3.0 V6 part II

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: 3.0 V6 part II

Bericht door Tim82 »

Nee die sensor leest in feite hoe hard die tandjes op de aandrijfas voorbij komen (als ze niet meer voorbij komen blokkeert het wiel of je staat stil). ABS zit voor zover ik weet bijna nooit op de achterwielen, al zullen er ongetwijfeld wel grotere/duurdere/nieuwere auto's zijn die het wel hebben (weet dat de Toyota MR2 het wel heeft, maar daar is de gewichtsverdeling zo anders dan bij een conventionele set-up zoals een Astra dat het wel nut heeft). Zijn zat auto's met trommelremmen achter die ook gewoon ABS hebben (en met trommels kun je geen abs hebben). Mijns inziens ook onzin om ABS op de achteras te hebben, je remt amper met de achterzijde, die blokkeert niet zomaar.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: 3.0 V6 part II

Bericht door Laagvlieger »

ABS werkt bij Opel op ALLE wielen! Vanaf het eerste moment dat het er was (Kadett E?) werkte hij al op alle wielen.
ETC werkt alleen op de voorwielen, en gebruikt dan de achterwielen als referentie. Maar de ABS werkt echt op ALLE!
Kun je ook zien omdat auto's met ABS in sommige gevallen zelfs geen remdrukbegrenzers achter hebben! Omdat de ABS dit al een beetje doet.

Ik weet toevallig dat Mitsubishi destijds op de Starion Turbo alleen achter ABS had!!! Dat is volgens mij een van de weinige uitzonderingden. Hoe het met andere jappen zit....Geen idee.
Ik weet alleen dat Duitsers volledige ABS hebben van Bosch.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
rickopel
forum-gebruiker
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 nov 2007 20:20
Locatie: hagestein

Re: 3.0 V6 part II

Bericht door rickopel »

Tim82 schreef:Nee die sensor leest in feite hoe hard die tandjes op de aandrijfas voorbij komen (als ze niet meer voorbij komen blokkeert het wiel of je staat stil). ABS zit voor zover ik weet bijna nooit op de achterwielen, al zullen er ongetwijfeld wel grotere/duurdere/nieuwere auto's zijn die het wel hebben (weet dat de Toyota MR2 het wel heeft, maar daar is de gewichtsverdeling zo anders dan bij een conventionele set-up zoals een Astra dat het wel nut heeft). Zijn zat auto's met trommelremmen achter die ook gewoon ABS hebben (en met trommels kun je geen abs hebben). Mijns inziens ook onzin om ABS op de achteras te hebben, je remt amper met de achterzijde, die blokkeert niet zomaar.

waarom zal je met trommels geen abs kunnen hebben als truck's het met trommels wel hebben.
en abs zit op alle wielen.

gr rick.
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: 3.0 V6 part II

Bericht door Tim82 »

Hmm ok ok, wist ik niet.. Heb het bij oudere Fordjes wel gezien dat het alleen op de voorwielen werkt. En bij oudere Golfjes geloof ik ook. Maar kennelijk is deze techniek dus allang achterhaald :) (ik ben dan ook een echte hobbybeun met de oudere troep hehe)
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: 3.0 V6 part II

Bericht door Laagvlieger »

Vandaag een pakketje uit Duitsland binnen:

Afbeelding

Hmm nieuwe remschijfjes achter:
Afbeelding

Nieuw montagemateriaal:
Afbeelding

Er zit zelfs vet bij!!! Wat een luxe setje!
Afbeelding

Blokjes achter:
Afbeelding

En de schoentjes voor de handrem:
Afbeelding

Binnenkort monteren!!!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Re: 3.0 V6 part II

Bericht door Raymond-oud »

en voor die prijs mag er ook wel vet bij zitten :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: 3.0 V6 part II

Bericht door Laagvlieger »

:shutup: pfff idd :mrgreen:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: 3.0 V6 part II

Bericht door Erwin_dude »

wat zit allemaal bij in?
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
Gebruikersavatar
KevTech
forum-gebruiker
Berichten: 432
Lid geworden op: 21 okt 2008 20:41
Auto('s): Astra GSi (C20XE M2.8)
Locatie: Middelburg

Re: 3.0 V6 part II

Bericht door KevTech »

rickopel schreef:
Tim82 schreef:Nee die sensor leest in feite hoe hard die tandjes op de aandrijfas voorbij komen (als ze niet meer voorbij komen blokkeert het wiel of je staat stil). ABS zit voor zover ik weet bijna nooit op de achterwielen, al zullen er ongetwijfeld wel grotere/duurdere/nieuwere auto's zijn die het wel hebben (weet dat de Toyota MR2 het wel heeft, maar daar is de gewichtsverdeling zo anders dan bij een conventionele set-up zoals een Astra dat het wel nut heeft). Zijn zat auto's met trommelremmen achter die ook gewoon ABS hebben (en met trommels kun je geen abs hebben). Mijns inziens ook onzin om ABS op de achteras te hebben, je remt amper met de achterzijde, die blokkeert niet zomaar.

waarom zal je met trommels geen abs kunnen hebben als truck's het met trommels wel hebben.
en abs zit op alle wielen.

gr rick.
even offtopic.

