C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
- ASTRA LA VISTA
- forum-gebruiker
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 30 nov 2008 23:46
- Auto('s): 1993 Astra F GSI C20NE Lexmaul
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
hi gsi lovers
het is een nokkenas tandwiel voor de c20ne
wat men vervroegen of verlaten kan
(net zoals een grondplaat van een ontsteking , dieselpomp , enz.)
dan kan ik het tandwiel ook een tandje verzette zelfde effect toch ?
Ben niet van plan omzowat te doen hehe
heeft iemand dat ding eropzitten of ervaring ermee ?
Thema Padestoel filter
Motor is poep orgineel en er komt een Racefilter erop.
Motor krijgt meer lucht en heeft daardoor een arm mengsel
arm mengsel gaat hij detoneren/pingelen (wille we niet )
Lambda meet... mengsel te arm , dus gaat hij verijken.
Meer cilindervulling door alleen een padestoelfilter??
het is een nokkenas tandwiel voor de c20ne
wat men vervroegen of verlaten kan
(net zoals een grondplaat van een ontsteking , dieselpomp , enz.)
dan kan ik het tandwiel ook een tandje verzette zelfde effect toch ?
Ben niet van plan omzowat te doen hehe
heeft iemand dat ding eropzitten of ervaring ermee ?
Thema Padestoel filter
Motor is poep orgineel en er komt een Racefilter erop.
Motor krijgt meer lucht en heeft daardoor een arm mengsel
arm mengsel gaat hij detoneren/pingelen (wille we niet )
Lambda meet... mengsel te arm , dus gaat hij verijken.
Meer cilindervulling door alleen een padestoelfilter??
Laatst gewijzigd door ASTRA LA VISTA op 01 dec 2009 18:41, 3 keer totaal gewijzigd.
KADETT F GSI
12,5 Jaar op onze oprit
12,5 Jaar op onze oprit
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: C20NE vraag luchtfilter + nokkenastandwiel
tandwiel geen idee
paddenstoel, zolang je koude buitenlucht kan pakken klopt je verhaal wel aardig
Maar zolang het onder je kap blijft, zal ie warme lucht pakken en loopt ie juist beroerder
Vandaar rijdt de helft hier met origineel filterhuis, met k&n inlegmat
paddenstoel, zolang je koude buitenlucht kan pakken klopt je verhaal wel aardig
Maar zolang het onder je kap blijft, zal ie warme lucht pakken en loopt ie juist beroerder
Vandaar rijdt de helft hier met origineel filterhuis, met k&n inlegmat
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Re: C20NE vraag luchtfilter + nokkenastandwiel
al kreeg ik zo'n kelk voor niks, komt er bij mij NOOIT meer op
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: C20NE vraag luchtfilter + nokkenastandwiel
1) Tandwiel verzetten...Gaat niet werken. Want kan er maar op 1 manier op Daarbij gata het om enkele grades. Niet een complete Tand. Das teveel.
2) Paddestoel rotzooi. Helaas fout gezien.
Want: Paddestoel. Meer lucht (valt nog te bezien), Luchtmassameter meet meer lucht. Spuit dus meer in. Armer of rijker wordt hij niet.
Wat wel: Paddestoel -> warme lucht = minder zuurstof per volume-eenheid. Motor gaat armer lopen -> Spuit iets meer in -> En hij regelt weer keurig 14 kg lucht op 1 kg benzine.
Resultaat....... Hoger verbuik, minder prestaties.
Willen we dat? neej.
Kanttekening: Arm mengsel hoeft niet persee te gaan pingelen.
2) Paddestoel rotzooi. Helaas fout gezien.
Want: Paddestoel. Meer lucht (valt nog te bezien), Luchtmassameter meet meer lucht. Spuit dus meer in. Armer of rijker wordt hij niet.
Wat wel: Paddestoel -> warme lucht = minder zuurstof per volume-eenheid. Motor gaat armer lopen -> Spuit iets meer in -> En hij regelt weer keurig 14 kg lucht op 1 kg benzine.
Resultaat....... Hoger verbuik, minder prestaties.
Willen we dat? neej.
Kanttekening: Arm mengsel hoeft niet persee te gaan pingelen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- ASTRA LA VISTA
- forum-gebruiker
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 30 nov 2008 23:46
- Auto('s): 1993 Astra F GSI C20NE Lexmaul
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Re: C20NE vraag luchtfilter + nokkenastandwiel
hehe
als een nokkenastandwiel een spiebaan heeft dan kan het niet.
Maar ik bedoelde.... het tandwiel verdraaie zodat hij net voor of achter het merkteken is.
