in de winterstalling>> c18xe update! + nieuwe fotos
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 14 apr 2008 11:09
- Locatie: damwoude
- Contacteer:
in de winterstalling>> c18xe update! + nieuwe fotos
nou het is danzover ik mag hier ook mijn project aan jullie voorleggen.
de astra staat nu in groningen bij een sleutelclub in een loods(winterstalling), hier kan ik ook zoveel sleutelen als ik wil en heb ik bruggen, perzen, lasapparaten gereedschap etc tot mijn beschikking.
vandaag de 1e dag gesleuteld. uiteraard hheb ik fotos gemaakt maar mijn infraroodpoort van de laptop hapert even dus probeer het morgen wel weer.
wat er op mijn verlanglijstje staat:
ander dashboard(zwart heb ik liggen)
andere deurpanelen zwart(zoek ik nog)
omlijsting binnenin zwart(zoek ik nog)
distributieriem, waterpomp spanrol vervangen.
olie
nieuwe bougies, kabels.
andere einddemper monteren( supersprint heb ik)
wiellager vervangen(zoek ik nog)
heb wat kleine bobbels in de lak op de achterpanelen, behandelen en opnieuw laten spuiten. cq tankdop.
stootstrips erafhalen.
sideskirts gsi erop monteren(heb ik)
nieuwe grill(heb ik)
gsi voorbumper(heb ik)
mistlampen monteren(zoek ik nog)
bestuurdersstoel laten maken, stiksel heeft losgelaten.(heb calibra leer erin)
nieuwe achterbanden
laten polijsten bij een garage(heb een rooie en er komen dus nieuwe onderdelen op die gespoten zijn en je ziet kleurverschil op de oude lak.(roze/ rood)
vandaag heb ik het oude dashboard eruit gehaald, tering wat een rotwerk, maar goed heb hem eruit
ik heb de stootstrips eraf gehaald.
problemen: de middelste knop(blazer) die dus nie los wil, trok ik wel los met de gevolgen van dien, die is kapot. jongens hoe haal ik deze los zonder stuk te maken?
fotos komen eraan. en uiteraard hou ik jullie op de hoogte. morgen ga ik weer heen nieuwe dashboard erin zetten.
hebben jullie spullen liggen die ik zoek doe dan maar even een welkome reactie;)
de astra staat nu in groningen bij een sleutelclub in een loods(winterstalling), hier kan ik ook zoveel sleutelen als ik wil en heb ik bruggen, perzen, lasapparaten gereedschap etc tot mijn beschikking.
vandaag de 1e dag gesleuteld. uiteraard hheb ik fotos gemaakt maar mijn infraroodpoort van de laptop hapert even dus probeer het morgen wel weer.
wat er op mijn verlanglijstje staat:
ander dashboard(zwart heb ik liggen)
andere deurpanelen zwart(zoek ik nog)
omlijsting binnenin zwart(zoek ik nog)
distributieriem, waterpomp spanrol vervangen.
olie
nieuwe bougies, kabels.
andere einddemper monteren( supersprint heb ik)
wiellager vervangen(zoek ik nog)
heb wat kleine bobbels in de lak op de achterpanelen, behandelen en opnieuw laten spuiten. cq tankdop.
stootstrips erafhalen.
sideskirts gsi erop monteren(heb ik)
nieuwe grill(heb ik)
gsi voorbumper(heb ik)
mistlampen monteren(zoek ik nog)
bestuurdersstoel laten maken, stiksel heeft losgelaten.(heb calibra leer erin)
nieuwe achterbanden
laten polijsten bij een garage(heb een rooie en er komen dus nieuwe onderdelen op die gespoten zijn en je ziet kleurverschil op de oude lak.(roze/ rood)
vandaag heb ik het oude dashboard eruit gehaald, tering wat een rotwerk, maar goed heb hem eruit
ik heb de stootstrips eraf gehaald.
problemen: de middelste knop(blazer) die dus nie los wil, trok ik wel los met de gevolgen van dien, die is kapot. jongens hoe haal ik deze los zonder stuk te maken?
fotos komen eraan. en uiteraard hou ik jullie op de hoogte. morgen ga ik weer heen nieuwe dashboard erin zetten.
hebben jullie spullen liggen die ik zoek doe dan maar even een welkome reactie;)
Laatst gewijzigd door airwolf99 op 16 mar 2010 11:42, 2 keer totaal gewijzigd.
je bent wild en je jongt wat, 1400>1800 16V!