Ik heb op school ook geleerd, dat abs bij trommelremmen van auto's eigenlijk geen nut heeft, omdat abs dat niet netjes kan afregelen, door het oplopende effect van de rem.
Waar schijfremmen, in een grafiek, een rechte lijn schuin omhoog hebben.

Hoe trommels van een vrachtwagen er uit zien weet ik niet, maar misschien is het daar door een andere contructie wel mogelijk, door dat oplopende effect er dan uit te halen.

En toch heb ik bij een maatje van me gezien, die een Corsa C heeft, dat hij ook abs op zijn trommels had.
Gebruikersavatar
Syl-Astra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 830
Lid geworden op: 21 nov 2007 19:00
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 3.0 V6 part II

Bericht door Syl-Astra »

KevTech schreef:
even offtopic.

Ik heb op school ook geleerd, dat abs bij trommelremmen van auto's eigenlijk geen nut heeft, omdat abs dat niet netjes kan afregelen, door het oplopende effect van de rem.
Waar schijfremmen, in een grafiek, een rechte lijn schuin omhoog hebben.

Hoe trommels van een vrachtwagen er uit zien weet ik niet, maar misschien is het daar door een andere contructie wel mogelijk, door dat oplopende effect er dan uit te halen.

En toch heb ik bij een maatje van me gezien, die een Corsa C heeft, dat hij ook abs op zijn trommels had.
Die vrachtwagen zien er net zo uit!! Alleen een beetje groter en breder :mrgreen:
Maar de vrachtwagens met opleggers van tegenwoordig bijna allemaal op schijfremmen met EBS en ABS.
Gebruikersavatar
rickopel
forum-gebruiker
Berichten: 77
Lid geworden op: 27 nov 2007 20:20
Locatie: hagestein

Re: 3.0 V6 part II

Bericht door rickopel »

Syl-Astra schreef:
KevTech schreef:
even offtopic.

Ik heb op school ook geleerd, dat abs bij trommelremmen van auto's eigenlijk geen nut heeft, omdat abs dat niet netjes kan afregelen, door het oplopende effect van de rem.
Waar schijfremmen, in een grafiek, een rechte lijn schuin omhoog hebben.

Hoe trommels van een vrachtwagen er uit zien weet ik niet, maar misschien is het daar door een andere contructie wel mogelijk, door dat oplopende effect er dan uit te halen.

En toch heb ik bij een maatje van me gezien, die een Corsa C heeft, dat hij ook abs op zijn trommels had.

Die vrachtwagen zien er net zo uit!! Alleen een beetje groter en breder :mrgreen:
Maar de vrachtwagens met opleggers van tegenwoordig bijna allemaal op schijfremmen met EBS en ABS.
klopt, werking is hetzelfe.
je ziet tegenwoordig inderdaad dat alles schijven wordt trekkers/motorwagens en getrokken materieel zijn bijna allemaal schijven.
Nadeel er aan vind ik, dat ze te heet worden en de remklauwen zitten 9 v/d 10 keer vast.V
Voordeel er van is als je blokken op zijn heb je er snel nieuwe in zitten. behalve als de klauw vast zit of de schijven zijn verrot. dan ben je meestal aan de beurt. :x

trommels daar in tegen zijn weer duurzamer. en minder gezijk mee. aleen als de voering op is heb je meer werk om het te vervangen.

@laag zijn dit ook grotere schijven achter of nog gewoon orginele maat.
Gebruikersavatar
vizier
forum-gebruiker
Berichten: 1497
Lid geworden op: 13 nov 2006 00:19
Locatie: Twente

Re: 3.0 V6 part II

Bericht door vizier »

Syl-Astra schreef:
KevTech schreef:
even offtopic.

Ik heb op school ook geleerd, dat abs bij trommelremmen van auto's eigenlijk geen nut heeft, omdat abs dat niet netjes kan afregelen, door het oplopende effect van de rem.
Waar schijfremmen, in een grafiek, een rechte lijn schuin omhoog hebben.

Hoe trommels van een vrachtwagen er uit zien weet ik niet, maar misschien is het daar door een andere contructie wel mogelijk, door dat oplopende effect er dan uit te halen.

