ombouw C20XE
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
ombouw C20XE
Hallo heren (en dames)
Ik ben er sterk over aan het denken om een C20XE blok in mijn Astra te gooien
Nu ligt er de slome 16V in ( de X20XEV )
Maar wat moet ik zoal veranderen als ik hieraan begin.
De auto heeft airo en stuurbekr. kan ik dit zo omzetten op de C20XE??
En hoe zit het met de kabelboom? moet ik deze mee vervangen?
En de bak?? is deze hetzelfde? heb eerlijk gezegt geen idee wat het nu is (F20 misschien)
dat waren mijn vraagjes wel zo'n beetje.
K hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.
De rest komt allemaal wel goed
Thanks
Maikel
Ik ben er sterk over aan het denken om een C20XE blok in mijn Astra te gooien
Nu ligt er de slome 16V in ( de X20XEV )
Maar wat moet ik zoal veranderen als ik hieraan begin.
De auto heeft airo en stuurbekr. kan ik dit zo omzetten op de C20XE??
En hoe zit het met de kabelboom? moet ik deze mee vervangen?
En de bak?? is deze hetzelfde? heb eerlijk gezegt geen idee wat het nu is (F20 misschien)
dat waren mijn vraagjes wel zo'n beetje.
K hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.
De rest komt allemaal wel goed
Thanks
Maikel
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Nick-GSI
- Oud-Clublid
- Berichten: 488
- Lid geworden op: 20 mar 2003 19:03
- Auto('s): Astra GSi16V 6jaar in bezit, Astra F X16SZR 2 jaar in bezit
- Locatie: almere
- Contacteer:
Re: ombouw C20XE
Ik heb de mijne van c18xe naar c20xe omgebouwd, heb ook airco. Ik heb er een C20XE M2.8 met dis ontsteking en multiriem ingelegt.
Je hebt nodig,
Blok
Kabelboom
F20 Bak
Kat van een C20XE
Uitlaat spruitstuk van een c20xe
Computer
Je hebt nodig,
Blok
Kabelboom
F20 Bak
Kat van een C20XE
Uitlaat spruitstuk van een c20xe
Computer
Astra GSi C20XE full options
Re: ombouw C20XE
of f18 bak
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: ombouw C20XE
Er bestaat ook nog een M2.5 C20XE he? Is dat die met rotor ontsteking?Nick-GSI schreef:Ik heb de mijne van c18xe naar c20xe omgebouwd, heb ook airco. Ik heb er een C20XE M2.8 met dis ontsteking en multiriem ingelegt.
Je hebt nodig,
Blok
Kabelboom
F20 Bak
Kat van een C20XE
Uitlaat spruitstuk van een c20xe
Computer
Waar kan ik zien wat voor een versn.bak ik heb?
Er staat wel X20XEV op.
De kat is volgens mij hetzelfde
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: ombouw C20XE
t uitlaat gedeelde komt niet zo heel nouw kijken joh da past allemaal wel op elkaar met wat hobbyen voor tijdelijk..
belangrijkste is een goede kabelboom met ecu.
een complete c20xe
ja kan jouw versnellingsbak gewoon houden. is je eigen keuze
hoe t percies met de airco zit weet ik niet
op je bak zelf staat wat voor bak het is kij keens langs je accubak naar bendenden en maak t even schoon.
belangrijkste is een goede kabelboom met ecu.
een complete c20xe
ja kan jouw versnellingsbak gewoon houden. is je eigen keuze
hoe t percies met de airco zit weet ik niet
op je bak zelf staat wat voor bak het is kij keens langs je accubak naar bendenden en maak t even schoon.
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: ombouw C20XE
GSI Racer schreef:Er bestaat ook nog een M2.5 C20XE he? Is dat die met rotor ontsteking?Nick-GSI schreef:Ik heb de mijne van c18xe naar c20xe omgebouwd, heb ook airco. Ik heb er een C20XE M2.8 met dis ontsteking en multiriem ingelegt.
