De 8kleppers worden steeds zeldzamer. En het is wel een erg robust en degelijk blok.Theo Gsi schreef:c20ne rules gewoon
Ik kijk nog even wat rond enz...
Rijd echt super lekker.
De 8kleppers worden steeds zeldzamer. En het is wel een erg robust en degelijk blok.Theo Gsi schreef:c20ne rules gewoon
Ik kijk nog even wat rond enz...
C Kadett met 12S blokraymond schreef: maar wil je echt een blok wat zonder problemen is mot je een 1.2 uit een C kadett pakken
die dingen lopen altijd
oenatje schreef:niet iets proberen te maken wat niet kapot is, dat is mijn mening
mijn mening is,oenatje schreef:niet iets proberen te maken wat niet kapot is, dat is mijn mening
Ik ben het helemaal met je eens, ik heb een c20xe gehad, dat was mn eerste gsi ervaring, in een kadett dan wel maar dat terzijde, na een swap vanwege een kapot gelopen XE is er een ande XE in gekomen en niks als problemen gehad, ik heb deze in de prak gereden en daarna een gsi met een SEH gehad, dat was best een verrassing wat een power dat ding had. 10 jaar mee gereden zonder problemen buiten het reguliere onderhoudt, olie/bougie/snaren/sensoren etc. De kadett is weg blok heb ik nog, deze is ook helemaal opgefrist en ik heb nu een astra gsi met een NE waar de SEH kaal ingaat. Iedereen om me heen zegt zonde van je geld maar onderhoudt is goedkoper, makkelijk zelf te doen, redelijke power, hij gaat nog goed mee in het verkeer. Maar wat ik zou doen is dat geld steken in nieuwe sensoren (lambda), goede uitlaat (nieuw) injectoren (reinigen-nieuwe) Kleine maar vrij dure dingen. Ik heb die SEH nu 3 jaar staan die is op de zuigers na helemaal fris, maar de NE doet het nog prima dus is het meer een back-up. Ik zou niet veel geld steken en met hetzelfde vermogen blijven rijden, dat is zonde.Theo Gsi schreef:Mijn ervaring met c20ne blok is:
Krachtig met relatief weinig pk's vooral onderin
snel voor een 8V
onderhoud is gewoon veel makkelijker en budgettair toch heel aantrekkelijk voor het vermogen
Voor mijn een heel prettig blok om lekker mee te cruise!
ik wil eigenlijk ook nog niet aan een xe blok beginnen....
Ga gewoon wat kleine dingen nog vervangen en dan gaan we gewoon lekker rijden
Wat een bullshit robbert, Als die jongen nou gewoon z'n blok van top tot teen weer fris wil maken, dat ie "verzekerd" is van de eerste 60.000km geen gezeik laat m lekker.c18xe schreef:okej dit noem ik geen revisie dit noem ik onderhoud...
even alles op een rijtje
waarom zou je krukas kering en nokkenas kering vervangen als ie niet lekt?
je waterpomp nog goed? maakt ie geen herrie? lkkr laten zitten anders hadden ze bij de 195 wel gezegt dat je waterpomp speling had toen ze je distributie riem verniewde..
Kopbouten Je koppaking is niet lek? lkkr laten zitten joh!
klepstoters 8x tikken ze? zo neej ook niks aan doen!tuimerlaars 8x toch niks mis mee ofwel?
klepgeleiders 8x zelfde verhaal
koppaking ijzer? of gewoon papier? Zolang die niet lekt blijf er lekker vanaf is echt zonde van je geld en tijddistributie riem is gedaan bij de 195 zei je toch?
kleppendeksel pakking zolang die net lekt? Laat zitten
kleppendeksel boutjes? welke maat?
carterpan pakking zweet ie extreem? zoniet ook niks aan doen
ik zou gewoon lekker dat geld apart leggen voor t geval dat je echt een koppaking der uit rij of gekke dingen maar zolang je nergens last van heb moet je het gewoon niet doen..
zoals hierboven al vermeldt staat! vervang dan alle slijtage punten van je stuurinrichting inderdaad
alles wat heel is kan je alleen maar kapot repareren op deze manier
whahah ALS ie hij t gaat doenc18xe schreef:ow sorry oenat haha en nick wrom ze blok eruit als er tog niks aan gebeurd lampie
Wij vervangen op het werk ook altijd de waterpomp gelijk mee, behalve bij jappen als ze op de multi-v zitten.c18xe schreef: je waterpomp nog goed? maakt ie geen herrie? lkkr laten zitten anders hadden ze bij de 195 wel gezegt dat je waterpomp speling had toen ze je distributie riem verniewde..
Sounddragon schreef:Onkruid vergaat niet :pet:mans