revisie C20NE

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Re: revisie C20NE

Bericht door Kakashi »

Theo Gsi schreef:c20ne rules gewoon :P

Ik kijk nog even wat rond enz...
De 8kleppers worden steeds zeldzamer. En het is wel een erg robust en degelijk blok.
Rijd echt super lekker.
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Re: revisie C20NE

Bericht door Theo Gsi »

Jups dat is het hem nou

Dat is verborge kracht
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7839
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: revisie C20NE

Bericht door pascal1109 »

raymond schreef: maar wil je echt een blok wat zonder problemen is mot je een 1.2 uit een C kadett pakken
die dingen lopen altijd :shutup:
C Kadett met 12S blok ;)
Nooit iets vervangen vanwege mankementen, alleen onderhoud :mrgreen:

Afbeelding
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
ASTRA POWER
forum-gebruiker
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jul 2007 23:45
Locatie: Nieuw Roden

Re: revisie C20NE

Bericht door ASTRA POWER »

Die c20ne van mij heeft nu 220***km op de teller en is nog niks aan gedaan (nouja niks :) gewoon onderhoud)

Lekt niet,zuipt niet en loopt lekker dus doe er niks aan.
Het enige waar ik mee zit is dat ie inhoud met gas geven maar dat is waarschijnlijk binnenkort opgelost :)

als je niet ziek ben ga je ook niet naar de dokter..toch :lol:

gewoon nieuwe riempjes,bougie's (kabels),verdeler en rotor,nieuwe olie en koelvloeistof,filtertjes even vernieuwe en gaan met die bak.
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: revisie C20NE

Bericht door oenatje »

niet iets proberen te maken wat niet kapot is, dat is mijn mening
Gebruikersavatar
Nick(GSI)
forum-gebruiker
Berichten: 1474
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:55

Re: revisie C20NE

Bericht door Nick(GSI) »

oenatje schreef:niet iets proberen te maken wat niet kapot is, dat is mijn mening
:worship:
Astra GSi 3.0 V6

Created By Dhz-Twente
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: revisie C20NE

Bericht door RedBill »

Theo heeft gewoion gelijk als hij zegt dat de C20NE minder duur is in het onderhoud, dus ik snap niet zo goed waarom iedereen zegt dat het geldverspilling is en dat hij maar C20XE moet gaan kopen.

Ik kan een hoop voordelen van de NE opnoemen, en ieder heeft zijn prioriteiten...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Re: revisie C20NE

Bericht door Theo Gsi »

Mijn ervaring met c20ne blok is:

Krachtig met relatief weinig pk's vooral onderin
snel voor een 8V
onderhoud is gewoon veel makkelijker en budgettair toch heel aantrekkelijk voor het vermogen
Voor mijn een heel prettig blok om lekker mee te cruise!
ik wil eigenlijk ook nog niet aan een xe blok beginnen....

Ga gewoon wat kleine dingen nog vervangen en dan gaan we gewoon lekker rijden
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: revisie C20NE

Bericht door Tim82 »

Zelf zou ik ook niet zomaar dingen gaan vervangen die niet stuk zijn.. :?

Als die motor lekker loopt zou ik nog eerder denken aan vervangen van je stuurkogels, fuseekogels, draagarmrubbers, stabilisatorstangrubbers, uitlijning.... Daar gaat ie wel echt fijner van rijden.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
markgsi20
forum-gebruiker
Berichten: 72
Lid geworden op: 20 jun 2009 14:48
Locatie: Vorden (Achterhoek)

Re: revisie C20NE

Bericht door markgsi20 »

oenatje schreef:niet iets proberen te maken wat niet kapot is, dat is mijn mening
mijn mening is,

Niet kijken waarom die het doet :lol:
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Re: revisie C20NE

Bericht door c18xe »

okej dit noem ik geen revisie dit noem ik onderhoud...
even alles op een rijtje

waarom zou je krukas kering en nokkenas kering vervangen als ie niet lekt?
je waterpomp nog goed? maakt ie geen herrie? lkkr laten zitten anders hadden ze bij de 195 wel gezegt dat je waterpomp speling had toen ze je distributie riem verniewde..