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 3387
- Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
- Auto('s): 59 Plymouth
- Locatie: Zeeland
Re: in de winterstalling>> onderhoud en aanpassingen. c18xe
Uittrekken en op stand 1 zetten. Dan kan je met een klein schroevendraaiertje er onder in en met een beetje wurmen kan je em er zo afhalenairwolf99 schreef: problemen: de middelste knop(blazer) die dus nie los wil, trok ik wel los met de gevolgen van dien, die is kapot. jongens hoe haal ik deze los zonder stuk te maken?
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Sander 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 01 nov 2009 11:28
Re: in de winterstalling>> onderhoud en aanpassingen. c18xe
geef ons foto's
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 14 apr 2008 11:09
- Locatie: damwoude
- Contacteer:
Re: in de winterstalling>onderhoud en aanpassingen. c18xe,fotos!
zo zag het er eerst uit
ik heb eerst de strips eraf gehaald
dashboard na een paar uurtjes er eindelijk uit.
de oude
en de nieuwe(zwarte:D) er eindelijk in nu alles nog aansluiten.
hier even een plaatje van de loods waar ik onbeperkt kan sleutelen en zoals je zet inc brug
ik heb ook even de powerfilter araf gehaald en een orginele erin gedaan en geloof het of niet, maar je merkt direct verschil hij loopt veel rustiger
ik heb eerst de strips eraf gehaald
dashboard na een paar uurtjes er eindelijk uit.
de oude
en de nieuwe(zwarte:D) er eindelijk in nu alles nog aansluiten.
hier even een plaatje van de loods waar ik onbeperkt kan sleutelen en zoals je zet inc brug
ik heb ook even de powerfilter araf gehaald en een orginele erin gedaan en geloof het of niet, maar je merkt direct verschil hij loopt veel rustiger
je bent wild en je jongt wat, 1400>1800 16V!
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 14 apr 2008 11:09
- Locatie: damwoude
- Contacteer:
Re: in de winterstalling>> onderhoud en aanpassingen. c18xe
hier is de nieuwe
je bent wild en je jongt wat, 1400>1800 16V!
Re: in de winterstalling>> onderhoud en aanpassingen. c18xe
goed bezig, hoe kan het nou dat daar zo'n licht gekleurd dash inzat?
- Sander 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 01 nov 2009 11:28
Re: in de winterstalling>> onderhoud en aanpassingen. c18xe
dank je voorlopig zijn we tevrede. and keep up the good work
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 14 apr 2008 11:09
- Locatie: damwoude
- Contacteer:
Re: in de winterstalling>> onderhoud en aanpassingen. c18xe
het is een astra f, geen gsi.
helaas moeten we dan alles maar omzetten;)
nog even een vraag.
de schakelaar voor het licht. hoe haal je die lampjes daar uit?
ik heb geen flauw idee hoe je dat ding openmaakt. ik heb hem er wel uit.
helaas moeten we dan alles maar omzetten;)
nog even een vraag.
de schakelaar voor het licht. hoe haal je die lampjes daar uit?
ik heb geen flauw idee hoe je dat ding openmaakt. ik heb hem er wel uit.
je bent wild en je jongt wat, 1400>1800 16V!
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: in de winterstalling>> onderhoud en aanpassingen. c18xe
Blauwe ledjes voor achter mid console inbouwen
Het hele eerste verhaal van het loshalen van de middelste verwarmingsdraaiknop kun je vergeten, hier moet gewoon een standaard lampje achter blijven anders komt er geen kleur uit het kopje.
Onderstaand, totdat je leest "tot nu toe kun je vergeten", hoef je niet uit te voeren want dit heeft dus geen nut.
het is uit een how too. maar hier heb je wel wat aan denk ik.
Allereerst gaan we deze knop verwijderen, de blowerknop:
dit doen we door de knop in stand 1 te zetten en uit te trekken (achterruit verw. aan):
Druk met een klein schoevendraaiertje o.id. in het gat en trek de knop naar je toe, na enig wrikwerk trek je em er zo af. Dit moet je keertje gedaan hebben om hier handigheid in te krijgen.
er zit dus een gaatje in de knop waar een vierkant stukje van de stift in geklemt zit. Door hier op te duwen kun je de knop er dus aftrekken.
Nu zie je de plastic stift die in een soort schakelaar vastzit:
andere twee knoppen kun je er gewoon aftrekken zonder problemen.
Deze complete schakelaar halen we los door met een punttangetje de klemmetjes in te duwen en de schakelaar naar je toe te trekken. Je trekt hem dan uit zijn fittingen:
Op de schakelaar zit een lampje die in zijn eigen fittinkje zit, trek dat fittinkje los uit de schakelaar:
Het lampje dat hier in zit trek je uit de fitting en je vervangt deze door de blauwe (of andere kleur) LED.
