Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
aangezien ik een 2.0 8v heb en dit nog niet echt de snelste blokken zijn en ik wel wat sneller wil maar nog niet meteen een V6 dr in wil.
Dus heb even rondgekeken en zag een C20XE compleet en al..
Nu is me vraag.. Kan ik wel eens een C20XE in me C20NE bouwen en houd me chassis dat wel?
C20NE is een hele fijne motor, in mijn beleving en uit ervaring ook degene waar ik nog nooit problemen mee heb gehad.
Gewoon een lekker degelijke motor.
Diisorder schreef:Heb wel gehoord dat t een betrouwbaar motortje was enzo.. maar niet 1 van de snelsten,
C20XE rijdt ook prachtig hoor, meer een toerenblokje (16v), wel meer omkijken naar qua dingen die wel eens willen sneuvelen, en tikkende klepstoters is ook een vast kwaaltje. (makkelijk op te lossen door b.v. een setje DSOP klepstoters) www.dsop.net
C20NE is ook goed snel te krijgen hoor, maar een motorswap is denk ik wel voordeliger.
En een V6, ja.... das niet meer uniek
Iedereen wil een V6 of een LET
opel 2.o 16v c20xe motor incl alle aanbouwdelen en f20 versnellingsbak
Motor is lopend gedemonteerd uit een wegauto km stand 160000
Motor loopt goed en is compleet Prijs zonder f20 v bak 450 euro met f20 v bak 550 euro
- Gaskabel
- Uitlaatspruitstuk, katalysator, middendemper en einddemper.
- Oliekoeler + slangen
- Luchtfilterbak
- De kabelboom die aan de 12-polige stekker in de motorruimte zit (t.b.v. startmotor e.d.)
- Slang tussen de rembekrachtiger en het gasklephuis.
afhankelijk van of de C20XE en je C20NE multiriem of V-snaren heeft: stuurbekrachtigingspomp.
Lees even goed dit topic door, of met alle reacties van forumleden en meer toelichting hier.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
zal even kyken wat de kosten dan ongeveer in totaal zyn en anders maar stukje bij beetje denk.. en dan moet het maar gebeuren!:D
en dan maar hopen dat een maat van me zn praatjes waar kan maken. En anders gaat die na Vjenne (vriezenveen) denk.
maar goed dat alles in de toekomst.. Toch allen bedankt !
is trouwens een C20NE onderblok niet hetzelfde als een C20XE? iemand zei me dat normaal gesproken worden in 1 model de zelfde onderblokken gebruik met de zelfde inhoud.. weet niet hoor vraag t alleen even na
Diisorder schreef:is trouwens een C20NE onderblok niet hetzelfde als een C20XE? iemand zei me dat normaal gesproken worden in 1 model de zelfde onderblokken gebruik met de zelfde inhoud.. weet niet hoor vraag t alleen even na
Ja, die onderblokken zijn hetzelfde, maar wat wil je daarmee zeggen?
Zuigers zijn namelijk wel anders, dus je kunt er niet zo even een andere kop op zetten van een 16V ofzo...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)