En toch heb ik bij een maatje van me gezien, die een Corsa C heeft, dat hij ook abs op zijn trommels had.
Die vrachtwagen zien er net zo uit!! Alleen een beetje groter en breder :mrgreen:
Maar de vrachtwagens met opleggers van tegenwoordig bijna allemaal op schijfremmen met EBS en ABS.
idd, maar helaas kiezen er nog teveel voor trommels, zo ook mijn werkgever
schijven zijn toch iets onderhouds gevoeliger

ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hoe vaak komt het wel niet voor dat er een storing in het abs systeem zit :shutup: daar blijf je mee bezig

edit:
nu zijn we al in 2 project topics van laag aan het praten over vrachtwagens :mrgreen:
doe maar weer even ontopic dan :P
Life is a Game -> Enjoy :)

Astra GSi 3.2V6

VFR 800fi (800ccV4)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: 3.0 V6 part II

Bericht door Laagvlieger »

@RickOpel: Standaard maat gewoon hoor.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: 3.0 V6 part II

Bericht door Laagvlieger »

Vanmiddag was GSi time!!!

Tijd om de nieuwe remmetjes er eens op te zetten.
Uiteraard inclusief een fotorepo 8)

Oud:
Afbeelding

De oude remvoerings voor de handrem:
Afbeelding

De nieuwe remvoerings:
Afbeelding

Hele zooitje eraf gehaald:
Afbeelding

Netjes de glijvlakken ingesmeerd met het bijgeleverde vet:
Afbeelding

Voerings een montagemateriaal op de plaats waar het hoort:
Afbeelding

Nieuwe glimschijf erop:
Afbeelding

En de nieuwe blokken erin:
Afbeelding

Andere kant ging precies hetzelfde. Daar heb ik dus geen foto's van :mrgreen:

Parkeerrem heeft nu ten minste weer gevoel ipv dan hij er ineens inknalt.
Ook was het mechaniekje een beetje vastgeroest waardoor de handrem vrij zwaar erop ging.
Dat gelijk allemaal mooi gangbaar gemaakt en in het vet gezet.

A job well done!

Daarna De Astra even gewassen en weer naar zijn huisje gebracht :mrgreen:

Afbeelding
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: 3.0 V6 part II

Bericht door oenatje »

nice, goed bezig, fijn he garage/ droog parkeerplek?
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: 3.0 V6 part II

Bericht door Laagvlieger »

Ja dan blijft ie droog en schoon. En onbeschadigd!!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: 3.0 V6 part II

Bericht door oenatje »

idd, ik ben ook erg blij met mijn garage.
Gebruikersavatar
Syl-Astra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 830
Lid geworden op: 21 nov 2007 19:00
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 3.0 V6 part II

Bericht door Syl-Astra »

Ziet er weer netjes uit Marcel !! 8)
Gebruikersavatar
Nick(GSI)
forum-gebruiker
Berichten: 1474
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:55

Re: 3.0 V6 part II

Bericht door Nick(GSI) »

Netjes marcel mooi plaatsje voor de GSi BTW 8)
Astra GSi 3.0 V6

Created By Dhz-Twente
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: 3.0 V6 part II

Bericht door Laagvlieger »

GSi parking only!! De Blazer past er niet in :mrgreen:
Die is te breed.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
chris1508
forum-gebruiker
Berichten: 718
Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost

Re: 3.0 V6 part II

Bericht door chris1508 »

eeen helle mooie gsi zo echt super :worship:
dacht alleen dat die irmscher achterlichten nog donkerde waren

chris
GSI 2.5 24v
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: 3.0 V6 part II

Bericht door Laagvlieger »

Thnx

Komt door het lichtval er recht in.
Ene keer lijkt het donkerder dan de andere.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
g_eert
forum-gebruiker
Berichten: 105
Lid geworden op: 30 jun 2009 16:51
Locatie: limbricht

Re: 3.0 V6 part II

Bericht door g_eert »

Wow die glimt wel echt supper mooi.

Je remme zien er nu ook weer netjes uit!.
Heb je je klauwe met die speciale remklauw lak gespoten? En wat is dan eigelijk het verschil met gewone lak?

Groetjes Geert
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: 3.0 V6 part II

Bericht door Laagvlieger »

Dat is hittebestendig 2 componenten lak als ik het goed herinner van Foliatec (duur) wat er een jaar of 6 terug op geschildert is.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
shorty
forum-gebruiker
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 aug 2006 16:30
Locatie: Swalmen

Re: 3.0 V6 part II

Bericht door shorty »

blijft toch echt een mooie bak om te zien.

Respect 8)
ASTRA GSI 2.0 8v
Plaats reactie