C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
No way dat een NE een XE wegrijd.
Eerste meters is een C20NE snel door zijn hoge koppel bij een laag toerental.
In het grafiek zie je ook al dat ie na de 3000 rpm behoorlijk in begint te kakken.
Terwijl de C20XE bij de 4000 rpm pas echt begint te trekken.
Ook heeft de C20XE een grotere bandbreedte en daardoor beter trekt in het hele toerentalbereik.
Denk eerder dat het een slechte bestuurder was dat je ervan gewonnen hebt.
C20NE is een superbetrouwbare motor.
Niet stuk te krijgen! En rijd heerlijk door het hoge koppel bij laag toerental.
Maar sneller dan een slechte C20XE......Maak je mij niet wijs.
Zet ze op een recht stuk maar naast elkaar. C20NE is eerder weg maar als de gang er eenmaal inzit knalt de C20XE erlangs.
Eerste meters is een C20NE snel door zijn hoge koppel bij een laag toerental.
In het grafiek zie je ook al dat ie na de 3000 rpm behoorlijk in begint te kakken.
Terwijl de C20XE bij de 4000 rpm pas echt begint te trekken.
Ook heeft de C20XE een grotere bandbreedte en daardoor beter trekt in het hele toerentalbereik.
Denk eerder dat het een slechte bestuurder was dat je ervan gewonnen hebt.
C20NE is een superbetrouwbare motor.
Niet stuk te krijgen! En rijd heerlijk door het hoge koppel bij laag toerental.
Maar sneller dan een slechte C20XE......Maak je mij niet wijs.
Zet ze op een recht stuk maar naast elkaar. C20NE is eerder weg maar als de gang er eenmaal inzit knalt de C20XE erlangs.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- ASTRA LA VISTA
- forum-gebruiker
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 30 nov 2008 23:46
- Auto('s): 1993 Astra F GSI C20NE Lexmaul
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
met die ascona XE heb ik op de snelweg naast elkaar gereden vanaf 140 niet van 0.
bij +-180 had kreeg hij 1 auto lengte voorsprong omdat hij in de hoge toeren (logisch XE) harde trekt. (4e versnelling) en later in de 5 was ik hem weg
Ik heb een boek gelezen deels over tunen van vroeger.
Dat gaat ook over het egte tunen/sleutelen en niet alleen een onderdeel eropzetten
Maar er stond in dat je niet moest wonderen als je auto opvoert dat je ooit een orginele tegenkomt die je wegrijd. met zo een voorbeeld
als we 2x precies dezelfde auto kopen.
Zal het vermogen +-10% afwijken van de technische gegevens.
Dus hun 150 pk wagen kan tussen de 135-165 pk hebben.
Dus 115 pk dan 103,5-126,5 pk
Dus goede NE vs Slechte XE = 126,5 pk tegen 135 pk met 100 kg meer.
Lijkt mij niet veel verschil.
Die pk´s hebbe we toch allang niet meer na 2 ton.
Maar we hebben die auto al sinds hij dikke 4 jaar was.
En 12 jaar word hij elke dag mooi warmgereden , goed onderhouden , enz.
Als jullie willen weten wat hij aan reperaties hebben gehad geloven ook de meeste zeker niet Maar dat zal wel ooit eens komen.
ik hoef hier geen onzin te vertellen of harde praat
mensen die me neit geloven mogen me komen bezoeken
bij +-180 had kreeg hij 1 auto lengte voorsprong omdat hij in de hoge toeren (logisch XE) harde trekt. (4e versnelling) en later in de 5 was ik hem weg
Ik heb een boek gelezen deels over tunen van vroeger.
Dat gaat ook over het egte tunen/sleutelen en niet alleen een onderdeel eropzetten
Maar er stond in dat je niet moest wonderen als je auto opvoert dat je ooit een orginele tegenkomt die je wegrijd. met zo een voorbeeld
als we 2x precies dezelfde auto kopen.
Zal het vermogen +-10% afwijken van de technische gegevens.
Dus hun 150 pk wagen kan tussen de 135-165 pk hebben.
Dus 115 pk dan 103,5-126,5 pk
Dus goede NE vs Slechte XE = 126,5 pk tegen 135 pk met 100 kg meer.
Lijkt mij niet veel verschil.
Die pk´s hebbe we toch allang niet meer na 2 ton.
Maar we hebben die auto al sinds hij dikke 4 jaar was.
En 12 jaar word hij elke dag mooi warmgereden , goed onderhouden , enz.
