tellerplaten steken
tellerplaten steken
kan iemand zeggen hoe je de kilometerteller en toerenteller kunt verwijderen van het dashboard omdat ik witte tellerplaten ga steken
- Trompie
- forum-gebruiker
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Contacteer:
Re: tellerplaten steken
even unit eruit halen.
Pinnetjes onder de wijzers eruit halen. wijzers laten hangen
eraf wippen, dan nieuwe platen erop. Wijzers er weer op en wijzers en pennetjes terugplaatsen.
kkdwd
Pinnetjes onder de wijzers eruit halen. wijzers laten hangen
eraf wippen, dan nieuwe platen erop. Wijzers er weer op en wijzers en pennetjes terugplaatsen.
kkdwd
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
bedoel je dat je heel de toerenteller uit het dashboard moet halen?
zit dat pinnentje onderaan ?
zit dat pinnentje onderaan ?
-
- Moderator
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Ja, heel die tellerbak uit je dash halen.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
moet je dan die schroeven allemaal verwijderen?
-
- Moderator
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Ja stuurkappen eraf en de rest wijst zich eigenlijk vanzelf.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
is gelukt was bang om ze kapot te trekken zaten goed vast pfffff
-
- forum-gebruiker
als je het pennetje waar de teller naald op rust er uit trek moet je wel even aftekenen waar de naald uit komt in zijn eind stand
anders krijg je hem nooit meer op de goede plek en klopt het niet meer
anders krijg je hem nooit meer op de goede plek en klopt het niet meer
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
De rust pennetjes eruithalen, waarom ?
In alle platen zit al een gaatje juist voor dat pennetje, platen trek je er zo af, of vat ik het niet ?
Ik heb alle 4 wijzertjes met beleid eraf getrokken, oude platen eruit, nieuwe erop, draden vastgeknoopt en wijzertjes weer goed teruggezet en ze geven nog het goede aan. Gewoon de wijzertjes er weer op drukken net boven het rustpennetje.
benzine en temperatuurwijzertje kunnen er maar op 1 manier op en geven meteen het goede aan
km en rpm net boven het pinnetje terugdrukken, en eventueel nog testen met navigatie snelheid.
Dat was bij mij in 1x goed
anyway, wijst zich inderdaad allemaal vanzelf als je ermee bezig bent.
In alle platen zit al een gaatje juist voor dat pennetje, platen trek je er zo af, of vat ik het niet ?
Ik heb alle 4 wijzertjes met beleid eraf getrokken, oude platen eruit, nieuwe erop, draden vastgeknoopt en wijzertjes weer goed teruggezet en ze geven nog het goede aan. Gewoon de wijzertjes er weer op drukken net boven het rustpennetje.
benzine en temperatuurwijzertje kunnen er maar op 1 manier op en geven meteen het goede aan
km en rpm net boven het pinnetje terugdrukken, en eventueel nog testen met navigatie snelheid.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Trompie
- forum-gebruiker
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Contacteer:
Als je dat pennetje verwijdert zakt de wijzer nog iets. zo weet je precies hoe hij hoort te zitten, als je de wijzer dan op dezelfde plaats terug doet. hoef je geen rare fratsen met een navigatie systeem te doen!Roy 2.0 16v schreef:De rust pennetjes eruithalen, waarom ?
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
alles zit weer in de auto en werkt weer zoals het hoort bedankt alvast voor jullie hulp.
- Luuk >GSI<
- forum-gebruiker
heb het toevallig net ook gedaan , is inderdaad van belang dat je even de snelheids naald aftekend
alleen gekken en dwazen blijven kassenbouwen en beglazen