v6
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
v6
2,5 v6
probleem:
lekt kvs ... niet zichtbaar ... koppakking lijkt me sterk hoe ken ik da makkelijks zien als dat het is..?
storing op de klopsensor : als ik de auto pak en rij er pak um beet 30 km mee gaat MM lampje branden kan maar zo wezen dat ie 3 seconden later weer uit is en daarna weer aan gaat... diagnose zegt dat achterste klopsensor defect is .. heb hem meerdere malen vervangen maar geen resultaat..
iemand die me kan helpen?
probleem:
lekt kvs ... niet zichtbaar ... koppakking lijkt me sterk hoe ken ik da makkelijks zien als dat het is..?
storing op de klopsensor : als ik de auto pak en rij er pak um beet 30 km mee gaat MM lampje branden kan maar zo wezen dat ie 3 seconden later weer uit is en daarna weer aan gaat... diagnose zegt dat achterste klopsensor defect is .. heb hem meerdere malen vervangen maar geen resultaat..
iemand die me kan helpen?
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: v6
Klopsensor niet vuil? Dat was bij mij ook.
Lekt die geen kvs bij die temp sensor voor nakoeling?
Lekt die geen kvs bij die temp sensor voor nakoeling?
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: v6
Koelwaterlekkage: Is het niet de warmtewisselaar die lekt? Dat is namelijk heel moeilijk om te zien omdat het gelijk verdampt.
Storing: Klopsensor Goed opgeschuurd met waterproof en vastgezet met 20 Nm?
Storing: Klopsensor Goed opgeschuurd met waterproof en vastgezet met 20 Nm?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: v6
Is je kachelradiateur niet kapot?
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: v6
Laagvlieger schreef:Koelwaterlekkage: Is het niet de warmtewisselaar die lekt? Dat is namelijk heel moeilijk om te zien omdat het gelijk verdampt.
Storing: Klopsensor Goed opgeschuurd met waterproof en vastgezet met 20 Nm?
heb da ding 3 x vervangen..
niet noukeuring 20 nm gewoon handvast..
warmtewisselaar .. waar zit da ding dan?
en bij de nakoeling niet want is nogal veel en zie niks lekken..
het is ook niet geleidelijk lekken want heb nu 80km gereden en nog geen melding ..
gister was da al bij 40 km ..
erg vaag allemaal .. en alsk rustig rijdt dan giet mien klopsensor ook nie vaag doen en blijft MM lampje weg..
vaag allemaal maar
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: v6
Klopsensor: Die MOET echt 20 Nm. Iets losser dan werkt het piezoelement niet goed, Iets strakker en je draait het element kapot!
Daar kun je echt niet onderuit. Moet echt op het juiste moment vast.
Klopsensor werkt ook niet bij rustig rijden. Maar juist bij harder rijden of laag in toeren rijden bij een hoge motorbelasting.
Als je veel van de motor vraagt gaat hij de klopgrens opzoeken en die wordt bepaald aan de hand van het signaal van de klopsensor.
Warmtewisselaar: Das dat ding tussen de 2 cilinderbanken in.
Gaan 2 olieleidingen in. Dat deksel zit gekit en na verloop van tijd kan dat uitdrogen en koelwater lekker.
Aangezien het koelwater dan tussen de warme koppen in komt te liggen verdampt het en zie je dus niets lekken.
Daarom zeg ik altijd. Als je een V6 toch los hebt liggen. Dicht de wisselaar even opnieuw af.
Met ingebouwde motor is het best klote werk.
Daar kun je echt niet onderuit. Moet echt op het juiste moment vast.
Klopsensor werkt ook niet bij rustig rijden. Maar juist bij harder rijden of laag in toeren rijden bij een hoge motorbelasting.
Als je veel van de motor vraagt gaat hij de klopgrens opzoeken en die wordt bepaald aan de hand van het signaal van de klopsensor.
Warmtewisselaar: Das dat ding tussen de 2 cilinderbanken in.
Gaan 2 olieleidingen in. Dat deksel zit gekit en na verloop van tijd kan dat uitdrogen en koelwater lekker.
Aangezien het koelwater dan tussen de warme koppen in komt te liggen verdampt het en zie je dus niets lekken.
Daarom zeg ik altijd. Als je een V6 toch los hebt liggen. Dicht de wisselaar even opnieuw af.
Met ingebouwde motor is het best klote werk.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: v6
idd warmtewisselaar is een bekende boosdoener !
Heb er een aantal maanden geleden ook 1 opnieuw afgedicht van een omega.
Zag je ook bijna niet waar het vandaan kwam,..
Heb er een aantal maanden geleden ook 1 opnieuw afgedicht van een omega.
Zag je ook bijna niet waar het vandaan kwam,..
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: v6
Nog een tip:
Als je de warmtewisselaar eruit gaat halen ZONDER de cilinderkop(pen) te demonteren dan moet je een nieuwe warmtewisselaar bestellen met nieuwe moeren en afdichtringen.
Met gemonteerde koppen past hij namelijk net niet tussen de opening door. dus zul je de wartels los moeten draaien om het deksel van de wisselaar te scheiden.
En ik kan je verzekeren dat er geen schroefdraad meer overblijft op je wisselaar!
Als je de warmtewisselaar eruit gaat halen ZONDER de cilinderkop(pen) te demonteren dan moet je een nieuwe warmtewisselaar bestellen met nieuwe moeren en afdichtringen.
Met gemonteerde koppen past hij namelijk net niet tussen de opening door. dus zul je de wartels los moeten draaien om het deksel van de wisselaar te scheiden.
En ik kan je verzekeren dat er geen schroefdraad meer overblijft op je wisselaar!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: v6
ooh ja als je oliekoeler had gezegt had ik het wel gewete:D
rare is dat vanavond dus nog steeds geen lampje van MM is gaan branden en ook weer geeen kvs melding dus raar raar..
hoe ken ik er achter komen datie lekt bij warmte wisselaar?
op druk zette ut systeem?
rare is dat vanavond dus nog steeds geen lampje van MM is gaan branden en ook weer geeen kvs melding dus raar raar..
hoe ken ik er achter komen datie lekt bij warmte wisselaar?
op druk zette ut systeem?
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: v6
Geen last van gehad !Laagvlieger schreef:Nog een tip:
Als je de warmtewisselaar eruit gaat halen ZONDER de cilinderkop(pen) te demonteren dan moet je een nieuwe warmtewisselaar bestellen met nieuwe moeren en afdichtringen.
Met gemonteerde koppen past hij namelijk net niet tussen de opening door. dus zul je de wartels los moeten draaien om het deksel van de wisselaar te scheiden.
En ik kan je verzekeren dat er geen schroefdraad meer overblijft op je wisselaar!
Ging bij de omega met gemak.
alleen bij het aandraaien wel 1 van de wartels stuk gedraait, maar die ging er weer vlot uit.
Dus pas op ! Die wartels hebben 4 gaten, en kunnen niet veel hebben !
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: v6
hoe ken ik da merken dat die daar lekt dan?
ken hele meuk wel lodraaien maar alst daar nou niet aan ligt...
ken hele meuk wel lodraaien maar alst daar nou niet aan ligt...
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: v6
Het koelsysteem met een pomp onder druk zetten en kijken.
Desnoods de inlaat eraf halen als je niet genoeg ziet door de kleien gaatjes.
Desnoods de inlaat eraf halen als je niet genoeg ziet door de kleien gaatjes.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