Want dit tandwiel veroorzaakt hetzelfde effect.
Trouwens als j kijkt hoever we het tandwiel kunnen instellen ,
komen we degelijk wel op 1 tand uit na mijn oog
Maar mij leek het niet zo verstandig met dat tandwiel te kloten.
Maar meschien was dat ja de ultieme tuning voor een NE
Thema filter
Ja warme lucht is een bekend probleem en dat wil niemand denk ik
Luchtmassameter was ik even vergeten dus de lambda hoeft niks te doen.
Maar stel men heeft constant koude lucht. En men krijgt meer lucht.
LMM meet meer lucht dus gaat hij verrijken. Mengsel is weer in de goede verhouding.
Maar toch heb j meer mengsel binnen , dus grotere verbranding , meer pktjes
of niet?
ik stel hier alleen dingen hoe ik erover denk , ik zeg niet dat dit waar is of weet ik wat.
daarom heb ik het met jullie graag erover
en pingelen kan meerder oorzaken:
- mengsel arm
- compressie ruimte klein
- teweinig octaan in de benzine
- ontsteking staat tevroeg
- enz. enz.
Je hebt ook motoren die gaan minder snel pingelen dan andere motoren.
Maar koop je een simpele puch maxi , doe je een tekleine sproeier erin , ga paar km rijden ,
en haal de cilinderkop eens af dan zie j wat teveel lucht verooorzaken doet
Je hebt enigzins wel gelijk dat het niet persee moet , maar ik denk als hij heel warm is in de zomer dat je er ook last van hebt
Dan liever terijk
als een nokkenastandwiel een spiebaan heeft dan kan het niet.
Maar ik bedoelde.... het tandwiel verdraaie zodat hij net voor of achter het merkteken is.
Want dit tandwiel veroorzaakt hetzelfde effect.
Trouwens als j kijkt hoever we het tandwiel kunnen instellen ,
komen we degelijk wel op 1 tand uit na mijn oog
Maar mij leek het niet zo verstandig met dat tandwiel te kloten.
Maar meschien was dat ja de ultieme tuning voor een NE
Thema filter
Ja warme lucht is een bekend probleem en dat wil niemand denk ik
Luchtmassameter was ik even vergeten dus de lambda hoeft niks te doen.
Maar stel men heeft constant koude lucht. En men krijgt meer lucht.
LMM meet meer lucht dus gaat hij verrijken. Mengsel is weer in de goede verhouding.
Maar toch heb j meer mengsel binnen , dus grotere verbranding , meer pktjes
of niet?
ik stel hier alleen dingen hoe ik erover denk , ik zeg niet dat dit waar is of weet ik wat.
daarom heb ik het met jullie graag erover
en pingelen kan meerder oorzaken:
- mengsel arm
- compressie ruimte klein
- teweinig octaan in de benzine
- ontsteking staat tevroeg
- enz. enz.
Je hebt ook motoren die gaan minder snel pingelen dan andere motoren.
Maar koop je een simpele puch maxi , doe je een tekleine sproeier erin , ga paar km rijden ,
en haal de cilinderkop eens af dan zie j wat teveel lucht verooorzaken doet
Je hebt enigzins wel gelijk dat het niet persee moet , maar ik denk als hij heel warm is in de zomer dat je er ook last van hebt
Dan liever terijk
KADETT F GSI
12,5 Jaar op onze oprit
12,5 Jaar op onze oprit
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: C20NE vraag luchtfilter + nokkenastandwiel
Teveel brandstof is altijd goed. Beetje rijk is Lekker
Nokkenas heeft een spiebaan. Het kan dus gewoon niet.
Maar als je die spie zou afbreken dan komt dat op hetzelfde neer ja.
De verstelling is idd max een tand. Maar das max. Dat gebruik je niet.
Zo en zo heeft dat verstellen geen zin op een standaard NE.
Filter:
Als je koude lucht trekt krijg je gewoon een betere vulling.
Dus idd dat levert misschien wel een halve pk op.
Brommers:
Weet ik niets van af.
Tweetakts zijn gewoon niet mijn ding.
Net zoals die kleien carburateurs die erop zitten. Kan ik niets mee.
Ik ben meer van deze jongens:
Nokkenas heeft een spiebaan. Het kan dus gewoon niet.
Maar als je die spie zou afbreken dan komt dat op hetzelfde neer ja.
De verstelling is idd max een tand. Maar das max. Dat gebruik je niet.
Zo en zo heeft dat verstellen geen zin op een standaard NE.
Filter:
Als je koude lucht trekt krijg je gewoon een betere vulling.