Je hebt nodig,
Blok
Kabelboom
F20 Bak
Kat van een C20XE
Uitlaat spruitstuk van een c20xe
Computer
Waar kan ik zien wat voor een versn.bak ik heb?
Er staat wel X20XEV op.
De kat is volgens mij hetzelfde
je hebt een c18xe dus mag jij me nu vertellen waar je x20xev ziet staan
want op je bak staat dat niet .... daar staat denk ik f18 of f20 op
Re: ombouw C20XE
volgens de rdw site:
ASTRA TAILGATE SPORT X2.0XEV
ASTRA TAILGATE SPORT X2.0XEV
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: ombouw C20XE
oke foutje van mijn kant dacht dat het een c18xe wasoenatje schreef:volgens de rdw site:
ASTRA TAILGATE SPORT X2.0XEV
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: ombouw C20XE
Dus op kenteken niet eens een GSi
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: ombouw C20XE
T is indd. een X20XEV
Op mijn kent.papieren staat toch echt wel GSi. Ben begin dit jaar nog op keuring geweest bij de RDW (na een aanrijding)
Ik zal eens fftjes kijken wat voor een bak erin ligt. Maar dat zal wel gaan passen.
Heeft er iemand nog een leuk blokje liggen??
Hoe zit het met de blokken op marktplaats? Zitten daar veel oliezuipers tussen? Of heeft hier niemand ervaring mee.
Mij lijkt het betrouwbaarder om via een forum een blok uit te halen. waarom weet ik niet, maar zit tussen de oren
Op mijn kent.papieren staat toch echt wel GSi. Ben begin dit jaar nog op keuring geweest bij de RDW (na een aanrijding)
Ik zal eens fftjes kijken wat voor een bak erin ligt. Maar dat zal wel gaan passen.
Heeft er iemand nog een leuk blokje liggen??
Hoe zit het met de blokken op marktplaats? Zitten daar veel oliezuipers tussen? Of heeft hier niemand ervaring mee.
Mij lijkt het betrouwbaarder om via een forum een blok uit te halen. waarom weet ik niet, maar zit tussen de oren
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: ombouw C20XE
je moet gewoon een blok kopen die nog in de auto zit
dan kun je hem horen lopen en beter kijken wat de staat er van is
en als het goed is komt er hier binnenkort nog calibra c20xe binnen op mijn grote buiten magazijn
weet alleen nog niet of het voor sloop of handel is want er zit nog apk op
dan kun je hem horen lopen en beter kijken wat de staat er van is
en als het goed is komt er hier binnenkort nog calibra c20xe binnen op mijn grote buiten magazijn
weet alleen nog niet of het voor sloop of handel is want er zit nog apk op
Re: ombouw C20XE
Scheelt bijna niks man een c20xe en een x20xev
Merk je niet echt denk ik zo
Merk je niet echt denk ik zo
Astra Station GSi 16v
Re: ombouw C20XE
Merk je gigantisch omdat beleving anders is.
Zeker als je er een 2.8 ingooit. Zoveel sneller is het niet, maar tis wel plots, kaboem. Ik heb ook X20XEV gereden, ja die motor is 'gewoon'.
Tis een beetje beleving verhaal.
En sja zoveel sneller is het niet, karakter is wel echt kompleet anders.
kWeet wel dat het mij daar echt om gaat, niks niks, kaboem.
Een 1.2 wint meteen bij het stoplicht van een C20XE, tottie kaboem doet.
Zeker als je er een 2.8 ingooit. Zoveel sneller is het niet, maar tis wel plots, kaboem. Ik heb ook X20XEV gereden, ja die motor is 'gewoon'.
Tis een beetje beleving verhaal.
En sja zoveel sneller is het niet, karakter is wel echt kompleet anders.
kWeet wel dat het mij daar echt om gaat, niks niks, kaboem.
Een 1.2 wint meteen bij het stoplicht van een C20XE, tottie kaboem doet.
Re: ombouw C20XE
Daar heb je wel gelijk in plug.pluggie schreef:Merk je gigantisch omdat beleving anders is.
Zeker als je er een 2.8 ingooit. Zoveel sneller is het niet, maar tis wel plots, kaboem. Ik heb ook X20XEV gereden, ja die motor is 'gewoon'.
Tis een beetje beleving verhaal.
En sja zoveel sneller is het niet, karakter is wel echt kompleet anders.
kWeet wel dat het mij daar echt om gaat, niks niks, kaboem.
Een 1.2 wint meteen bij het stoplicht van een C20XE, tottie kaboem doet.
Zoveel geld uitgeven.beter sparen voor LET
Astra Station GSi 16v
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: ombouw C20XE
Een LET is zo en zo geld weggooien vind ik
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: ombouw C20XE
Exact!pluggie schreef:Merk je gigantisch omdat beleving anders is.
Zeker als je er een 2.8 ingooit. Zoveel sneller is het niet, maar tis wel plots, kaboem. Ik heb ook X20XEV gereden, ja die motor is 'gewoon'.
Tis een beetje beleving verhaal.
En sja zoveel sneller is het niet, karakter is wel echt kompleet anders.
kWeet wel dat het mij daar echt om gaat, niks niks, kaboem.
Een 1.2 wint meteen bij het stoplicht van een C20XE, tottie kaboem doet.
Daarom wil ik dr ook een C20XE in, de motor wat er nu in ligt is helemaal lam gereden (van een ouwe vent geweest)
Vorig jaar is deze motor erin gekomen, had ik toen maar meteen een C20XE gepakt
Vanaf welk bouwjaar zijn ze met die M2.8 begonnen??
'94 '95 zoiets??
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: ombouw C20XE
mijne is van eind 92 en heeft al dis ! Dus vanaf 93 zit je wel goed
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: ombouw C20XE
mooi:D
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: ombouw C20XE
Zit er dan nog zoveel verschil in 2.5 en 2.8? Is die ontsteking om te bouwen?
Hebben de latere C20XE's niet ook smallere lagerschalen, om interne wrijving (emissie, geluid) te verminderen? Maar zijn dus wel minder slijtvast?
Hebben latere C20XE's niet ook gegoten zuigers ipv gesmede exemplaren?
En de KS1200 (?) ipv KS700 kop, is dat nog iets om op te letten?
Hebben de latere C20XE's niet ook smallere lagerschalen, om interne wrijving (emissie, geluid) te verminderen? Maar zijn dus wel minder slijtvast?
Hebben latere C20XE's niet ook gegoten zuigers ipv gesmede exemplaren?
En de KS1200 (?) ipv KS700 kop, is dat nog iets om op te letten?
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Re: ombouw C20XE
ks1200 bestaat niet,
ks400 ks700 ks859 en de coscast kop
ks400 ks700 ks859 en de coscast kop
Re: ombouw C20XE
[quote="Tim82"]Zit er dan nog zoveel verschil in 2.5 en 2.8? Is die ontsteking om te bouwen?
Ontsteking is om te bouwen.
Ontsteking is om te bouwen.
Zwei Liter Kraft ja
Re: ombouw C20XE
Bedoel ik Maar de 400 kwam na de 700, en is van mindere kwaliteit?oenatje schreef:ks1200 bestaat niet,
ks400 ks700 ks859 en de coscast kop
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Re: ombouw C20XE
de ks400 lag alleen in de kadett e gsi
de ks700 is geleverd in de astra f gsi vectra a en calibra
dus de 700 kwam na de 400
de ks700 is geleverd in de astra f gsi vectra a en calibra
dus de 700 kwam na de 400
Re: ombouw C20XE
En wanneer was die coscast kop dan? Kan het zijn dat ik desondanks toch origineel een KS400 heb in m'n vroege 91'er Deutsche import?oenatje schreef:de ks400 lag alleen in de kadett e gsi
de ks700 is geleverd in de astra f gsi vectra a en calibra
dus de 700 kwam na de 400
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo