden in 1 model de zelfde onderblokken gebruik met de zelfde inhoud.. weet niet hoor vraag t alleen even na
Zuigers zijn namelijk wel anders, dus je kunt er niet zo even een andere kop op zetten van een 16V ofzo...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: C20NE naar C20xe
Ik wil dr niks mee zeggen.. Dacht misschien als dat eventueel een mogelijkheid zou zijn
1. 2. 3. Gas met die zooi
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9316
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: C20NE naar C20xe
Dan is je vraag bij deze beantwoord...Diisorder schreef:Ik wil dr niks mee zeggen.. Dacht misschien als dat eventueel een mogelijkheid zou zijn
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: C20NE naar C20xe
Dankjewel Redbill en alle andere
weet nu wat er moet gebeuren.. als het zover is open ik een project page
weet nu wat er moet gebeuren.. als het zover is open ik een project page
1. 2. 3. Gas met die zooi