Als jullie willen weten wat hij aan reperaties hebben gehad geloven ook de meeste zeker niet Maar dat zal wel ooit eens komen.
ik hoef hier geen onzin te vertellen of harde praat
mensen die me neit geloven mogen me komen bezoeken
KADETT F GSI
12,5 Jaar op onze oprit
12,5 Jaar op onze oprit
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
wat een klets, een XE weegt geen 100 kilo meer dan een NE
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
nouja snap ook niet waarom iedereen inclu me v6e inbouwt
allemaal ne inbouwe want die is het snelste..
dikke bullschit allemaal als ik me c20 nog had was ik langsgekomen had je kunnen dromen dat je me voorbij ging
allemaal ne inbouwe want die is het snelste..
dikke bullschit allemaal als ik me c20 nog had was ik langsgekomen had je kunnen dromen dat je me voorbij ging
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
astra c20ne legt het af tegen een astra c20xe
zwarte was een c20ne en blauwe toen nog een c20xe
syl met de blauwe en ik in de zwarte
verschil was heel goed te merken syl won de sprint
zwarte was een c20ne en blauwe toen nog een c20xe
syl met de blauwe en ik in de zwarte
verschil was heel goed te merken syl won de sprint
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
Ascona (ik neme aan een oude) is ook RWD he!
Dat beteken VEEL meer verlies in de aandrijflijn dan een voorwielaangedreven.
Daarnaast zit er in een Ascona geen F20 bak die afgestemd is op de C20XE.
Daarbij komt nog. Het gaat NIET om peekaa's maar om het motorkarakter.
Dat karakter bepaalt hoe de auto uiteindelijk rijd.
Daardoor ben je met een C20XE evengoed sneller dan menig moderne auto met meer peekaa's.
Dat beteken VEEL meer verlies in de aandrijflijn dan een voorwielaangedreven.
Daarnaast zit er in een Ascona geen F20 bak die afgestemd is op de C20XE.
Daarbij komt nog. Het gaat NIET om peekaa's maar om het motorkarakter.
Dat karakter bepaalt hoe de auto uiteindelijk rijd.
Daardoor ben je met een C20XE evengoed sneller dan menig moderne auto met meer peekaa's.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
raymond schreef:astra c20ne legt het af tegen een astra c20xe
zwarte was een c20ne en blauwe toen nog een c20xe
syl met de blauwe en ik in de zwarte
verschil was heel goed te merken syl won de sprint
dat lijkt mij alleen al genoeg bewijs..
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- ASTRA LA VISTA
- forum-gebruiker
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 30 nov 2008 23:46
- Auto('s): 1993 Astra F GSI C20NE Lexmaul
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
ja laagvlieger je hebt gelijk was ik vergeten
@erwin & co ik zeg helemaal niet dat ik jullie allemaal wegrij.
Die ascona jonge rijd full-crosser en is vrachtwagenchauffeur. Dus auto rijden kan die ook
C20XE is de snellere motor. Als j hem tot het laatste door trekt
Maar jij gooit ook XE niet eruit om alleen 20 pk erbij te hebben , want die kun j ook anders eruit halen.
Als ik een XE had , kwamen daar dikke WEBERS op en sjerpe nokjes erin.
en dan hopen boven de 200 paardjes bereiken. lkkr goedkoop alleen de benzine niet hehe
@erwin & co ik zeg helemaal niet dat ik jullie allemaal wegrij.
Die ascona jonge rijd full-crosser en is vrachtwagenchauffeur. Dus auto rijden kan die ook
C20XE is de snellere motor. Als j hem tot het laatste door trekt
Maar jij gooit ook XE niet eruit om alleen 20 pk erbij te hebben , want die kun j ook anders eruit halen.
Als ik een XE had , kwamen daar dikke WEBERS op en sjerpe nokjes erin.
en dan hopen boven de 200 paardjes bereiken. lkkr goedkoop alleen de benzine niet hehe
KADETT F GSI
12,5 Jaar op onze oprit
12,5 Jaar op onze oprit
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
ik ben al meer dan 16 jaar vrachtwagenchauffeur dus weet ook wel hoe je moet rijdenASTRA LA VISTA schreef:ja laagvlieger je hebt gelijk was ik vergeten
@erwin & co ik zeg helemaal niet dat ik jullie allemaal wegrij.
Die ascona jonge rijd full-crosser en is vrachtwagenchauffeur. Dus auto rijden kan die ook
c20ne legt het af tegen c20xe...... punt uit ....klaar nu
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
>220.000 km na bijna 19 jaar en 147 pk aan de wielenASTRA LA VISTA schreef:Die pk´s hebbe we toch allang niet meer na 2 ton.
Als een motor de pk's niet meer levert, is het tijd voor normaal groot onderhoud (benzinefilter, bougies enz). Motor zou met de tijd alleen maar beter moeten gaan lopen (Interne wrijving neemt af, initiele materiaalspanningen verdwijnen door honderden keren opwarmen en afkoelen). Zolang het blokje maar niet gaar is door fiks compressieverlies of iets dergelijks. Natuurlijk kan door jarenlang rustig rijden wel het blok dichtslibben. Weekendje Nürburgring is daarom goed voor een ouwe luie auto (mits in goede staat van onderhoud). Ik ga het gewoon nog een keer zeggen: ik rij al jaren op Techno motorolie van Action, 10W40 halfsyntetisch B3, 4 litertjes voor 8 euro’s
Edit: ik betwist overigens niet dat je een snelle C20NE hebt, geen reden om aan te nemen dat het niet zo is.
Hopelijk volgend jaar met een grotere groep naar de Nürburgring
Laatst gewijzigd door Tim82 op 04 dec 2009 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
Ik denk dat je met een c20ne..........................
Grapje...
Of toch zal hij c20xe
neeehhhh toch niet
Grapje...
Of toch zal hij c20xe
neeehhhh toch niet
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
hey theo, er is iets mis met je enter!
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
Bleef vast hangen idd oenat, maar al opgelost nu
- EKadett
- forum-gebruiker
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 04 sep 2007 23:21
- Auto('s): Corsa A C14SE F GSI C18XE
- Locatie: huis op een berg
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
ik hou je techno 10W40 wel in de gaten bij de action als die in de reclame komtTim82 schreef:>220.000 km na bijna 19 jaar en 147 pk aan de wielenASTRA LA VISTA schreef:Die pk´s hebbe we toch allang niet meer na 2 ton.
Als een motor de pk's niet meer levert, is het tijd voor normaal groot onderhoud (benzinefilter, bougies enz). Motor zou met de tijd alleen maar beter moeten gaan lopen (Interne wrijving neemt af, initiele materiaalspanningen verdwijnen door honderden keren opwarmen en afkoelen). Zolang het blokje maar niet gaar is door fiks compressieverlies of iets dergelijks. Natuurlijk kan door jarenlang rustig rijden wel het blok dichtslibben. Weekendje Nürburgring is daarom goed voor een ouwe luie auto (mits in goede staat van onderhoud). Ik ga het gewoon nog een keer zeggen: ik rij al jaren op Techno motorolie van Action, 10W40 halfsyntetisch B3, 4 litertjes voor 8 euro’s
Edit: ik betwist overigens niet dat je een snelle C20NE hebt, geen reden om aan te nemen dat het niet zo is.
Hopelijk volgend jaar met een grotere groep naar de Nürburgring
ik gooi wel een b16a blok erin.. dan heb ik een reppie de peppie snel blok joh
Rob en Leon de GSI Beunhaas team
C18XE GSI '94 gaat aan gewerkt worden
C18XE GSI '94 gaat aan gewerkt worden
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
B16A, wel fijn hoor, lekker janken hoog in de toeren en een superdirecte throttle respons. Maar stap daarna weer in je C20XE, dat is echt ouderwets geweld, beuken met dat koppel.
Heeft allebei wel z'n charmes
Heeft allebei wel z'n charmes
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
Wat een gezemel over wie de snelste is.
Als me autotje maar goed loopt, en ik kom lekker mee.
Dat is voor mij het belangrijkste
Als me autotje maar goed loopt, en ik kom lekker mee.
Dat is voor mij het belangrijkste
2.0 8v PowerEngine
- ASTRA LA VISTA
- forum-gebruiker
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 30 nov 2008 23:46
- Auto('s): 1993 Astra F GSI C20NE Lexmaul
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
NiceTim82 schreef:Hopelijk volgend jaar met een grotere groep naar de Nürburgring
dan zal de Eaton wel erop zitten
KADETT F GSI
12,5 Jaar op onze oprit
12,5 Jaar op onze oprit
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
Hoezo, een Heaton? Neem dan een mooie Bahnbrenner, of een lysholm?
Veel efficienter en duurzamer! En dat geluidje
Veel efficienter en duurzamer! En dat geluidje
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
Lysholm! Die gieren zo gaar dat het mooi is
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
zet er dan een vortech op
Die andere dingen zijn troep dinger
Die andere dingen zijn troep dinger
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
Mwa, tussen lysholm en vortech efficientie zit niet gek veel verschil...Lysholm iets boven de 80 en vortech tegen de 80...
Wel leuk zon vortech, geniaal systeem ook: turbo die door riem word aangedreven. Daarnaast zou ik dan liever een echte turbo erop hebben, nog slaggie efficienter...
Wel leuk zon vortech, geniaal systeem ook: turbo die door riem word aangedreven. Daarnaast zou ik dan liever een echte turbo erop hebben, nog slaggie efficienter...
- EKadett
- forum-gebruiker
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 04 sep 2007 23:21
- Auto('s): Corsa A C14SE F GSI C18XE
- Locatie: huis op een berg
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
als ik dan zo'n aanjager onder mijn kap schroef, dan komt er een koelkast naar beneden door de buurman
Rob en Leon de GSI Beunhaas team
C18XE GSI '94 gaat aan gewerkt worden
C18XE GSI '94 gaat aan gewerkt worden
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2703
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
c18xe is sneller dan c20ne
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- EKadett
- forum-gebruiker
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 04 sep 2007 23:21
- Auto('s): Corsa A C14SE F GSI C18XE
- Locatie: huis op een berg
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
STFUhaaye schreef:c18xe is sneller dan c20ne
Rob en Leon de GSI Beunhaas team
C18XE GSI '94 gaat aan gewerkt worden
C18XE GSI '94 gaat aan gewerkt worden
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2703
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
Hahaha kon het niet laten..
Maar heb wel macaroni sruitstuk. Scheeld ook 34pk.
Maar heb wel macaroni sruitstuk. Scheeld ook 34pk.
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995