GRINX lacht weer....
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
GRINX lacht weer....
Om en nabij 14:30 was het dan zover!
Mijn taxi aka dinnetje kwam me ophalen in een Kadett C Coupe 1.2, om vervolgens richting het Tilburgse te vertrekken.
Na 1,5 jaar GSI loos te zijn geweest, en toch echt wel wat gemist te hebben in die tijd, werd het tijd om een kijkje te gaan nemen bij de ex. van DJFloske / R4ymon, en tussentijds nog iemand.
Na het gezeur met de OPC, had ik me voorgenomen dat het toch weer een GSI zou gaan worden, en voila... vandaag was de dag daar, dat ik weer eens wegligging onder mijn kont had gevoeld...
Heerlijk!!!
Terwijl R4ymon de auto erg netjes had gepoetst van binnen (buitenkant had geen nut gezien de parking op zijn werk, en de sneeuw op de weg), werd ik al meteen aangenaam verrast door een creatie van ons aller Oenatje!
Een onwijs mooie digidash lichtte op, waar zover ik het heb kunnen zien, alles van functioneerde!
Mijn dikke complimenten aan Oenat!!
Voor de rest, koni onderstel, volgens mij 40/40 verlaagd, Rieger ombouw (gaat eraf), 17" velgen, en een 1 arms-wisser.
De grootste fun bevind zich natuurlijk onder de motorkap.
De kap ging open, en daar prijkten 4 luchtfilters, met daaronder 2 setjes throttlebodies.
Met een klein beetje gas, en een draai aan het contactslot kwam het beestje tot leven.
Dik genieten, het rochelen van de kelken... zalig!!!
Eenmaal de auto over te hebben geschreven, en uiteraard wat geldjes achter te hebben gelaten, kon de terugreis beginnen.
De C Kadett voorop, even rustig aan met het gas, een tankstation te hebben bezocht, om daar erachter te komen dat de tankdop niet geopend kon worden met de sleutels die ik had ontvangen.
Een klein beetje balen, dan maar op naar het dinnetje thuis, om daar schoonbroertjelief met hamer en schroevendraaier aan het werk te zetten.
Een paar ferme tikken, en het slot sprong open.
Toen weer terug naar de pomp, het beestje had beetje last van een droge tank.
Na hem te hebben afgetankt, kon de terugreis beginnen.
Na een tijdje aarzelen kwam het kind in me los, en ging de toerenteller al snel richting plaatsen waar deze stationair niet zou komen.
Heerlijk, het gebrul onder de kap, lekker strak stuurtje, fijne wegligging... zalig!
Na enkele malen de 130 te hebben aangetikt, vond ik het wel weer welletjes geweest, om vervolgens lekker rustig naar huis te cruizen.
Mijn taxi aka dinnetje kwam me ophalen in een Kadett C Coupe 1.2, om vervolgens richting het Tilburgse te vertrekken.
Na 1,5 jaar GSI loos te zijn geweest, en toch echt wel wat gemist te hebben in die tijd, werd het tijd om een kijkje te gaan nemen bij de ex. van DJFloske / R4ymon, en tussentijds nog iemand.
Na het gezeur met de OPC, had ik me voorgenomen dat het toch weer een GSI zou gaan worden, en voila... vandaag was de dag daar, dat ik weer eens wegligging onder mijn kont had gevoeld...
Heerlijk!!!
Terwijl R4ymon de auto erg netjes had gepoetst van binnen (buitenkant had geen nut gezien de parking op zijn werk, en de sneeuw op de weg), werd ik al meteen aangenaam verrast door een creatie van ons aller Oenatje!
Een onwijs mooie digidash lichtte op, waar zover ik het heb kunnen zien, alles van functioneerde!
Mijn dikke complimenten aan Oenat!!
Voor de rest, koni onderstel, volgens mij 40/40 verlaagd, Rieger ombouw (gaat eraf), 17" velgen, en een 1 arms-wisser.
De grootste fun bevind zich natuurlijk onder de motorkap.
De kap ging open, en daar prijkten 4 luchtfilters, met daaronder 2 setjes throttlebodies.
Met een klein beetje gas, en een draai aan het contactslot kwam het beestje tot leven.
Dik genieten, het rochelen van de kelken... zalig!!!
Eenmaal de auto over te hebben geschreven, en uiteraard wat geldjes achter te hebben gelaten, kon de terugreis beginnen.
De C Kadett voorop, even rustig aan met het gas, een tankstation te hebben bezocht, om daar erachter te komen dat de tankdop niet geopend kon worden met de sleutels die ik had ontvangen.
Een klein beetje balen, dan maar op naar het dinnetje thuis, om daar schoonbroertjelief met hamer en schroevendraaier aan het werk te zetten.
Een paar ferme tikken, en het slot sprong open.
Toen weer terug naar de pomp, het beestje had beetje last van een droge tank.
Na hem te hebben afgetankt, kon de terugreis beginnen.
Na een tijdje aarzelen kwam het kind in me los, en ging de toerenteller al snel richting plaatsen waar deze stationair niet zou komen.
Heerlijk, het gebrul onder de kap, lekker strak stuurtje, fijne wegligging... zalig!
Na enkele malen de 130 te hebben aangetikt, vond ik het wel weer welletjes geweest, om vervolgens lekker rustig naar huis te cruizen.
Grtz, GrinX
Re: GRINX lacht weer....
Foto's!! mooi man weer aan de gsi en zo te horen een mooi exemplaartje
astra heeft te lang geduurt
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: GRINX lacht weer....
Dat klinkt heel blij zeg
Hoef denk niet eens het volgende te zeggen: "Wees er zuinig op"!
Alleen, sleutel nodig voor tankdop??
Hoef denk niet eens het volgende te zeggen: "Wees er zuinig op"!
Alleen, sleutel nodig voor tankdop??
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: GRINX lacht weer....
Tof, klinkt leuk! gefeliciteerd ermee en vooral, WELKOM BACK
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: GRINX lacht weer....
Nice Grinx !
Enjoy GSi-power !
(ik heb al meegereden op zandvoort met de clubspecials, en daar liep hij goed !!)
Enjoy GSi-power !
(ik heb al meegereden op zandvoort met de clubspecials, en daar liep hij goed !!)
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Re: GRINX lacht weer....
Wat ik kon zien was het een imitatie tankdop... en inderdaad met sleutel, dat is voor zover ik weet niet orgineel.. maargoed, ik heb weer kunnen tanken
Grtz, GrinX
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9323
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: GRINX lacht weer....
Ik heb ook tankdop met slot, maar inderdaad met aparte sleutel. Beetje vreemd dat R4ymond die er niet bij heeft gegeven. Istie vast vergeten...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Re: GRINX lacht weer....
Thx Bart!Bart(astra) schreef:Nice Grinx !
Enjoy GSi-power !
(ik heb al meegereden op zandvoort met de clubspecials, en daar liep hij goed !!)
Inmiddels alweer de 8e Opel
En de 5e GSI!
Het motortje rijdt erg aangenaam, klinkt ook naar behoren, al heb ik persoonlijk het idee dat hij binnenkort toch eens naar mijn tuner toegaat, ik heb het idee dat hij tot de 4000 toeren te rijk loopt, daarboven istie prima, maar tot de 4 mistie de kracht.
Het kan ook aan de spitse nokjes liggen, of de mechanische stoters, al zal dat laatste er weinig mee van doen hebben denk ik.
Enfin... dat wordt weer een dagje banken en spelen met de settings in de DTA.
Voor de mensen vanuit de omgeving van Roermond die graag een vermogensuitdraai willen / banken... APR heeft de rollenbank en motorenbank van Ron Schmitz staan, mogelijk kunnen we daar een bankdagje organiseren? (indien voldoende opkomst natuurlijk)
Grtz, GrinX
Re: GRINX lacht weer....
Congratz kerel.. Hoeveel PeeKaa heb je nu eigenlijk?? en koppel?
Zwei Liter Kraft ja
Re: GRINX lacht weer....
omg
foto's!
jij moet toch wel beter weten
toch gefeliciteerd!
foto's!
jij moet toch wel beter weten
toch gefeliciteerd!
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Re: GRINX lacht weer....
Ik heb er geen idee van.Peter_89 schreef:Congratz kerel.. Hoeveel PeeKaa heb je nu eigenlijk?? en koppel?
Gevoelsmatig gaatie een heel stuk harder dan de C20XE welke ik destijds had, welke lichtjes was aangepakt.
Natuurlijk valt dat ook niet te vergelijken.
Als ik zelf een ruwe schatting mag maken zal hij rond de 160 - 165 pk's leveren, en dan ergens hoog in de toeren (rond de 6600 rpm gok ik), echter heb ik een hekel aan geschatte pk's, daarom dat ik hem ook op de bank wil hebben, wellicht valt er nog meer uit te halen, of te finetunen.
Motorisch is hij in ieder geval aangepast voor het vermogen, al zijn er maar weinig details bekend over getunede C18XE's, dus hopen dat het heel blijft.
Wat ik terug kan halen uit de facturen, is dat de cylinderkop is voorzien van mechanische klepstoters, welke worden toegepast om ++8.000 toeren te kunnen maken, al is het onderblok op de versterkte drijfstangbouten hierop niet berekend, en gaan we die weg dus niet bewandelen
Zodra ik meer info heb over wat de auto nou echt doet zal ik dat zeker posten, voor dit moment ben ik er meer dan tevreden mee. (en dat terwijl mijn één na laatste GSI was voorzien van een LETje)
Laatst gewijzigd door GrinX op 12 jan 2010 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtz, GrinX
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Re: GRINX lacht weer....
Eerst de bumpers eraf, en een goeie wasbeurt, dan komen picsvizier schreef:omg
foto's!
jij moet toch wel beter weten
toch gefeliciteerd!
Grtz, GrinX
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: GRINX lacht weer....
Eyy gefeliciteerd Grinxer!!!!
Weer eeen echte GSi onder je poepert!!!
En nog een heel nette ook die ik ondertussen ook alweer een jaar of 7 ken!
Weer eeen echte GSi onder je poepert!!!
En nog een heel nette ook die ik ondertussen ook alweer een jaar of 7 ken!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: GRINX lacht weer....
Raar dat de verkoper zelf niet eens zelf dat weet dan.. Eerst maar even kleppen stellen dan voordat je op de bank gaat. Of igg klepspeling controleren
Zwei Liter Kraft ja
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2708
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: GRINX lacht weer....
Van Harte! Mooi dat je weer een GSI hebt!!!
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
Re: GRINX lacht weer....
gaaf man grinx, voelt goed he? weer een gsi!!
welkom terug man, veel plezier met die auto. is zeker sneller dan een standaart c20xe
welkom terug man, veel plezier met die auto. is zeker sneller dan een standaart c20xe
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9323
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: GRINX lacht weer....
Wat voor bumpers zitten er nu op dan? Heeft R4ymond em in die paar maanden dat ie em had al vernacheld met monsterbumps?GrinX schreef:Eerst de bumpers eraf, en een goeie wasbeurt, dan komen pics
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: GRINX lacht weer....
nee dat niet zit een rieger set op nu wat er al een hele tijd op zatRedBill schreef:Wat voor bumpers zitten er nu op dan? Heeft R4ymond em in die paar maanden dat ie em had al vernacheld met monsterbumps?GrinX schreef:Eerst de bumpers eraf, en een goeie wasbeurt, dan komen pics
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: GRINX lacht weer....
Hey, Gefeliciteerd! Leuk om te zien dat de oude garde weer terugkeert!
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Re: GRINX lacht weer....
owja, komop met die foto's, ook van het dash natuurlijk