Het hele eerste verhaal van het loshalen van de middelste verwarmingsdraaiknop kun je vergeten, hier moet gewoon een standaard lampje achter blijven anders komt er geen kleur uit het kopje.
Onderstaand, totdat je leest "tot nu toe kun je vergeten", hoef je niet uit te voeren want dit heeft dus geen nut.
het is uit een how too. maar hier heb je wel wat aan denk ik.
Allereerst gaan we deze knop verwijderen, de blowerknop:
dit doen we door de knop in stand 1 te zetten en uit te trekken (achterruit verw. aan):
Druk met een klein schoevendraaiertje o.id. in het gat en trek de knop naar je toe, na enig wrikwerk trek je em er zo af. Dit moet je keertje gedaan hebben om hier handigheid in te krijgen.
er zit dus een gaatje in de knop waar een vierkant stukje van de stift in geklemt zit. Door hier op te duwen kun je de knop er dus aftrekken.
Nu zie je de plastic stift die in een soort schakelaar vastzit:
andere twee knoppen kun je er gewoon aftrekken zonder problemen.
Deze complete schakelaar halen we los door met een punttangetje de klemmetjes in te duwen en de schakelaar naar je toe te trekken. Je trekt hem dan uit zijn fittingen:
Op de schakelaar zit een lampje die in zijn eigen fittinkje zit, trek dat fittinkje los uit de schakelaar:
Het lampje dat hier in zit trek je uit de fitting en je vervangt deze door de blauwe (of andere kleur) LED.
GSI 2.5 24v
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 14 apr 2008 11:09
- Locatie: damwoude
- Contacteer:
Re: in de winterstalling>> onderhoud en aanpassingen. c18xe
bedankt voor je hulp alleen bedoel ik niet die schakelaars maar die schakelaar va het licht. links van het stuur. ik heb hem er wel uit, mar hoe haal ik de lampjes eruit. want ik heb geen flauw idee hoe je dit ding openmaakt.
je bent wild en je jongt wat, 1400>1800 16V!
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: in de winterstalling>> onderhoud en aanpassingen. c18xe
Is ook niet echt de bedoeling om die open te maken.
Maar als je er eens een foto van plaatst, kunnen we even met je meedenken/kijken
Maar als je er eens een foto van plaatst, kunnen we even met je meedenken/kijken
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 14 apr 2008 11:09
- Locatie: damwoude
- Contacteer:
Re: in de winterstalling>> onderhoud en aanpassingen. c18xe
daar was ik ook mee bezig maar de telefoon haperde weer ik krijg de fotos er niet op.
ik heb wel iets ANDERS gevonden:
viewtopic.php?t=6530&view=previous
klik die eens aan hier staat hoe het moet alleen heb ik niet de nodige permissies omda ik nie lid kan worden.
zou jij dit verhaal hier een neer willen zetten bart?
als de link nie werkt: typ bij google even lichtschakelaar gsi in, dan het eerste onderwerp.
ik heb wel iets ANDERS gevonden:
viewtopic.php?t=6530&view=previous
klik die eens aan hier staat hoe het moet alleen heb ik niet de nodige permissies omda ik nie lid kan worden.
zou jij dit verhaal hier een neer willen zetten bart?
als de link nie werkt: typ bij google even lichtschakelaar gsi in, dan het eerste onderwerp.
je bent wild en je jongt wat, 1400>1800 16V!
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: in de winterstalling>> onderhoud en aanpassingen. c18xe
begin maar niet aan da ding open te maken , haal gewoon een andere op de sloop...
geloof me is prielwerk dat weer werkent te krijgen en de lampjes zijn ledjes
geloof me is prielwerk dat weer werkent te krijgen en de lampjes zijn ledjes
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: in de winterstalling>> onderhoud en aanpassingen. c18xe
ALs je je wagen toch zover uit elkaar hebt is het misschien handig om er ook gelijk een andere auto-kabelboom in te gooien, uit een sloop GSi <'94, of full-option Astra F. Dan kun je later gemakkelijk overstappen naar elektrische ramen etc.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 14 apr 2008 11:09
- Locatie: damwoude
- Contacteer:
Re: in de winterstalling>> onderhoud en aanpassingen. c18xe
daar heb je een punt, alleen staan hier geen gsi's meer op de sloop. maar elecrische ramen heb ik al hoor, ik bereid het zelf wel voor. trek draden soldeer ze in de zekeringkast en zo komen we er ook wel.
maar bedankt voor jullie info ik zal hem niet openmaken en gewoon laten zitten. vanavond weer fotos. gr
maar bedankt voor jullie info ik zal hem niet openmaken en gewoon laten zitten. vanavond weer fotos. gr
je bent wild en je jongt wat, 1400>1800 16V!
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: in de winterstalling>> onderhoud en aanpassingen. c18xe
maar zijn meer opties he...
spiegel verwarming en verstelling..
stoelverwarming
boord computer..
spiegel verwarming en verstelling..
stoelverwarming
boord computer..
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: in de winterstalling>> onderhoud en aanpassingen. c18xe
Michiel026 is net zijn GSi 8V aan het strippen en in onderdelen aan het verkopen. Ik denk dat je van hem zo een complete kabelboom over kunt nemen.airwolf99 schreef:...alleen staan hier geen gsi's meer op de sloop...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 14 apr 2008 11:09
- Locatie: damwoude
- Contacteer:
Re: in de winterstalling>> onderhoud en aanpassingen. c18xe
ik laat het toch liever zo, ik heb nog genoeg te doen en zit niet gverlegen om nog meer werk. maar toch bedankt voor het advies.
na oud en nieuw ga ik weer verder en hou jullie op de hoogte.
een goed uiteinde en doe voorzichtig allemaal!
na oud en nieuw ga ik weer verder en hou jullie op de hoogte.
een goed uiteinde en doe voorzichtig allemaal!
je bent wild en je jongt wat, 1400>1800 16V!
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2703
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: in de winterstalling>> onderhoud en aanpassingen. c18xe
Hee airwolf!
Je had mij ook kunnen bellen he voor die verwarmingsschakelaar... En idd die lichtschakelaar moet je geheel vervangen.. Ik heb het geprobeerd uitelkaar halen.. Is niet te doen. Ik heb een van de sloop gehaald. Uit een jonge opel tigra... Die schakelaars zitten in heel veel opel typen.
De beste wensen he!
Je had mij ook kunnen bellen he voor die verwarmingsschakelaar... En idd die lichtschakelaar moet je geheel vervangen.. Ik heb het geprobeerd uitelkaar halen.. Is niet te doen. Ik heb een van de sloop gehaald. Uit een jonge opel tigra... Die schakelaars zitten in heel veel opel typen.
De beste wensen he!
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
Re: in de winterstalling>> onderhoud en aanpassingen. c18xe
heb er een keer eentje uit elkaar gehaald om er ledjes in te maken maar het is eerte klas kut werk. en je moet opassen da de veertjes en kogeltjes niet weg schieten die in de draaiknop zitten.
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 14 apr 2008 11:09
- Locatie: damwoude
- Contacteer:
Re: in de winterstalling>> onderhoud en aanpassingen. c18xe
nou geloof het of niet maar ik heb beide schakelaren open gekregen nieuwe lampies in gedaan en ook weer dicht gemaakt. en ze werken weer zoals ze horen. ik was wel een uurtje of 3 verder want het zijn ind allemaal priegeltjes. maar als jullie dus advies nodig hebben dan laat je het maar weten. er zijn namelijk handigheidjes bij die zeker van pas komen.
@ haaye: jah ik ga jou een paar dagen voor oud en nieuw lastig vallen met onzinnige vragen over schakelaars:P maar toch bedankt voor de aanrader, zal het onthouden.
@ haaye: jah ik ga jou een paar dagen voor oud en nieuw lastig vallen met onzinnige vragen over schakelaars:P maar toch bedankt voor de aanrader, zal het onthouden.
je bent wild en je jongt wat, 1400>1800 16V!
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2703
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: in de winterstalling>> onderhoud en aanpassingen. c18xe
Haha oke! Netjes gedaan!
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: in de winterstalling>> onderhoud en aanpassingen. c18xe
Je zou ook gewoon een "How To" kunnen schrijven en die op het forum posten, het liefst met foto's, dan heeft iedereen er wat aan. Daar is dit forum juist voor bedoeld.airwolf99 schreef:nou geloof het of niet maar ik heb beide schakelaren open gekregen nieuwe lampies in gedaan en ook weer dicht gemaakt. en ze werken weer zoals ze horen. ik was wel een uurtje of 3 verder want het zijn ind allemaal priegeltjes. maar als jullie dus advies nodig hebben dan laat je het maar weten. er zijn namelijk handigheidjes bij die zeker van pas komen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)