boordcomputer vraagje
- markgsi20
- forum-gebruiker
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 20 jun 2009 14:48
- Locatie: Vorden (Achterhoek)
boordcomputer vraagje
Hallo, ik heb een vraagje over mijn boordcomputer van mn Gsi 2.0 8v
Als ik mn gas vol in heb bij optrekken geeft hij wel eens 38.5L/100km aan. Is het verbruik dan echt zo hoog bij een gsi? Volgens mij klopt er niks van dat ding.
Mark
Als ik mn gas vol in heb bij optrekken geeft hij wel eens 38.5L/100km aan. Is het verbruik dan echt zo hoog bij een gsi? Volgens mij klopt er niks van dat ding.
Mark
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: boordcomputer vraagje
ja dat klopt wel..
maar dat gaat maar 10 sec ofzo.. dus is nog veel minder dan datie dat int uur aan geeft..
maar dat gaat maar 10 sec ofzo.. dus is nog veel minder dan datie dat int uur aan geeft..
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- LeonW
- forum-gebruiker
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 16 mar 2009 10:23
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: boordcomputer vraagje
Tsja.. je rijdt nou eenmaal 1 op 3 bij volgas
Maar ik neem niet aan dat je continu plankgas rijdt. Dus zoals Erwin zegt, gemiddeld zul je die 10seconden dat je 1 op 3 rijdt niet op je tank terugvinden.
Maar ik neem niet aan dat je continu plankgas rijdt. Dus zoals Erwin zegt, gemiddeld zul je die 10seconden dat je 1 op 3 rijdt niet op je tank terugvinden.
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 29 jul 2009 09:41
Re: boordcomputer vraagje
Haha, tuurlijk.. Mijne geeft ie ook aan. Ga dus niet altijd met VOL GAS rijden..
Zuinig rijden dus
Zuinig rijden dus
Re: boordcomputer vraagje
Verbruik moet je letten op het gemiddelde, ...het verbruik op het moment is zoals iedereen zegt niet echt hanteerbaar bij optrekken..markgsi20 schreef:Hallo, ik heb een vraagje over mijn boordcomputer van mn Gsi 2.0 8v
Als ik mn gas vol in heb bij optrekken geeft hij wel eens 38.5L/100km aan. Is het verbruik dan echt zo hoog bij een gsi? Volgens mij klopt er niks van dat ding.
Mark
je zou het wel kunnen gebruiken als je een trajectje van een paar kilometer en bijvoorbeeld constant 120 k/mh rijd,
Re: boordcomputer vraagje
als je op top rijd met volgas dan zul je ook wle zuiniger rijden toch??
astra heeft te lang geduurt
Re: boordcomputer vraagje
hoe hoger je toeren hoe meer verbruik...
constant 4500+ rpm zal niet zuinig zijn...
constant 4500+ rpm zal niet zuinig zijn...
Re: boordcomputer vraagje
Tuurlijk niet. Motor moet dan veel meer moeite doen. Denk aan luchtweerstand enzogurdi schreef:als je op top rijd met volgas dan zul je ook wle zuiniger rijden toch??
Zwei Liter Kraft ja
Re: boordcomputer vraagje
ja dat snap ik maar dan ben je niet meer aan het optrekken. maar inderdaad dan zuipt ie ook zoveel ja.
astra heeft te lang geduurt
Re: boordcomputer vraagje
maar je draait wel hoge toeren
ga maar constant 80 rijden in zijn 2 ( als je het écht wilt...)
dan zuiptie ook zonder op te trekken
ga maar constant 80 rijden in zijn 2 ( als je het écht wilt...)
dan zuiptie ook zonder op te trekken
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: boordcomputer vraagje
De mijne gaat naar 39.9 / 100. Hoger kan die niet
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
Re: boordcomputer vraagje
ik snapte hem al
en hogere toeren is niet automatisch niet zuinig rijden
maar dat maakt ook allemaal niet uit
gaat erom energie gaat niet verlorren en de lucht weerstand rol weerstand en andere weerstanden worden alsmaar hoger.
dat is allemaal energie. en optrekken is nog meer energie want dan moet je alle massa gaan versnellen.
maar 1 op 3 rijd je niet zo vaak
en hogere toeren is niet automatisch niet zuinig rijden
maar dat maakt ook allemaal niet uit
gaat erom energie gaat niet verlorren en de lucht weerstand rol weerstand en andere weerstanden worden alsmaar hoger.
dat is allemaal energie. en optrekken is nog meer energie want dan moet je alle massa gaan versnellen.
maar 1 op 3 rijd je niet zo vaak
astra heeft te lang geduurt
- LeonW
- forum-gebruiker
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 16 mar 2009 10:23
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: boordcomputer vraagje
Juist! Met je rechter voet regel je hoe zuinig je rijdt. De hoeveelheid toeren speelt wel mee... Want dat heeft te maken met het verschil in rendement van de motor bij verschillende toerentallen. Maar de grootste invloed heb je met je voet. Denk maar alsof je daarmee direct de brandstofpomp bedientgurdi schreef: en hogere toeren is niet automatisch niet zuinig rijden.
