hallo mede GSi Liefhebbers.
Ik heb een paar probleempjes met auto.
ik heb via marktplaats een sebring uitlaat gekocht, nu blijkt dat de binnendiameter van de einddemper een stuk groter is dan mijn eindpijp.. ( speling op de buis ) Is dit erg? want hij blaast nu wel valse lucht..
En mijn acculampje brand heel zwak in mn dashboard en mijn kachel wordt niet warm.. nouja bij de passasierskant wel en als ik een rondje rijdt met mn auto.. en zet hem stil en laat em stationair lopen.. dan pas loopt de temp. meter omhoog naar de 90graden en dan blaast ie pas warme lucht.. heel vreemd
Bij voorbaad dank voor jullie reacties
Paar kleine probleempjes
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2703
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Paar kleine probleempjes
Hee hallo,
Dat je eindpijp niet goed past is opzich niet erg schadelijk. Maar je uitlaat lekt nu wel. Dus het zal niet echt mooi klinken. En het is afkeur voor de apk. Ook heb je kans dat je demper zo los gaat zitten dat ie er af valt. Je kan bij sommige automateriaalzaken wel van die verlopen krijgen. Dan past ie goed!
En je acculampje kan volgens mij je dynamo zijn. Het is vaak een teken dat de accu niet goed meer word bijgeladen. Slippend v-snaar zou ook de boosdoener kunnen zijn.
En dat je kachel niet warm word ben ik voor 99% zeker dat je thermostaat stuk is!!!
Succes
Dat je eindpijp niet goed past is opzich niet erg schadelijk. Maar je uitlaat lekt nu wel. Dus het zal niet echt mooi klinken. En het is afkeur voor de apk. Ook heb je kans dat je demper zo los gaat zitten dat ie er af valt. Je kan bij sommige automateriaalzaken wel van die verlopen krijgen. Dan past ie goed!
En je acculampje kan volgens mij je dynamo zijn. Het is vaak een teken dat de accu niet goed meer word bijgeladen. Slippend v-snaar zou ook de boosdoener kunnen zijn.
En dat je kachel niet warm word ben ik voor 99% zeker dat je thermostaat stuk is!!!
Succes
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- GSI 8V freak
- forum-gebruiker
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 15 aug 2007 20:45
- Locatie: Uden
Re: Paar kleine probleempjes
Voor je uitlaat heb je een soort van blikken opvulstuk, is een stukje pijp wat je eromheen kunt klemmen, van blik.
Je acculampje is volgens mij een kapotte of bijna kapotte dynamo.
En dat temp verhaal is waarschijnlijk kapotte thermostaat.
Bij mij was hetzelfde verhaal , na vervangen van thermostaat was het probleem over, alleen blijf nu NOG de temp meter in het blauw, en als ik stil sta loopt ie op. Binnenkort een keer nieuw draadje trekken.
Je acculampje is volgens mij een kapotte of bijna kapotte dynamo.
En dat temp verhaal is waarschijnlijk kapotte thermostaat.
Bij mij was hetzelfde verhaal , na vervangen van thermostaat was het probleem over, alleen blijf nu NOG de temp meter in het blauw, en als ik stil sta loopt ie op. Binnenkort een keer nieuw draadje trekken.
Gsi C20NE
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 14 apr 2008 11:09
- Locatie: damwoude
- Contacteer:
Re: Paar kleine probleempjes
als ik het mis heb moet iemand dat maar even zeggen, alleen dat acculampje dat probleem is al wel eens vaker voorgevallen(ik heb het zelf ook al heel lang) en volgens mij werd er toen verteld dat een diode achter het tellerhuis stroom kan lekken waardoor dit lampje een beetje oplicht. vandaar ik nooit en andere dynamo heb gehaald en riij er min al een jaar mee.
laagvlieger weet dit wel volgens mij heb ik dit een keer bij hem in een topic gelezen. dus 28 maar even met het halen van een andere dynamo.
laagvlieger weet dit wel volgens mij heb ik dit een keer bij hem in een topic gelezen. dus 28 maar even met het halen van een andere dynamo.
je bent wild en je jongt wat, 1400>1800 16V!
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2703
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Paar kleine probleempjes
Oww ja en als je ee nieuwe thermostaat haalt, wel een orginele GM kopen! Ik heb al 2 van die imitatie dingen versleten. Die gingen na een jaartje weer stuk.
Rij nu een half jaar met orginele thermo, kun je echt merken die werkt veel beter. Meter staat na 5 min rustig rijden gelijk op bedrijfstemp. Met die imitatie moest ik wel een kwartier rijden voordat ie uit het blauwe was.
Rij nu een half jaar met orginele thermo, kun je echt merken die werkt veel beter. Meter staat na 5 min rustig rijden gelijk op bedrijfstemp. Met die imitatie moest ik wel een kwartier rijden voordat ie uit het blauwe was.
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
Re: Paar kleine probleempjes
Toen je bij mij wegging slipte je riem wel extreem hard.
Als je dat riempje even strakker zet ben je ervan af
Als je dat riempje even strakker zet ben je ervan af