Kopbouten Je koppaking is niet lek? lkkr laten zitten joh!
klepstoters 8x tikken ze? zo neej ook niks aan doen!tuimerlaars 8x toch niks mis mee ofwel?
klepgeleiders 8x zelfde verhaal
koppaking ijzer? of gewoon papier? Zolang die niet lekt blijf er lekker vanaf is echt zonde van je geld en tijddistributie riem is gedaan bij de 195 zei je toch?
kleppendeksel pakking zolang die net lekt? Laat zitten
kleppendeksel boutjes? welke maat?
carterpan pakking zweet ie extreem? zoniet ook niks aan doen


ik zou gewoon lekker dat geld apart leggen voor t geval dat je echt een koppaking der uit rij of gekke dingen maar zolang je nergens last van heb moet je het gewoon niet doen..
zoals hierboven al vermeldt staat! vervang dan alle slijtage punten van je stuurinrichting inderdaad


alles wat heel is kan je alleen maar kapot repareren op deze manier
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Gebruikersavatar
GSI 8V freak
forum-gebruiker
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 aug 2007 20:45
Locatie: Uden

Re: revisie C20NE

Bericht door GSI 8V freak »

Theo Gsi schreef:Mijn ervaring met c20ne blok is:

Krachtig met relatief weinig pk's vooral onderin
snel voor een 8V
onderhoud is gewoon veel makkelijker en budgettair toch heel aantrekkelijk voor het vermogen
Voor mijn een heel prettig blok om lekker mee te cruise!
ik wil eigenlijk ook nog niet aan een xe blok beginnen....

Ga gewoon wat kleine dingen nog vervangen en dan gaan we gewoon lekker rijden
Ik ben het helemaal met je eens, ik heb een c20xe gehad, dat was mn eerste gsi ervaring, in een kadett dan wel maar dat terzijde, na een swap vanwege een kapot gelopen XE is er een ande XE in gekomen en niks als problemen gehad, ik heb deze in de prak gereden en daarna een gsi met een SEH gehad, dat was best een verrassing wat een power dat ding had. 10 jaar mee gereden zonder problemen buiten het reguliere onderhoudt, olie/bougie/snaren/sensoren etc. De kadett is weg blok heb ik nog, deze is ook helemaal opgefrist en ik heb nu een astra gsi met een NE waar de SEH kaal ingaat. Iedereen om me heen zegt zonde van je geld maar onderhoudt is goedkoper, makkelijk zelf te doen, redelijke power, hij gaat nog goed mee in het verkeer. Maar wat ik zou doen is dat geld steken in nieuwe sensoren (lambda), goede uitlaat (nieuw) injectoren (reinigen-nieuwe) Kleine maar vrij dure dingen. Ik heb die SEH nu 3 jaar staan die is op de zuigers na helemaal fris, maar de NE doet het nog prima dus is het meer een back-up. Ik zou niet veel geld steken en met hetzelfde vermogen blijven rijden, dat is zonde.
Je moet er op vooruit gaan.

Maar das mijn mening dan weer, opfrissen is altijd leuk als je geld over hebt, maar wie weet hoelang je hem blijft rijden.
Gsi C20NE
Gebruikersavatar
Nick(GSI)
forum-gebruiker
Berichten: 1474
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:55

Re: revisie C20NE

Bericht door Nick(GSI) »

c18xe schreef:okej dit noem ik geen revisie dit noem ik onderhoud...
even alles op een rijtje

waarom zou je krukas kering en nokkenas kering vervangen als ie niet lekt?
je waterpomp nog goed? maakt ie geen herrie? lkkr laten zitten anders hadden ze bij de 195 wel gezegt dat je waterpomp speling had toen ze je distributie riem verniewde..



Kopbouten Je koppaking is niet lek? lkkr laten zitten joh!
klepstoters 8x tikken ze? zo neej ook niks aan doen!tuimerlaars 8x toch niks mis mee ofwel?
klepgeleiders 8x zelfde verhaal
koppaking ijzer? of gewoon papier? Zolang die niet lekt blijf er lekker vanaf is echt zonde van je geld en tijddistributie riem is gedaan bij de 195 zei je toch?
kleppendeksel pakking zolang die net lekt? Laat zitten
kleppendeksel boutjes? welke maat?
carterpan pakking zweet ie extreem? zoniet ook niks aan doen


ik zou gewoon lekker dat geld apart leggen voor t geval dat je echt een koppaking der uit rij of gekke dingen maar zolang je nergens last van heb moet je het gewoon niet doen..
zoals hierboven al vermeldt staat! vervang dan alle slijtage punten van je stuurinrichting inderdaad


alles wat heel is kan je alleen maar kapot repareren op deze manier
Wat een bullshit robbert, Als die jongen nou gewoon z'n blok van top tot teen weer fris wil maken, dat ie "verzekerd" is van de eerste 60.000km geen gezeik laat m lekker.
strax vervangt hij geen keering oid, en hij gaat lekken staat ie te schelden had ik m nou toch maar vervangen toen het blok eruit lag kon ik er tenminste goed bij.