Re: boordcomputer vraagje
dat ook maar dat bedoelde ik niet. is een kwestie van massa traagheids moment en dergelijke.
een auto is berekend op snelheden en overschakelen.
bijvoorbeeld is je zuinigste moment berekend op 90 km/h op 300 toeren
(denk niet bij een astra zo maar is maar een voorbeeld)
dan kun je ook 80 gaan rijden in de zelfde versnelling met minder toeren maar dan rijdt je wel minder zuinig.
een auto is berekend op snelheden en overschakelen.
bijvoorbeeld is je zuinigste moment berekend op 90 km/h op 300 toeren
(denk niet bij een astra zo maar is maar een voorbeeld)
dan kun je ook 80 gaan rijden in de zelfde versnelling met minder toeren maar dan rijdt je wel minder zuinig.
astra heeft te lang geduurt
Re: boordcomputer vraagje
denk 80a 90 km/h in zn 5 zal wel zuinig zijn tog of heb ik het verkeerd?
- LeonW
- forum-gebruiker
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 16 mar 2009 10:23
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: boordcomputer vraagje
ja hoor. 80 in zn 5 bij constante snelheid verbruik je ongeveer 6,5 liter/100km ofzo.
Bij 50 in zn 4 ongeveer 5,5 liter/100km.
Bij 50 in zn 4 ongeveer 5,5 liter/100km.
Re: boordcomputer vraagje
Psiespascal1109 schreef:De mijne gaat naar 39.9 / 100. Hoger kan die niet
Das idd het record.
En ja C20XE is idd, het kan zuiniger dan een 1.2, het kan meer ook andere kant op. Maakt die motor ook zo uniek en efficient.
Een hederdaagse 2.2 of 2.3, haalt niet de power, en ook niet de zuinigheid (2 extremen).
Qua 2.0, is de C20XE echt serieus, zowat de aller echt allerbeste motor ooit gemaakt. En dat is echt serieus.
Zonder kat haalde de 20XE 200nm. Dat is de maatstaf. En 156Pk. Voor een standaard 2.0 motor. Geen blok dat dat standaard haalt hedendaags bv. Toen ook niet.
Mogen ze Lotus nog steeds voor bedanken.....
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: boordcomputer vraagje
Qua 2.0, is de C20XE echt serieus, zowat de aller echt allerbeste motor ooit gemaakt. En dat is echt serieus.
En zo is het De c18xe is de best 1.8 ooit gemaakt. Vind ik
En zo is het De c18xe is de best 1.8 ooit gemaakt. Vind ik
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: boordcomputer vraagje
15 jaar geleden oke, maar nu kunnen ze 1,6 standaard met 150 pk maken
nee doen ze niet vanwege emissiegelul, daarom is C20Xe de beste, nog net voor strengere eisen een geweldig blok op de markt gebracht! kun je je voorstellen dat we allemaal ecotec zouden hebben? 120 pk max en jaarlijks ellende..
Wel staat de gsi bij mij nog steeds op 1 voor de auto die het lekkerste rijdt!
het koppel, het gevoel, het geluid, het karakter! daar kan geen nieuwerwetse zielloze auto tegenop.
Anderen doen vaak heel trots '' zie mij in me nieuwe auto van 20.000,- ''
op verjaardagen hoor je ze niet snel over de jaarlijkse beurt van 1000,- en dat de wegenwacht al 3x is gebeld.
auto van een half jaar oud, slechts een paar duizend op de teller en klagen, hij stotterd, er brand een lampje, hij houdt in.
het enige mooie is het dashboard, eronder zit vaak troep. TROEP HOOR JE ME
een nieuwe auto kopen, ik stel het zo lang mogelijk uit,. Astra gsi is de auto for me
nee doen ze niet vanwege emissiegelul, daarom is C20Xe de beste, nog net voor strengere eisen een geweldig blok op de markt gebracht! kun je je voorstellen dat we allemaal ecotec zouden hebben? 120 pk max en jaarlijks ellende..
Wel staat de gsi bij mij nog steeds op 1 voor de auto die het lekkerste rijdt!
het koppel, het gevoel, het geluid, het karakter! daar kan geen nieuwerwetse zielloze auto tegenop.
