Geen probleem originele opel motorsteunen worden gebruikt no problemo misschine het uitlaat geluid met de 76mm maar daar vind ik wel wat opTheo Gsi schreef:Hij was nu toch ook al goed gekeurd? moet toch niet zo moeilijk zijn met de v6 erin?
Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Hij staat voort als turbo vermogen op het kenteken
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
ja strax als v6 vermogenTheo Gsi schreef:Hij staat voort als turbo vermogen op het kenteken
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
is dat niet teveel voor een v6? kijk turbo moet je zo groot mogelijk houden en open maar denk dat het anders wordt met een v6?
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Ja hij bedoelde eigenlijk dat hij nog op c20xe op kenteken stond denk ikNick(GSI) schreef:ja strax als v6 vermogenTheo Gsi schreef:Hij staat voort als turbo vermogen op het kenteken
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Theo Gsi schreef:is dat niet teveel voor een v6? kijk turbo moet je zo groot mogelijk houden en open maar denk dat het anders wordt met een v6?
waarom denk je dat theo.. leg dat eens uit want dat snap ik even niet
wat denk je dat vizier en marcel er onder hebben zitten dan
en ik ook maar alleen spruitstukken niet
bij is het nu zo dat ik minder geluid heb met de zelfde uitlaat als wat ik had bij de c20xe
meeste geluid komt bij een v6 weg bij lucht in laat
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Ik bedoel dat je met een turbo veel flow moet hebben dus zo weinig mogelijk dempers voor een goede flow.
Is dat niet anders met een v6? is het dan niet te open de uitlaat?1
Dat bedoel ik
Is dat niet anders met een v6? is het dan niet te open de uitlaat?1
Dat bedoel ik
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Een uitlaat is nooit TE open.
Kijk maar eens naar Dragracers met de Keith Black V8-en erop.....Uitlaat???
Wat is dat. Gewoon 8 gebogen pijpjes die omhoog wijzen....Dempers? Waarom?
Hoe lager de tegendruk, hoe beter de spoeling.
Kijk maar eens naar Dragracers met de Keith Black V8-en erop.....Uitlaat???
Wat is dat. Gewoon 8 gebogen pijpjes die omhoog wijzen....Dempers? Waarom?
Hoe lager de tegendruk, hoe beter de spoeling.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Ik dacht dat je eigenlijk bij een ongeblaze motor altijd tegendruk van de uitlaat moest hebben
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
neej hoor. Waarom...
Maar je kan er wel baat bij hebben als je de drukpulsen gebruikt zoals bij ene spaghettispruitstuk om de spoeling te verbeteren.
Het is niet altijd slecht dus.
Maar je kan er wel baat bij hebben als je de drukpulsen gebruikt zoals bij ene spaghettispruitstuk om de spoeling te verbeteren.
Het is niet altijd slecht dus.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Nou dat heb ik ooit gelezen, maar dat is dus niet waar hahah
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Hallo mensen,
Over Pingelen gesproken is hier een extreme versie van pingelen
Dit zijn oude foto's van me saab 9000 2.3 Td04 rond 300pk en 500NM
Pingelen is KUT!! dus zorg altijd dat je ecu goed gechipt is!!
hier was het verhaal saab zo gekocht met grotere turbo maar geen brandstof of ecu aangepast door vorig eigenaar... dit is wel gebeurd op tot snelheid van 260km/h
Gr Cheungy
Over Pingelen gesproken is hier een extreme versie van pingelen
Dit zijn oude foto's van me saab 9000 2.3 Td04 rond 300pk en 500NM
Pingelen is KUT!! dus zorg altijd dat je ecu goed gechipt is!!
hier was het verhaal saab zo gekocht met grotere turbo maar geen brandstof of ecu aangepast door vorig eigenaar... dit is wel gebeurd op tot snelheid van 260km/h
Gr Cheungy
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
holy shit, ziet er nasty uit.
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
die tegendruk heb je volgens mij nodig zodat bij het sluiten van de kleppen er geen uitlaat gas opnieuw verbrand moet worden?
GSI 2.5 24v
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Neej tegendruk zorgt ervoor dat de cilinders de druk minder goed kwijt kunnen. En dus bestaat de kans dat niet alles uit de cilinder wordt gedrukt. Beetje tegendruk is helemaal niet erg. De druk is zo en zo hoger dan de buitenluchtdruk vlak tot BDP.
Dus geen tegendruk is mooi. Vacuüm in de uitlaat is nog beter!
EN dat is juist wat een spaghettispruitstuk doet.
Die creëert een vacuüm met de drukpulsen van de andere cilinders! En zodoende zuigt ie de cilinders leeg als het ware.
Wat dus een betere spoeling oplevert.
En dus een hoger rendement/meer vermogen/koppel.
Dus geen tegendruk is mooi. Vacuüm in de uitlaat is nog beter!
EN dat is juist wat een spaghettispruitstuk doet.
Die creëert een vacuüm met de drukpulsen van de andere cilinders! En zodoende zuigt ie de cilinders leeg als het ware.
Wat dus een betere spoeling oplevert.
En dus een hoger rendement/meer vermogen/koppel.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Maar de standaard spruitstukken van een V6 zullen toch niet 'slecht' zijn denk.
Mag aannemen dat daar toch wel aan gerekend is door de motorconstructeurs en ingineurs die destijds het geheel ontworpen en gerealiseerd hebben.
