Disco on the dash...

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
onespeedjimmy
forum-gebruiker

Disco on the dash...

Bericht door onespeedjimmy »

Hallo mensen!

Ben ik eindelijk weer eens, heb inmiddels 1500km gereden met het "ragbak" en inmiddels is er linksvoor de ashoes vervangen en rechtsvoor zit er een nieuwe stabilisator pen in, 2 nieuwe voorbanden en ook uitgelijnd ofcourse en ook inmiddels nieuwe remblokken eronder...

Maar nu komt het! ik heb onlangs met mijn zwager de v-snaar vervangen... das ongeveer 2 weken geleden gebeurd, gisteren tijdens het rijden kreeg ik weer een fluit toon te horen en even later begon mijn oliedruk lampie te branden evenals mijn (!) is voor remvloeistof? lampje en de accu lamp...maar kon wel gewoon verder rijden...

Kan het zo zijn dat na 2 weken mijn v-snaar extra moet worden aangespannen?
Dit is althans wat mijn zwager zei aangezien het een nieuwe v-snaar is...sorry hoor ben niet zo technisch... :worship:
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Contacteer:

Re: Disco on the dash...

Bericht door Laagvlieger »

Die zal dan weer even aangespannen moeten worden.
Dan zit hij net wat te los en zeker als je dan bv door een plas rijd kan hij even slippen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
RedBill
Beheerder
Beheerder
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Doorrijden als je oliedruklampje brandt?!?!?!? Dat moet je dus nooooooit doen! Je moet bij elk ROOD lampje direct stoppen en motor uitzetten om te kijken wat er aan de hand is. ORANJE lampjes kun je wel mee doorrijden, dat is niet kritisch. Bij rood altijd stoppen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
onespeedjimmy
forum-gebruiker

gheghe... midden op de snelweg stoppen :P anyway ik heb gisteren naar de motor gekeken en oliepeil gechecked niks lijkt mis te zijn, alleen tjah de v-snaar kan ik een halve slag draaien dus morgen even naar de garage of de opel dealer hier in headvillage :P
RedBill
Beheerder
Beheerder
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Contacteer:

Bericht door RedBill »

onespeedjimmy schreef:gheghe... midden op de snelweg stoppen :P anyway ik heb gisteren naar de motor gekeken en oliepeil gechecked niks lijkt mis te zijn, alleen tjah de v-snaar kan ik een halve slag draaien dus morgen even naar de garage of de opel dealer hier in headvillage :P
Daarvoor hebben we nou een vluchtstrook. Oliepeil kan wel goed zijn, maar als je pomp kapot is en je hebt geen oliedruk loopt je blok alsnog in de soep omdat je lagers geen smering krijgen. Weet je zeker dat het je oliedruk lampje is dan? die met het oliekannetje?
onespeedjimmy
forum-gebruiker

Ja het was met kannetje, alleen ging de oliedruk lampje na verloop van tijd ook weer gewoon uit en kon ik vrolijk doorrijden, zou het anders kunnen zijn dat er een vuiltje voor de sensor kwam? :?
RedBill
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door RedBill »

onespeedjimmy schreef:Ja het was met kannetje, alleen ging de oliedruk lampje na verloop van tijd ook weer gewoon uit en kon ik vrolijk doorrijden, zou het anders kunnen zijn dat er een vuiltje voor de sensor kwam? :?
Zou theoretisch kunnen ja. Dat de olietoevoer naar de druksensor even was afgesloten, of de bedrading maakte even geen contact, maar dat komt niet zo vaak voor.
Zolang je dat niet weet is het in ieder geval beter om je motor direct uit te schakelen als dat lampje gaat branden. Je hebt geen zin in een kromme krukas toch?
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

OW heb ik finaal overheen gelezen dat oliedruklampje!! :shock:

Wat je zo en zo het beste kan doen is er een nieuwe oliedruksensor indoen.
Dan kun je dat in elk geval al uitsluiten.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Plaats reactie