Anderen doen vaak heel trots '' zie mij in me nieuwe auto van 20.000,- ''
op verjaardagen hoor je ze niet snel over de jaarlijkse beurt van 1000,- en dat de wegenwacht al 3x is gebeld.
auto van een half jaar oud, slechts een paar duizend op de teller en klagen, hij stotterd, er brand een lampje, hij houdt in.
het enige mooie is het dashboard, eronder zit vaak troep. TROEP HOOR JE ME
een nieuwe auto kopen, ik stel het zo lang mogelijk uit,. Astra gsi is de auto for me
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: boordcomputer vraagje
Een ongeblazen 1.6 met 196 Nm koppel? Noem eens een voorbeeld?Roy 2.0 16v schreef:15 jaar geleden oke, maar nu kunnen ze 1,6 standaard met 150 pk maken
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: boordcomputer vraagje
voorbeeld hoeft niet als je goed leest ze zouden ze nu kunnen maken, maar vanwege emissie ellende gebeurd het nietRedBill schreef:Een ongeblazen 1.6 met 196 Nm koppel? Noem eens een voorbeeld?Roy 2.0 16v schreef:15 jaar geleden oke, maar nu kunnen ze 1,6 standaard met 150 pk maken
ik kijk vaak op van de 1.4. 1.6. 1.8 in de autoboekjes, wat die er tegenwoordig uitpersen.
als er nu een 2.0 auto zonder turbo wordt uitgevoerd, zitten die al niet vaak rond 200 pk?
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Duffy_GSI
- forum-gebruiker
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 16 sep 2008 20:48
- Locatie: Westerlo, Antwerpen, België
Re: boordcomputer vraagje
Renault clio sport 2.0 16V (vorig model) > 197pk, 215NmRoy 2.0 16v schreef:voorbeeld hoeft niet als je goed leest ze zouden ze nu kunnen maken, maar vanwege emissie ellende gebeurd het nietRedBill schreef:Een ongeblazen 1.6 met 196 Nm koppel? Noem eens een voorbeeld?Roy 2.0 16v schreef:15 jaar geleden oke, maar nu kunnen ze 1,6 standaard met 150 pk maken
ik kijk vaak op van de 1.4. 1.6. 1.8 in de autoboekjes, wat die er tegenwoordig uitpersen.
als er nu een 2.0 auto zonder turbo wordt uitgevoerd, zitten die al niet vaak rond 200 pk?
Renault clio RS 2.0 16V (nieuw model) > 201pk, 215Nm
Honda civic Type R 2.0i Vtec > 201pk, 193Nm (minder koppel als de Gsi )
Deze komen er bij mijn weten tussenuit. Verder is tegenwoordig alles geblazen denk ik .
C18XE
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: boordcomputer vraagje
Sorry ik vloel me een beetje beledigd... ecotec 120 pk max? jaarlijks ellende?Roy 2.0 16v schreef:15 jaar geleden oke, maar nu kunnen ze 1,6 standaard met 150 pk maken
nee doen ze niet vanwege emissiegelul, daarom is C20Xe de beste, nog net voor strengere eisen een geweldig blok op de markt gebracht! kun je je voorstellen dat we allemaal ecotec zouden hebben? 120 pk max en jaarlijks ellende..
Mijn c18xe heeft 3,5 ton op de teller! nooit motorische problemen gehad! en van 0 tot 140 blijf ik lekker achter een c20xe plakken vriend.
De c18xe doet echt niet onder voor de c20xe, hij is zelfs sneller dan de 20xev!
Tuulk blijft de c20xe de absolute topper! Maar de c18xe doet er niet voor onder met maarliefst 25 pk minder.
Dus respect voor de c18xe graag. Zo wou even mijn ei kwijt
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: boordcomputer vraagje
hahaha helemaal over de rooie
c18xe bedoel ik ook niet, die gaan ook als een speer, vind ik misschien nog wel beter rijden dan 20xe
even wat feller meteen, een vriend van me heeft het 2 jaar gehad.
ik bedoel 2 liter ecotecs
c18xe bedoel ik ook niet, die gaan ook als een speer, vind ik misschien nog wel beter rijden dan 20xe
even wat feller meteen, een vriend van me heeft het 2 jaar gehad.
ik bedoel 2 liter ecotecs
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: boordcomputer vraagje
De C18XE was net zo goed geweest als de C20XE als ze er ook Bosch Motronic opgegooid hadden.
Helaas heeft Siemens zich ermee bemoeit en dat maakt hem helaas minder bulletproof als de C20XE.
Verders is een C18XE is niet heel anders dan de C20XE. Alleen een smallere cilinderkop.
Helaas heeft Siemens zich ermee bemoeit en dat maakt hem helaas minder bulletproof als de C20XE.
Verders is een C18XE is niet heel anders dan de C20XE. Alleen een smallere cilinderkop.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