Het punt is alleen wel dat alle V6-en in kwestie die oorspronkelijk in RWD auto's geleverd zijn, een volledig gescheiden uitlaat pijp hebben tot aan de achterdemper(s) per cilinderbank naar mijn weten.
Bij de de dwars geplaatste motoren komen ze uiteindelijk uit op op 1 pijp voor de kat. Dus dan zal idd spaghettie's wezenlijk verschil uitmaken in dat geval.. Hoewel, je hebt natuurlijk ook de i30 gehad in de Vectra B, Vectra C met 3.2 V6, ken alleen die exacte uitlaat specificaties niet.
Tja, het omkeuren is vandaag de dag een 'lachertje' ten opzichte van een halfjaar geleden.
Zowel hetgeen er getest/gekeurd wordt, als mede de kosten.
Bij het verkrijgen van het kenteken voor mijn Astra leek het maar een bijzaak te zijn dat er een V6 ingebouwd was, geen geluidsmeting, niks.
Gewoon een apk leek het wel.
Naja, het zal wel. Ben benieuwd hoelang dat zo blijft.
Mag aannemen dat daar toch wel aan gerekend is door de motorconstructeurs en ingineurs die destijds het geheel ontworpen en gerealiseerd hebben.
Het punt is alleen wel dat alle V6-en in kwestie die oorspronkelijk in RWD auto's geleverd zijn, een volledig gescheiden uitlaat pijp hebben tot aan de achterdemper(s) per cilinderbank naar mijn weten.
Bij de de dwars geplaatste motoren komen ze uiteindelijk uit op op 1 pijp voor de kat. Dus dan zal idd spaghettie's wezenlijk verschil uitmaken in dat geval.. Hoewel, je hebt natuurlijk ook de i30 gehad in de Vectra B, Vectra C met 3.2 V6, ken alleen die exacte uitlaat specificaties niet.
Tja, het omkeuren is vandaag de dag een 'lachertje' ten opzichte van een halfjaar geleden.
Zowel hetgeen er getest/gekeurd wordt, als mede de kosten.
Bij het verkrijgen van het kenteken voor mijn Astra leek het maar een bijzaak te zijn dat er een V6 ingebouwd was, geen geluidsmeting, niks.
Gewoon een apk leek het wel.
Naja, het zal wel. Ben benieuwd hoelang dat zo blijft.
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Ik zat al te denken, want heb nu een scheur in het uitlaatspruitstuk waar 2 buizen 1 worden. En ik merk aanzienlijk dat ik minder vermogen heb!Laagvlieger schreef:Neej tegendruk zorgt ervoor dat de cilinders de druk minder goed kwijt kunnen. En dus bestaat de kans dat niet alles uit de cilinder wordt gedrukt. Beetje tegendruk is helemaal niet erg. De druk is zo en zo hoger dan de buitenluchtdruk vlak tot BDP.
Dus geen tegendruk is mooi. Vacuüm in de uitlaat is nog beter!
EN dat is juist wat een spaghettispruitstuk doet.
Die creëert een vacuüm met de drukpulsen van de andere cilinders! En zodoende zuigt ie de cilinders leeg als het ware.
Wat dus een betere spoeling oplevert.
En dus een hoger rendement/meer vermogen/koppel.
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Tegendruk zorgt voor koppel onderin, hoe opener je uitlaat is hoemeer pk's je bovenin krijgt.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
En hoe opener de uitlaat is hoemeer pk's je bovin krijgt, en minder koppel onderin ?Rellie opt werk schreef:Tegendruk zorgt voor koppel onderin, hoe opener je uitlaat is hoemeer pk's je bovenin krijgt.
Of werkt dat niet zo.
Maar wat denk jij trouwens, de standaard spruitstukken (v.e. C25XE) dat moet opzich toch wel kunnen/gaan op bijv. een X30XE.
al dan niet evt. met een groep A (of iig grotere diameter) na de voorpijp..
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
@jeremy
tuurlijk kan dat alleen je haalt er meer uit met de spaghetti spruitstukken
Zo vandaag het blok eruit gehaald was nog een aardig klussie in m'n eentje.
En toen was er weer ruimte in z'n buik voor de V6
blok +alle onderdelen bij elkaar gezet, klaar om opgehaald te worden.
eind deze maand de v6 klaarmaken voor inbouw en even fris in de lak zetten.
tuurlijk kan dat alleen je haalt er meer uit met de spaghetti spruitstukken
Zo vandaag het blok eruit gehaald was nog een aardig klussie in m'n eentje.
En toen was er weer ruimte in z'n buik voor de V6
blok +alle onderdelen bij elkaar gezet, klaar om opgehaald te worden.
eind deze maand de v6 klaarmaken voor inbouw en even fris in de lak zetten.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
Mooi dat de keuze nu op een v6 is gevallen !!
Blijft jammer van de turbo natuurlijk, maar onderhand eens lekker gaan rijden, zou ook mijn keuze zijn !
Blijft jammer van de turbo natuurlijk, maar onderhand eens lekker gaan rijden, zou ook mijn keuze zijn !
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: Nick z'n Project topic : 3.0 v6
beetje stil in dit topic
hoest er nu mee ?
lup da ding al
hoest er nu mee ?
lup da ding al