Ik zou gewoon lekker alles vervangen als je de 2.0 eruit haalt, dan kan je overal mooi bij en strax nergens geen omkijken meer na.
Astra GSi 3.0 V6

Created By Dhz-Twente
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: revisie C20NE

Bericht door oenatje »

topic is al half jaar oud, stelletje ouwe koeien uit de sloot halers :lol:
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Re: revisie C20NE

Bericht door c18xe »

ow sorry oenat :D haha en nick wrom ze blok eruit als er tog niks aan gebeurd lampie
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Gebruikersavatar
Nick(GSI)
forum-gebruiker
Berichten: 1474
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:55

Re: revisie C20NE

Bericht door Nick(GSI) »

c18xe schreef:ow sorry oenat :D haha en nick wrom ze blok eruit als er tog niks aan gebeurd lampie
whahah ALS ie hij t gaat doen :mrgreen:
Astra GSi 3.0 V6

Created By Dhz-Twente
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Re: revisie C20NE

Bericht door Sounddragon »

BEGRIJP het dan stulletje sukkels, die jongen zoekt gewoon een rotsmoes om zijn kop er af te trekken.. láát hem lekker :lol:

Hij wil geen XE, want dan heeft hij teveel kans op een lekke kop, dus trek je zonder enige vorm van ervaring gewoon lekker zelf de kop van een onverwoestbaar blok wat in prima staat is, en kijk je of je die kunt verkloten met nutteloos werk wat helemaal niet hoeft ... isse tog logies ?? :twisted:
Net als je koppeling vervangen als hij nog goed is.. waarom zou je het niet doen eigenlijk ?? en waarom zou je dat door het luikje doen wat daarvoor gemaakt is, en niet gewoon je blok eruit halen ?? da's toch veel makkelijkerderder ??

Gewoon; gevalletje stronteigenwijs, da's niks nieuws hier toch ??

:lol: :lol: :D :lol: :D :lol: :lol: :D :D
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Nick(GSI)
forum-gebruiker
Berichten: 1474
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:55

Re: revisie C20NE

Bericht door Nick(GSI) »

ZO LEEF jij ook nog hahahah :lol:
Astra GSi 3.0 V6

Created By Dhz-Twente
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Re: revisie C20NE

Bericht door Sounddragon »

Onkruid vergaat niet :pet:mans :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: revisie C20NE

Bericht door oenatje »

soundje dat is de bekende petmans niet,


je bent in de war met deze : memberlist.php?mode=viewprofile&u=7
Gebruikersavatar
Nick(GSI)
forum-gebruiker
Berichten: 1474
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:55

Re: revisie C20NE

Bericht door Nick(GSI) »

LOL :pet: mans hihihh..... je bedoelt zeker de andere nick
Astra GSi 3.0 V6

Created By Dhz-Twente
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Re: revisie C20NE

Bericht door Sounddragon »

:oops:

Krehg de scheht :lol: ... had niet naar de woonplaats gekeken... 10.000.000.000 verontschuldigingen voor deze ongetwijfeld zware belediging :(

Verander dan ook je naam man !! ! 11! 1!! ! je ziet wat ervan komt :?
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
KevTech
forum-gebruiker
Berichten: 432
Lid geworden op: 21 okt 2008 20:41
Auto('s): Astra GSi (C20XE M2.8)
Locatie: Middelburg

Re: revisie C20NE

Bericht door KevTech »

c18xe schreef: je waterpomp nog goed? maakt ie geen herrie? lkkr laten zitten anders hadden ze bij de 195 wel gezegt dat je waterpomp speling had toen ze je distributie riem verniewde..
Wij vervangen op het werk ook altijd de waterpomp gelijk mee, behalve bij jappen als ze op de multi-v zitten.
Als je dan toch al die zooi er af heb, is het een kleine moeite...
En je zal net zien, zit dat ding in elkaar, gaat de waterpomp binnen de kortste keren lekken.
En zeker bij een Renault word je dan niet vrolijk :mrgreen:
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Re: revisie C20NE

Bericht door Raymond-oud »

Sounddragon schreef:Onkruid vergaat niet :pet:mans :wink:

tegen onkruid hebben ze heel mooi spul in de handel hoor :mrgreen: :mrgreen:

maar leuk dat jij ook weer eens komt kijken
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Re: revisie C20NE

Bericht door Sounddragon »

Heej vet !! mijn mondwater, ik was het al kwijt :D

Ik kijk hier vaker als je denkt :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Plaats reactie