Dus idd dat levert misschien wel een halve pk op.
Brommers:
Weet ik niets van af.
Tweetakts zijn gewoon niet mijn ding.
Net zoals die kleien carburateurs die erop zitten. Kan ik niets mee.
Ik ben meer van deze jongens:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: C20NE vraag luchtfilter + nokkenastandwiel
idd, koele lucht is compacter dan warme lucht,Laagvlieger schreef:
filter:
Als je koude lucht trekt krijg je gewoon een betere vulling.
Dus idd dat levert misschien wel een halve pk op.
:
- ASTRA LA VISTA
- forum-gebruiker
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 30 nov 2008 23:46
- Auto('s): 1993 Astra F GSI C20NE Lexmaul
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Re: C20NE vraag luchtfilter + nokkenastandwiel
hehe ja het ging zich om een simpel benzine motortje
Nice cab zal wel een broertje van een 45mm weber zijn he
thema filter:
K&N inlegfilter beter?? of het beste gewoon standard houden
Nice cab zal wel een broertje van een 45mm weber zijn he
thema filter:
K&N inlegfilter beter?? of het beste gewoon standard houden
KADETT F GSI
12,5 Jaar op onze oprit
12,5 Jaar op onze oprit
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: C20NE vraag luchtfilter + nokkenastandwiel
K&n inleg geeft in elk geval geen problemen met warme lucht aanzuigen !
Ik heb er al meer dan een jaar 1 inzitten zonder problemen
Ik heb er al meer dan een jaar 1 inzitten zonder problemen
- ASTRA LA VISTA
- forum-gebruiker
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 30 nov 2008 23:46
- Auto('s): 1993 Astra F GSI C20NE Lexmaul
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Re: C20NE vraag luchtfilter + nokkenastandwiel
ok merk je ook verschil tov de orginele filter??
KADETT F GSI
12,5 Jaar op onze oprit
12,5 Jaar op onze oprit
Re: C20NE vraag luchtfilter + nokkenastandwiel + K&N inlegfilter
ik vind van niet, verschil is te klein om te merken
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: C20NE vraag luchtfilter + nokkenastandwiel + K&N inlegfilter
iid is verwaarloosbaar
- ASTRA LA VISTA
- forum-gebruiker
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 30 nov 2008 23:46
- Auto('s): 1993 Astra F GSI C20NE Lexmaul
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Re: C20NE vraag luchtfilter + nokkenastandwiel + K&N inlegfilter
tja dan kan ik beter tanke voor dat geld
KADETT F GSI
12,5 Jaar op onze oprit
12,5 Jaar op onze oprit
Re: C20NE vraag luchtfilter + nokkenastandwiel + K&N inlegfilter
waarom staat dit topic eigenlijk bij problemen?
Laatst gewijzigd door Bart(astra) op 29 nov 2009 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Hele goeie ! Heb hem ff verplaatst
Reden: Hele goeie ! Heb hem ff verplaatst
astra heeft te lang geduurt
- ASTRA LA VISTA
- forum-gebruiker
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 30 nov 2008 23:46
- Auto('s): 1993 Astra F GSI C20NE Lexmaul
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Re: C20NE vraag luchtfilter + nokkenastandwiel + K&N inlegfilter
ja srry
ik wist niet waar hij anders na toe moest
maar ik heb vaker dinge waarmee ik graag over wil praten over de astra
mag ik hem openhouden voor overige dingen??
Ik geef hem ook een andere titel??
ik wist niet waar hij anders na toe moest
maar ik heb vaker dinge waarmee ik graag over wil praten over de astra
mag ik hem openhouden voor overige dingen??
Ik geef hem ook een andere titel??
KADETT F GSI
12,5 Jaar op onze oprit
12,5 Jaar op onze oprit
- ASTRA LA VISTA
- forum-gebruiker
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 30 nov 2008 23:46
- Auto('s): 1993 Astra F GSI C20NE Lexmaul
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Re: C20NE vraag luchtfilter + nokkenastandwiel + K&N inlegfilter
ja srry
ik wist niet waar hij anders na toe moest
mag ik hem openhouden voor overige dingen??
Voor elk klein iets een nieuwe maken is ook niks
Ik geef hem ook een andere titel (al gebeurd )
ik wist niet waar hij anders na toe moest
mag ik hem openhouden voor overige dingen??
Voor elk klein iets een nieuwe maken is ook niks
Ik geef hem ook een andere titel (al gebeurd )
KADETT F GSI
12,5 Jaar op onze oprit
12,5 Jaar op onze oprit
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
Ik weet wel 1 zeer goeie, kosten-effectieve upgrade voor de C20NE: een C20XE inbouwen Blokje van marktplaats vissen voor een leuke prijs. Kun je meteen wat riemen en pakkingen meenemen. Weekendje inbouw. En daar ga je.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- ASTRA LA VISTA
- forum-gebruiker
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 30 nov 2008 23:46
- Auto('s): 1993 Astra F GSI C20NE Lexmaul
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
LOL
Loont zich niet voor mijn NE
auto staat al vanaf 1998 opdezelfde naam ´
wil hier wel dinge poste over ritjes tegen andere astra´s
meja gelooft me toch niemand
Daarom een goede NE kan een slechte XE eruit rijden.
En de NE is de betrouwbaarste motor wat er gewoon is.
Olie , water op peil en warmrijden fatsoenlijk. Gaan die dingen niet kapot
Als hij het ooit begeven zal.... komt een LET erin
Loont zich niet voor mijn NE
auto staat al vanaf 1998 opdezelfde naam ´
wil hier wel dinge poste over ritjes tegen andere astra´s
meja gelooft me toch niemand
Daarom een goede NE kan een slechte XE eruit rijden.
En de NE is de betrouwbaarste motor wat er gewoon is.
Olie , water op peil en warmrijden fatsoenlijk. Gaan die dingen niet kapot
Als hij het ooit begeven zal.... komt een LET erin
KADETT F GSI
12,5 Jaar op onze oprit
12,5 Jaar op onze oprit
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
C20NE
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
- ASTRA LA VISTA
- forum-gebruiker
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 30 nov 2008 23:46
- Auto('s): 1993 Astra F GSI C20NE Lexmaul
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
Theo weet waar we het over hebben
KADETT F GSI
12,5 Jaar op onze oprit
12,5 Jaar op onze oprit
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
Zou vet zijn om voor een club-dagje een enorme strip asfalt te kunnen huren. Alle Astra's naast elkaar en dan een enorme massa-sprint doen
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
stel het voor aan Top Gear ofzo....Tim82 schreef:Zou vet zijn om voor een club-dagje een enorme strip asfalt te kunnen huren. Alle Astra's naast elkaar en dan een enorme massa-sprint doen
als we er toch zijn, kan de Stig meteen rijles geven
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
ASTRA LA VISTA schreef:LOL
Loont zich niet voor mijn NE
auto staat al vanaf 1998 opdezelfde naam ´
wil hier wel dinge poste over ritjes tegen andere astra´s
meja gelooft me toch niemand
Daarom een goede NE kan een slechte XE eruit rijden.
En de NE is de betrouwbaarste motor wat er gewoon is.
Olie , water op peil en warmrijden fatsoenlijk. Gaan die dingen niet kapot
Als hij het ooit begeven zal.... komt een LET erin
heb gister nog een slechte ferrarie eruit getrokken
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- ASTRA LA VISTA
- forum-gebruiker
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 30 nov 2008 23:46
- Auto('s): 1993 Astra F GSI C20NE Lexmaul
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
super idee tim
@erwin
een ascona met XE (uit astra 93) haalde mij bij 180 even in en ik daarna hem weer
(rechts)XE meer PK´s/koppel en (links)NE de mooiere lijnen vind ik.
Ik zeg niet dat ik alle XE´s wegrij. Maar vergis je niet in een NE
goed kijken schaal is niet gelijk
PS voordeel XE is zuiniger dan een NE :finger:
@erwin
een ascona met XE (uit astra 93) haalde mij bij 180 even in en ik daarna hem weer
(rechts)XE meer PK´s/koppel en (links)NE de mooiere lijnen vind ik.
Ik zeg niet dat ik alle XE´s wegrij. Maar vergis je niet in een NE
goed kijken schaal is niet gelijk
PS voordeel XE is zuiniger dan een NE :finger:
KADETT F GSI
12,5 Jaar op onze oprit
12,5 Jaar op onze oprit
Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.
Oja we kunnen dan meteen alle NE´s en XE´s op dezelfde vermogensbank zetten bij die powermeeting
Overigens heeft mijn C20XE 187 nm aan de wielen (Dynojet Goes) wat neerkomt op 215 nm aan de krukas, beduidend meer dan wat er in het grafiekje staat. M´n auto is qua motor, op een Remus sportkat en een K&N inlegfilter na, compleet standaard.
Overigens heeft mijn C20XE 187 nm aan de wielen (Dynojet Goes) wat neerkomt op 215 nm aan de krukas, beduidend meer dan wat er in het grafiekje staat. M´n auto is qua motor, op een Remus sportkat en een K&N inlegfilter na, compleet standaard.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo